Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
rotsi4

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Ei päästötesti ohjelma varsinkin lehdistön koeajoon menevään autoon että voivat sitten kehua ohituskiihtyvyyttä ja vastausta kaasuun..
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja samarai »

Audikin jo tunnusti huijanneensa.

Kyllä ihmetyttää tuollainen hölmöily, jos kerran on ollut tiedossa, että jenkeissä tehdään normaaliajossa pistokokeita tyyppikatsastuksen lisäksi ja se että jo kuorma-automerkkejä on ehtinyt pölähtää aikaisemmin samasta asiasta.

Tulee mieleen Lahden kisat - "eihän Hemohessi näy testeissä" ja Kari-Pekka Kyrön loppusanat: "Amatöörien puuhastelua".
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
OA5599
Viestit: 342
Liittynyt: 7.3.2008 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja OA5599 »

^ Odotellaan jos Shelliltä löytyy vinkkiä, vaikka salkku tjsp!
All details believed to be true but not guaranteed!
Objects in the mirror are closer than they appear.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja samarai »

Tai jos vaikka Boschin parkkihallista Stuttgartissa löytyisi hylätty tietokonesalkku "set up" huijausohjelmistoineen. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

samarai kirjoitti:Audikin jo tunnusti huijanneensa.
Eiköhän se ohjelma löydy kaikista FAG konsernin tuotteista.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

samarai kirjoitti:Audikin jo tunnusti huijanneensa.
Skoda kärysi.

Skandaali paisuu entisestään: Myös yli miljoonassa Skodassa huijausohjelma

http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artik ... ma/5333706
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Olen vaan ihmetellyt sitä kun tästä oli jo joku vuosi sitten juttua kuinka ilmoitetut ja todelliset päästöt eivät vastaa toisiaan, että miksi se ei silloin johtanut mihinkään? No tuskin Euroopassa nytkään muuta tapahtuu kuin että syylliset pyytää anteeksi ja Saksa etunenässä Merkkel EU:n kanssa myöntää VW:le "hätärahoitusta" kriisinhallintaan.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja samarai »

Koko Jevro Sojuz on pitkään pyörinyt Saksan autoteollisuuden menestyksen varassa. Ei taida kohta olla Merkkeleilläkään varaa jakaa hätärahoituksia yhtään mihinkään jos siellä aarrelaiva uppoaa pohjaan ja Suomi-poika alkaa silloin maksaa viuluja. Kiittäkäämme Paavo Lipposta ja Sauli Niinistöä!
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Volkswagenin johtoon nousee Porsche-mies

http://m.taloussanomat.fi/autot/2015/09 ... 512511/304

Kuva
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
rotsi4

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Tuskin noille autoille mitään tehdään euroopassa, lakaistaan maton alle vain. Trafi sanoi just ylellä ettei he tiedä mikä moottori Vw autossa on, ei voi lukuja kertoa. Kumma kun katsiasemilla tunnetaan kyllä 99% varmuudella esimerkiksi Suzuki PV mopon 49 kuution läpätön sylinteri heti. Eikä mene läpi jos väittää että aina tässä on tällänen läpällinen ollu, löytyy paperi missä lukee muuta. Onko ne auton osien E-tyyppikooditkin sitten juksutusta? Nehän täytyy olla kohillaan vm. 1997 eteenpäin joka nippelissä joka vaikuttaa johonkin.

Minusta jotenkin tuntuu että noilla päästötesteillä ei oikein ole autoa käyttävien ihmisten hyväksyntää. Haisee liikaa viherpesulta valtiovallan ja isojen autovaltioiden taholta kun kukaan ei myy pakokaasua pullossa autottomille terveyssyistä.

Tiukentuvat normit antaa sopeutumisaikaa autotehtaille ja jälleenmyyjille uuteen tekniikkaan kun voivat myydä vanhaa sontaa uusissa kuorissa ja aikaistakin lyhemmällä eliniällä. Sitten normit on jonkinlaista omien markkinoiden suojelua kilpailulta esim. japseja ja kiinalaisia vastaan kun saa edes huonommat numerot `niille´.

Taisi tulla vaan hivenen liian tiukat rajat auton käytettävyyden kannalta..

Ihmettelen myös niitä autoja jotka läpäisevät euro 5 normin pelkän hiukkassuodattimen turvin, typen oksidit pidetään kurissa pakokaasujen takaisinkierrätyksellä ilman ureaa. Miten on mahdollista ettei moottori ole nokea täynnä jo ennen 100tkm ajoa? sen läpi pitää mennä järjettömästi pakokaasua sekä nokea kun kierrätysaste on jotain 85% pakokaasusta uusintakierrokselle tyhjäkäynnillä ja kuormalla vähempi. Siis jos asiat ovat niin kuin niiden pitäisi olla.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja samarai »

rotsi4 kirjoitti:
Taisi tulla vaan hivenen liian tiukat rajat auton käytettävyyden kannalta..
Näin varmasti on päässyt käymään. Enkä oikein ymmärrä minkä takia noita dieselmoottoreita on ylipäätänsä pitänyt henkilöautoihin tuossa määrin alunpitäen alkaa varustamaan? Vielä joku aika sitten se oli lähinnä raskaamman liikenteen käytössä. Nyt pieniin kippoihinkin pitää niitä tehdä ja ei saadakaan niiden kanssa päästöjä pienennettyä.

Näissä jutuissa tapahtuu varmaan alkujaan myös paljon tehtaiden lobbausta. Joku aika sitten kun oli juttua puulämmityksen saastuttavuudesta niin oliko se joku VTT:n tutkija, niin vertasi avotakkoja ja vanhoja kakluuneja keskenään samanlaisiksi "ympäristön pilaajiksi" ja kehotti uusimaan niitä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

samarai kirjoitti: Näin varmasti on päässyt käymään. Enkä oikein ymmärrä minkä takia noita dieselmoottoreita on ylipäätänsä pitänyt henkilöautoihin tuossa määrin alunpitäen alkaa varustamaan? Vielä joku aika sitten se oli lähinnä raskaamman liikenteen käytössä. Nyt pieniin kippoihinkin pitää niitä tehdä ja ei saadakaan niiden kanssa päästöjä pienennettyä.
Koska hiilidioksidi?
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja samarai »

Voi olla, en tiedä asiasta sen tarkemmin. Tuntuu vain, että tässä bensakoneiden vaihtamisessa dieseleihin on menty ojasta allikkoon ja kun mennään sutta pakoon niin silloin voi tulla karhu vastaan. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

rotsi4 kirjoitti:
Ihmettelen myös niitä autoja jotka läpäisevät euro 5 normin pelkän hiukkassuodattimen turvin, typen oksidit pidetään kurissa pakokaasujen takaisinkierrätyksellä ilman ureaa. Miten on mahdollista ettei moottori ole nokea täynnä jo ennen 100tkm ajoa? sen läpi pitää mennä järjettömästi pakokaasua sekä nokea kun kierrätysaste on jotain 85% pakokaasusta uusintakierrokselle tyhjäkäynnillä ja kuormalla vähempi. Siis jos asiat ovat niin kuin niiden pitäisi olla.
Se nokihan poltetaan sieltä loukusta auton omaa polttoainetta käyttäen lisärikastuksella määrävälein, se tosin on johtanut suurempiin kulutuslukemiin kuin kilpailioilla ( VW ), mutta kun olisivat keksineet saman konstin niin myyntikin olisi ollut FAG konsernin luokkaa, eli tähän sopii vanha viisaus jonka kuulin joskus yhdeltä automyyjältä, eli autokauppa perustuu aina jommankumman puoleiseen huijaukseen 8)
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Saatiinhan ne vanhat romut paaliin saastuttamasta näiden puhtaitten tieltä.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Vastaa Viestiin