GM-ruiskusamara ja flekti

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: GM-ruiskusamara ja flekti

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Smoppi kirjoitti: Outoa. Jotkut kuitenkin väittävät, että flekti lähtisi tuolloin pyörimään. Sanoit kuitenkin, että sinun GM-Samarasi pyörittää flektiä, kun lämpöanturin johdon nyppäisee irti. Itselläni flekti ei pyöri silloinkaan.
Vähän myöhässä kommentti, mutta kuvasta päätellen autosi näkyisi olevan Eurosamara. Ja ainakin omassa Eurosamarassani flekti lähtee vikakoodia luettaessa aina pyörimään. Ehkä on sitten Euron ominaisuus, mitä ei ole ainakaan kaikissa Venäjällä kootuissa Samaroissa, jos Sdelanon Samarat eivät ole flektiä ko. tilanteessa pyörittäneet.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: GM-ruiskusamara ja flekti

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

JohnDoe kirjoitti:
Smoppi kirjoitti: Outoa. Jotkut kuitenkin väittävät, että flekti lähtisi tuolloin pyörimään. Sanoit kuitenkin, että sinun GM-Samarasi pyörittää flektiä, kun lämpöanturin johdon nyppäisee irti. Itselläni flekti ei pyöri silloinkaan.
Vähän myöhässä kommentti, mutta kuvasta päätellen autosi näkyisi olevan Eurosamara. Ja ainakin omassa Eurosamarassani flekti lähtee vikakoodia luettaessa aina pyörimään. Ehkä on sitten Euron ominaisuus, mitä ei ole ainakaan kaikissa Venäjällä kootuissa Samaroissa, jos Sdelanon Samarat eivät ole flektiä ko. tilanteessa pyörittäneet.
Ei se ole Eurosamara, mutta samalla ruiskutekniikalla kuitenkin. Joku johto sieltä sulakerasian pääjohtoliittimestä oli hapettunut poikki asti, enkä ole sitä vielä saanut vaihdettua uuteen, vaikkakin olen jo korjausjohdon ostanut. Liikaa ajamista, niin ei kerkeä tuollaista paneutumista vaativaa hommaa tekemään, kun auto kulkee muutenkin.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: GM-ruiskusamara ja flekti

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Smoppi kirjoitti: Ei se ole Eurosamara, mutta samalla ruiskutekniikalla kuitenkin. Joku johto sieltä sulakerasian pääjohtoliittimestä oli hapettunut poikki asti, enkä ole sitä vielä saanut vaihdettua uuteen, vaikkakin olen jo korjausjohdon ostanut. Liikaa ajamista, niin ei kerkeä tuollaista paneutumista vaativaa hommaa tekemään, kun auto kulkee muutenkin.
Ok, tuosta aiemmin lähettämästäsi kuvasta vain niin päättelin, kun Eurosamaran ovipahvit siinä ainakin on. Tietenkin noita on joku purkaamolta joskus hankkinut ja vaihdellut venäläistenkin tilalle.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: GM-ruiskusamara ja flekti

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

JohnDoe kirjoitti:
Smoppi kirjoitti: Ei se ole Eurosamara, mutta samalla ruiskutekniikalla kuitenkin. Joku johto sieltä sulakerasian pääjohtoliittimestä oli hapettunut poikki asti, enkä ole sitä vielä saanut vaihdettua uuteen, vaikkakin olen jo korjausjohdon ostanut. Liikaa ajamista, niin ei kerkeä tuollaista paneutumista vaativaa hommaa tekemään, kun auto kulkee muutenkin.
Ok, tuosta aiemmin lähettämästäsi kuvasta vain niin päättelin, kun Eurosamaran ovipahvit siinä ainakin on. Tietenkin noita on joku purkaamolta joskus hankkinut ja vaihdellut venäläistenkin tilalle.
On siinä Eurosamaran penkitkin. Riippuu varustelutasosta, mitkä penkit ja ovipahvit siinä on.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Avatar
pressa
Viestit: 10432
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: GM-ruiskusamara ja flekti

Viesti Kirjoittaja pressa »

Kun kaksi ihmistä keskustelee, toistavatko he aina mitä toinen sanoi?? Miksi ihmeessä pitää lainata aina edellinen viesti? Ettekö ole vielä huomanneet, että vastaamisen voi tehdä myös käyttämällä tuosta vasemmalta löytyvää VASTAA nappia...
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: GM-ruiskusamara ja flekti

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Ainakin itselläni tuo lainaa-napin käyttö on tullut tavaksi vilkkaammilta foorumeilta, joilla samaan aiheeseen voi ilmestyä hyvinkin pienessä ajassa monta viestiä. Tällöin ei tule epäselväksi, kenelle vastaa.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Avatar
pressa
Viestit: 10432
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: GM-ruiskusamara ja flekti

Viesti Kirjoittaja pressa »

Tässäkin ketjussa vastausten väli useita tunteja?? Ja kyllähän siitä tulee ilmoitus kun viestiä lähetät jos on vastaus väliin tullut.
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: GM-ruiskusamara ja flekti

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Vika ei ilmeisesti ollutkaan katkenneessa johdossa. Mitä seuraavaksi?

En ole saanut ECUa käytettyä irti. Yritin, mutta ne sen takana olevat johdot ovat liian lyhyitä, jotta saisin ECUn ulos siitä lokerostaan. Miten sen saa irti?
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: GM-ruiskusamara ja flekti

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Smoppi kirjoitti:Ilmeisesti vikakoodi 15 on jäähdytysnesteanturin liian korkea jännite, kun taas 19 liittyy kampiakselin asentotunnistimeen. Vikakoodin 15 uskoisin tallentuneen muistiin lämpöanturin johtoa irrotellessa, mutta mistä tuo vikakoodi 19 on tullut, kun kerran ei ajaessa ole ikinä mitään häiriötä tai vikakoodia ollut?
Moi,

Pistän oman lusikkani soppaan.

Minulla ei flekti käynnistynyt samarassa, kun lämpötila anturi oli totaalisen rikki. Tämän johdosta moottori alkoi keittämään jo 10 minuutin jälkeen tyhjäkäynnillä. Myös moottorin käynti oli täysin sekaisin. Muistiin ei ollut jäänyt mitään vikakoodia, eikä CE valokaan palanut ollenkaan.

Tutkailin GM ruiskukäsikirjaa aikani kuluksi. Sen mukaan flektin pitäisi käynnistyä, kun jäähdytysnesteen lämpötila on +98 astetta +/- 1 aste. Jossain kohtaa on myös yksijohtoinen liitin, jolla ECM ruiskutusjärjestelmän johtosarja liittyy alkuperäiseen johtosarjaan. Se on puhaltimen releen ja ECM välissä, senkin voisi katsoa vaikka liitin lienee hyvässä kunnossa.

Vikakoodi 19 voi johtua siitä, että asennontunnistimen valkoisella johdolla on huono kontakti jossain kohtaa liittimissä.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: GM-ruiskusamara ja flekti

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Jouska kirjoitti:
Smoppi kirjoitti:Jossain kohtaa on myös yksijohtoinen liitin, jolla ECM ruiskutusjärjestelmän johtosarja liittyy alkuperäiseen johtosarjaan. Se on puhaltimen releen ja ECM välissä, senkin voisi katsoa vaikka liitin lienee hyvässä kunnossa.
Eikös se ole tuo punamusta johto, joka menee moottorinohjaimen pinniin D2:

http://autoswr.ru/index.php/autoelektri ... -2111.html

Ei sen pitäisi olla yksijohtoinen liitin? Vai onko? Sehän voi sitten olla irti. Kysymys kuuluukin, että miten tuon moottorinohjaimen saa sieltä irti.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: GM-ruiskusamara ja flekti

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Juuri se musta-punainen johto.

Jos ymmärsin kysymyksen oikein, niin moottorinohjaimen saa irti irroittamalla apukuskin jalkatilan yläpuolella olevasta kojetaulun alaosasta ne pienet mutterit ja sitten nostetaan ohjainlaitetta telineineen ylöspäin. Ensin on tietysti avattava hansikaslokeron alla oleva pieni muovinen verhoilulevy (matalakojetauluinen malli).

Aina moottorin ohjainta irroitettaessa paikaltansa ja asennettaessa paikallensa on varmistuttava siitä ettei mitkään johtosarjojen liittimet eivät vahingossa jää irti. Akun maadoitusjohto kannattaa varmuudeksi irroittaa ennen operaatiota.
Viimeksi muokannut Jouska, 18.11.2012 12:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: GM-ruiskusamara ja flekti

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Mutta ne johdot siellä ovat liian lyhyitä. Ei se ylety tulemaan ulos sieltä lokerostaan. Eikä minun kädet ainakaan viimeksi mahtuneet niitä johtoja irroittamaan.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: GM-ruiskusamara ja flekti

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

No niihin pääsee paremmin käsiksi irroittamalla koko kojetaulun :D

Kuva

Tuossa oikealla alhaalla kaiuttimen päällä on se moottorin ohjain.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: GM-ruiskusamara ja flekti

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Kai se nyt lähtee irti ilman kojetaulun irroitustakin? Missä kohti tuo punamusta johto menee? Onko se sen yksittäinen liitäntä käden ulottuvilla?

Tuosta autosta on kai joskus vaihdettu tuo moottorinohjausboksi, ja tietysti joku alan asentaja on sitten tuonkin homman tehnyt huonosti ja jättänyt tuon johdon kytkemättä. :?
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: GM-ruiskusamara ja flekti

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Jos normaalissa ajossa ei autossa tunnu olevan vikaa, ei mihinkään korjaustoimintoihin kannata ryhtyä.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Vastaa Viestiin