Citroen C5 Exclusive Break 2006 "Sitruunapatonki"

Tänne muut kulkupelit ja vehkeet, länsiautoista mopoihin.

Otsikointi vapaamuotoinen.
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Citroen C5 Exclusive Break 2006 "Sitruunapatonki"

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Tuli sitten aamulla soitto, että tämmöisestä autosta pitäisi päästä pian eroon ja hinta osoittautui niin halvaksi, että kaupat syntyivät. Ajettu on vain 159 000 km, varustelutaso hyvä ja auto muutenkin toimiva, tosin on polttanut hydrauliikkapumpun sulaketta, täytyy tutkia, onko pumppu vielä vaihdettava. Ja automaattivaihteet, täytyy etsiä tietoa, kuinka kestävät Citikassa ovat, toisaalta kilometrejä ei paljoa vielä ole. Eturenkaina loppuun ajetut Michelinit, taakse vaihdettu uudet Hankookit. Että ihoan noita korean poikien tuotteita, mutta pakko varmaan nyt ostaa samanlaiset eteenkin, ellen innostu vaihtamaan koko rengassarjaa. Ajettuavuus hyvä, kiihtyvyys aika laiska, erikoisuutena automaattilaatikossa on vain 4 vaihdetta. En ollut tämmöistä autoa etsiskelemässä saatikka ostamassa, mutta joskus sitten vain käy näin ja taisi olla niin hyvä kauppa, että jää itselle käyttöönkin.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Citroen C5 Exclusive Break 2006 "Sitruunapatonki"

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Sitten vain kuvia. Tuosta saat laittamalla hyvin varustellun ja todella mukavan matka-auton.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Re: Citroen C5 Exclusive Break 2006 "Sitruunapatonki"

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Diisseli vai bensa? Mulla on nykyään ajoautona C5 Break 2,2 HDi 2005. Tykkään kovasti!
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Citroen C5 Exclusive Break 2006 "Sitruunapatonki"

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Bensakoneellahan tämä, kulutus 8 litran luokkaa satasella, eli ihan ok tämänkokoiselle ja automaattivaihtiselle autolle. Matka-ajossa kyllä kanssa ihan tykkään, ongelmatonta ajoa ollut. Auomaattivaihteisto on vähän "raju" Saabin 5-vaihteiseen Aisan-Warneriin verrattuna, mutta lukemani mukaan sellainen tämä Citikan AL4 on. Huomenna vaihdatan laatikkoon öljyt, hyvä teettää kanssa 60tkm välein. Solenoidejahan laatikkoon on jo edellisen öljynvaihdon yhteydessä uusittukin, hieman tyyppivika sekin, mutta öljyjen vaihtaminen useammin ilmeisesti auttaa, ettei tarvitse tuota remonttia tehdä usein.

Lapsien jäljiltä auton sisusta oli aika sotkuinen, siivoilin tunnin verran ha vielä olisi vähän höyrypesurilla töitä, mutta eiköhän tästä siistin saa. Rengastarjouskyselyyni ei Ässärenkaalta tullut tällä kertaa vastausta, niin hain Haminasta CR-Renkaat, hyvittivät Hankookeista vaihtotyön verran. Näin parin sadan kilometrin matkalla tuntuivat renkaat hyviltä, paremmat ehdottomasti kuin autossa alla olleet sekarenkaat, pintakuvio on ilmeisesti Michelin Primacy HP tms, hiljaisempi kuin useammin pinnoittamojen käyttämä Pilot Sport. Katsotaan nyt käytännössä CR:ienkin kesto, ostin myös toiset Peugeotia varten, tosin Pilot Sportin kuviolla. Palvelu oli liikkeessä ripeää ja hyvää. Oli siis Kotkassa muuta käyntiä, niin oli pieni koukkaus käydä Haminassa, eihän muuten olisi kannattanut 400km reissua ajaa renkaiden haun vuoksi.
Viimeksi muokannut JohnDoe, 28.7.2015 7:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Re: Citroen C5 Exclusive Break 2006 "Sitruunapatonki"

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Kuulin juuri että 30 tkm välein kannattaisi öljyt laatikkoon vaihtaa. Vikakoodeista ei juurikaan kannata stressata, niitä tulee ja menee. Jos jonkun esim. ESR vikailmoituksen jälkeen menee ns. safety modeen, eli enää ei kiihdy mihinkään, niin aja tien poskeen, sammuta auto, odota noin 30 sek ja uusi käynnistys ja eikun taas matkaan.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
LadaJanne

Re: Citroen C5 Exclusive Break 2006 "Sitruunapatonki"

Viesti Kirjoittaja LadaJanne »

Anopilla ajossa xsara,AL-4 vaihteisena,bensa koneella. Ei siedä rajumpaa kiihdytystä,ja isoissa mäissä menee ajoittain vikatilaan..valot vilkkuu ja sammutettava tien laitaan jonka jälkeen ok. Öljyt vaihdettu mutta ei auttanut. Venttiilikoneistossa vikaa. Ajettu 240tkm.

Edesmennyt appiukko oli pitkän linjan patonkimies joten osia on paljon citikkaan jos jotain tarvitsee,ei tarkkaa tietoa mihin malleihin.
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Citroen C5 Exclusive Break 2006 "Sitruunapatonki"

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Parikymmenätuhatta ajettu ilman ongelmia, mitä nyt ajovalopolttimon vaihto tehty harvinaisen hankalaksi, ilmeisesti tässä facelift-mallissa vielä vaikeampaa kuin alkuperäisessä. Lisäksi onnistuin hukkaamaan yhdessä välissä kaukosäätöavaimen ja joutui 130 eurolla hankkimaan uuden. Ei mennyt kalliin monimerkkitesterin osto keväällä ihan hukkaan, kun nyt pystyi ohjelmoimaan uuden avaimen autoon itse, eikä tarvinnut siitä maksaa 70 euroa merkkikorjaamolle. Katsastuskin meni läpi ongelmitta. Ilmajousitus on erittäin mukava, kun siihen tottuu, penkeistä olen myös pitänyt pitkällä matkalla, ei selkä kipeydy, kuten Volkswageneiden kanssa (110-Ladassa taas joutuu vaihtelemaan asentoa kesken ajon, siinäkin parantamisen varaa). 180 000 km huoltoa pitäisi alkaa suunnittelemaan.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Re: Citroen C5 Exclusive Break 2006 "Sitruunapatonki"

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Eikö näissä kuitenkin ole hydraulijousitus?

Polttimoiden vaihto on kyllä hankalaa. Helpointa olisi tietekin ottaa umpio irti, silloin polttimoiden vaihto on lastenleikkiä. Tosin saadakseen umpion irti pitäisi irrottaa puskuri, koska umpio on kiinni kolmella ruuvilla ja niistä kaksi on puskurin alla.

Huomasin omastani että näistä piilossa olevista kiinnikkeistä on kolme neljästä poikki mutta umpio asettuu nätisti katkenneiden kannakeiden päälle. Joten otin puskurin irti ja poistin vikaherkät lampunpesurit ja katkaisin neljännenkin kiinnikkeen. Nyt umpio irtoaa nätisti noin puolessa minuutissa vaikka puskuri on paikallaan ja polttimon vaihto on helppoa. Ja näissähän niitä palaa loppuun aika tahdilla...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Citroen C5 Exclusive Break 2006 "Sitruunapatonki"

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Siskon poika omistaa kanssa näitä rapeita Ranskalaisia.. Siskonpojalla ja hänen vaimollaan on Molemmilla tämmöinen iso Patonki... Heidän poikansa sanoi ettei halua Ranskalaista Autoa...
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Re: Citroen C5 Exclusive Break 2006 "Sitruunapatonki"

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Rapea ranskalainen on kyllä ihan puppua ainakin 2000-luvn C5 Citikoiden osalta. Tätä ostaessani kävin useita eri merkkejä läpi ja ruosteettomimmat olivat joko Citikoita, Skodia tai Audeja. Citikkahan on samaan tapaan sinkitty kuin Audit
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Citroen C5 Exclusive Break 2006 "Sitruunapatonki"

Viesti Kirjoittaja samarai »

Heh, Vanjan edellisestä jutusta tuli mieleen, että jos joku osa olisi helppo vaihtaa niin se ei sitten kiusallakaan hajoa. Veljellä oli joskus vuosia 123 2,4D MB-77 ja siinä oli vesipumppu aivan ns. tarjottimella vaihdettavaksi, mutta eihän se pirulainen koskaan siitä hajonnut. :)

Transitissa missä se on huomattavasti v:mäisempi vaihtaa, niitähän menee tämän tästä. Aina "oikealla Transit- miehellä" onkin uusi vesipumppu varalla kuskin penkin alla.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
juippi11
Viestit: 665
Liittynyt: 21.5.2012 19:47

Re: Citroen C5 Exclusive Break 2006 "Sitruunapatonki"

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Ranskalaiset oli kovia ruostumaan 70-80 -luvuilla, sitikat katosivat muutamassa vuodessa tomuksi, samoin pösöt. Viimeinen ruostuva pösö taisi olla 505 ja sitikoista CX. 90-luvun mallit ja uudemmat ei sitten ruostukaan millään edes huonolla hoidolla. Taitaa MB:n ja VAG -konsernin tuotteet olla nopeimmin tiputtelemassa maalejaan, ainakin nopeasti siihen verrattuna miten korkealle niiden laatua arvostetaan. VAG -konsernilaiset on siitä outoja, että puhki nekään ei ruostu vaikka maalit alkaakin lohkeilla irti joskus reilun 5 vuoden iässä. Monet kehuu dieselkoneisia patonkiautoja hyviksi käyttöpeleiksi. Tosin itse uskaltauduin tänäänkin useamman sadan kilometrin reissulle korpeen 33-vuotiaalla bensakoneisella patongilla (505), ja ihan hyvin selvittiin -17 pikkupakkasesta huolimatta.
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Citroen C5 Exclusive Break 2006 "Sitruunapatonki"

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Pitäisi varmaan ostaa tähän Xenon-muutossarja, kun selvisi, että nämä umpiot ovat Xenon-hyväksytyt ja tämän erikoisjousituksen vuoksi mitään ajovalojen korkeussäätöjä ei tarvita, kun jousitus säätää aina auton vaakatasoon tilanteesta riippumatta. Sen verran tiuhaan palaa normipolttimoja, parkitkin on keksitty laittaa halogeenit, ja niitäkin menee... Merkkikorjaamossa sanoivat tosiaan, että virallisen ohjeistuksen mukaan pitäisi puskuri irroittaa ja polttimoiden vaihtoon kuluttaa aikaa 1,5 h! No, onneksi tuon pystyy tosiaan tekemään muullakin tavalla, ja merkkikorjaamossakaan eivät virallisen ohjeen mukaan ainakaan täällä polttimoita vaihda, vaan järkeä käyttävät.

Auto on toiminut hyvin, seuraavaan katsastukseen tosin pitää jo jarrulevyt uusia eteen, mutta kyllä näillä vielä hetken ajelee. Pakkaskeleilläkin toimi auto ongelmitta.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Citroen C5 Exclusive Break 2006 "Sitruunapatonki"

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Tuli vaihdettua C5 Diesel Ocaviaan, työmatka-ajoa vajaat 30 000 km vuodessa, niin 8-9 litran bensankulutus oli vähän korkea siihen verrattuna, että Skodalla pääsee 5 litralla dieseliä 100 km. Muuten oli C5 mukava ja ongelmatonkin auto.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Vastaa Viestiin