Lada takajarrut

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2680
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Lada takajarrut

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Itse kun olen takajarruja ilmannut etuvetoisiin, olen tuon painesäätimen ja tangon väliin laittanut esim leveän ruuvitaltan ja näin avannut ventiilin ja molemmin puolin tullut hyvin nestettä.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1654
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: Lada takajarrut

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Takana uudet jarrusylinterit ja oikealle vielä vaihdoin melkein uudet kengät. Ostin uuden jarrupaineensäätimen ja vaihdoin sen äsken. Ilmattiin ja oikealle tulee hyvin nestettä mutta vasemmalle hyvin huonosti. Testataan vielä tuota ohjetta, että väliin joku 2mm pelti ja suoritetaan ilmaus, että alkaako vasemmalle tulla painetta.
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1654
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: Lada takajarrut

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Laitoin paineensäätimestä tulevan tapin(joka liikkuu) ja sitä vasten olevan peltilevyn väliin 2mm alumiinilevyn. Edelleen vasemman takajarrusylinteristä tulee huonosti jarrunestettä ilmattaessa. Tanko joka tulee taka-akselista ja kiinnittyy painesäätimeen läpipultilla, niin rautalevyssä(kiinnitysrunko) on pitkänmallinen hahlo. Pohtimisen jälkeen tämän hahlon läpi menevä pulttia löysäsin ja tässä on jokin säätömahdollisuus. Älypuhelimen kautta löysin eilen kuvan tämän säätimen toiminnasta ja siinä oli hyvin kerrottu asia kokonaisuutena. nyt en sitä enää löydä netistä.
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1654
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: Lada takajarrut

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Aattelin, et katotaan kuin käy, joten kävin katsastuksessa. Oikeapuoli hyvä mutta vasen siinä ja siinä, et täytti tieliikennelain. Ladani nyt katsastettu 20.5.2021 asti. :D
Vastaa Viestiin