Lada Samara 1300S -89
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Lada Samara 1300S -89
Ompa kireää meininkiä 80 alle on matala profiilisia ja yli korkea profiilisia.70prosenttinen matala. 50erittäin matala....
Re: Lada Samara 1300S -89
^ Juu noinhan se oli tuossa 30 vuotta sitten.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lada Samara 1300S -89
Ja edelleen rengas on pyorea....... jos ilmaa renkaassa on
Re: Lada Samara 1300S -89
Tänään vihdoin oli aika rengastöille ja heti sen perään vaihtelin kesäkumit alle.


Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada Samara 1300S -89
Rengaspaineet tarkistin korjaamon jäljiltä ja heitin 100km lenkin. Mielettömästi hiljaisempi kuin noilla talvi-daytoneilla, samaten 40-50 vauhdissa ollut ravistus on poissa.. Pitää ensitalveksi tasapainottaa nuo Daytonit, uusia kumeja en ainakaan vielä rupea ostamaan, kun tällä ei käytännössä ajeta talvisin muuta kuin kotipihan ja tallin väliä (~25km suuntaansa) silloin kun on korjaamiselle aikaa ja inspiraatiota 

Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada Samara 1300S -89
Nätti peli... Tuossa vielä pitemmät jouset kuin uudemmissa...90luvun puolella lyhensivät jousitusta vähän...tai ainakin sanoivat niin tehtaan tehneen... Hyvän näköinen Samara on aina hyvän näköinen..
Re: Lada Samara 1300S -89
Ladainfosta lainattua: "Vuodesta 90 lähtien kaikissa Samara malleissa länsimainen musta jäähdyttimen säleikkö sekä matalampi jousitus."t tulppu kirjoitti:Nätti peli... Tuossa vielä pitemmät jouset kuin uudemmissa...90luvun puolella lyhensivät jousitusta vähän...tai ainakin sanoivat niin tehtaan tehneen... Hyvän näköinen Samara on aina hyvän näköinen..
En tiedä onko pelkillä jousilla tehty tuo muutos, käsittääkseni ainakin etuiskareita on kahta eri sorttia?
Melkoinen citymaasturihan tuo on kyllä, joskus olen miettinyt uudemman matalampaa alustaa tällaiseen wanhaan sammyyn.
Pissapojan suuttimet säädetty, nyt pissii tasaisesti keskelle lasia, ennen kuskinpuoleinen kusi komeassa kaaressa katon yli.. takalasin pesin samassa kun se ei pelaa?

Myös kuskin H4:n lyhyt oli pimahtanut, Philipsin +100% lamppu, tosin johan se ehti mukana kulkea Astra -> Corsa -> Samara, eli noin vuoden päivät, ihan mukavasti kesti verrattuna noihin Osramin +90% lamppuihin mitä tuli joskus kokeiltua, kestävät sen 2kk.. Nyt paikoillaan Osramin +60% lamput molemmin puolin jotka tuli joskus tarjouksesta ostettua (2kpl/10€) tai 7,99€/kpl

Näillänäkymin tähän löytyi myös ruosteettomat, oikean sävyiset ovet ja takaluukku, pitää ne vain käydä jossain vaiheessa hakemassa 300km päästä

Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada Samara 1300S -89
Noniin, tämä projekti mitä luultavimmin nopeutuu nyt huomattavasti kun kuun alusta saan oman tallipaikan, ei tarvitse ajella 25km suuntaansa tallille, eikä tarvitse välttämättä saada samana päivänä läjään jotta kotia pääsee, eikä tarvitse säiden armoilla tehdä omalla pihalla hommia, naapureiden nalkuttaessa taustalla
Kerrostaloasumisen ihanuuksia 


Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada Samara 1300S -89
Miten muuten ne Daytonit pelittivät talvella, oliko muun kuin melun kanssa ongelmia?
Oletko tällä autolla tulossa tänään kokoontumiseen?

Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Lada Samara 1300S -89
Meteli oli tosiaan melkoinen ja ensitalveksi nuo pitää tasapainottaa, muuten olivat okJohnDoe kirjoitti:Miten muuten ne Daytonit pelittivät talvella, oliko muun kuin melun kanssa ongelmia?Oletko tällä autolla tulossa tänään kokoontumiseen?

Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada Samara 1300S -89
Vaihteistoöljyä lisätty, meni puolisen litraa, samalla hiljeni laatikko mukavasti. Pommiraja nostettu 110:n linjoille, niin paljon oli pikkukukkia talven aikana ilmestynyt että leppäkerttu siitä ensin tuli
Etupuskurin ruskeaksi jauhoksi muuttunut kiinnike uusittu ja apparin lokaria suoristeltu.. suorakin olisi ollut muttei ollutkaan oikeaa sävyä vaikka samalla värikoodilla olivat, toki "uusi" oli myllytetty mutta kokeilin tuota vanhaakin kiillotella niin eipä siitä yhtä tummaa saanut vaan on enempi oranssi..


Kuvat jälleen 2.0 mpix nokia laatua
Tuo keulamuovi on kyllä komea, pitänee maalata 



Kuvat jälleen 2.0 mpix nokia laatua


Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada Samara 1300S -89
Komia peli ite tykkään paljon tästä lyhyt konepeltisestä mallista ja miten helppo on vaihtaa kukkiva keula jos aivan mätä.... Toisiin autoihin ei lyhyt keula sovi mutta samaraan sopii tosi,tosi hyvin
Ukinkin Samarasta tuli melkein kuin uusi kun käytti Tebskalla pesussa ja vahassa. Ei tartte ukin hävetä ladaansa että rupinen ja mätä Pa.ka...
Ukinkin Samarasta tuli melkein kuin uusi kun käytti Tebskalla pesussa ja vahassa. Ei tartte ukin hävetä ladaansa että rupinen ja mätä Pa.ka...
Re: Lada Samara 1300S -89
Eikös se keulapala ole tuossa muovia.
Tässä on vähän samanlainen keula, jota on vielä haluttu korostaa:
http://en.wikipedia.org/wiki/SEAT_1200_Sport
ja Porschen museossakin Samaran keulaakin:
http://s51.radikal.ru/i134/1208/73/ecf7f1b1cb5a.jpg
Tässä on vähän samanlainen keula, jota on vielä haluttu korostaa:
http://en.wikipedia.org/wiki/SEAT_1200_Sport
ja Porschen museossakin Samaran keulaakin:
http://s51.radikal.ru/i134/1208/73/ecf7f1b1cb5a.jpg
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lada Samara 1300S -89
Voi vaikka ollakkin en tarkalleen muista materiaalia...mutta lahoaa muovikin..paitsi tubberi kestää suhkot hyvin...mutta muovinen sokerikko 15vuoden jälkeen aika karmeen oloinen..
Re: Lada Samara 1300S -89
mikko853 kirjoitti:Tuo keulamuovi on kyllä komea, pitänee maalata
t tulppu kirjoitti:helppo on vaihtaa kukkiva keula jos aivan mätä.... .
samarai kirjoitti:Eikös se keulapala ole tuossa muovia.
t tulppu kirjoitti:Voi vaikka ollakkin en tarkalleen muista materiaalia...mutta lahoaa muovikin..

Muoviahan se on.... Mätä tai laho se ei ole, vain maalit lohkeilleen pois. Hionta ja maalaus ja hyvä on. Itsekin kyllä pidän enemmän tuosta lyhyestä nokasta, on mielestäni paremman näköinen ja eipähän ruostu konepellin etureuna heti.. Parhautta olisi kuitenkin pitkät lokasuojat ja lyhyt konepelti, kuten esim. mk3 escortissa.

Voipi olla että tämä tulee myyntiin vielä tämän kuun aikana, mahdollisesti tilalle tulee jokusen vuoden uudempi Samara, viikon päästä ollaan tässäkin viisaampia

Njet problem, normal katastroof 
