Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
rotsi4

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

http://www.taloussanomat.fi/autot/2016/ ... 161329/304

Kopioitu jutusta:
Euroopan parlamentti on hyväksynyt uuden asetuksen, jonka mukaan testatut ajoneuvot voivat ylittää asetetut päästörajat yli kaksinkertaisesti syyskuun 2017 ja tammikuun 2020 välisenä aikana. Senkin jälkeen päästörajat saavat ylittyä jopa 50 prosentilla.


Tämän kun saisi koskemaan katsastusmittauksiakin niin saisi kyllä vähän huonokuntoisemmankin kaluston läpi..
Avatar
degen
Viestit: 1315
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja degen »

Tuo päätös suoraan sanoen LEMUAA siltä että autoteollisuuden edustus on käynyt lobbaamassa asioita.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Avatar
arsenikki
Viestit: 477
Liittynyt: 6.11.2012 6:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja arsenikki »

Mitä näistä lässyttämään.

Enämpihän lada saastuttaa parkissa, ku volkswageni ajossa.
MINI Cooper S Caprio -06
Lada 2101 -86 (Projekti)
Audi A4 -08
Micra 1.3 -00
FAT Rambler -15

Taito määrää sen, mitä kykenee tekemään. Motivaatio ratkaisee, mitä tekee.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

rotsi4 kirjoitti:http://www.taloussanomat.fi/autot/2016/ ... 161329/304

Kopioitu jutusta:
Euroopan parlamentti on hyväksynyt uuden asetuksen, jonka mukaan testatut ajoneuvot voivat ylittää asetetut päästörajat yli kaksinkertaisesti syyskuun 2017 ja tammikuun 2020 välisenä aikana. Senkin jälkeen päästörajat saavat ylittyä jopa 50 prosentilla.


Tämän kun saisi koskemaan katsastusmittauksiakin niin saisi kyllä vähän huonokuntoisemmankin kaluston läpi..
Volkswagenilla voitelu toimii. 8)
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
rotsi4

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Minun mielestä on hyvä että Euroopan unioni joutui vihdoin myöntämään että euroautot ja polttomoottorit myrkyttää ilmaa edelleen. Laboratoriotesti ei ollutkaan luotettava testaustapa..vaikka mikään muu ei kelvannut aikoinaan.

Eihän nämä eurostoliittolaiset mitään myönnä, mutta uudet lait jotka kumoavat vanhat, luvut kertovat että tuplapäästöt sallittu.

Taitaa olla kova pala eurostoliitolle myöntää että se matalapuristeinen bensakone möristää ihan laillisesti edelleen. Ja se matalaoktaaninen bensa on halpaa siellä missä sitä on.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Asia on näin. Painotus siirtyä kohti sähköautoja ja muita vaihto-ehtoja kohti kasvaa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Jouska kirjoitti:Moi,

Asia on näin. Painotus siirtyä kohti sähköautoja ja muita vaihto-ehtoja kohti kasvaa.
Kun saataisiin se kohtuu hintainen ja riittävällä toimintasäteellä toimiva sähköauto.. puhumattakaan latausverkostosta.

Eiköhän vielä mennä pitkään hybrideillä, sähkö+uusiutuvat polttonesteet.

Voiko nyt sitten Euro päätönormeilla pyyhkiä perseensä, vai pitääkö päästöt edelleen täyttyä laboratorio-olosuhteissa?
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Lattarauta kirjoitti:
Jouska kirjoitti:Moi,

Asia on näin. Painotus siirtyä kohti sähköautoja ja muita vaihto-ehtoja kohti kasvaa.
Kun saataisiin se kohtuu hintainen ja riittävällä toimintasäteellä toimiva sähköauto.. puhumattakaan latausverkostosta.

Eiköhän vielä mennä pitkään hybrideillä, sähkö+uusiutuvat polttonesteet.

Voiko nyt sitten Euro päätönormeilla pyyhkiä perseensä, vai pitääkö päästöt edelleen täyttyä laboratorio-olosuhteissa?
Moi,

Polttomoottorien hyötysuhde on huonompi kuin sähkömoottorilla, päästöjen lisäksi. Vanhentuneesta tekniikasta pyritään pääsemään eroon. Ainakin Espoossa näkyy näitä sähköautoja. Hybridit lienevät vain välivaihe isommassa mittakaavassa. Vetyautoillekin kaavaillaan jotain roolia.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Jouska kirjoitti: Moi,

Polttomoottorien hyötysuhde on huonompi kuin sähkömoottorilla, päästöjen lisäksi. Vanhentuneesta tekniikasta pyritään pääsemään eroon. Ainakin Espoossa näkyy näitä sähköautoja. Hybridit lienevät vain välivaihe isommassa mittakaavassa. Vetyautoillekin kaavaillaan jotain roolia.
Sähköauto ei vaan nykyisellään taida sopia kuin lähiliikenteeseen.. johonkin jakelutoimintaan tms.
Muilla pitäisi olla kaksi autoa.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Lattarauta kirjoitti:
Jouska kirjoitti: Moi,

Polttomoottorien hyötysuhde on huonompi kuin sähkömoottorilla, päästöjen lisäksi. Vanhentuneesta tekniikasta pyritään pääsemään eroon. Ainakin Espoossa näkyy näitä sähköautoja. Hybridit lienevät vain välivaihe isommassa mittakaavassa. Vetyautoillekin kaavaillaan jotain roolia.
Sähköauto ei vaan nykyisellään taida sopia kuin lähiliikenteeseen.. johonkin jakelutoimintaan tms.
Muilla pitäisi olla kaksi autoa.
Pitää paikkansa. Mutta pointti on, että ei ole varmaankaan vielä nähty koko sähköauto tekniikan elinkaaren päätä. Eli kehitystä voi varmaankin akkujen kohdalla siinäkin vielä tapahtua. Miten olisi langaton sähkönsiirto? Tai vaikka sitten ajellaan pitkän roikan varassa. :lol:
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Jouska kirjoitti: Pitää paikkansa. Mutta pointti on, että ei ole varmaankaan vielä nähty koko sähköauto tekniikan elinkaaren päätä. Eli kehitystä voi varmaankin akkujen kohdalla siinäkin vielä tapahtua. Miten olisi langaton sähkönsiirto? Tai vaikka sitten ajellaan pitkän roikan varassa. :lol:
Akkuja tosiaan pitäisi parantaa nykyisestä, hinnankin pitäisi laskea.
Latausverkostoakaan ei taida olla kuin suurimmissa kaupungeissa.
Päästöttömyys riippuu siitä, miten käytetty sähkö on tuotettu.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Lattarauta kirjoitti:
Jouska kirjoitti: Pitää paikkansa. Mutta pointti on, että ei ole varmaankaan vielä nähty koko sähköauto tekniikan elinkaaren päätä. Eli kehitystä voi varmaankin akkujen kohdalla siinäkin vielä tapahtua. Miten olisi langaton sähkönsiirto? Tai vaikka sitten ajellaan pitkän roikan varassa. :lol:
Akkuja tosiaan pitäisi parantaa nykyisestä, hinnankin pitäisi laskea.
Latausverkostoakaan ei taida olla kuin suurimmissa kaupungeissa.
Päästöttömyys riippuu siitä, miten käytetty sähkö on tuotettu.

Höpö höpö, mistä näitä juttuja oikein keksitään? Nissan ilmoitti juuri sähköauton hinnan laskusta. Taisi olla Leaf.

Ja kyllä se parkkipaikalla oleva Leaf ottaa latausvirran ihan siitä lämmitystolpasta. Onhan siinä jokin boksi tosin välissä.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
rotsi4

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Itseäni keljutaa tuo näpertely saasteenestolaitteiden kanssa joka on kuitenkin jokseenkin turhaa. Samalla suljetaan määräyksiä täyttämättömät ulos markkinoilta.

Sillä rahamäärällä joka ja kulkee suomen teillä kattien, hopeoitujen egr-venttiilien ja anturien muodossa olisi saanut aika monta kiloa akkuja, biopolttoaineita sekä häkäpönttöjä ym rojua.

Suomessahan on/ollut aika lailla osaamista ja tuotantokapasiteettia ajoneuvojen ja moottoreiden suhteen, mutta aina on luovutettu, myyty tai muuten lakkautettu.
Esimerkkeinä puolidieselit, trolleybussit, ratikat, häkäpöntöt eli puukaasu, Valmetin/lokomon höyry-diesel sähköveturit, Elcat, salaman akkutehdas, biokaasulaitteet, valmet traktorit, Leo Laineen mopoauto..

Aika usein tuote sinänsä ollut kehityskelpoinen mutta ei vain ole halutta sitä.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Jouska kirjoitti:
Lattarauta kirjoitti:
Jouska kirjoitti: Pitää paikkansa. Mutta pointti on, että ei ole varmaankaan vielä nähty koko sähköauto tekniikan elinkaaren päätä. Eli kehitystä voi varmaankin akkujen kohdalla siinäkin vielä tapahtua. Miten olisi langaton sähkönsiirto? Tai vaikka sitten ajellaan pitkän roikan varassa. :lol:
Akkuja tosiaan pitäisi parantaa nykyisestä, hinnankin pitäisi laskea.
Latausverkostoakaan ei taida olla kuin suurimmissa kaupungeissa.
Päästöttömyys riippuu siitä, miten käytetty sähkö on tuotettu.

Höpö höpö, mistä näitä juttuja oikein keksitään? Nissan ilmoitti juuri sähköauton hinnan laskusta. Taisi olla Leaf.
Nissan Leaf Hinta alkaen 35 250€
Nissan Note Hinta alkaen 15 170€

:roll:
Ja kyllä se parkkipaikalla oleva Leaf ottaa latausvirran ihan siitä lämmitystolpasta. Onhan siinä jokin boksi tosin välissä.
Kyllä, siitä 2 tunnin lämmitystolpasta onkin todella paljon hyötyä. :lol:
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
rotsi4

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Tiedän yhden Nissan Leafin jota lämpötolpasta ladataan.
Vastaa Viestiin