1-2, eiköhän se oo kansipahvi. Oma logiikka että tuo 3bar puristusta vuotaa kakkosesta jäähdytysjärjestelmään ja sotkee 1-2 seokset. Tässä asuntoesittelyt ja muutot painais päälle. Tekeekö kanelilla mitään yhden pytyn puristusvuodossa kansipahvin kautta jäähdytysjärjestelmään? Jokatapauksessa kansipahvin meinaan vaihtaa, mutta nyt tarvitsisi autoa eikä remonttia... Hienointa tilanteessa on että todennäköisimmässä muuttokohteessa on autotalli. Eli tarvis kun ostaa vaan aikaa.pressa kirjoitti:Mitkä tulpat+ Jos 1-4 tai 2-3 niin voi olla puolassa vikaa, siinähän sytty kulkee pareittain ja tulpat puhdistamlla saataa hetken antaa paremman kipinän, vaikka puola heikko.
Lada 110 HB (112) 1.5i 8V Kansipahvi?
Re: Lada 110 HB (112) 1.5i 8V Kansipahvi?
Re: Lada 110 HB (112) 1.5i 8V Kansipahvi?
Kannattaa tehdä vaikka korvapuusteja.Ladamiäs kirjoitti:Tekeekö kanelilla mitään...
Re: Lada 110 HB (112) 1.5i 8V Kansipahvi?
Laitoin purkin kanelia paisariin ja kävin ajelemassa, vikavalo sammui, pakokaasusta katosi vaalea väri, lämppäri lakkasi vuotamasta. Tehokasta!pressa kirjoitti:Kannattaa tehdä vaikka korvapuusteja.Ladamiäs kirjoitti:Tekeekö kanelilla mitään...
Ei varmaan kauan tämmöset patentit kestä kyl...
Re: Lada 110 HB (112) 1.5i 8V Kansipahvi?
Lämppäristä alkoi lämpöä taas tulla tasaisen varmasti "volcanic heat" ja tyhjäkäyntikin tasottui. Nyt tää käy jo paremmin mitä ostaessa. Maagista ainetta! Kanelin tuoksu kabiinissa alkaa myös haihtua. Hauskinta tässä on että asiantuntijat on käyneet paikanpäällä toteamassa haljenneen kennon ja viallisen kansipahvin. Mahtaa leuka tippua kun ajelen paikanpäällä käymään.
Re: Lada 110 HB (112) 1.5i 8V Kansipahvi?
Tämmöstä sieltä paljastu kun vihdoin sain aikaiseksi avata, hyvin selkee tapaus.
Re: Lada 110 HB (112) 1.5i 8V Kansipahvi?
Käynnistyi viimeiseen asti ennen kansipahviremonttia. Nyt kansipahvi on uusi. Sattuneesta syystä lambda puuttuu kun se on lainattu toiseen vehkeeseen, mutta ei lie estä käynnistymistä. Pyörii kyllä, muutaman pienen tussahduksen kuulin niinkuin yhdellä pytyllä vähän olisi rykäissyt mutta ei lähelläkään käynnistymistä. Mikähän täs meni vikaan? Ensimmäisenä hiipii mieleen, että jako pielessä enkä tiedä osaanko laittaa sitä oikein.
Re: Lada 110 HB (112) 1.5i 8V Kansipahvi?
Polttoaine, kipinä, ajoitus, joku jos puuttuu niin ei käy, polttoaineen ja kipinän olet tarkistanut jo?? vai oletko? Eihän mikään johtosarjan liitin (esim suuttimien) ole irti?
Teithän jakopääähän kunnon merkit ennen kuin purkasit ja kasasit samoihin merkkeihin?? Tässä ajoitusmerkkien paikat ja kuvat, klikaamalla suurenee...
Jako:
Merkit:
Teithän jakopääähän kunnon merkit ennen kuin purkasit ja kasasit samoihin merkkeihin?? Tässä ajoitusmerkkien paikat ja kuvat, klikaamalla suurenee...
Jako:
Merkit:
Re: Lada 110 HB (112) 1.5i 8V Kansipahvi?
Pojan 112 oli hihnapyörän putkisokka liian syvällä että sytkä ei ollut kohdalla.. Kun ostimme auton.
Re: Lada 110 HB (112) 1.5i 8V Kansipahvi?
Aika heikossa voinnissa ja yksin koitan tätä värkätä. Kaikki on oman käsitykseni mukaan laitettu samalla tavalla paikalleen kuin ovat lähteneetkin vain jakopään pelti unohtui, mutta mietin että voi ilman sitäkin testata. Menen taas testailemaan ja säätämään. Tuli mieleen yksi vaihtoehtokin. Kertoilen miten kävi.
Re: Lada 110 HB (112) 1.5i 8V Kansipahvi?
Jako oli pielessä ja kaksi tulpanjohtoa oli ristissä. NYT KÄY! Ja hyvin käykin siihen nähden ettei lambda ole kuin tulppana (rikkinäinen toisesta autosta).
Kraanavedellä testailin käyttää. Huomattavan pitkään aikaisempaan verrattuna kesti saavuttaa 90C lämpötila ja vielä lämpimässä tallissa, kerkes monta tupakkia imeä ennenkö oli 90C (OBD'lla katsottuna). Siitä kipusi sitten suht nopeesti 101C ja flekti lehahti. Samalla kun flekti lehahti alkoi lämppärin puhalluksesta tulla kuumaa. Lämpötila myös niiasi 80 asteen kieppeille. Aikasemmin flektillä oli vaikeuksia saada edes asteita pois ja hurisi kauan, nyt vähän lehahti niin lähti kymmeniä asteita.
Minua nyt kuitenkin huolettaa, että pahvin vaihto ei riittänyt...? Öljykanavat itkevät pahvin välistä ulospäin hieman (niin ne teki vanhallakin pahvilla) ja lämpötilanturin kulmasta valuupi hiljokseen nestettä siis pahvin välistä (oli myös vanhalla pahvilla). Oliko tämä pahvi turpoavaa mallia? että tiivistyykö se vielä tästä? Ei ainakaan keittänyt. Kiristäminen on tehty oikeaa kiristys järjestystä noudattaen ensin 40 newtoniin ja sitten perään myöskin järjestyksessä 84 newtoniin ja sitten vielä 90 astetta riuhtaisu kaikkiin pultteihin. Pitäisikö autolla nyt ajaa että pahvi asettuu? tms. muita vinkkejä.
Ps. sivuhuomiona termari ei ole paikallaan. Ilmeisesti hukkunutkin johonkin kun remontin aikaan saanti otti niin kauan minulta ja oli viimeisenä tekohengitys konstina pois. Voiko ilman termaria ajella? Yksi kuudesta pakosarjan pultista lähti kans kävelemään, eli pakosarja on viidellä pultilla kiinni, ammattimiehen arviota riittääkö viisi pulttia? Semmonenkin vielä, että onko jakopään suoja välttämätön, katselin että sehän perhana pitää koko jakopää purkaa kokonaan ja vesipumpun pultitkin irrottaa jos meinaa pellin saada siinne väliin.. Perhana kun unohtu.
Muoks. Pitää nyt lisätä, että kauppareissuni ovat nykyään 30km niin sillä tässä olen koittanut huitoa ladaa ajokuntoon. Ykkösautona palveleva renaultti on alkanut vuorostaan sammahdella. Muuten olisin ladan antanut olla kesään asti ja kesällä rauhassa laitellut... Meni säätämiseksi kauppakassin menettämisen pelossa...
Kraanavedellä testailin käyttää. Huomattavan pitkään aikaisempaan verrattuna kesti saavuttaa 90C lämpötila ja vielä lämpimässä tallissa, kerkes monta tupakkia imeä ennenkö oli 90C (OBD'lla katsottuna). Siitä kipusi sitten suht nopeesti 101C ja flekti lehahti. Samalla kun flekti lehahti alkoi lämppärin puhalluksesta tulla kuumaa. Lämpötila myös niiasi 80 asteen kieppeille. Aikasemmin flektillä oli vaikeuksia saada edes asteita pois ja hurisi kauan, nyt vähän lehahti niin lähti kymmeniä asteita.
Minua nyt kuitenkin huolettaa, että pahvin vaihto ei riittänyt...? Öljykanavat itkevät pahvin välistä ulospäin hieman (niin ne teki vanhallakin pahvilla) ja lämpötilanturin kulmasta valuupi hiljokseen nestettä siis pahvin välistä (oli myös vanhalla pahvilla). Oliko tämä pahvi turpoavaa mallia? että tiivistyykö se vielä tästä? Ei ainakaan keittänyt. Kiristäminen on tehty oikeaa kiristys järjestystä noudattaen ensin 40 newtoniin ja sitten perään myöskin järjestyksessä 84 newtoniin ja sitten vielä 90 astetta riuhtaisu kaikkiin pultteihin. Pitäisikö autolla nyt ajaa että pahvi asettuu? tms. muita vinkkejä.
Ps. sivuhuomiona termari ei ole paikallaan. Ilmeisesti hukkunutkin johonkin kun remontin aikaan saanti otti niin kauan minulta ja oli viimeisenä tekohengitys konstina pois. Voiko ilman termaria ajella? Yksi kuudesta pakosarjan pultista lähti kans kävelemään, eli pakosarja on viidellä pultilla kiinni, ammattimiehen arviota riittääkö viisi pulttia? Semmonenkin vielä, että onko jakopään suoja välttämätön, katselin että sehän perhana pitää koko jakopää purkaa kokonaan ja vesipumpun pultitkin irrottaa jos meinaa pellin saada siinne väliin.. Perhana kun unohtu.
Muoks. Pitää nyt lisätä, että kauppareissuni ovat nykyään 30km niin sillä tässä olen koittanut huitoa ladaa ajokuntoon. Ykkösautona palveleva renaultti on alkanut vuorostaan sammahdella. Muuten olisin ladan antanut olla kesään asti ja kesällä rauhassa laitellut... Meni säätämiseksi kauppakassin menettämisen pelossa...
Re: Lada 110 HB (112) 1.5i 8V Kansipahvi?
Ilmeisesti oli ilmaa järjestelmässä, jos vasta flektin käynnistyessä alkoi lämmintä tulla lämmmityslaitteesta??Ladamiäs kirjoitti:...Samalla kun flekti lehahti alkoi lämppärin puhalluksesta tulla kuumaa. Lämpötila myös niiasi 80 asteen kieppeille...
...Öljykanavat itkevät pahvin välistä ulospäin hieman...
...lämpötilanturin kulmasta valuupi hiljokseen nestettä siis pahvin välistä...
...sivuhuomiona termari ei ole paikallaan...
...Yksi kuudesta pakosarjan pultista lähti kans kävelemään...
Jos kannentiivisteen vaihto on onnistunut, niin ei se vuoda öljyä eikä jäähdytin nestettä. Eihän venttilkopan tiiviste tai anturit vuoda??
Ilman termostaattia on kestää kauan saavuttaa oikea moottorin lämpö, pakkkasilla voi olla kylmä.
Kyllä pakosarja olisi hyvä olla kaikilla pulteilla kiinni, saattaa alkaa pian vuotamaan.
Hyvä että sait käyntiin.