Madallus
Re: Madallus
Onkos ne sitten leimamiehelle kelpaavaiset?
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Madallus
Siitä en tiedä, mutta paremmat ne on kuin orkkikset. vaihdat aina leimalle. 

Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: Madallus
Niin no kun nyt ei ole juuri nimenomaan leimakelpoisia alatukivarsia kun noista oli joku korkannut ne iskarin kiinnikkeiden pultit niin piti hitsata nuo iskarin madalluspalikat kiinni kun ei saanut muttereilla kiinni. Onko nuo sitten pidemmät kuin vakio tukivarret jos kerta camberit muuttuvat paremmiksi? Onkos jotain havainnollistavaa kuvaa noista putkitukivarsista jossain?
Re: Madallus
Perustele väitteesi putkirimpuloiden paremmuudesta.veli samara kirjoitti:Siitä en tiedä, mutta paremmat ne on kuin orkkikset. vaihdat aina leimalle.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Madallus
camberin ja casterin "korjaus"(tarvitse kikkailla niin paljoa prikkojen kanssa), lisämadallus, luultavasti kestää paremmin, jäykemmät(ei varmaan vaikutusta mihinkään), voinee vaihtaa uniball-nivelet vakioden tilalle, eikä varmaan vaikee väsätä casterin säätöä. Ja onhan ne hienot
No kuka arvostaa mitäkin. Noista sitten mallia ylätukivarsiin, jossa cambersäätö
.


Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Madallus
öö mihinkäs se madaltuminen perustuu jos nivellys pisteet on molemmissa päissä oletettavasti samat ja mitta ei oleellisesti muutu? jousen tai iskarin paikka eri?
itse en ole missään nähny edes moisia, olenkohan menettänyt jotain ainutlaatuista? onks ne nyt jotain hipo-osia minkä päälle ei tällänen vakio-miinus mies ymmärrä mitään?
itse en ole missään nähny edes moisia, olenkohan menettänyt jotain ainutlaatuista? onks ne nyt jotain hipo-osia minkä päälle ei tällänen vakio-miinus mies ymmärrä mitään?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Madallus
googlella löytyy kuvia


- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Madallus
noihan vois olla hyvät aihiot, jos ei jaksa kokonaan tehdä ite
olis oltava sirot että mahtuu pyörät kääntyyn unipalli päillä ja muutenkin eri malliset ku vakiot että saa etupuolelle tulevan hamppi tangon riittävän lähelle että ei tartte tehä kilometrin mittasia kääntövarsia.
olis oltava sirot että mahtuu pyörät kääntyyn unipalli päillä ja muutenkin eri malliset ku vakiot että saa etupuolelle tulevan hamppi tangon riittävän lähelle että ei tartte tehä kilometrin mittasia kääntövarsia.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Madallus
Joo o, no ehkäpä pärjään kuitenkin ihan noilla vakion mallisilla alatukivarsilla. En kuitenkaan mitään rallia ole lähdössä ajelemaan, niin luulisi niiden olevan ihan tarpeeksi hyvät.
Re: Madallus
Niin, ei niillä vakioilla tukivarsilla höystettynä muutamilla pikku vahvistussaumoilla ole ajettu kilpaa kuin viimeiset 30 vuotta. Eikä ennen aina edes niitä vahvistussaumojakaan tehty kunhan vaan tukivarret oli hyvässä kunnossa ja pistettiin uudet kumipuslat kun ei muita ollut edes saatavilla. Ja hyvin mentiin.
Noi alatukivarret on niin jäykät että jos niittaat pyörän jonnekin, tukivarsi ei kyllä muuta muotoaan helposti vaan välittää kaiken energian etupalkkiin ja runkoaisaan jotka yleensä vääntyvät.
Noi alatukivarret on niin jäykät että jos niittaat pyörän jonnekin, tukivarsi ei kyllä muuta muotoaan helposti vaan välittää kaiken energian etupalkkiin ja runkoaisaan jotka yleensä vääntyvät.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Madallus
onhan ne jäykät verrattuna mcpersaus tyyliseen rakenteeseen, mutta kyllä, olen saanut mutkalle pelkän alatukivarren. yks paikka on ne pultit millä ne tulee alapalkkiin kiinni, niitäkin on vääntynyt
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Madallus
Etujousista lähti yläpäästä kaksi kieppiä pois, nyt alkaa olemaan aika hyvä...Stuba kirjoitti:Tuossa nyt kuvaa omasta lintasta: http://i194.photobucket.com/albums/z50/ ... 1653c0.jpg
Plaza Sportin -70 mm alustasetti ja 165/55 R13 renkaat 7x13 vanteella. Pohjaanlyöntikumeista sahattu puolet pois.
Vielä kun edestä nappaa kierroksen pois jousista niin sit on valmis...Tai sit -90mm jouset eteen.

Menee nuo eturenkaatkin nyt mukavasti kaarelle ja jouset pysyy vielä paikallaan kun auto ilmassa niin ovat katsastuskelposetkin.
On se kumma kun mikään ei riitä ja pitää jo -70mm jousia alkaa pilkkomaan.

Tossa vielä huonolaatunen kännykuva nykytilanteesta:
http://i194.photobucket.com/albums/z50/ ... 3135e7.jpg
Lada kardan...??? Njet... Volga
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Madallus
Kyllä sieltäkin saattaa kierros vielä lähteä... Pakoputkea täytyy hipistellä ensin ylöspäinveli samara kirjoitti:paljon parempi, puol kiekkaa takanta vielä...

Lada kardan...??? Njet... Volga
Re: Madallus
Tällainen tyhmänhullu kysymys tuli mieleen kun noita ohjauksen osia katselin tuolla auton alla. Tuossa kun on nuo ohjausvarret vai mitkä ovatkaan oikealta nimeltä, eli ne mihin tulee raidetangot ja se välitanko kiinni. Onko miten tyhmä idea jos niitä lyhentäisi jonkinverran kun ovat tällä hetkellä auton matalin kohta niin ovat vähän osumille alttiina. Muuttuuko ohjausgeometriat jotenki liian radikaalisti tai tuleko ohjauksesta ihan mahdottoman raskas tai jotain? Pystyykö noita osia ylipäätänsä edes hitsailemaan, laillista se ei taida olla sen tiedän.