Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Lohko alumiinia ja kansi valurautaa
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Skoda on auto ja sitä pitää huoltaa kuten autoa. Liian monet tarinat Skodan "kestämättömyydestä" johtuvat siitä, että kun kyseessä on halpa auto ja kun se on saatu toiselle käyttäjälle ilmaiseksi tai lähes ilmaiseksi, niin siitä ei pidetä huolta. Hyväkin auto hajoaa jos sitä ei huolleta, ja varsinkin Skoda on siitä tarkka että huollot tehdään ajallaan ja korista pidetään hyvää huolta.rotsi4 kirjoitti:Omia kokemuksia kulkineesta ei ole, mutta eräällä tutulla eläkeläismiehellä oli tuollainen Faforitti skoda-koneella uudesta asti kymmenen vuoden ikään. Oli tyytyväinen, ja ei ollut rikki juuri koskaan. Hän antoi auton vävypojalleen työajoon kun osti uuden auton. Sen jälkeen Faforit kai vietiin romuun vuoden käytön jälkeen.
Ehkä ei ollut oikea valinta kiivastahtiseen ammattiajoon..toisaalta siihen asti pelasi erinomaisen hyvin. Seuraavassa kulkineessa oli paljon enempi vikoja vaikka oli uusi.
Eikös tämä Skoda moottori ole kevytmetallia kokonaan? varmaankin kevyt mutta lämpö-ongelmat voivat olla kohtalokkaita kun alumiini on kova lämpölaajenemaan. Eli kannattaa pitää huoli että flekti toimii ja jäähdytinnesteen kierto toimii.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Kyllä. Mutta kun takamoottorista Skodaa suunniteltiin, haluttiin mahdollisimman vähän painoa taakse, jolloin moottorin painavin osa eli lohko oli valmistettava kevytmetallista.Lattarauta kirjoitti:Eikö ainakin yleensä toisin päin?Vanja-eno kirjoitti:Lohko alumiinia ja kansi valurautaa
Lohko siis alumiinia mutta sylinteriputket irroitettavat ja kovempaa metallia.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Kuskin puolimmainen H4 ei palanut.Menin ja ostin pokkana uudet H 4:set,mutta ei siinä vika ollut.Kävin läpi myös auton hanskalokeron alta sulakkeet...nekin oli ehjät.Pitkätkään ei pala kuin väläyttämällä.Onneksi on Juhannus ja vuoden valoisin aika,täytyy jatkaa tutkimusta.Moottori oli varmaan karstottunut,nyt kun olen kengittänyt niin kulkee jo paremmin.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Vanhakin menee halpaan Uutena ostamani Philipsin H4 (Proudly made by slaves in Mexico) ei toiminut joten panin tilalle vanhan Osramin.Kyllä Toimiva Philips palaa kirkkaammin.Taas asiaa Hessumobiiliin.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Otin kolmesta ovesta koristelistat pois.Itse listassa on suunnitteluvirhe.Listan sisään on laitettu tueksi reikänauha tavallisesta pellistä.Sinne kun vuosien saatossa menee vesi niin se reikänauha ruostuu ja koristelista turpoaa törkeän näköiseksi.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Olen oppinut käyttämään tihkukytkintä.Se menee näin.
-ykkösasennossa pyyhintä rytmitetään haluan pyyhintäajan saamiseksi 1-0.Nyt siirretään pyyhin hetkeksi nollaan jan sen jälkeen laitetaan tihkuasentoon.Säädettävä aika 2-22 sekuntia.
-ykkösasennossa pyyhintä rytmitetään haluan pyyhintäajan saamiseksi 1-0.Nyt siirretään pyyhin hetkeksi nollaan jan sen jälkeen laitetaan tihkuasentoon.Säädettävä aika 2-22 sekuntia.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Peräkontista löytyi käyttämätön BARUM OR 52.20 vuotias käyttämätön rengas.Ohjekirjassa sanotaan että yli 6 vuotiaita renkaita ei saa käyttää,koskeeko se vain baarumeita?
Laitoin renkaan oikeinpäin niin tukitanko pultteineen estää sitä kolisemasta.Työkalut oli edellinen omistaja kerännyt parempaan talteen.
Laitoin renkaan oikeinpäin niin tukitanko pultteineen estää sitä kolisemasta.Työkalut oli edellinen omistaja kerännyt parempaan talteen.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
1900km ajettu.Koneen raksutukseen jo totuttu.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Fiksasin hapettuneet puskurit mustalla vinyylimaalilla.Auton ulkonäkö nuortui 15 vuotta.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Luin Favoritista kuinka loppupään Favoritit olivat tyystin eri autoja kuin ensimmäiset.On turvapalkkia korissa,jäykistyettyä koria.Saksalaiset verhoilumateriaalit,-ruisku ym.Skodan maine vankityövoimalla tehtynä huonona autona rasitti imagoa.Hinta laatusuhde erittäin hyvä.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Pakoputken taka-akselin ylitys kolisi välillä autoa käynnistäessä.Lyhensin takakannatinkumin ja vedin letkuklemmarilla nippuun.Putki nousi sen verran että ei kolise enää.2100km ajettu.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Vaihdepin nivelessä jäykkyyttä,Haitarikumi ylös ja CRC:tä sinne niin norjistui.Kuskin lattiamatto pyörii jaloissa,syynä sen tasainen alusta,jos liimaisi siihen vaikka kankaan niin pysyisi paikoillaan.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Maton takareunasta rautalangalla tai nippusiteellä penkin jalkoihin tai jäykät kourumatot.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Kourumatto on hyvä,kun se kerää kaiken talteen,eikä syöry verhoilumateriaaliin.