Race-nappis

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja START »

jos itellä kakki natsaa niin talven ja kevään mittaan se ladan perän kestävyys tulee mitattua ihan oikeasti, että mitä se kestää. siis joku vakio välitys kitkalukolla ja vakio vetareilla. jäällä piikeillähän se ei ehkä niin kovilla ole mut slikseillä asfaltilla saattaa alkaa tuleen murheita
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
pressa
Viestit: 10196
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja pressa »

Edelleen ihmettelen miten pienitehoisia on (tai oli) rallissa käytetyt takavetoiset tojota starletit?? Niissä käytetään useasti Ladan periä koska ne kestävät paremmin kuin tojon omat, kuitenkaan ei Ladassa kestä enää kun on vapaavirtaus-suodatin ja läpivirtaavaputki laitettu...
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

pressa kirjoitti:Edelleen ihmettelen miten pienitehoisia on (tai oli) rallissa käytetyt takavetoiset tojota starletit?? Niissä käytetään useasti Ladan periä koska ne kestävät paremmin kuin tojon omat, kuitenkaan ei Ladassa kestä enää kun on vapaavirtaus-suodatin ja läpivirtaavaputki laitettu...
Tuoskin on kyllä yks totuus, starlettien tehot liikkuu sielä 180hv tietämillä... Eiköhän se perän vaihto kestävämpään oo aiheellisempi jos tehot alkaa kolmosella tai nelosella...
Eiköhän ne siviililadojen perät rikota nimenomaan sillä että suditellaan ilman lukkoa ja sitten ottaakin pidon yhtäkkiä...

Pitää vahvistaa vain omaa banjoa tähän ja mennään omilla hiluilla... 8)

Kuva

Jotain osaa taas haalittuna tähänkin... :lol:
MrKz
Viestit: 574
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja MrKz »

Tuo
ladojen osien esim. tuon perän kestävyyttä aina
kyseenalaistetaan,justiinsa nuo sudittelut/kumenpoltot ynnä muu
rällääminen vakio 1500 johon joku pörinäpönttö laitettu yli 100hv
toivossa, hajottaa varmasti paikkoja ja sit lada jää metän reunalle tai
peltoautoksi,rällätään ja potkitaan ruttuun ja haukutaan lada paskaksi
autoksi. Totuus kuitenkin et ei nämä ajamalla rikki mene..
Lada 21044 1700i -96 --> 1500i 16v

Lada 21072 1300s -87 ---> 1500i 8v
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

MrKz kirjoitti:Tuo
ladojen osien esim. tuon perän kestävyyttä aina
kyseenalaistetaan,justiinsa nuo sudittelut/kumenpoltot ynnä muu
rällääminen vakio 1500 johon joku pörinäpönttö laitettu yli 100hv
toivossa, hajottaa varmasti paikkoja ja sit lada jää metän reunalle tai
peltoautoksi,rällätään ja potkitaan ruttuun ja haukutaan lada paskaksi
autoksi. Totuus kuitenkin et ei nämä ajamalla rikki mene..
Kun itte ajoin jokkista, niin mulla oli jokaises omas autos aina ladan perä... Kerran oon saanu vetarin poikki sellaisesta...

Mitäpä veikkaat, mitä viritetyllä ladalla tehdään...? Aivan, leikitään ja suditellaan ja siihen tätäkin autoa rakennetaan...
MrKz
Viestit: 574
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja MrKz »

Joo,totta
puhut :-D mut taitaa olla sun tulevat viritykset toista luokkaa kuin
mitä ainaki täällä paikalliset mullikoulun amikset tehny,putki poikki ja
kemppiperä ja kytkinpommitellaan keskustassa auto täynnä porukkaa.
Lada 21044 1700i -96 --> 1500i 16v

Lada 21072 1300s -87 ---> 1500i 8v
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

MrKz kirjoitti:Joo,totta
puhut :-D mut taitaa olla sun tulevat viritykset toista luokkaa kuin
mitä ainaki täällä paikalliset mullikoulun amikset tehny,putki poikki ja
kemppiperä ja kytkinpommitellaan keskustassa auto täynnä porukkaa.
:lol: Toivottavasti... :lol:
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Eikös se sanonta niin mene, että alaväännöllä tuhotaan paikat. Esim time attack autot rakennetaan niin, että vääntöä löytyy vasta korkeammilla kierroksilla. Ja säästytään edes osalta rikoista.
Ja sanonnan toinen puoli kääntyy niin, että tehonpuute hajottaa. Joka tulikin jo ilmi. Ja Eikös ole hieman eriasia ajaa rallia soralla, ja leikkiä driftkingiä keskustan asfalttikaduilla? :lol:
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja START »

kappa12 kirjoitti:
pressa kirjoitti:Edelleen ihmettelen miten pienitehoisia on (tai oli) rallissa käytetyt takavetoiset tojota starletit?? Niissä käytetään useasti Ladan periä koska ne kestävät paremmin kuin tojon omat, kuitenkaan ei Ladassa kestä enää kun on vapaavirtaus-suodatin ja läpivirtaavaputki laitettu...
Tuoskin on kyllä yks totuus, starlettien tehot liikkuu sielä 180hv tietämillä...
no tuo kun tuplataan ja pitoa on niin ihan mielen kiinnolla odotan :shock:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Täällä päin käyttävat BDA eskoissa ladan periä..tässä yhtenä päivänä vertailtiin Nivan perän boorituksia Eskon boorituksiin ja aikasta saman kokoisille näytti... että aika rieskoja Ladan osat ovat kun voi laittaa Fordeihinkin.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja START »

enkkuperässä vissiin käyttävät ladan vetareita kun ovat kestävämmät
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

START kirjoitti:enkkuperässä vissiin käyttävät ladan vetareita kun ovat kestävämmät
näin on. menee paikaleen ku vaihtaa laakerin enkkulaiseen.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Kestävyydestä en tiedä mutta varmaan.Ladaan halvemmat. kahtelin 20000 eur ralliosa kasaa. ja pyörittelin päätäni ja ihmettelin mikä osissa maksaa niin helkkaristi. jos samat osat vakio ladaan ostaisi niin taskurahoilla voisi ostaa.. ralli osat orginelli ralli ford.
Vastaa Viestiin