Katsastuksessa pomppaamisen jälkeen vaihdoin lambda anturin ja käytin mittarilla, ja arvot olivat vieläkin aivan koholla. Polttoaineen syöttö vaikuttaisi olevan korkealla. Tänään vaihdoin lämpötila-anturin vesiputkeen. Isompaa käynti eroa en huomannut tyhjäkäynnillä ainakaan, mutta kierroksilla tuntui että paremmin ottaisi kierroksia eikä rötää. Tämän vaihdon jälkeen kierrosten mukaan jokin vänkärinpuolen (rele?) raksuttelee (ennen en ole huomannut moista). Vikakoodiakaan ei tullut tauluun näin jälkeenpäin.
Helposti kysyttynä: Pitäisikö käynnin muuttua huomattavasti tämän anturin toimiessa tai ei? / mikä rele naksuttaa kierrosten mukaan?
Päästöongelmia 1700i
-
- Viestit: 163
- Liittynyt: 9.12.2014 7:58
- Paikkakunta: Itäinen Pohjoinen
Re: Päästöongelmia 1700i
Laitappa vähän tietoja päästölapusta niin voisi olla helpompi vastata.
Näin kylmiltään arvailua. Ja kysymyksiä lisää.
Eli siis kyseessä ruisku 1700 i Lada.
Ilmavuodot? Mä en vaikkaamasta päästyänikään lopeta vaikkaamista siitä imusarjan ja jarrujen alipainesäätimen välisestä letkusta vaikaamista. Varsinkin jos se on se alkuperäinen kudospäällysteinen kumiletku niin se vuotaa melkein tapauksessa kuin tapauksessa.
Lambda arvot?
Mitä näyttää vikakoodit? Välttämättä ei CE valo pala mutta vikakoodit saa nollattua akunkengän irroituksella ja antaa olla irti sen aikaa että käy vaikka kaffilla.
Muut ilmavuodot?
Miten edellinen katsastus? Onko räpelletty sen jälkeen mitään? Jos ei niin tuon alipaineletkun tarkastus. Jos on räpelletty niin mitä? Nyt ei syytetä ketään eikä tarvita syyllisiä vaan edesautetaan saamaan tietoja miksi päästöt menneet vikaan!
Tulpat ja johdot? Koska uusittu?
Pakoputki onko tiivis?
Katalysaattori onko ehjä?
Ruisku on siitä kiitollinen, että se kyllä toimii kiitettävästi kunhan muut toimimisen edellytykset on kunnossa.
Tuossa joitakin huomioita ja vinkkejä, mutta kerrohan vielä ne päästölappujen tulokset niin voidaan tarkemmin analysoida miksi ei päästöt ole kohdallaan.
Edit. Ps. Ei se CE valo ole kovin tarkka, pahoin saa olla pielessä asioita ennenkuin se valo palaa...
Näin kylmiltään arvailua. Ja kysymyksiä lisää.
Eli siis kyseessä ruisku 1700 i Lada.
Ilmavuodot? Mä en vaikkaamasta päästyänikään lopeta vaikkaamista siitä imusarjan ja jarrujen alipainesäätimen välisestä letkusta vaikaamista. Varsinkin jos se on se alkuperäinen kudospäällysteinen kumiletku niin se vuotaa melkein tapauksessa kuin tapauksessa.
Lambda arvot?
Mitä näyttää vikakoodit? Välttämättä ei CE valo pala mutta vikakoodit saa nollattua akunkengän irroituksella ja antaa olla irti sen aikaa että käy vaikka kaffilla.
Muut ilmavuodot?
Miten edellinen katsastus? Onko räpelletty sen jälkeen mitään? Jos ei niin tuon alipaineletkun tarkastus. Jos on räpelletty niin mitä? Nyt ei syytetä ketään eikä tarvita syyllisiä vaan edesautetaan saamaan tietoja miksi päästöt menneet vikaan!
Tulpat ja johdot? Koska uusittu?
Pakoputki onko tiivis?
Katalysaattori onko ehjä?
Ruisku on siitä kiitollinen, että se kyllä toimii kiitettävästi kunhan muut toimimisen edellytykset on kunnossa.
Tuossa joitakin huomioita ja vinkkejä, mutta kerrohan vielä ne päästölappujen tulokset niin voidaan tarkemmin analysoida miksi ei päästöt ole kohdallaan.
Edit. Ps. Ei se CE valo ole kovin tarkka, pahoin saa olla pielessä asioita ennenkuin se valo palaa...
Toisin, jotenkin muutoin olisi paremmin, mutta - Näilläeväillämennään
Re: Päästöongelmia 1700i
Kyllä 1700i on. Ja siis muut arvot olivat kaksinkertaiset sallittuihin, mutta lamda oli ~0.7 . Korjaamoukko meinasi että liikaa polttoainetta saa. Auton historiasta hirmu vähän tietoa, mutta kone on ainakin vaihdettu 1,5->1.7i. kuulemma jyrkemmällä nokalla mutta meinasi ettei päästöihin vaikuta. Ne päästöt on oikeasti pahasti pielessä ja aika varmasti sitä polttoainetta liikaa syöttää.
Re: Päästöongelmia 1700i
Eli ei ole alkuperäinen 1700i ?? Muutettu siis jostain perus 2105 1500S mallista? Nyt ottaisin ja tarkistaisin ettei bensanpainesäätimessä ole mitään prikaa millä sitä olisi nostettu (silloin voisi saada liikaa bensaa, tämähän on siis yksi virityskonsti näishin yksipiste ruiskuihin). Muutenkin nämä "räpelletyt" ovat välillä haasteellisia.
Re: Päästöongelmia 1700i
Jos siellä on bensanpaineen säätimeen lisätty yksi prikka, niin sillä ei ole vaikutusta siihen, että saisi liikaa bensaa/haittaisi täten päästömittauksia
....Ai mistäkö tiedän.....Omassa ladassani on ollut jo monta vuotta se "maaginen prikka".....Ja päästöjen kanssa ei ole ollut sekunttiakaan mitään ongelmaa 

