Kokemuksia halvasta Samarasta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Oltiin tänään Ukin Samaralla Kuopio Hallissa Markkinoilla, Niin ajoimme Invapaikalle.. Niin Järjestysmies joka ohjaili meitä paikalle kyseli kun tulimme markkinoilta parkkipaikalle . Että siisti Samara ja arveli että varmaan tallissa pietty, niin minä siihen että ei ole 7 vuoteen pietty ja puhelimme että paljonko Samara kuluttaa..Kertoilin että tämä ruiskusamara on hyvin pelaillut..
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
En tiedä tarkoitatko tätä, mutta 110:ssä on ollut käytössä myös Samara 2:n mittaristo. Sen tuntee siitä, että se on kahdella digitaalinäytöllä (lisänä ulkolämpömittari+kello). Sellainen Samara 2:n mittaristo oli alunperin myös veljen 110:ssä, mutta se kärähti akun latauksen yhteydessä.t tulppu kirjoitti:En tiedä sopiiko tämä tähän. mutta Näin tuolla Facebookissa. Samaran Mittariston Joka käy näihin korkealla kojetauluilla olevaan kojelautoihin..Niin siinä oli 110 mittaristo ja Keskisuulakkeiden paikalla oli Kosketusnäyttöinen Tapletti tietokone kun kaikilla nykyään on tarvetta Tietokoneille autoissa. Niin minua miellytti toteutus jolla se oli tehty.. Ilmeisesti jonkun Pikku tehtaan työtä.Istui ainakin paremmin kuin Samaran oma.... Oli sellaisilla sivuilla josta voi vain asiaan kuuluvat kirjoitella, niin en kehdannut Kuvaa tai kuvia lähettää.. Ehkä tämä ei Halpaan Samaraan tosiaan kuulu.. mutta jos jotakin häiritsee niin siirtäköön toiseen paikkaan.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Saattaa olla.näytti äkkiseltään yhdellä olevan. Mutta kojelauta ei kakkos Samaran lauta ollut.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Aerodynaaminen malli..
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Ukin Samarassa ei Pala toinen takaparkki valo..jokohan on palanut 2 valo 14 vuoteen..viimeksi sain kopauttamalla palamaan..ehkä oli toinen puoli.. mutta pitkä on vaihdekepin välitys kun vertaan omaani 111 farkkuun..
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Samarassa jo pitempään pakki rohissut päälle laitettaessa. Kesällä säädin kepin asentoa ja se jonkin aikaa auttoikin, mutta nyt viime aikoina vika palasi entistä pahempana. Lopulta se oli aivan tätä luokkaa: https://www.youtube.com/watch?v=q6AqWDbqp44
Eli pakin sai päälle vain sammuttamalla auton, laittamalla sitten pakin päälle ja kytkin pohjassa starttaamalla. Myös ykkönen alkoi vaatia kunnon runttaamista. Ei osannut oikein päätellä kummassa se vika on - kytkimessä vai laatikossa? Kyselin veljeltä, että mitenkäs se hänen Samaransa laatikko/kytkin toimi, mikä jäi tuonne mäelle yli 10v. sitten seisomaan, kun osti sen 110:nsä. Koska oli kuulemma "täysin kunnossa", päätin vaihtaa siitä kyseistä tekniikkaa tähän omaani.
Ensiksi piti ottaa siitä laatikko irti. Olin joskus vuosia sitten vaihtanut tuohon Samaraani kytkinlevyn, mutta en siitä enää muistanut juuri mitään, joten kyllä se aikamoista räpellystä ajoittain oli ennenkuin laatikko siitä irtosi. Ei kuitenkaan onneksi mitään vahinkoa saatu aikaan ja kaikki irtosi ehjänä.
Sitten tämän omani kimppuun, josta homma olikin sitten jo helpompi, kun muisti tuoreeltaan mitä pitää tehdä. Laitoin siitä veljen Samarasta myös kytkimenkin, kun Motonetista näytti olevan saldo "0" kytkinsarjoilla. Kyllä se silmämääräisesti kunnossa oli omassakin, painelaakeri siinä oli erilainen, mutta en uskaltanut siitä kytkintä laittaa, koska en täysin varma ollut oliko siinä kuitenkin jotain vikaa, mikä aiheutti tuota pakin hylkimistä?
No nyt on sitten ensimmäinen koeajo suoritettu ja pakki menee nätisti päälle kuten muutkin vaihteet.
Leimahan tuosta Samarasta alkaa mennä vanhaksi, että oliko sitten turha koko rumba. Mutta ei oikein konttorillekaan voi mennä, jos pakki ei mene päälle kuin sammuttamalla auton, koska pakkivaloja kuitenkin testaavat. Nyt ainakin kehtaa paremmin mennä tarjoamaan, kun kpko halli ei roikaa Samaran pakista
Eli pakin sai päälle vain sammuttamalla auton, laittamalla sitten pakin päälle ja kytkin pohjassa starttaamalla. Myös ykkönen alkoi vaatia kunnon runttaamista. Ei osannut oikein päätellä kummassa se vika on - kytkimessä vai laatikossa? Kyselin veljeltä, että mitenkäs se hänen Samaransa laatikko/kytkin toimi, mikä jäi tuonne mäelle yli 10v. sitten seisomaan, kun osti sen 110:nsä. Koska oli kuulemma "täysin kunnossa", päätin vaihtaa siitä kyseistä tekniikkaa tähän omaani.
Ensiksi piti ottaa siitä laatikko irti. Olin joskus vuosia sitten vaihtanut tuohon Samaraani kytkinlevyn, mutta en siitä enää muistanut juuri mitään, joten kyllä se aikamoista räpellystä ajoittain oli ennenkuin laatikko siitä irtosi. Ei kuitenkaan onneksi mitään vahinkoa saatu aikaan ja kaikki irtosi ehjänä.
Sitten tämän omani kimppuun, josta homma olikin sitten jo helpompi, kun muisti tuoreeltaan mitä pitää tehdä. Laitoin siitä veljen Samarasta myös kytkimenkin, kun Motonetista näytti olevan saldo "0" kytkinsarjoilla. Kyllä se silmämääräisesti kunnossa oli omassakin, painelaakeri siinä oli erilainen, mutta en uskaltanut siitä kytkintä laittaa, koska en täysin varma ollut oliko siinä kuitenkin jotain vikaa, mikä aiheutti tuota pakin hylkimistä?
No nyt on sitten ensimmäinen koeajo suoritettu ja pakki menee nätisti päälle kuten muutkin vaihteet.
Leimahan tuosta Samarasta alkaa mennä vanhaksi, että oliko sitten turha koko rumba. Mutta ei oikein konttorillekaan voi mennä, jos pakki ei mene päälle kuin sammuttamalla auton, koska pakkivaloja kuitenkin testaavat. Nyt ainakin kehtaa paremmin mennä tarjoamaan, kun kpko halli ei roikaa Samaran pakista

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Veikkaisin että kytkin ei irrottanut kunnolla.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
Millaiset öljyt olivat vaihteistossa? Oliko kunnon vaihteisto öljyt?
Millaiset öljyt olivat vaihteistossa? Oliko kunnon vaihteisto öljyt?
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
Valitettavan moni halpa Samara on vaihteiston petettyä lähtenyt ikuiselle matkalle autojen taivaaseen..

Eräs aikanaan Samaroiden purkua harrastanut kaveri kertoi, että Samaran puretut vaihteistot myytiin aina lähes ensimmäisenä purkuosana.
Valitettavan moni halpa Samara on vaihteiston petettyä lähtenyt ikuiselle matkalle autojen taivaaseen..

Eräs aikanaan Samaroiden purkua harrastanut kaveri kertoi, että Samaran puretut vaihteistot myytiin aina lähes ensimmäisenä purkuosana.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Tiedän aika paljonkin ajettuja samaroita, mutta en tiedä yhtään mistä olisi vaihteisto mennyt. ZF:n sukuisiahan ne kyllä oli kuten volkkareissa, joten voi olla että yli 300 tkm alkaisi olla liikaa. Vaihteensiirto kyllä kulahtaa niin, että ykköstä ja pakkia on vaikea erottaa
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Oikeat vaihteistoöljyt oli sisällä.
Veli oli kanssa sitä mieltä, että kytkimessä olisi vika ollut,lähinnä painelaakerissa mikä painaisi vinoon. Voi olla, itse en siitä vikaa mielestäni löytynyt. Ei tietysti kai paikallaan vaihteistossa mikään kyllä pyöri? Jos rutisee liikkeessä, niin sitten se on varmaan eri juttu?
Se ykkönen meni helposti päälle jos auto oli vähänkin liikkeellä, mutta paikallaan siihen piti käyttää voimaa, se ei kuitenkaan rutissut, johtuu kai synkronoinnista mitä pakissa ei ole?
Veli oli kanssa sitä mieltä, että kytkimessä olisi vika ollut,lähinnä painelaakerissa mikä painaisi vinoon. Voi olla, itse en siitä vikaa mielestäni löytynyt. Ei tietysti kai paikallaan vaihteistossa mikään kyllä pyöri? Jos rutisee liikkeessä, niin sitten se on varmaan eri juttu?
Se ykkönen meni helposti päälle jos auto oli vähänkin liikkeellä, mutta paikallaan siihen piti käyttää voimaa, se ei kuitenkaan rutissut, johtuu kai synkronoinnista mitä pakissa ei ole?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,juippi11 kirjoitti:Tiedän aika paljonkin ajettuja samaroita, mutta en tiedä yhtään mistä olisi vaihteisto mennyt. ZF:n sukuisiahan ne kyllä oli kuten volkkareissa, joten voi olla että yli 300 tkm alkaisi olla liikaa. Vaihteensiirto kyllä kulahtaa niin, että ykköstä ja pakkia on vaikea erottaa
Minä en näistä tiedä, mutta tässäkin tapauksessa vaihdettiin vaihteisto, kun auto haluttiin saada ajoon mahdollisimman pian vaikka vika oli jossain muualla.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Kun joskus joutui katkenneella kytkinvaijerilla ajamaan, ei muilla vaihteilla ollut mitään vaikeuksia, tietenkin piti välikaasut ja kierrosluvut hallita, mutta ykkönen piti laittaa sammuteuin konein, pakkia ei tarvittu.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Niin en halunnut ottaa sitä riskiä, että se pakki roikaa myös kytkimen vaihdon jälkeen. Voi olla hyvinkin se orkkislaatikkokin ollut kunnossa, en osaa sitä sanoa.
Se "vaihteensiirto" tapahtuu kuitenkin käytännössä laatikossa, eihän tuossakaan ole kuin lyhyt tangon pätkä kepin ja laatikon välissä. Laatikon purkuun ei taas omat taidot riitä.
Biltemasta ostamani 5:n euron siirtopumppu hoiti yllätyksekseni malliikkasti öljyntäytön laatikkoon. Sinnehän menee litrakaupalla ja täyttöroppu v:mäisessä paikassa. Ensin ajattelin valuttaa huohotinletkua pitkin, mutta sitten muistin, että tuollainenkin on tullut joskus hommattua.

Se "vaihteensiirto" tapahtuu kuitenkin käytännössä laatikossa, eihän tuossakaan ole kuin lyhyt tangon pätkä kepin ja laatikon välissä. Laatikon purkuun ei taas omat taidot riitä.
Biltemasta ostamani 5:n euron siirtopumppu hoiti yllätyksekseni malliikkasti öljyntäytön laatikkoon. Sinnehän menee litrakaupalla ja täyttöroppu v:mäisessä paikassa. Ensin ajattelin valuttaa huohotinletkua pitkin, mutta sitten muistin, että tuollainenkin on tullut joskus hommattua.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»