Ilmaus ongelma.
leimasetä hylkäsi heikkojen takajarrujen takia. SYlinterit olivat jumahtaneet kiinni joten ne vaihdettiin uusiin.
vaihdon jälkeen aloitin ilmaamisen mutta paineet hävisi molemmista taka jarruista. myös poljin painui pohjaan.
Kuskinpuolella takana on paineensäätö ja täältä löysin ohjeet jossa käskettiin nostamaan kuljettajanpuolen perä ilmaan. kokeilin ajaa auton takapään yhdelle pukille ja kanttasin vielä meisselin säätimen ja männän väliin. Siltikään ei paineita saa taakse. neste kyllä valuu ilmausnipasta, mutta kun polkasee pedaalia niin ei tapahdu mitään. Samalla huomasin että kuskin puolellta edestä hävisi jarrut. Avasin sen ilmausruuvin ja kuulin kuinka se alkoi imemeään ilmaa järjästelmään päin. Sieltä ei tullut nestettä ollenkaan. Säiliö on täynnä nestettä.
Jarrutehostimesta alkoi kuulumaan outoa hankaus/rahina ääntä heti kun irroitin taka sylinterin ja aloitin ilmauksen.
Tarkennan vielä että aloitin sylinterien vaihdon oikealta takaa ja siirryin vasemmalle taakse. välissä koitin ilmata.
Meinasin viikolla hakea motonestista ilmauslaitteen ja vaihtaa vielä uudet nesteet jos se lähtisi toimimaan.
Kysymys kuuluu, voiko jarrutehostimen rikkoutuminen aiheuttaa tätä? Ei ole mitään eroa onko auto käynnissä vai ei, paitsi että jarrutehostajan ääniä vaimenee hyin paljon. Nestettä ei häviä ja letkuissa/putkissa ei näy vuotoja.
02vm samaran jarrujen ilmaus
Re: 02vm samaran jarrujen ilmaus
Jarrutehostin ei vaikuta ilmaamiseen. Olisiko nyt hajotettu tuo pääsylinteri painamalla jarrupoljin pohjaan ilman nesteen vastusta. Koita antaa valua omalla painollaan nesteen läpi, eli ensin valutat oikealta takaa pari desiä (itsekseen ei mitään polkimne pumppailua tai lypsämisiä) sen jälkeen vasen taka, sitten oikea etu ja viimeisenä vasen etu. Tarkkaile kokoajan ettei säiliö pääse tyhjäksi missään vaiheessa.
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: 22.4.2020 21:12
Re: 02vm samaran jarrujen ilmaus
vastasinkin tuonne oma auto projektii, mutta laitan tähänkin jos joku muu joskus sattuu lukasemaan...
Eli Purin pääsilinterin sekä paineensäätimen ja imin jarrunesteet pois sekä paineilmalla putsasin kaikki putket ja säätimen, sekä pääsylinterin.
Mustaa pistemäistä paskaa oli reilusti kuten myös vettä.
Tämän jälkeen "ajoin" putkien läpi jarrunestettä 2L verran jotta ylimääräiset kökkäreet lähtisivät pois.
Seuraavaksi vuorossa on ilmaus.
Pienellä varauksella laitan pääsylinterin takasin sillä se on saattanut ainakin joskus vuotaa. Lisäksi koko osa oli umpi ruosteessa.
Eli Purin pääsilinterin sekä paineensäätimen ja imin jarrunesteet pois sekä paineilmalla putsasin kaikki putket ja säätimen, sekä pääsylinterin.
Mustaa pistemäistä paskaa oli reilusti kuten myös vettä.
Tämän jälkeen "ajoin" putkien läpi jarrunestettä 2L verran jotta ylimääräiset kökkäreet lähtisivät pois.
Seuraavaksi vuorossa on ilmaus.
Pienellä varauksella laitan pääsylinterin takasin sillä se on saattanut ainakin joskus vuotaa. Lisäksi koko osa oli umpi ruosteessa.