VAZ-21061 - 1991 - 1500SL - Viron Lada
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 526
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
VAZ-21061 - 1991 - 1500SL - Viron Lada
Tulipa tehtyä laivareissu Tallinnaan Flaimanin sekä erään muun ystävämme kanssa perjantaina 11.4.2014, kaverimme farmari w124 mersulla menimme maahan ja sieltäpä tarttui mukaan otsikon mukainen 21061 1500SL Lada joka on vuosimallia 1991. Tällä autolla oli ajettu ostohetkellä vain 105 498km ja nyt tällä hetkellä sillä on matkamittarissa noin 106 000km. Auto sijaitsi Tallinnasta reilu 180km päässä ja saimme auton myyjän ajamaan sen noin puoleen väliin vastaan missä kaupat tehtiin, itse ajoin sen sitten noin 100km matkan Tallinnaan ja laivaan, yöllä sitten ajamalla Jyväskylään asti ja hyvin toimi Auto tuntuu olevan kuin uusi ja on kunnoltaan todella siisti, jopa alkuperäiset työkalutkin tuli mukaan sekä aika käyttämättömän oloinen vararengas, kontista löytyi myös todella siistikuntoiset 2106 Ladan orkkis kromipölykapselit! Auton hankintahinta oli mielestäni todella edullinen, vain 600€, nyt olisi sitten paperihommia edessä ja tavoitteena saada tämä Suomen kilpiin ja rekisteriin, saas nähdä mitä katsastuskonttorilla sanotaan tästä autosta kun tämä on niin uusi, että pitääkö tässä olla katalysaattori vaiko ei?...
Viimeksi muokannut Ladaritari, 13.3.2015 14:15. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Re: Lada 21061 1500SL 1991
Mielestäni tuo ei ole vähäpäästöinen, koska jos siinä ei ole mitään päästönalennussysteemeitä ja vuosimalli on 1991, niin ei käsittääkseni ole vähäpäästöinen. Koska vähäpäästöisyys tuli pakolliseksi vasta 1.1.1992 ja eteenpäin. Mitä virolaiset paperit sanoivat kyseisestä asiasta?
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Lada 21061 1500SL 1991
Joitain -91 Ladojahan (ja muunmerkkisiäkin jo -87) on katillisiakin mutta mitä lueskelin niin niihin ne on laitettu kai siksi, että saa autoverosta alennusta tjs.
Mutta tosiaan kannattaa yrittää ottaa selvää ennen katsastusta, että on helpompi panna vastaan jos ne tästä vähäpäästöistä yrittää tehdä. Myöhemmin isopäästöiseksi muuttaminen voi olla mahdotonta, vaikka selviäisikin, että niin kuuluisi olla.
Mutta tosiaan kannattaa yrittää ottaa selvää ennen katsastusta, että on helpompi panna vastaan jos ne tästä vähäpäästöistä yrittää tehdä. Myöhemmin isopäästöiseksi muuttaminen voi olla mahdotonta, vaikka selviäisikin, että niin kuuluisi olla.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 526
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Lada 21061 1500SL 1991
Auton papereissa lukee että käyttöönotto on 25.7.1991, autossani ei ole katalysaattoria eikä axtecin kaasutinta, omistan myös 21053 1500S Ladan jonka vuosimalli on 1991 ja siinä on katalysaattori sekä axtec ja muut vähäpäästärojut paikoillaan, siitä autosta en juuri nyt muista käyttöönottopäivää mutta paperit minulla on siihenkin autoo olemassa, täytyypi joku päivä selata kansioita ja etsiä tuon axtecin paperit että mikä sen käyttöönotto päivä on...
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Lada 21061 1500SL 1991
Axtecit tuli muistaakseni suomessa myyntiin toukokuussa 1991. Mutta vanhoille automalleille US83 (axtec pakko) tuli voimaan vasta 1.1.1992 ja kun 21061 on tyyppihyväksytty jo joskus 1976 niin ei siinäkään Axtecia tarvita 31.12.1991 käyttöönottoon asti.
Ainoana ongelmana voi olla lukuisat muut pienemmät direktiivit, joihin tarkka katsastaja voi kiinnittää huomiota. Eli kaikkien valojen ja lasien yms. hyväksymismerkinnät ja miten sitten esim. E15/04 päästövaade joka tuli voimaan 1987, sen voimaan tullessa vanhempiin Lada malleihin tuli myöskin alipainekäyttöinen tyhjäkäynnin katkaisujärjestelmä ja tuossa autossa varmaan on 2107-1107010-20 kaasutin joka täyttänee vain E15/03, mutta käytännössä se ero on kai ihan mitätön, kun jokatapauksessa kaikki poistaa sen alipainesysteemin käytöstä.
turvavyöt on yksi, niissä pitää olla kai oikeat hyväksynnät ja onko niin että tuossa ei olekaan takana keskellä vyötä ollenkaan? vai onko ylipäätään takavöitä?
Ainoana ongelmana voi olla lukuisat muut pienemmät direktiivit, joihin tarkka katsastaja voi kiinnittää huomiota. Eli kaikkien valojen ja lasien yms. hyväksymismerkinnät ja miten sitten esim. E15/04 päästövaade joka tuli voimaan 1987, sen voimaan tullessa vanhempiin Lada malleihin tuli myöskin alipainekäyttöinen tyhjäkäynnin katkaisujärjestelmä ja tuossa autossa varmaan on 2107-1107010-20 kaasutin joka täyttänee vain E15/03, mutta käytännössä se ero on kai ihan mitätön, kun jokatapauksessa kaikki poistaa sen alipainesysteemin käytöstä.
turvavyöt on yksi, niissä pitää olla kai oikeat hyväksynnät ja onko niin että tuossa ei olekaan takana keskellä vyötä ollenkaan? vai onko ylipäätään takavöitä?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 526
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Lada 21061 1500SL 1991
On tässä autossani takana vyöt mutta juuri nyt en muista että onko keskellä sitä lannevyötä, mutta edessä sekä takana olevat vyöt ovat aika jännät tässä autossa kun niissä ei ole sellaista itsestään kelautuvaa kiristinrullaa vaan turvavyöt ovat molemmista päistä pultilla kiinni korissa ja keskellä vyötä on samanlainen kiristyssysteemi kuin normaalissa lannevyössä.
Työt ovat estäneet aika pahasti tämän auton asioiden hoitamisen mutta nyt viimein tulee tilaisuus ja pääsen maanantaina asioimaan tulliin, saas nähdä mitä siellä minulle sanotaan ja miten asia tästä etenee
Työt ovat estäneet aika pahasti tämän auton asioiden hoitamisen mutta nyt viimein tulee tilaisuus ja pääsen maanantaina asioimaan tulliin, saas nähdä mitä siellä minulle sanotaan ja miten asia tästä etenee
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 526
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Lada 21061 1500SL 1991
Eipäs ollut eilen tulli auki mutta tänään oli, pääsin viimein hoitamaan paperiasioita ja nyt asia etenee, kävin myös katsastuskonttorilta hakemassa siirtokilvet joilla saan ajaa seuraavat 3kk, nyt sitten vain odotellaan veroja...
Ehkäpä tuon tätä johonkin kokoontumiseen näytille tänä vuonna
Ehkäpä tuon tätä johonkin kokoontumiseen näytille tänä vuonna
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Re: Lada 21061 1500SL 1991
Syksyllä mansoon...?Ladaritari kirjoitti:Eipäs ollut eilen tulli auki mutta tänään oli, pääsin viimein hoitamaan paperiasioita ja nyt asia etenee, kävin myös katsastuskonttorilta hakemassa siirtokilvet joilla saan ajaa seuraavat 3kk, nyt sitten vain odotellaan veroja...
Ehkäpä tuon tätä johonkin kokoontumiseen näytille tänä vuonna
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 526
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Lada 21061 1500SL 1991
Ehkäpä, ehkäpä... Tarkoituksena olisi, ois tosi hienoo lähteä reissuun tällä autolla, voipi olla että saavun silloin paikalle ja tuon jälleen jotakin uutta nähtävää, olen nimittäin 3 kertaa aikaisemmin käynyt mansossa ja joka ikinen kerta eri autolla. 2013 kevätpörähdyksessä kävin mattamustalla paholaisellani 21074 1700i 1994 Ladalla, 2013 syksyllä saavuin idän ihmeisiin erittäin kirjavalla 21053 1500S 1992 Ladallani ja nyt 2014 vuonna kävin kevätpörähdyksessä jälleen eri autolla kun lähdin reissuun nykyisellä käyttöautollani jossa on suomenlippu katossa, sininen 21072 1300S 1989 Lada. Voishan jo lähes perinteeksi muodostunutta tapaa noudattaa ja saapua paikalle jälleen eri autollakappa12 kirjoitti:Syksyllä mansoon...?Ladaritari kirjoitti:Eipäs ollut eilen tulli auki mutta tänään oli, pääsin viimein hoitamaan paperiasioita ja nyt asia etenee, kävin myös katsastuskonttorilta hakemassa siirtokilvet joilla saan ajaa seuraavat 3kk, nyt sitten vain odotellaan veroja...
Ehkäpä tuon tätä johonkin kokoontumiseen näytille tänä vuonna
Tänään laitoin siirtokilvet kiinni ja kävin pikkuisen kruisailemassa Jyväskylän keskustassa tällä Ladalla ja hienostihan se toimii Kävin Motonetissä hakemassa öljyt sekä suodattimen ja vaihdoin ne, pesin autoni myös painepesurilla, pikkuisen pesin käsin konehuonettakin. tällä hetkellä kilometrejä on 106 038
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 526
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Lada 21061 1500SL 1991
Pari päivää sitten tulli lähetti minulle kirjeen kotiin ja Ladastani tuli veroja 140,58€ maksettavaksi. Täytyy lähipäivinä maksaa se ja sitten varailla katsastusaikaa tälle autolle Oli aika jännä tuo kirje, siinä oli aika monta paperia sisällä joista bongasin että autoni arvoksi he olivat tullissa päättäneet 755€ kun olivat verranneet autoani muihin samanlaisiin kulkuneuvoihin, vertailukohteena oli ollut 4kpl nettiautosta bongattuja 2105 1500S Ladoja 1991 vuodelta
Heinäkuun alukupuolella olisi tarkoitus käydä katsastuskonttorilla näyttämässä tätä Ladaa, saas nähdä miten käy, jos hyvä tuuri käy niin sieltä tarttuu suomen kilvet mukaan ja vuosi ajoaikaa...
Heinäkuun alukupuolella olisi tarkoitus käydä katsastuskonttorilla näyttämässä tätä Ladaa, saas nähdä miten käy, jos hyvä tuuri käy niin sieltä tarttuu suomen kilvet mukaan ja vuosi ajoaikaa...
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 526
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Lada 21061 1500SL 1991
Huomiseksi olisi tälle autolle aika varattuna rekisteröintikatsastukseen kello 13:00, saas nähdä kuinka Ladan käy, vähän tuntuisi että tyhjäkäyntiä käy pikkuisen rikkaalla sekä helmassa on ihan pieni reikä, huomenna saa katsastusmies sitten tutkia tarkemmin, saas nähdä tuleeko vuosi ajoaikaa vai vikalista... Nastarenkaatkin olivat olleet alla koko tämän ajan, nyt vaihdoin ne joten ei pitäisi tulla renkaistakaan valittamista
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 526
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Lada 21061 1500SL 1991
Eipä mennyt Lada katsastuksesta läpi, niin vähän arvelinkin että turvavöistä tulee valitusta ja oikein meni, kuulemma vuodesta 1981 eteenpäin Suomessa täytyy olla rullavyöt autossa eikä tuollaiset vyöt kelpaa kuin omassani on vaikka ne ovatkin kelvanneet Virossa ja autoni vuosimalli on 1991. Ruostereiän katsastusmies havaitsi helmassa sekä varapyöränkotelossa ja peräkontin pohjassa, myös takapöntön kannatin kumit olivat päässeet irti ja laitoin ne paikoilleen kun auto oli nosturilla, mainitsipa vielä minulle kuskin puolen takavalosta että se on vilkun kohdalta haalistunut hieman liikaa että asia pitäisi korjata joko valon vaihdolla tai sitten oranssilla polttimolla. Päästöistäkään ei mennyt läpi kun kävi pikkuisen liian rikkaalla, aivan kuten osasin arvellakkin mutta sitten minulta alettiin kyselemään jotakin päästövaatimus todistusta joka puuttui? Ilman tämmöistä paperia rekisteröintikatsastus ei muka onnistu autolleni?
176,00€ veloittivat minua ja sain vikalistan käteen, tutkivat autoani yli 75 minuuttia ja antoivat ohjeeksi että pitäisi käydä Koneltasta eli nykyään Jyväskylän Delta Autosta kyselemässä tätä tämmöistä päästövaatimus todistusta. No empä päässyt kovin pitkälle Jyväskylän A-katsastuksen pihasta kun bensakin loppui, onneksi lada.h.s tuli auttamaan ja kiitokset siitä hänelle Sitten matka jatkui, pääsin Delta Autolle josta minulle ilmoitettiin että kaikki tämmöiset paperit ovat kuulemma hävitetty kun Ladan maahantuonti lopetettiin ja että sellainen paperi ei ole virallinen jos joku sen minulle kynällä tai tietokoneella kirjoittaisi? En vieläkään edes oikein ymmärrä että mikä se sellainen päästövaatimus todistus oikein on mutta en ole tähänkään päivään mennessä sellaista onnistunut hankkimaan ja jostakin minun täytyisi sellainen repäistä kuukauden sisällä ja käydä näyttämään Ladaani A-katsastukseen uudestaan...
Menipä minun 20v synttärit siis oikein hienosti... Tupliksen osalta hommat eivät menneet aivan niinkuin piti mutta kävimpä sitten illalla hakemassa 2 varaosa-autoa itselleni Nyt omistan tällä hetkellä tasan 30 Ladaa, 29 takavetoista sekä yhden Nivan
176,00€ veloittivat minua ja sain vikalistan käteen, tutkivat autoani yli 75 minuuttia ja antoivat ohjeeksi että pitäisi käydä Koneltasta eli nykyään Jyväskylän Delta Autosta kyselemässä tätä tämmöistä päästövaatimus todistusta. No empä päässyt kovin pitkälle Jyväskylän A-katsastuksen pihasta kun bensakin loppui, onneksi lada.h.s tuli auttamaan ja kiitokset siitä hänelle Sitten matka jatkui, pääsin Delta Autolle josta minulle ilmoitettiin että kaikki tämmöiset paperit ovat kuulemma hävitetty kun Ladan maahantuonti lopetettiin ja että sellainen paperi ei ole virallinen jos joku sen minulle kynällä tai tietokoneella kirjoittaisi? En vieläkään edes oikein ymmärrä että mikä se sellainen päästövaatimus todistus oikein on mutta en ole tähänkään päivään mennessä sellaista onnistunut hankkimaan ja jostakin minun täytyisi sellainen repäistä kuukauden sisällä ja käydä näyttämään Ladaani A-katsastukseen uudestaan...
Menipä minun 20v synttärit siis oikein hienosti... Tupliksen osalta hommat eivät menneet aivan niinkuin piti mutta kävimpä sitten illalla hakemassa 2 varaosa-autoa itselleni Nyt omistan tällä hetkellä tasan 30 Ladaa, 29 takavetoista sekä yhden Nivan
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 526
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Lada 21061 1500SL 1991
Kiitokset pressalle! Jo jonkun aikaa sitten otin sähköpostitse yhteyttä tuohon Tuvnordiin, vielä ei ole vastausta tullut, ei sähköpostiin eikä kirjettä kotia mutta odotellaan, vielä on yli viikko aikaa viedä uudestaan leimalle...
Ja kiinnostuneille voisin viimein laittaa kuvia minkälainen kaunokainen on tullut hankittua:
ja nokkapellinkin alta on ihan siisti:
Ja kiinnostuneille voisin viimein laittaa kuvia minkälainen kaunokainen on tullut hankittua:
ja nokkapellinkin alta on ihan siisti:
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Re: Lada 21061 1500SL 1991
Onko Jyväskyläkin niin pieni kylä ettei siellä ole muita kuin A-ketjun konttoreita? Heillä on yleensä töihin on jääneet ne wanhat virkamies asenteet, siksi on yleensä rekisteröinnit työläitä ja kalliita. Itse rekisteröinneissä suosin yksityisiä edullisempia konttoreita, niissä on palvelukin (yleensä) parempaa ja esimerkiksi tuon todistuksen pystyvät tilaamaan. Ja A-katsastushan on aikoja sitten myyty ulkomaille, ettei ole edes isänmaallinen teko maksaa niille enemmän...Ladaritari kirjoitti:Jyväskylän A-katsastus