Miksi Nivan vauhti hiipuu
Re: Miksi Nivan vauhti hiipuu
Katti on purettu ja tyhjennetty. Täällä Niva kulkee taas kuten pitää.
Kuvassa katin sisukset, moottorin puoli vasemmalla. Jäljempi kenno oli etuosastaan hyvin tukossa. Ensimmäinen puolisko on ilmeisesti jo jonkin aikaa tärissyt ja jauhaantunut tukkien jäljemmän. Nyt kauppareissulla (n. 10km) ei ainakaan vikavalo syttynyt.
Kuvassa katin sisukset, moottorin puoli vasemmalla. Jäljempi kenno oli etuosastaan hyvin tukossa. Ensimmäinen puolisko on ilmeisesti jo jonkin aikaa tärissyt ja jauhaantunut tukkien jäljemmän. Nyt kauppareissulla (n. 10km) ei ainakaan vikavalo syttynyt.
Re: Miksi Nivan vauhti hiipuu
Kannataa mitata päästöt ja saataat yllättyä. Jotkut ruiskuladat alittavat päästörajat (siis ne mitä katsastukseen mitataan) kuumalla moottorilla ilman katalysaattoriakin, eli siis tyjillä kuorilla.
Re: Miksi Nivan vauhti hiipuu
^Tuon ikäisessä katalysaattorin itsetesti ei tule menemään läpi tyhjällä katilla (kakkoslambda näkee happea pakokaasussa), odotettavissa P0422 jonkin ajan kuluttua, vaikka putken päästä päästöt olisivatkin ok.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Miksi Nivan vauhti hiipuu
Hyvin voi välillä nollata koodin.. ei vaikutusta ajossa. kohta kokeilen Millaiset arvot on puhtaudessa...En varmasti laita kattia jos arvot vähäkään kohdillaan..
Re: Miksi Nivan vauhti hiipuu
No niin. Sieltä se P0422 tupsahti vähän pidemmän ajon aikana.
Re: Miksi Nivan vauhti hiipuu
Huomasitko ,missä vaiheessa otti itseensä..Ehkä kone pääs vähän läkähtymään., esim.
Re: Miksi Nivan vauhti hiipuu
Se koodi vain tulee aikanaan jos katti ei toimi kunnolla tai puuttuu kokonaan. Ruisku yrittää ajaa testiä tiettyjen olosuhteiden (lämpö, kuormitus, kierrosnopeus...) täyttyessä ja kun testi epäonnistuu tarpeeksi monta kertaa, syntyy vikakoodi ja vikavalo syttyy. Näin siis Euro3 tasosta ylöspäin, eli 2001 ->
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Miksi Nivan vauhti hiipuu
Kyllä. Tämä vaihtelee meidän ajeluilla siinä 50-100 km haarukassa nyt kun katti on suolistettu. Välillä reipasta ajoa Hankotiellä, välillä kauppareissujen köröttelyä. Helppohan tuo on testerillä tai akusta nollata. 350e maksais halvin uus orkkiskatti mitä puolen tunnin googlailulla euroopan markkinoilta löysin. Onko tämä kallis?mush kirjoitti:Se koodi vain tulee aikanaan jos katti ei toimi kunnolla tai puuttuu kokonaan. Ruisku yrittää ajaa testiä tiettyjen olosuhteiden (lämpö, kuormitus, kierrosnopeus...) täyttyessä ja kun testi epäonnistuu tarpeeksi monta kertaa, syntyy vikakoodi ja vikavalo syttyy. Näin siis Euro3 tasosta ylöspäin, eli 2001 ->
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Miksi Nivan vauhti hiipuu
Kallis ja kallis? Melkein saa 2 kattia Venäjältä tuolla hinnalla.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Miksi Nivan vauhti hiipuu
Joo sieltä saa mitä vaan kun vaan löytää luotettavan toimittajan.
Re: Miksi Nivan vauhti hiipuu
Tätä vähän ajattelinkin. Pitää ryhtyä tavoitesäästökuurilletoktornivako kirjoitti:Kallis ja kallis? Melkein saa 2 kattia Venäjältä tuolla hinnalla.
Re: Miksi Nivan vauhti hiipuu
Näin suomen oloissa ei tuo mahdottoman kallis ole kun uusissa autoissa saatetaan puhua 1000 eurosta tai enemmän.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88