Aloitanpa uuden aiheen toisesta mopostamme, joka on otsikon mukainen. Alkuun vähän historialöpinää tästä ajokista:
Kyseinen PV hankittiin talouteemme Lemille Luumäeltä jo 2001 eli mopon ollessa melkein uusi. Silloin se oli oikeastaan uudenveroinenkin kunnoltaan. Alunperin se toimi isoveljeni ensimmäisenä mopona ja hän ajelikin sillä vuoteen 2004 asti, jolloin veljeni vaihtoi uusenskaan ja PV jäi minulle ollessani 14-vuotias. Minä kurvailin tällä peeveellä vuoteen 2009 asti enemmän tai vähemmän aktiivisesti, minkä jälkeen hommasinkin jo Ladan ja PV jäi taka-alalle. Mopo oli kilvissä muistaakseni vuoteen 2010 asti, jolloin kilvet palautettiin ja mopo poistui rekisteristä. Viimeiset vuodet PV on ollut tallissa eikä sillä ole juurikaan ajeltu tähän vuoteen ja syksyyn asti. Nyt minä päätin sitten alkaa herätellä tätä henkiin ja kunnostella pikkuhiljaa siedettävämpään kuntoon. Mistään entisöinnistä nyt puhuta, mutta tarkoituksenani on saada tämä PV ainakin samaan kuntoon mitä on tuo valkoinen PV:ni.
Kuvia pistetään viikonloppuna.
Suzuki PV50 vm.1999 "ensimoponi"
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Suzuki PV50 vm.1999 "ensimoponi"
Viimeksi muokannut degen, 13.10.2015 21:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Suzuki PV50 vm.1999 "ensimoponi"
Moi,
Laitahan kuva tästä moposta!
Laitahan kuva tästä moposta!
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Tän ajokin kunnostus lähti käyntiin tänään siten, että hommasin uudet mittarinpyörittimen rattaat ja muut osat, vaijerin, kiinnityskumit ja aluslevyn. Samalla tarttui mukaan uusi ilmansuodatinelementti, joka sopii peeveen alkuperäiseen suodatinkoppaan. Mittari uupuu vielä. Pitää katella jos sen löytäs käytettynä. 150 eur uudesta on toistaiseksi liian hapokas hinta.

Muutama sana vielä PV:stä ennen kuvia: Mopossa on uudempaa mallia oleva moottori, eli siinä on vakiona 50 cc läppäsylinteri, pienemmällä palotilalla varustettu kansi eli ns. uudenmallin kansi, 14 mm mikunin kaasari ja tuoreöljyvoitelu. Mopoon on vaihdettu 2007 60 cc läppäsylinteri joka on edelleen siinä kiinni. Läpiksi laitettiin silloin samalla Boyesenin kaksiporttiläpät. Lisäksi tässä peeveessä on alkuperäisenä 12V sähköjärjestelmä ja erilaiset etu- ja takavalo kuin tuossa minun valkoisessa peeveessä. Tarkoitus olisi laittaa vakiopytty takas jossain vaiheessa. Onneksi se jäi talteen.

Muutama sana vielä PV:stä ennen kuvia: Mopossa on uudempaa mallia oleva moottori, eli siinä on vakiona 50 cc läppäsylinteri, pienemmällä palotilalla varustettu kansi eli ns. uudenmallin kansi, 14 mm mikunin kaasari ja tuoreöljyvoitelu. Mopoon on vaihdettu 2007 60 cc läppäsylinteri joka on edelleen siinä kiinni. Läpiksi laitettiin silloin samalla Boyesenin kaksiporttiläpät. Lisäksi tässä peeveessä on alkuperäisenä 12V sähköjärjestelmä ja erilaiset etu- ja takavalo kuin tuossa minun valkoisessa peeveessä. Tarkoitus olisi laittaa vakiopytty takas jossain vaiheessa. Onneksi se jäi talteen.
Nyt niitä kuvia...

Kuten havaitsette, PV:ssä on jonkin verran kunnostettavaa. Molemmat lokarit rikki, valot paskana, valojen johdot miten kiinnostaa, käynnistyspolkimen akseli entinen et cetera.

Kuten havaitsette, PV:ssä on jonkin verran kunnostettavaa. Molemmat lokarit rikki, valot paskana, valojen johdot miten kiinnostaa, käynnistyspolkimen akseli entinen et cetera.