Lada samarassa pieniä vikoja..
Lada samarassa pieniä vikoja..
Onko muilla ollut töötin kanssa ongelmaa? Mulla kun käyttää rattia niin käännöksissä tööttäilee itsestään.. (=missä vika?)
Ja sitten kyselisin missä kannattaisi valojenkorkeudensäätöä korjailla?
Ja sitten kyselisin missä kannattaisi valojenkorkeudensäätöä korjailla?
Re: Lada samarassa pieniä vikoja..
Voip olla ratin sisältä töötin johdot,tai toinen johto irronnut,jolloin pääsee kääntäessä osumaan toiseen....Ja tämän takia tööttää itsestään.Ajovalojen korkeussäätöön saa hommattua kokonaisuudessaan uuden säätölaitteiston (eli vaihdettava kokonaisuudessaan,toimii jollain nesteellä tämä valojen korkeussäätö)
Re: Lada samarassa pieniä vikoja..
Lisää vikoja ilmaantui..
Nyt konepelti jumissa.. ( = käsikytkin meni löysäksi ) konepelti ei aukea..
Onko muilla ollut ongelmia ladan konepellin lukon kanssa?

Nyt konepelti jumissa.. ( = käsikytkin meni löysäksi ) konepelti ei aukea..
Onko muilla ollut ongelmia ladan konepellin lukon kanssa?
Re: Lada samarassa pieniä vikoja..
Vaijeri irti, poikki tai kuori murtunut, siinä syyt miksi ei toimi. Vasenta reunaa nostat ja sitten jollain koukkaat vaijeria näkyviin ja vedät auki. Konepellin raottaminen vaatii hivenen voimaa ja tehtävä varoen etti nitkahda mutkalle.
Re: Lada samarassa pieniä vikoja..
rautalankaan koukku päähän ja etsii konepellin päällä olevasta tuultusaukosta lukon noin saa pellin auki tuolla konstilla olen parista ladasta pellin aukaissutladapoju kirjoitti:Lisää vikoja ilmaantui..![]()
Nyt konepelti jumissa.. ( = käsikytkin meni löysäksi ) konepelti ei aukea..
Onko muilla ollut ongelmia ladan konepellin lukon kanssa?
Re: Lada samarassa pieniä vikoja..
Missä kohtaa siinä on se aukko?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Lada samarassa pieniä vikoja..
Pavlovits kirjoitti:Missä kohtaa siinä on se aukko?
konepllin päälä olevista ilma aukoista tosin en tiedä näistä etuvetosista onko samassa kontaa aukot kun takavetosissa toinen konsti on että pihtien kanssa yrittää ottaa kiinni jalkatilssa olevasta avausvaierista
Re: Lada samarassa pieniä vikoja..
Kiitoksia vinkeistä ei auttanut.. hankalaa oli..
Tuttu oli joutunut purkamaan alapanssaria ja sitten vähäce maskia niin oli saanut konepellinauki..
Nyt on oma viritelmä eikä vipu enää toimi sisältäpäin.. (=Haittaakohan jos vipu ei toimi sisältäpäin(=katsastusmiestä?)
Tuttu oli joutunut purkamaan alapanssaria ja sitten vähäce maskia niin oli saanut konepellinauki..
Nyt on oma viritelmä eikä vipu enää toimi sisältäpäin.. (=Haittaakohan jos vipu ei toimi sisältäpäin(=katsastusmiestä?)
Re: Lada samarassa pieniä vikoja..
Kysymykseen haittaako katsastus miesta.... Haittaa ainakin kuopiossa.... siskon 306 posossa avaus vaijjerin patka riipuu ulkona lampun paalla....katsastuksessa huomautus,,mutta muiden hommien takia uudestaan kaytossa oli katsastusmies sanonut vaijjerista etta tama pitaisi laittaa kuntoon.......vaarallinenkin vikA en tiia..ladapoju kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä ei auttanut.. hankalaa oli..
Tuttu oli joutunut purkamaan alapanssaria ja sitten vähäce maskia niin oli saanut konepellinauki..
Nyt on oma viritelmä eikä vipu enää toimi sisältäpäin.. (=Haittaakohan jos vipu ei toimi sisältäpäin(=katsastusmiestä?)
Re: Lada samarassa pieniä vikoja..
Kävin purkamassa Tujamolan Ollin varaosa Samaran kojelaudan huvikseni kun halusin tutkia Samaran kojelaudan systeemiä..ja ajattelin että että joudun kotiin viemään laudan mutta ymmärsin heti ettei minun tarvitse kotiin viedä systeemiä. Kun koje laudan irroitti niin vivusto osa ja läpäkkeet jäi autoon vielä kiinni.. Niin huomasin heti että miksi samarassa tai samaroissa etulasille tulee huonosti ilmaa ja kuskin syliin hyvästi. Ainakin tuossa samarassa 123tuhatta ajettu..oli vikana se että vivustoa siirtävä vaijjeri tai pianolanka muovikuoressa on kaksi senttiä pitkä ja se aiheuttaa sen että etuikkunalle ilmanohjaava läppä aukii vain 30%..ja ilmaa tulee huonosti. Tein testiä ja lyhensin vaijeria noin 2cm niin aukesi 100%.. Mutta kiinni läppä ei ihan mennyt 30% jäi puuttumaan.mutta ehkä 1.7cm sopiva mitta... Sen voi kahtoa omasta Samarasta että aukiiko läppä oikein kun vipu kojelaudassa oikean puoleinen on ääriasennossa vasemmalla niin säätimestä jalkatilassa vivun pää on 1sentin päässä... Siinä on mihinkä vaijjerin kuori tulee kiinni on sellainen muovissa oleva uloke eli lirvake.... Eli jos ei tule sentin päähän vipu niin joko kuori on väärässä paikassa tai vaijjeri pitkä. Mutta isällä uudesta asti huonosti puhaltanut lasille . Että luulen että vaijjeri pitkä.että kuori onpysynyt paikoillaan.. Ainakin hyvin kiinni oli purkuautossa.
Jos vipu on muualla kuin sentin päässä... Niin sitä voi kädellä avittaa siihen senttiin,,vaarana vaijjerin vääntyminen yläpäästä.mutta se ei vaarallista ole aukiipahan läppä kunnolla ja paremmin ilma tulee lasille toivottavasti..... Pitää isän Samaran edessä kumartua tai sivussa,,,mutta pitää nöyrtyä......mutta se kannattaa... Ehkä.
Jos vipu on muualla kuin sentin päässä... Niin sitä voi kädellä avittaa siihen senttiin,,vaarana vaijjerin vääntyminen yläpäästä.mutta se ei vaarallista ole aukiipahan läppä kunnolla ja paremmin ilma tulee lasille toivottavasti..... Pitää isän Samaran edessä kumartua tai sivussa,,,mutta pitää nöyrtyä......mutta se kannattaa... Ehkä.
Re: Lada samarassa pieniä vikoja..
Kaikkee rieskoo ne venäläiset meille myy. Kun isukin samarasta pakoputki vähän pörisee 12 vuoden jälkeen.... Ilmeisesti pieni reikä.. Pitänee ennen katsastusta katella. Pari viikkoa sitten laitoin etuläpät kunnolla kiinni kun oli korkannut niitit.. Kohta varmaan jarruletkut vaihettava kun viimevuonna oli pienet halkiimat ulommassa kuoressa.siis hyvin pienet hyvä että näkee.jos ei tiedä kahtoa niin ei näe. Jokohan pitäisi ukille sanoa että myy rojun pois. Kun alkaa purkautumaan itsekseen. Latauskin vain 12.9 volttia. Ja siitäkin meinaan selvitä..säätimen vaihdolla.
Re: Lada samarassa pieniä vikoja..
Ukin samaraan lataus säädin vaihdettu nyt lataus kohdillaan. Ajotietokoneen mukaan 13,5-7 ja akun navoilta 13.87 volttia..piti vain taiteilla kun oikeanlainen säädin kortilla...tuli väärän mallinen vissiin uudempaa tai ulkomaista laturia varten...niin otin siitä uudesta tinaukset irti ja porasin messinki niitit irti ja tinasin mutikaisen vanhaan jalkaan kiinni..kun kuitenkin hiilet olivat täysi pitkät...jalkaosakin on Lada nivasta 2009 mallista mutta ilman kumisuojusta. Kumisuojuksenkin olisi voinut jättää mutta silloin olisi pitänyt laittaa nivan muovi laturin perään...