VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

no ei ladan orkkis sytkälläkään pääse aina perille :lol: .

Luettu lisää, ja infoa saatu sen verran jotain asiasta tietää. Eli sytkäboxin navasta 6 menee piuha megalle pinniin 25. Ja megalta tulee piuha taas puolan "-" navalle. Ja sitten se hall anturin signaali megan kierrostieto pinniin. Noin sen pitäis suurinpiirtein toimia. kaiketi :lol: .
Sitten tarvittais enää mega 8) . Siitä sitten tuonnempana
EDIT: Megahan vois olla ms1 v.2.2 extra-koodilla? tuolla saan ohjattua kaiken tarpeellisen?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Tietääkös kukaan minkälainen tuo mansemotorsin myymä metalli kansipahvi on? Kiinnostais lähinnä miten se on toiminut muilla?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
hp7500
Lada kerhon jäsen
Viestit: 126
Liittynyt: 24.9.2009 16:10

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja hp7500 »

Ihan asiallisen oloinen en ole kiinni vielä laittanut.
Tiiviste on monikerroksinen..
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

:shock: :shock: Sellanen sitten tulee. Ei pitäis heti pullahtaa vesitilaan. onko paksuudesta tietoa? osais arvella puristuksia?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

1700 koneesta purettu kansi pois. Hieman mittailtu, ja tulos on että kannen palotila noin 30ml. testin suoritin ilman "cd levyä" ja 20ml lääkeruiskua käyttäen. yleensä siinä 28ml kohdalla tulvahti bensa reunojen yli, kun kansikaan ei ihan vaaterissa ollut. Riittää todistamaan sen että se on varmasti 1700 kansi. Myös korkeus eroa oli yli millin verran, normaaliin kanteen verrattuna. Ja nokkakin erosi hieman perusnokasta.

Eli kannen oikaisu ja venttiilien pieni muotoilu, kansi sitten 1200:sen päälle. Vois sieltä ehkä valupurseet ottaa kanavista pois, tuskin vaikutusta paljoakaan....
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Ekaa viestiä muokattu ajantasalle.
Nyt saatu öljypaineanturin jalatkin, joten turbon öljylinjat saan vihdoin valmiiksi. Sitten Kysymys tuosta 1700i: tankin lähdöistä, että saako niihin niitä liittimiä erikseen? Vai kylmästi vaan letku päälle ja lemmarilla kiinni? Ja jos joku nyt kertois sen 4-napaisen liittimen johdoista, että mikä on mikä. :D
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja START »

mää laitoin putket poikki ja helmiliitoksilla tavan hydrauli kaksois nipat mistä sitten teräspunosletkuilla ja prässätyillä päillä eteenpäin
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

ok. 1700 kansi koneistuksessa, pakovenat menee uusiks. Seetipinnassa reikä :lol: . Venäjältä tais saada niitä 1mm isompia venoja, saako ne sopimaan vakio seeteihin?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
MrKz
Viestit: 575
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja MrKz »

8pv aikaa deadlineen,kerkeekö? :lol:

ihte en oo omaa projektia päässyt vielä alottaa ja aikaa 10kk laitella,tekniikaan ei onneks tänä talvena tarvi kajota,saapi varmennin enskesäksi vielä liikkeelle 8)
Lada 21044 1700i -96
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja START »

ei ne koskaan taho ajoissa valmistua. itekkin oon jo toista vuotta jäljessä
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

ei valmistu :( . Opiskelijalla ei raha aina riitä kaikkeen. Laajakaista puuttuu vielä ja muutama muu pieni juttu. Eikös turbokoneet tykänny hyvin virtaavasta pakopuolesta? Eli isommalla pakovenalla sais virtausta lisää. Imupuolella paine hoitaa homman.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

veli samara kirjoitti:ok. 1700 kansi koneistuksessa, pakovenat menee uusiks. Seetipinnassa reikä :lol:
ventiilin seetipinnassa reikä? jos on nii oon aika monessa nähnyt myös ja eikä oo ladoja olleet. mikähä sen aiheuttaa, nykyajan bensako?
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
MrKz
Viestit: 575
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja MrKz »

veli samara kirjoitti:ei valmistu :( .
Opiskelijalla ei raha aina riitä kaikkeen. Laajakaista puuttuu vielä ja
muutama muu pieni juttu. Eikös turbokoneet tykänny hyvin virtaavasta
pakopuolesta? Eli isommalla pakovenalla sais virtausta lisää.
Imupuolella paine hoitaa homman.
ehkä sulla meni vuosi vaan väärin :-D tulee parempi vaan kun tekee ajatuksella ja ajan kanssa :-) ja yleensäkin,näissä hommissa huomannu et aikataulu ja budjetti yleensä kerrotaan kolmella :-D
Lada 21044 1700i -96
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja START »

MrKz kirjoitti:yleensäkin,näissä hommissa huomannu et aikataulu ja budjetti yleensä kerrotaan kolmella :-D
budjetin osalta viidellä kertominen on jo lähempänä totuutta :)
on se jännä, kun eka jos oot opiskelija niin ei oo rahaa tehä, sit kun joudut töihin niin et enään ehdi tekemään. ja sit kun oot lomalla et vaan jaksa tehä mitään. ei oo kohillaan koskaan. :lol:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin