Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
http://www.taloussanomat.fi/autot/2016/ ... 161329/304
Kopioitu jutusta:
Euroopan parlamentti on hyväksynyt uuden asetuksen, jonka mukaan testatut ajoneuvot voivat ylittää asetetut päästörajat yli kaksinkertaisesti syyskuun 2017 ja tammikuun 2020 välisenä aikana. Senkin jälkeen päästörajat saavat ylittyä jopa 50 prosentilla.
Tämän kun saisi koskemaan katsastusmittauksiakin niin saisi kyllä vähän huonokuntoisemmankin kaluston läpi..
Kopioitu jutusta:
Euroopan parlamentti on hyväksynyt uuden asetuksen, jonka mukaan testatut ajoneuvot voivat ylittää asetetut päästörajat yli kaksinkertaisesti syyskuun 2017 ja tammikuun 2020 välisenä aikana. Senkin jälkeen päästörajat saavat ylittyä jopa 50 prosentilla.
Tämän kun saisi koskemaan katsastusmittauksiakin niin saisi kyllä vähän huonokuntoisemmankin kaluston läpi..
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Tuo päätös suoraan sanoen LEMUAA siltä että autoteollisuuden edustus on käynyt lobbaamassa asioita.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Mitä näistä lässyttämään.
Enämpihän lada saastuttaa parkissa, ku volkswageni ajossa.
Enämpihän lada saastuttaa parkissa, ku volkswageni ajossa.
MINI Cooper S Caprio -06
Lada 2101 -86 (Projekti)
Audi A4 -08
Micra 1.3 -00
FAT Rambler -15
Taito määrää sen, mitä kykenee tekemään. Motivaatio ratkaisee, mitä tekee.
Lada 2101 -86 (Projekti)
Audi A4 -08
Micra 1.3 -00
FAT Rambler -15
Taito määrää sen, mitä kykenee tekemään. Motivaatio ratkaisee, mitä tekee.
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Volkswagenilla voitelu toimii.rotsi4 kirjoitti:http://www.taloussanomat.fi/autot/2016/ ... 161329/304
Kopioitu jutusta:
Euroopan parlamentti on hyväksynyt uuden asetuksen, jonka mukaan testatut ajoneuvot voivat ylittää asetetut päästörajat yli kaksinkertaisesti syyskuun 2017 ja tammikuun 2020 välisenä aikana. Senkin jälkeen päästörajat saavat ylittyä jopa 50 prosentilla.
Tämän kun saisi koskemaan katsastusmittauksiakin niin saisi kyllä vähän huonokuntoisemmankin kaluston läpi..

Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Minun mielestä on hyvä että Euroopan unioni joutui vihdoin myöntämään että euroautot ja polttomoottorit myrkyttää ilmaa edelleen. Laboratoriotesti ei ollutkaan luotettava testaustapa..vaikka mikään muu ei kelvannut aikoinaan.
Eihän nämä eurostoliittolaiset mitään myönnä, mutta uudet lait jotka kumoavat vanhat, luvut kertovat että tuplapäästöt sallittu.
Taitaa olla kova pala eurostoliitolle myöntää että se matalapuristeinen bensakone möristää ihan laillisesti edelleen. Ja se matalaoktaaninen bensa on halpaa siellä missä sitä on.
Eihän nämä eurostoliittolaiset mitään myönnä, mutta uudet lait jotka kumoavat vanhat, luvut kertovat että tuplapäästöt sallittu.
Taitaa olla kova pala eurostoliitolle myöntää että se matalapuristeinen bensakone möristää ihan laillisesti edelleen. Ja se matalaoktaaninen bensa on halpaa siellä missä sitä on.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Moi,
Asia on näin. Painotus siirtyä kohti sähköautoja ja muita vaihto-ehtoja kohti kasvaa.
Asia on näin. Painotus siirtyä kohti sähköautoja ja muita vaihto-ehtoja kohti kasvaa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Kun saataisiin se kohtuu hintainen ja riittävällä toimintasäteellä toimiva sähköauto.. puhumattakaan latausverkostosta.Jouska kirjoitti:Moi,
Asia on näin. Painotus siirtyä kohti sähköautoja ja muita vaihto-ehtoja kohti kasvaa.
Eiköhän vielä mennä pitkään hybrideillä, sähkö+uusiutuvat polttonesteet.
Voiko nyt sitten Euro päätönormeilla pyyhkiä perseensä, vai pitääkö päästöt edelleen täyttyä laboratorio-olosuhteissa?
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Moi,Lattarauta kirjoitti:Kun saataisiin se kohtuu hintainen ja riittävällä toimintasäteellä toimiva sähköauto.. puhumattakaan latausverkostosta.Jouska kirjoitti:Moi,
Asia on näin. Painotus siirtyä kohti sähköautoja ja muita vaihto-ehtoja kohti kasvaa.
Eiköhän vielä mennä pitkään hybrideillä, sähkö+uusiutuvat polttonesteet.
Voiko nyt sitten Euro päätönormeilla pyyhkiä perseensä, vai pitääkö päästöt edelleen täyttyä laboratorio-olosuhteissa?
Polttomoottorien hyötysuhde on huonompi kuin sähkömoottorilla, päästöjen lisäksi. Vanhentuneesta tekniikasta pyritään pääsemään eroon. Ainakin Espoossa näkyy näitä sähköautoja. Hybridit lienevät vain välivaihe isommassa mittakaavassa. Vetyautoillekin kaavaillaan jotain roolia.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Sähköauto ei vaan nykyisellään taida sopia kuin lähiliikenteeseen.. johonkin jakelutoimintaan tms.Jouska kirjoitti: Moi,
Polttomoottorien hyötysuhde on huonompi kuin sähkömoottorilla, päästöjen lisäksi. Vanhentuneesta tekniikasta pyritään pääsemään eroon. Ainakin Espoossa näkyy näitä sähköautoja. Hybridit lienevät vain välivaihe isommassa mittakaavassa. Vetyautoillekin kaavaillaan jotain roolia.
Muilla pitäisi olla kaksi autoa.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Pitää paikkansa. Mutta pointti on, että ei ole varmaankaan vielä nähty koko sähköauto tekniikan elinkaaren päätä. Eli kehitystä voi varmaankin akkujen kohdalla siinäkin vielä tapahtua. Miten olisi langaton sähkönsiirto? Tai vaikka sitten ajellaan pitkän roikan varassa.Lattarauta kirjoitti:Sähköauto ei vaan nykyisellään taida sopia kuin lähiliikenteeseen.. johonkin jakelutoimintaan tms.Jouska kirjoitti: Moi,
Polttomoottorien hyötysuhde on huonompi kuin sähkömoottorilla, päästöjen lisäksi. Vanhentuneesta tekniikasta pyritään pääsemään eroon. Ainakin Espoossa näkyy näitä sähköautoja. Hybridit lienevät vain välivaihe isommassa mittakaavassa. Vetyautoillekin kaavaillaan jotain roolia.
Muilla pitäisi olla kaksi autoa.

***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Akkuja tosiaan pitäisi parantaa nykyisestä, hinnankin pitäisi laskea.Jouska kirjoitti: Pitää paikkansa. Mutta pointti on, että ei ole varmaankaan vielä nähty koko sähköauto tekniikan elinkaaren päätä. Eli kehitystä voi varmaankin akkujen kohdalla siinäkin vielä tapahtua. Miten olisi langaton sähkönsiirto? Tai vaikka sitten ajellaan pitkän roikan varassa.
Latausverkostoakaan ei taida olla kuin suurimmissa kaupungeissa.
Päästöttömyys riippuu siitä, miten käytetty sähkö on tuotettu.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lattarauta kirjoitti:Akkuja tosiaan pitäisi parantaa nykyisestä, hinnankin pitäisi laskea.Jouska kirjoitti: Pitää paikkansa. Mutta pointti on, että ei ole varmaankaan vielä nähty koko sähköauto tekniikan elinkaaren päätä. Eli kehitystä voi varmaankin akkujen kohdalla siinäkin vielä tapahtua. Miten olisi langaton sähkönsiirto? Tai vaikka sitten ajellaan pitkän roikan varassa.
Latausverkostoakaan ei taida olla kuin suurimmissa kaupungeissa.
Päästöttömyys riippuu siitä, miten käytetty sähkö on tuotettu.
Höpö höpö, mistä näitä juttuja oikein keksitään? Nissan ilmoitti juuri sähköauton hinnan laskusta. Taisi olla Leaf.
Ja kyllä se parkkipaikalla oleva Leaf ottaa latausvirran ihan siitä lämmitystolpasta. Onhan siinä jokin boksi tosin välissä.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Itseäni keljutaa tuo näpertely saasteenestolaitteiden kanssa joka on kuitenkin jokseenkin turhaa. Samalla suljetaan määräyksiä täyttämättömät ulos markkinoilta.
Sillä rahamäärällä joka ja kulkee suomen teillä kattien, hopeoitujen egr-venttiilien ja anturien muodossa olisi saanut aika monta kiloa akkuja, biopolttoaineita sekä häkäpönttöjä ym rojua.
Suomessahan on/ollut aika lailla osaamista ja tuotantokapasiteettia ajoneuvojen ja moottoreiden suhteen, mutta aina on luovutettu, myyty tai muuten lakkautettu.
Esimerkkeinä puolidieselit, trolleybussit, ratikat, häkäpöntöt eli puukaasu, Valmetin/lokomon höyry-diesel sähköveturit, Elcat, salaman akkutehdas, biokaasulaitteet, valmet traktorit, Leo Laineen mopoauto..
Aika usein tuote sinänsä ollut kehityskelpoinen mutta ei vain ole halutta sitä.
Sillä rahamäärällä joka ja kulkee suomen teillä kattien, hopeoitujen egr-venttiilien ja anturien muodossa olisi saanut aika monta kiloa akkuja, biopolttoaineita sekä häkäpönttöjä ym rojua.
Suomessahan on/ollut aika lailla osaamista ja tuotantokapasiteettia ajoneuvojen ja moottoreiden suhteen, mutta aina on luovutettu, myyty tai muuten lakkautettu.
Esimerkkeinä puolidieselit, trolleybussit, ratikat, häkäpöntöt eli puukaasu, Valmetin/lokomon höyry-diesel sähköveturit, Elcat, salaman akkutehdas, biokaasulaitteet, valmet traktorit, Leo Laineen mopoauto..
Aika usein tuote sinänsä ollut kehityskelpoinen mutta ei vain ole halutta sitä.
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Nissan Leaf Hinta alkaen 35 250€Jouska kirjoitti:Lattarauta kirjoitti:Akkuja tosiaan pitäisi parantaa nykyisestä, hinnankin pitäisi laskea.Jouska kirjoitti: Pitää paikkansa. Mutta pointti on, että ei ole varmaankaan vielä nähty koko sähköauto tekniikan elinkaaren päätä. Eli kehitystä voi varmaankin akkujen kohdalla siinäkin vielä tapahtua. Miten olisi langaton sähkönsiirto? Tai vaikka sitten ajellaan pitkän roikan varassa.
Latausverkostoakaan ei taida olla kuin suurimmissa kaupungeissa.
Päästöttömyys riippuu siitä, miten käytetty sähkö on tuotettu.
Höpö höpö, mistä näitä juttuja oikein keksitään? Nissan ilmoitti juuri sähköauton hinnan laskusta. Taisi olla Leaf.
Nissan Note Hinta alkaen 15 170€

Kyllä, siitä 2 tunnin lämmitystolpasta onkin todella paljon hyötyä.Ja kyllä se parkkipaikalla oleva Leaf ottaa latausvirran ihan siitä lämmitystolpasta. Onhan siinä jokin boksi tosin välissä.

Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Tiedän yhden Nissan Leafin jota lämpötolpasta ladataan.