110 16v moottorin asennus takavetoiseen
Re: 110 16v moottorin asennus takavetoiseen
No kele, eikai se auta ku purkaa koko kone, tulleepaha rakennettua sitte kunnolla. Onkoha se fordin silmälaakeri sama mikä sierroissa, kahtelin mätänetistä nopiaa et 1.3-2.0l Ohc koneissa sama eli saan sen autosopista voipi olla hyllyssäki.. juu kyllä mää mittailen mauserilla tarkkaan nii ei kasausvaiheessa sitte tuu yllätyksiä..
Lada 21044 1700i -96 --> 1500i 16v
Lada 21072 1300s -87 ---> 1500i 8v
Lada 21072 1300s -87 ---> 1500i 8v
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: 110 16v moottorin asennus takavetoiseen
halvoilla mausereilla tulee yllätyksiä ku leuat väljät.MrKz kirjoitti:. juu kyllä mää mittailen mauserilla tarkkaan nii ei kasausvaiheessa sitte tuu yllätyksiä..
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: 110 16v moottorin asennus takavetoiseen
Minkä kokoinen se foordin laakeri on et ossaa tilata oikeanlaisen, mulla larpan silmälaakerinmitat onki eli se on pienempi kuin se mutta jos jollakulla tarkat mitat nii osaa hommata justii oikean
Edit.sainkin selville koon selville tunnin nettiä selaamalla, eli riesan silmälaakeri kokoa 21mm ulko ja 15mm sisä ja ilmeisesti neulalaakeri, hinta 12e ja löyty hyllystä, jee
Edit.sainkin selville koon selville tunnin nettiä selaamalla, eli riesan silmälaakeri kokoa 21mm ulko ja 15mm sisä ja ilmeisesti neulalaakeri, hinta 12e ja löyty hyllystä, jee
Lada 21044 1700i -96 --> 1500i 16v
Lada 21072 1300s -87 ---> 1500i 8v
Lada 21072 1300s -87 ---> 1500i 8v
Re: 110 16v moottorin asennus takavetoiseen
HOI, kysästäämpäs tästä aiheesta sen verran kun tuota tulipeltiä joutuu muokata, niin mitenkäs sen lämmityslaitteen kanssa? sehä o iha tulipellin takana pellissä kiinni ja tossa omaa projektia 2107, mallailen samaran 8v mottia nii pitäs 3-5cm saada tilaa et mahtuu olemaan, muutenhan tuo on selvä homma mut tännää aloin murehtia mitenkäs sitten tuo lämmityslaite mahtuu sit olemaan
Lada 21044 1700i -96 --> 1500i 16v
Lada 21072 1300s -87 ---> 1500i 8v
Lada 21072 1300s -87 ---> 1500i 8v
Re: 110 16v moottorin asennus takavetoiseen
Mä leikkasin lämppärin kopasta muoveja pois ja tein niin paljon tilaa letkun lähölle ku pysty, aika naftisti se sinne meni. En tiiä onko kanttilamppusessa samanlaiset systeemit, mutta luulisin.MrKz kirjoitti:HOI, kysästäämpäs tästä aiheesta sen verran kun tuota tulipeltiä joutuu muokata, niin mitenkäs sen lämmityslaitteen kanssa? sehä o iha tulipellin takana pellissä kiinni ja tossa omaa projektia 2107, mallailen samaran 8v mottia nii pitäs 3-5cm saada tilaa et mahtuu olemaan, muutenhan tuo on selvä homma mut tännää aloin murehtia mitenkäs sitten tuo lämmityslaite mahtuu sit olemaan
Lada 2107 1600SL jäärata pirssi
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Re: 110 16v moottorin asennus takavetoiseen
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/t3 ... JpIjoidCJ9
Nyt olisi tehty uusi malli RWD 16v vauhtipyörästä. Tässä on nyt et:tä muutettu sen verran että starttikehä ja kytkimen pitopinta asettuu samalle etäisyydelle lohkosta kuin takavetoisessa alunperin on. Eli tällä voi käyttää takavedon starttimoottoria ja etuvedon kytkintä ilman mitään purkkavirityksiä.
Paino 5.6kg ilman starttikehää. Näitä vois saada mun kautta n.120e + toimituskulut hintaan. Ja on siis teräksinen.
Sitten kysymys. Osaisiko joku sanoa miten paksu vauhtipyörän tulee olla tuosta kitkapinnan kohdalta? Tein tuosta 12.5mm paksun mutta sillähän saa äkkiä painoa pois kun ohentaa. Joku 8mm voisi olla vielä ihan turvallinen jolla saisi painon alle 5kg? Ja tuonne ulkokehälle vielä tikkaisi reijät.
2v ehti olla romut pöydän alla odottelemassa inspiraatiota ja nyt kun yksi innokas kanssaharrastaja tekee samanlaista moottoriswappia niin tuli into tehdä tuo pyörä. 4 tein joista 3 oli myyty ennenkuin niitä oli edes alettu tekemään.
Nyt olisi tehty uusi malli RWD 16v vauhtipyörästä. Tässä on nyt et:tä muutettu sen verran että starttikehä ja kytkimen pitopinta asettuu samalle etäisyydelle lohkosta kuin takavetoisessa alunperin on. Eli tällä voi käyttää takavedon starttimoottoria ja etuvedon kytkintä ilman mitään purkkavirityksiä.
Paino 5.6kg ilman starttikehää. Näitä vois saada mun kautta n.120e + toimituskulut hintaan. Ja on siis teräksinen.
Sitten kysymys. Osaisiko joku sanoa miten paksu vauhtipyörän tulee olla tuosta kitkapinnan kohdalta? Tein tuosta 12.5mm paksun mutta sillähän saa äkkiä painoa pois kun ohentaa. Joku 8mm voisi olla vielä ihan turvallinen jolla saisi painon alle 5kg? Ja tuonne ulkokehälle vielä tikkaisi reijät.
2v ehti olla romut pöydän alla odottelemassa inspiraatiota ja nyt kun yksi innokas kanssaharrastaja tekee samanlaista moottoriswappia niin tuli into tehdä tuo pyörä. 4 tein joista 3 oli myyty ennenkuin niitä oli edes alettu tekemään.
21013 1500 16v Turbo rojekti
Re: 110 16v moottorin asennus takavetoiseen
Tähän semmosta lisäinfoa asennuksesta, tähän 16v moottoriin saa venäjältä valmiita takavetomuutos palikkaa esim. vesiputket, imusarja, pakosarja että kaikkea ei välttämättä tarvitse tehdä itse
Mulle tuli valmis vesiputkisetti venäjänkävijän tuomana, imusarjaa voi käyttää omaakin joko sellasenaan tai yks vaihtoehto on ns. kääntää imusarja niin saa kaasuläpän imarinpuolelle mut kun itse tätä meinasin ja teinki jo hitsausta vaille valmiiksi niin jätin tekemätä kun näytti sen verra hölömöltä vs. valmiiseen plenumiin jotka maksaa sen n.5000rub eli n.70-80e venäjänpuolella riippuen mallista kun niitä on erimallisia.
Mansemotorssilta voi myös kyseisiä valmiita osia kysellä
Myös tuningsport.ru sivulta saa ongelmitta tilattua suomeen osia, nettisivua googlekääntäjä päällä voi selailla vaikka teksti onki vähä haastavaa suomennettunakin ja spostilla voi asioida ihan rallienglannilla.
Nm Mazak- on helpottanut myös kyseistä asennusta suunnittelevia tekemällä valmiita vauhtipyöriä kuten edellisessä viestissä maininnut
Mulle tuli valmis vesiputkisetti venäjänkävijän tuomana, imusarjaa voi käyttää omaakin joko sellasenaan tai yks vaihtoehto on ns. kääntää imusarja niin saa kaasuläpän imarinpuolelle mut kun itse tätä meinasin ja teinki jo hitsausta vaille valmiiksi niin jätin tekemätä kun näytti sen verra hölömöltä vs. valmiiseen plenumiin jotka maksaa sen n.5000rub eli n.70-80e venäjänpuolella riippuen mallista kun niitä on erimallisia.
Mansemotorssilta voi myös kyseisiä valmiita osia kysellä
Myös tuningsport.ru sivulta saa ongelmitta tilattua suomeen osia, nettisivua googlekääntäjä päällä voi selailla vaikka teksti onki vähä haastavaa suomennettunakin ja spostilla voi asioida ihan rallienglannilla.
Nm Mazak- on helpottanut myös kyseistä asennusta suunnittelevia tekemällä valmiita vauhtipyöriä kuten edellisessä viestissä maininnut
Lada 21044 1700i -96 --> 1500i 16v
Lada 21072 1300s -87 ---> 1500i 8v
Lada 21072 1300s -87 ---> 1500i 8v
Re: 110 16v moottorin asennus takavetoiseen
Megasquirt aiheisia kysymyksiä, tästä threadista selviiä jo paljon ja yhdestä toisesta keskustelusta lisää, mutta pari juttua jäi vaivamaan.
Tässä puhutaan että toteutus on tehty MS1 laitteella ja siinä on myös sytkän ohjaus (Tooberi). Onko se silloin extra koodilla? Toinen juttu mitä olen ihmetellyt on sitten toteutus lambda-anturin kanssa. Onko sitä kukaan täälä tehnyt laajakaistalla? Flexfuel käyttö ilmeisesti vaatisi sen, että taisi adaptiivisesti säätyvät kartat kunnolla käyttöön.
Toiseksi antureista + yleisestä kytkennästä vielä, olettaen että lauta olisi MS1. Kaikki anturit vissiin pelaa suoraan, pl kammen asentotunnistin, mutta sekin meni muuntimella ja sen teko näytti yksinkertaiselta. nokan asentoanturi kanattanee myös kytkeä, mutta saavutetaanko sillä mitään hyötyä. Entäs puolestaan MAF, senkin voi kai kytkeä, mutta saadaanko siitäkään mitään todellista hyötyä.
Entäs sitten tk moottori? Se on askelmoottori ladan bosch ruiskullisessa koneessa. Se on ainut mihin en löytynyt edes vihjettä. Siis että toimiiko se suoraan MS1:n kanssa?
Tässä puhutaan että toteutus on tehty MS1 laitteella ja siinä on myös sytkän ohjaus (Tooberi). Onko se silloin extra koodilla? Toinen juttu mitä olen ihmetellyt on sitten toteutus lambda-anturin kanssa. Onko sitä kukaan täälä tehnyt laajakaistalla? Flexfuel käyttö ilmeisesti vaatisi sen, että taisi adaptiivisesti säätyvät kartat kunnolla käyttöön.
Toiseksi antureista + yleisestä kytkennästä vielä, olettaen että lauta olisi MS1. Kaikki anturit vissiin pelaa suoraan, pl kammen asentotunnistin, mutta sekin meni muuntimella ja sen teko näytti yksinkertaiselta. nokan asentoanturi kanattanee myös kytkeä, mutta saavutetaanko sillä mitään hyötyä. Entäs puolestaan MAF, senkin voi kai kytkeä, mutta saadaanko siitäkään mitään todellista hyötyä.
Entäs sitten tk moottori? Se on askelmoottori ladan bosch ruiskullisessa koneessa. Se on ainut mihin en löytynyt edes vihjettä. Siis että toimiiko se suoraan MS1:n kanssa?
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: 7.6.2013 13:35
Re: 110 16v moottorin asennus takavetoiseen
TK-moottori vaatii toimiakseen MS2:en. Oma kone tulee kun on tullakseen toimimaan MS2 ja sekventiaalisena ruisku/sytty eli nokkaakin luetaan. Osat on, johtosarja uupuu ja patakin hoonaamatta ja rengastamatta.
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: 110 16v moottorin asennus takavetoiseen
extra koodilla se on joka on vanha, ei oo päivitetty vuosiin. ei tooperilla ole tyhjäkäynti moottoria ku sillä on läppärunkot.THI-900 kirjoitti:Megasquirt aiheisia kysymyksiä, tästä threadista selviiä jo paljon ja yhdestä toisesta keskustelusta lisää, mutta pari juttua jäi vaivamaan.
Tässä puhutaan että toteutus on tehty MS1 laitteella ja siinä on myös sytkän ohjaus (Tooberi). Onko se silloin extra koodilla? Toinen juttu mitä olen ihmetellyt on sitten toteutus lambda-anturin kanssa. Onko sitä kukaan täälä tehnyt laajakaistalla? Flexfuel käyttö ilmeisesti vaatisi sen, että taisi adaptiivisesti säätyvät kartat kunnolla käyttöön.
Toiseksi antureista + yleisestä kytkennästä vielä, olettaen että lauta olisi MS1. Kaikki anturit vissiin pelaa suoraan, pl kammen asentotunnistin, mutta sekin meni muuntimella ja sen teko näytti yksinkertaiselta. nokan asentoanturi kanattanee myös kytkeä, mutta saavutetaanko sillä mitään hyötyä. Entäs puolestaan MAF, senkin voi kai kytkeä, mutta saadaanko siitäkään mitään todellista hyötyä.
Entäs sitten tk moottori? Se on askelmoottori ladan bosch ruiskullisessa koneessa. Se on ainut mihin en löytynyt edes vihjettä. Siis että toimiiko se suoraan MS1:n kanssa?
suosittelen laittaa jonku muun megan ku ms1 V2.2. esim ms2 v3 on jo parempi ja siinä on vr muunin valmiina.
iteki kyselin boschin (volvon) tk moottorin kytkentää ni ei oo kuulemma löytynyt sellasia arvoja miten sen saa toimimaan hyvin, joten kuten sen saa kylläkin toimimaa.
kamiaakselin anturi toimii alkuperäinen. moottorinlämpöanturi ja imuilman lämpöanturit saa toimimaa ku kaliproi ne näyttämään oikeaa arvoa. miten tps anturi, onko potikka typpinen vai on off?
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: 110 16v moottorin asennus takavetoiseen
Ehkä ajatuksen virtaa pitää vähän selventää. Ymmärsin kyllä että tooberin laitteessa on läppärungot, mutta kyselin ihan mielenkiinnosta että pelaako tuo orggis tk moottorin kanssa. Kuvatuksia löytyi ainakin netin syöveriestä, että hyvin samannäköisiä on ainakin saatu toimimaan ja hyvä niin. Asennusksen helppous kiinnostaa.
Nyt näyttää siltä että tätä hommaa lähdetään touhumaan ATEcun pohjilta. Se tuntuu olevan tässä kohtaa hintalaatusuhteeltaan ihan paras ratkaisu.
TPS on potikka eli sen pitäis silloin toimia.
Nyt näyttää siltä että tätä hommaa lähdetään touhumaan ATEcun pohjilta. Se tuntuu olevan tässä kohtaa hintalaatusuhteeltaan ihan paras ratkaisu.
TPS on potikka eli sen pitäis silloin toimia.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: 110 16v moottorin asennus takavetoiseen
Tässä on tullut jo jonkin aikaa mietittyä että tekis vähä nurinkurin ton moottorin vaihdoin, eli takaveto ladan koneen vaihtaisi samaraan. Ilmeisesti aika samallainen työmaa tuossa on, sen verran olen mallaillut että ei ainakaan takavetoisen vauhtipyörällä samaran laatikko sovi olemaan. Olikos näissä taka ja etuvedossa vauhtipyörässä sama jako vai onko sekin menty vaihtamaan?
Re: 110 16v moottorin asennus takavetoiseen
mites ootte sähköt kytkeny ku luovuttajana on 110 farmari kun tässä on se ajonestokin.
Re: 110 16v moottorin asennus takavetoiseen
Moottorin sähkösarja otetaan siitä mistä moottorikin, eli koko ruiskujärjestelmän sähköt sieltä keskikonsolistakin ohjain/ajonesto ja toki bensapumpun johdot yms...
Re: 110 16v moottorin asennus takavetoiseen
näin teinkin . kiitos pressalle kuitenkin. muutama kysymys vielä-
ajonestossa ei ole pampuloita edelliselläkään omistajalla, tuleeko ongelma käynnistäessä uudessa korissa
8napaisen liittimen kytkentä takavetoon ,
kaavion mukaan katsellen 1 ? 2 nopeus 3? 4lämpömittari 5öljynpaine 6 ? 7öljyn pinta 8 kierrosluku
mitkä johdot 1,3,6 on ja onko muutkaan oikein
kiertokankien ja runkolaakereiden momentit ois vielä hakusessa
ajonestossa ei ole pampuloita edelliselläkään omistajalla, tuleeko ongelma käynnistäessä uudessa korissa
8napaisen liittimen kytkentä takavetoon ,
kaavion mukaan katsellen 1 ? 2 nopeus 3? 4lämpömittari 5öljynpaine 6 ? 7öljyn pinta 8 kierrosluku
mitkä johdot 1,3,6 on ja onko muutkaan oikein
kiertokankien ja runkolaakereiden momentit ois vielä hakusessa