Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Merkkiä en enää muista ku tuli mulle vähän käytettynä. Jako on 4x100 ja takana 8"x15" ja edessä 7"x15
Moottori ohjauksena oli aluksi megasquirt mut siihen meni hermot ja hommasin autronicin. Autolla ei viellä penkkii oo keretty mutta on sillä jo noin 500km tullu ajeltua kadulla ja haettu säätöjä. Nii juu ja kytkimenpää sylinterin vaihtelin pienempää ku toi kytkin on melkosen haastava ajaa kadulla
Eilen kävin hyvinkäällä koittaa kiihdyttelee normi rengastuksella... 1,2 vaihde sutien, kolmos ja nelos vaihteen pikku rötäämisellä aika oli 14.368s/160.93km/h. Eli viellä on parannettavaa hyvinkään jälkee oli tarkotus mennä lahti cruisinkii mut matkalla pikku kuminpoltto yrityksen seurauksena vetoakseli pamahti poikki. Traileri kyydillä tallille ja vetari vaihtoon. Starttia pitäs viellä ihmetellä ku ei välillä toimi. Eilen sain vinkkiä et toi orkkis startti ois herkkä lämmölle pakosarjan alla ja siellä toimis paremmin pienempi tarvike startti...
Tuli keskiviikkona käytyä penkissä hakee leimalle käypänen teholappu ja samalla kokeiltii pikku paineilla millasia lukuja irtoo. 1.3 bar paineilla tuli 293hp/433nm takapyöriltä. Ei alettu ahtoja nostelee vielä enempää jotta pääsis ehjänä leimalle...
No tänään sitte kävin katsurin luona näyttää vuosi katsastuksessa ku oli umpeutunu jo ja samalla muutos katsastus 1700 moottorille ja ahtimelle. Ja kyllähän se suun hymylle laittoi ku sieltä leima tuli ja ei tarvi enää tarrakilpien kanssa ajella kerkeshän sillä hetken ajella ku bensapumppu alko ääntämään ja ei muuta ku tallille ropaamaan. Tankista irronnu jotain paskaa ja ilmeisesti hajottanu pumpun. Uuden laittelin jo paikallee ja koe käynnistelin mutta en enää ajelemassa käynny. Huomenna jos kerkeis ajella ja samalla vähä koittelis isompia paineita ja innolla ootellen mitähän hajoo seuraavaks Nii juu ja kuhaa kerkeis tietokoneelle nii vois laittaa vähä kuviaki ku en puhelimesta osaa suoraa tänne siirtää..
Eipä oo tullu tännekkään kirjoteltua hetkeen näköjään.
Tämän kesän ajelut ajettu tältä vuodelta. Moottori pysyi ehjänä mutta kesän aikana hajosi yksi vaihdelaatikko, yksi perä ja useita vetoakseleita. Näillä näkymin 7.11 pitäs käydä vielä penkissä säätelee isommilla paineilla jos ei muuten ilmene mitään ihmeellistä ja sen jälkeen taas auton jatko jalostusta tarkoitus ois talven aikana laittaa vahvempi laatikko, hiacen perä, putkitukivarret ym... Laitetaan tähä alle viel muutama video kesän ajoista.
squide kirjoitti:
Juu niitä samoja. En oo viel soitellu tai perehtyny sen kummemmin miten onnistuu mut sit täytyy sovittaa joku muu jos tollanen ei onnistu..
ainakin mihin niillä on jigit valmiina vaikutti järkevän hintaselta ratkasulta. tiiä sitten mitä ottavat jos joutuvat vartavasten tekemään jigin, ladoihin menekkin on kuitenkin aika rajallista
vaan kyllä joku sileekylkinenkin rupee antautuun noilla tehoilla
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
squide kirjoitti:
Juu niitä samoja. En oo viel soitellu tai perehtyny sen kummemmin miten onnistuu mut sit täytyy sovittaa joku muu jos tollanen ei onnistu..
ainakin mihin niillä on jigit valmiina vaikutti järkevän hintaselta ratkasulta. tiiä sitten mitä ottavat jos joutuvat vartavasten tekemään jigin, ladoihin menekkin on kuitenkin aika rajallista
vaan kyllä joku sileekylkinenkin rupee antautuun noilla tehoilla
Juu en usko et sekää kestää ja tarkotus ois saada tosta sellanen että voi surutta antaa kenkää tolle ettei tarvi aina jännittää että perä tai laatikko hajoo. Paineita pikku hiljaa nosteltu ja nyt on 1.8 bar. Penkissä ois tarkotus kokeilla yli 2 barin paineita ja tavotteena päästä sinne 400hp tuntumaa ellei joku ala sitten ahistamaan tai hajoa...
se hiacen lukko ei ole mikään järin pitävä keksintö. 3 koppasessa suprassa on vastaava, vaikka kiristää esijännityksen tappiin (muuten ei pidä yhtään) niin tahtoo vetää silti vaan yhdellä pyörällä. varsinkin jos yhtään löysä alusta. jopa vartilla, kun lämmittää kumia niin välillä vaan toinen palaa.
toki parempi kun avoin ja saa siihen oikeita kiristyviä levylukkoja ihan rahalla
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Tänään tuli käytyä penkissä ja tavoitteeseen päästiin lukemissa ja vähän sen ylikin... Nyt voi alkaa hyvin mielin purkaa tekniikkaa ja tehä vähän muutoksia ja tarkastuksia Tässä vielä käppyrä lappu:
Voimansiirto on tehty kokonaan uusiks. Bmw ZF GS6-37DZ laatikko, hiacen lukkoperä nelilinkeillä ja säädettävillä coilovereilla. Moottoriin myös jotain muutoksia tehty... Vielä ei oo ihan nipussa mutta kyllä se siitä pikku hiljaa Täytyy laitella kuvia joku päivä ku muistais vaa tallilla ottaa niitä.