VAZ-2102 - 1973 - Virosta tuotu kesäauto
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: VAZ-2102 - 1973 - Virosta tuotu kesäauto
Tämä auto on toiminut koko kesän ilman ongelmia, tosin pari viikkoa sitten alkoi ensimmäiset ongelmat.
Ensiksi öljynpainemittari lakkasi toimimasta, ei edes mittari ollut asteikolla. Tämähän meinasi juuri sitä että anturi on hajalla ja sitä rupesin tutkimaan samalla reissulla ja sitten yhtäkkiä koko auto ei enää käynnistynyt. Tuli siinä kokeiltua toisella sytkäboksilla, mutta ei toiminut ei. Vähän aikaa oottelin niin auto lähti käymään ja lähdin ajamaan. Reilu 200 metriä pääsin ja auto hyytyi. No tottakai epäilin puola vikaa että siinähän se vika on. Facebookin avulla sain apua ja uuden puolan kanssa tuli kokeiltua, mutta ei mitään sitten tapahtunu. Tuli sitten hinattua koko auto kotiin ja siinä meni koko loppuilta ja seuraavan päivän aamu että huomasin missä vika. Kipinää tuli puolalta, mutta sitten tulpille asti se ei enää riittänytkään. Tuli sitten kokeiltua ihan kaikkea mahollista, virranjakajaa tuli kokeiltua kaikkea mitä tontilta löytyy, niin kärjetöntä kuin kärjellistä, mutta ei mitään auttanut. No lopulta sitten vika paljastui kun otti kierrostenrajoittimen pois käytöstä niin alkoi toimia.
No se lensi sitten pois koko autosta ja lähdin testiajelulla niin stereot lakkasi toimimasta, ilmoitti vaan että "mis wiring". Eipä tuota sitten kerennyt sen enempää tutkia kun joutui työreissuun lähteä.
No nyt tänään aamulla tutkiskelin ja tuo öljynpainemittarin anturi oli hajonnut ja stereoissa oli vaan ruuvi löysällä sokeripalassa. Ihme juttu että kaikki tälläinen tulee samaan aikaan niin ei oikeen meinannu oma järki riittää että missä ois vika. Jos nää ois yksitellen tullu nii oisin varmaa tällä autolla käyny eestissä jo ajelemassa, ensi viikolla sitten.
Ensiksi öljynpainemittari lakkasi toimimasta, ei edes mittari ollut asteikolla. Tämähän meinasi juuri sitä että anturi on hajalla ja sitä rupesin tutkimaan samalla reissulla ja sitten yhtäkkiä koko auto ei enää käynnistynyt. Tuli siinä kokeiltua toisella sytkäboksilla, mutta ei toiminut ei. Vähän aikaa oottelin niin auto lähti käymään ja lähdin ajamaan. Reilu 200 metriä pääsin ja auto hyytyi. No tottakai epäilin puola vikaa että siinähän se vika on. Facebookin avulla sain apua ja uuden puolan kanssa tuli kokeiltua, mutta ei mitään sitten tapahtunu. Tuli sitten hinattua koko auto kotiin ja siinä meni koko loppuilta ja seuraavan päivän aamu että huomasin missä vika. Kipinää tuli puolalta, mutta sitten tulpille asti se ei enää riittänytkään. Tuli sitten kokeiltua ihan kaikkea mahollista, virranjakajaa tuli kokeiltua kaikkea mitä tontilta löytyy, niin kärjetöntä kuin kärjellistä, mutta ei mitään auttanut. No lopulta sitten vika paljastui kun otti kierrostenrajoittimen pois käytöstä niin alkoi toimia.
No se lensi sitten pois koko autosta ja lähdin testiajelulla niin stereot lakkasi toimimasta, ilmoitti vaan että "mis wiring". Eipä tuota sitten kerennyt sen enempää tutkia kun joutui työreissuun lähteä.
No nyt tänään aamulla tutkiskelin ja tuo öljynpainemittarin anturi oli hajonnut ja stereoissa oli vaan ruuvi löysällä sokeripalassa. Ihme juttu että kaikki tälläinen tulee samaan aikaan niin ei oikeen meinannu oma järki riittää että missä ois vika. Jos nää ois yksitellen tullu nii oisin varmaa tällä autolla käyny eestissä jo ajelemassa, ensi viikolla sitten.
Re: VAZ-2102 - 1973 - Virosta tuotu kesäauto
Tänään tuli muutoskatsastettua tämä auto. Konelatodistus ei käy enään nykypäivänä konttorilla ja se olikin jo tiedossa, sen sijaan tuli netistä kaiveltua vanhoja Tekniikan Maailman skannauksia ja sieltä löytyi aikalailla kaikkien eri ladojen tekniset tiedot suomenkielellä. Oli katsastusmieskin iloissaan kun ei ole vielä koskaan tähän päivään mennessä kukaan näin tarkkoja tietoja tuonut että mitä eroavaisuuksia eri moottorimallien autoissa on.
Mut eipä siin, nyt saa taas vuoden ajella
Mut eipä siin, nyt saa taas vuoden ajella
Re: VAZ-2102 - 1973 - Virosta tuotu kesäauto
Talven aikana tapahtui jotain pientä. Kaasareihin tuli vaihdettua hieman isommat kurkut, 32mm nyt siellä on kun alunperin oli 28 tai 30mm, ei muista enään. Sekä tuli uudet full radius tyyliset imutorvet hommailtua joilla ilma virtaa paremmin kaasareihin.
Imu/pakosarjan tiiviste tuli vaihdettua myö samassa rytäkässä.
Moottorin tukikumit oli Nivan kumit mutta ne tuli vaihdettua venäläis valmisteisiin sportti tukikumiin joissa on uretaani puslat. Näillä vain tuli se ongelma että nyt kaikki paikat resonoi kun on vähän jämäkät, mutta se on pieni pahe. Ei enää koko moottori/voimansiirto heilu kuin hullun mulkku tuolla
Vaihdelaatikon tukikumi tuli vaihdettua nivan vastaavaan ja sille tuli rakenneltua sopiva kiinnike.
Nyt otettu noin viikko sitten ajoon ja hyvin tuntuu toimivan. Pitää penkityksessä käyttää jossain vaiheessa ja katsoa kuinka monta hevosta tuli lisää
Imu/pakosarjan tiiviste tuli vaihdettua myö samassa rytäkässä.
Moottorin tukikumit oli Nivan kumit mutta ne tuli vaihdettua venäläis valmisteisiin sportti tukikumiin joissa on uretaani puslat. Näillä vain tuli se ongelma että nyt kaikki paikat resonoi kun on vähän jämäkät, mutta se on pieni pahe. Ei enää koko moottori/voimansiirto heilu kuin hullun mulkku tuolla
Vaihdelaatikon tukikumi tuli vaihdettua nivan vastaavaan ja sille tuli rakenneltua sopiva kiinnike.
Nyt otettu noin viikko sitten ajoon ja hyvin tuntuu toimivan. Pitää penkityksessä käyttää jossain vaiheessa ja katsoa kuinka monta hevosta tuli lisää
Re: VAZ-2102 - 1973 - Virosta tuotu kesäauto
Mistäs oot ostanut noi uudet imutorvet?
21013 1500 16v Turbo rojekti
Re: VAZ-2102 - 1973 - Virosta tuotu kesäauto
Ebaystä tuli metsästettyä ja joku brittiläinen firma se oliMazak- kirjoitti:Mistäs oot ostanut noi uudet imutorvet?
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 6.1.2012 20:10
- Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä
Re: VAZ-2102 - 1973 - Virosta tuotu kesäauto
Toivottavasti sulla on niitä tekniikan mailmoja vielä jemmassa, millä konttorilla kävit?
pitäis jossain vaiheessa saada semmonen ihme tehtyä että nappiksen 1200 --> 1700. niin ois noista sun tekemistä ponnisteluista todella suuri hyöty.
pitäis jossain vaiheessa saada semmonen ihme tehtyä että nappiksen 1200 --> 1700. niin ois noista sun tekemistä ponnisteluista todella suuri hyöty.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
Re: VAZ-2102 - 1973 - Virosta tuotu kesäauto
Siis mikä "ihme" on laittaa nappikseen 1700 kone? Moottorin vaihto ja "konelatodistus" niin voi muutoskatsastaa suoraan.matomaukka kirjoitti:pitäis jossain vaiheessa saada semmonen ihme tehtyä että nappiksen 1200 --> 1700. niin ois noista sun tekemistä ponnisteluista todella suuri hyöty.
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 6.1.2012 20:10
- Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä
Re: VAZ-2102 - 1973 - Virosta tuotu kesäauto
Jostain jarkon kommentista olin lukevani, ettei tuo olisi riittänyt paikalliseen katsastuskonttoriin.
(se konela todistus siis) Käytetään aika lailla samojen paikkojen palveluja kun kuntaseitsokolla niin sanotusti asutaan.
Katsoppa kun en tiennyt niin kysyin.
(se konela todistus siis) Käytetään aika lailla samojen paikkojen palveluja kun kuntaseitsokolla niin sanotusti asutaan.
Katsoppa kun en tiennyt niin kysyin.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
Re: VAZ-2102 - 1973 - Virosta tuotu kesäauto
Voihan muutoskatsastuksen tehdä sellisella konttorilla jossa se sujuu helpommin? Tiedustelee ensin puhelimella onnistuuko kuinka ja sitte käy jos ei mitään ihmeitä vaadita. Kyllä nykyään konttoreita (pohjoista lukuunottamatta) alkaa olemaan. Tässä meidänkin kylällä on melkein kymmenen katsastuspistettä jo käytössä.