Kokemuksia 240 Volvosta
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Kokemuksia 240 Volvosta
Hyvää:
-jämäkkä ajettava
-hyvä lämmityslaite
-hyvä ilmankierto
-penkit päällystetty vahvalla kankaalla
-hyvä näkyvyys joka suuntaan myös sivulle
-yksinkertainen huollettava rakenne
-hyvä jousitus,pitkät joustot
-tunnokkaat jarrut
-turvallinen, aikakautensa mallioppilas
-hyvin kääntyvät etupyörät,taittuu ahtaisiinkin koloihin
Huonoa:
-huono polttoainetalous
-huonohko suorituskyky
-peräkontti sedanissa matala
-kapeat ovet
-epämääräinen vetelä ohjaus
-kaarreajo vappuvaa korkean painopisteen takia
Vikakokemukset 300km:n matkalta:
-ei käynnisty,akku sökö.Vaidettu vanha mutta toimiva akku
-puhallin,äänimerkki ja valot ei toimi.Päivän päästä ne alkoivat toimia
-pakki ei mene päälle,vaihdekepin nuppi valunut niin alas että peruutusvaihteen lukitusrengasta ei voinut nostaa.Nostettu nuppia ylöspäin.
-moottoritiellä vastatuuleen ajettaessa ilmakanavista tuli kourallinen puunsiemeniä ja muuta moskaa silmille
Palautettu takaisin tankki täynnä kuten sovittiin.
-jämäkkä ajettava
-hyvä lämmityslaite
-hyvä ilmankierto
-penkit päällystetty vahvalla kankaalla
-hyvä näkyvyys joka suuntaan myös sivulle
-yksinkertainen huollettava rakenne
-hyvä jousitus,pitkät joustot
-tunnokkaat jarrut
-turvallinen, aikakautensa mallioppilas
-hyvin kääntyvät etupyörät,taittuu ahtaisiinkin koloihin
Huonoa:
-huono polttoainetalous
-huonohko suorituskyky
-peräkontti sedanissa matala
-kapeat ovet
-epämääräinen vetelä ohjaus
-kaarreajo vappuvaa korkean painopisteen takia
Vikakokemukset 300km:n matkalta:
-ei käynnisty,akku sökö.Vaidettu vanha mutta toimiva akku
-puhallin,äänimerkki ja valot ei toimi.Päivän päästä ne alkoivat toimia
-pakki ei mene päälle,vaihdekepin nuppi valunut niin alas että peruutusvaihteen lukitusrengasta ei voinut nostaa.Nostettu nuppia ylöspäin.
-moottoritiellä vastatuuleen ajettaessa ilmakanavista tuli kourallinen puunsiemeniä ja muuta moskaa silmille
Palautettu takaisin tankki täynnä kuten sovittiin.
Re: Kokemuksia 240 Volvosta
Tämä listaus käy melkein yksyhteen oman Saabini kanssa. Lihavoin lainaukseen samankaltaisuudetJaska HKI kirjoitti:Hyvää:
-jämäkkä ajettava
-hyvä lämmityslaite
-hyvä ilmankierto
-penkit päällystetty vahvalla kankaalla
-hyvä näkyvyys joka suuntaan myös sivulle
-yksinkertainen huollettava rakenne
-hyvä jousitus,pitkät joustot
-tunnokkaat jarrut
-turvallinen, aikakautensa mallioppilas
-hyvin kääntyvät etupyörät,taittuu ahtaisiinkin koloihin
Huonoa:
-huono polttoainetalous
-huonohko suorituskyky
-peräkontti sedanissa matala
-kapeat ovet
-epämääräinen vetelä ohjaus
-kaarreajo vappuvaa korkean painopisteen takia
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Kokemuksia 240 Volvosta
Tuttu automalli ja aika hyvin saikin Jaska listattua ominaisuudet. Oli siis itsellä tuollainen ensimmäisenä autona reilut 12 vuotta sitten. Omaan makuuni autossa oli myös huono näkyvyys taakse, tai sitten juuri kortin saaneena eivät vielä peruutus ja tähystystaidot olleet tarpeeksi kehittyneet, kun tuli pari postilaatikkoa autolla murskattua.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Kokemuksia 240 Volvosta
Mulla odottaa museoentisointiä 244 -81. Tai siis, museopuunausta, ei juuri tarvitse huoltoa isompaa 

21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Re: Kokemuksia 240 Volvosta
Ei kait noin kantikkaassa autossa voi olla huono takanäkyvyys?JohnDoe kirjoitti:Omaan makuuni autossa oli myös huono näkyvyys taakse.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Kokemuksia 240 Volvosta
Takanäkyvyys tosiaan kohdallaan 240:ssä, kulmat näkyy
-Ja sitten eräs Volvon käytännön homma: erilliset käsijarrukengät takana, vaikka käyttöjarruina levyt. Suomen olosuhteissa suoraan satulaan vaikuttava käsijarru tuhoon tuomittu, esimerkkejä renaavista riittää: Audi, VW, Polski...
Mersuista (ainakin vanhemmista) löytyy nämä toimivat käsijarrurummut, ja Saabi-tietäjät saa oikaista, mutta eikös vanhoissa 99:ssä ollut edessä "pikku-käsijarrurummut"?

-Ja sitten eräs Volvon käytännön homma: erilliset käsijarrukengät takana, vaikka käyttöjarruina levyt. Suomen olosuhteissa suoraan satulaan vaikuttava käsijarru tuhoon tuomittu, esimerkkejä renaavista riittää: Audi, VW, Polski...
Mersuista (ainakin vanhemmista) löytyy nämä toimivat käsijarrurummut, ja Saabi-tietäjät saa oikaista, mutta eikös vanhoissa 99:ssä ollut edessä "pikku-käsijarrurummut"?
Re: Kokemuksia 240 Volvosta
Ei tuo Volvon käsijarru kovin käytännölliset ole, joka katsastukseen saa jarrut avata ja ihmetellä miksi ei toinen puoli pidä. Ja tämä on myös katsureiden tiedossa.
Re: Kokemuksia 240 Volvosta
Toimivia esimerkkejäkin löytyy. Minulla ei ole Saabissani ollut koskaan ongelmia käsijarrujen kanssa vaikka olen käyttänyt käkkäriä ympäri vuoden ja käkkäri siis vaikuttaa suoraan satulaan. Uudemmissa malleissa kuulemma on sitten otettu takapakkia ja käsijarru ei olekaan niin toimintavarma. Nykyinen käyttikseni on ensimmäistä vuosimallia ysisatasista joissa on käsijarru takana. Etukäsijarrullisista ei ole talvikokemuksia.pahnapuhallin kirjoitti: Suomen olosuhteissa suoraan satulaan vaikuttava käsijarru tuhoon tuomittu, esimerkkejä renaavista riittää: Audi, VW, Polski...
En tiedä 99:eistä mutta etukäsijarrulla olevissa 900:sissa on myös paloihin vaikuttava käsijarru. Käsittäkseni ainakin uudemmissa 99:eissä on ollut samat jarrut mutta voi olla että vanhemmissa on saattanut olla erilaiset jarrut ja käsijarrukengät.pahnapuhallin kirjoitti: Saabi-tietäjät saa oikaista, mutta eikös vanhoissa 99:ssä ollut edessä "pikku-käsijarrurummut"?
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Kokemuksia 240 Volvosta
Käyttämällähän ne kunossa pysyykin, suurin virhe on olla käyttämättä että saavat jumittua rauhassa.Uitukki kirjoitti:ollut koskaan ongelmia käsijarrujen kanssa vaikka olen käyttänyt käkkäriä ympäri vuoden
Re: Kokemuksia 240 Volvosta
^Tuo on niin totta.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Kokemuksia 240 Volvosta
Niin no, oma kun on automaatti, niin eipä tule käkkäriä käytettyä tasamaalla...
Re: Kokemuksia 240 Volvosta
Seuraavassa lainauksessa onkin sitten ainakin osasyy käkkärin juonitteluunJaakkima kirjoitti:Ei tuo Volvon käsijarru kovin käytännölliset ole, joka katsastukseen saa jarrut avata ja ihmetellä miksi ei toinen puoli pidä. Ja tämä on myös katsureiden tiedossa.
Kannattaa käyttää automaatissakin. Olen jostain kuullut tai lukenut että käkkärin käyttö säästää sitä P-asennon "topparia". Ja vaikkei tuossa olisikaan perää niin pysyypähän käkkäri vetreänpänä.Jaakkima kirjoitti:Niin no, oma kun on automaatti, niin eipä tule käkkäriä käytettyä tasamaalla...
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Kokemuksia 240 Volvosta
Ja yleensä ne jotka ovat itse käytännössä nähneet, kuinka onneton pikkutappi se toppari oikeasti on, ovat alkaneet käyttää käsijarrua.Uitukki kirjoitti: Kannattaa käyttää automaatissakin. Olen jostain kuullut tai lukenut että käkkärin käyttö säästää sitä P-asennon "topparia". Ja vaikkei tuossa olisikaan perää niin pysyypähän käkkäri vetreänpänä.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT