Muunmerkkisiä halpoja autoja

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Muunmerkkisiä halpoja autoja

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Jaskalla ja muutamalla muullakin on kokemuksia muutaman satasen ei-Ladoista.
Olen ihmetellyt Saabien halpoja hintoja ja tarjonnan runsautta. Esim Ysisatasia on pilvin pimein muutaman satasen hintaan. Toki ne ovat 200-300tkm ajettuja, mutta onko se vielä paljon? Onko noissa joku tyyppivika vai ovatko vain muuten hyljeksittyjä?
Onko muita merkkejä tai malleja, jotka ovat alihintaisia?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
juippi11
Viestit: 665
Liittynyt: 21.5.2012 19:47

Re: Muunmerkkisiä halpoja autoja

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Saabit (ei Opel -sukuiset) oli aika hyviä autoja kulutusta lukuunottamatta. Hyviä ajaa, laiskahkoja kyllä jos kaasarikone. Uusimmissa ruiskumalleissa kulutuskin siedettävä. Suomessa Saabien arvostus oli aina niiden laatuun nähden huonoa, ilmeisesti kaksitahti-Saabien ajalta periytyvän heikon maineen myötä. Tosin nekin oli vikaherkkiä vain väärin käytettyinä.. liikaa kaasu pohjassa ajoa ym. Alussa 99:n koneissa hajosi kannet, sitten Triumphin kehittämää V8:n puolikasmoottoria (asennettukin saabiin kallelleen kuin v8 ilman toisen puolen pyttyjä) kehitettiin Suomessa edelleen ja siitä tuli lähes ikikestävä peli, joka jatkoi palvelusta varmaan jonnekkin 2000-luvun alkuun. Heikoin lenkki 900-sarjan Saabissa taisi olla vaihteisto, ja myös ruoste iski. Opel-Saaabeissa oli Opelien vikoja, mutta ei ihan heikoimmasta päästä nekään. Ulkomailla Saabien arvostus on korkealla, ja ei siistejä yksilöitä Suomestakaan enää saa halvalla, turboja varsinkaan.

Alfa-Romeot on vanhemmiten aika halpoja, tosin taitaa niiden ylläpitoon mennä rahaa.. Talbotit oli halpoja kun niitä vielä oli. Rumuus varmaan epäsuosion syynä, ei mielestäni huonoimpia autoja ranskalaisista. Fiateissa on ainakin yksi kestävä malli, minkä hinta on alakantissa kun maine periytyy heikommilta malleilta; Punto. PSA -konsernin dieselmoottoriset mallit on lujia siinä missä muutkin autot, bensakoneellisten käyntiviat puuttuu lähes täysin. Uudehkoja vaikka kuinka tehokkaita ja hienoja Diesel-Pösöjä ja Citroeneja saa parilla tonnilla. Samoin pakettiautopuolella PSA -tuotteet on käytännössä lujimmasta päästä (ei Volkkarien mielipuolista vikamäärää ja ruostumista/maalin irtoamista), mutta maine huono ja hinta siksi kohtuullinen.

Voin olla väärässä noissa mielipiteissäni automerkeistä, ja olenkin, mutta mielestäni nuo ainakin aliarvostettuja merkkejä/malleja.
Avatar
pavlik morozov
Viestit: 1149
Liittynyt: 11.3.2013 22:00
Viesti:

Re: Muunmerkkisiä halpoja autoja

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

vaihdoin just seittemän :shock: saab ysisatasta ja kolme jenkkirautaa yhteen 300tdt automaatti farkkupaku mersuun eikä sekään helmi o. ei o edes pihassa vielä. mut ku on 2 mesee ennestään.

8venttilitekniikka vaikuttais lujalta ajelin kasiysi vm lambdallisella pari vuotta ja , 200tkm on pitsikantisen kannentiivisteen vaihtoväli. lootaan pitää vaihtaa joskus öljyt ja 2.1 on pska. varsinkin jos vedetty asuntovaunua.

joku käsi oli aiemmin tohon vm ysikolmoseen 2L pitsikantiseen vaihtanu kansipaffia ja lohkossa porattu kai jonkun kanavan läpi katkennutta pulttia irrottaessa tai muuten dekkipinta vaurioitunu ja liiman kanssa kasattu. ajelin raakalla etanolilla puoli vuotta parikyt tuhatta. kunnes alko käydä huonosti ja työntää öljyä paisuntasäiliöön.

8kk lomautus meni ihan hukkaan noiden kanssa pelatessa ja turpolliset on sairautta. tietysti jos ois joku luottokorjaaja ja paikka missä räpeltää.

ennen oli hyviä autoja eka etuvetomalli korolla ja samannäköinen nissansunny n13. puolimiljoonaa ei tunnu missään jos on pidetty huolta. fortit ja opelit vaatis tuttuja purkuauton omistajia vetareita menee ja hitsaustaito ei o pahitteeks.

volsu metallisilla tulpanjohdoilla eli dsl esimerkiks 2 golf ois järkipeli mut ei niitä missään enää oo.

nykysin ku on diseleissä 30000km öljynvaihtovälit ja tietysti vedetään 3kk pitkäks kun soitetaan korjaamoaika samana päivänä tai seuraavalla viikolla kun on niin kiire ja muijaa ja kaaleja kyytsätään ympäri vuorokauden. niin hajoohan ne koneet 200000km viimeistään. c vitonen my ass sivustaseuranneena hyvää ja halpaa käyttistä laitettaessa. neljänollavitonen parannetulla taka aksilalla ja dieselillä oli sillä kaverilla minkä meni tuohon vaihtamaan.
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
juippi11
Viestit: 665
Liittynyt: 21.5.2012 19:47

Re: Muunmerkkisiä halpoja autoja

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Corolloiden kestävyys on tiedossa, kun itsekin olen n. puolimiljoonaa ajetun rollan omistaja. Minusta paras malli niistä on e100, ei enää ruostu pahasti ja ruiskutekniikka kestää siinä missä kaasarikoneetkin, ilman niiden käynnistysvaikeuksia. Corolla ei kylläkään kuulu topicin aihepiiriin, pitkään olleet kalliita ja arvostettuja ikäisikseen ja ihan ansaitusti.

Ekan ja tokan mallin Mondeo on ihan hyvä halpis, jos ei osta sitä pienimmällä 1,6 -koneella. Ruostuu pahoin mutta seuraavan leimatun yksilön saa halvalla tilalle kun leima loppuu. Vetareita ei mene jos suojakumit ja klemmarit on pitävässä kunnossa, vaikea niitä on kyllä saada pitämään rasvoja kun tehtaalla on käynyt joku suunnitteluvirhe niiden kanssa. Veljen jotain 450 tkm ajettu Mondeo toiminut tosi pitkään ellei aina samoilla vetareilla.

Tuli mieleen pari iänikuisella ja lujahkolla työntötankokoneella varustettua mallia 90-2000 -luvulta, Renault Twingo ja Ford Fiesta (1,3). Twingo on outona autona nousemassa kulttistatukseen ja arvo ehkä nousee jossain vaiheessa. Ford Ka taisi olla aluksi myös tönärikoneella, ruostumista lukuunottamatta kai aivan ok kirppu.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Muunmerkkisiä halpoja autoja

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

230€: Fiat Tempra ja 420€:n Opel Corsa A on ihan paskoja,koska niillä ilman pääomaa ajaa vuodessa yhteensä 14 000km.
Avatar
pavlik morozov
Viestit: 1149
Liittynyt: 11.3.2013 22:00
Viesti:

Re: Muunmerkkisiä halpoja autoja

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

juippi11 kirjoitti:Corolla ei kylläkään kuulu topicin aihepiiriin, pitkään olleet kalliita ja arvostettuja ikäisikseen ja ihan ansaitusti.
Twingo on outona autona nousemassa kulttistatukseen ja arvo ehkä nousee jossain vaiheessa. Ford Ka taisi olla aluksi myös tönärikoneella, ruostumista lukuunottamatta kai aivan ok kirppu.
leimatun korollan joskus ostin satasella, tietysti se kaasarin luistisysteemi oli pskana. vedin siitä luistin urasta jotenkin mikkilangan hyttiin ja siihen ilmanoton ohjausen vipuun, jousi vetämään auki ja jousta löysätessä kylmäkäynnistys ja hetken ajelu niin ihan toimiva. hukkasin kun oli paukkupullomaalattu toosiruma ja roisto pemarikuski ei laittanu omiin nimiinsä.

twingossa ikävä vaihtaa vetarinkumeja meinaa tulla lootasta öljyt pihale kun nostaa pyörän ilmaan, sokea kaveri valitteli. en tiedä oisko unohtanu jotain asentaessa kun ei näe oikeastaan mitään... :?

just hitsatun almeran tää osti tilalle viidelläsataa,
vastaava dsl tuli jokunen vuosi sittentoiselle kaverille 200e:lla kun pumpun hinna väärässä asennossa. siitä asti ajellu paljon edullisia ja huolettomia kilometrejä
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Muunmerkkisiä halpoja autoja

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Lattarauta kirjoitti:
Jaska HKI kirjoitti:230€: Fiat Tempra ja 420€:n Opel Corsa A on ihan paskoja,koska niillä ilman pääomaa ajaa vuodessa yhteensä 14 000km.
onhan niissä ostohinnan verran pääomaa kiinni, kunnes myy? :)
Kolhu 100€ kilometrikorvaukset 43 snt/ km joista jäi käteen noin 20snt km.Noin40€kk 240 € puolessa vuodessa.No sovitaan että pääomaa meni 0,01€ per päivä.
Avatar
pavlik morozov
Viestit: 1149
Liittynyt: 11.3.2013 22:00
Viesti:

Re: Muunmerkkisiä halpoja autoja

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

Lattarauta kirjoitti:Nämä ovat käytettyjen autojen aarteet!!

http://www.iltalehti.fi/autot/2014040418176958_au.shtml

:D
"Eero Nieminen · Huippukommentoija
Saabia kannattaa aina harkita, koska ne näyttävät vielä pitkään nykyaikaisilta ja komeilta peleilta, myös näin nuoren ihmisen näkökulmasta.
Toisin kuin Fordin vanhemmat mondeot ja todella monet Nissanit. Ne näyttävät suorastaan kaamealta nykyään.

Toinen Saabin kaltainen iätön merkki on Volvo. Nämä ruotsalaismerkit nyt vaan sattuvat olemaan kestäviä ja iättömia laatuautoja. "

https://www.youtube.com/watch?v=zwFSnqpl7E4 :lol: joopajoo. varsinkin renaulteja näyttää olevan paalikasoissa ehjäpeltisinä aika usein. itse ainakin mielummin hitsailen sieltä täältä kun alan räpeltämään toimimattomia sähköjä ja tekniikoita 8)
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Vastaa Viestiin