Ehdin tässä tuumia, että laakeri ja kompurarempan jälkeen, että mitähän seuraavaksi?
Se selvisi kun käytin tätä tänään leimalla, ja vasen raidetangon pää oli väljä ja siitä tuli sitten viimeistään kuukauden päästä jälkitarkastus. Olinkin kuulevani etupäästä jotain vaimehkoa klonksahtelua. Siksi veinkin kissan jo reilusti etuajassa (vajaa 2 kk), kun en itse tallilla onnistunut täysin paikallistamaan ääntä.
Huomautuksena oikean puolen etukoiranluun alapään kiinnitys väljä. Ihan itse kiristin uuden osan keväällä kiinni, mutten näemmä hirvannut vetää tarpeeksi tiukalle, vai vedinköhän tallin pulttipyssyllä (joka ei ole ihan kaikkein tehokkain). Mutta täytyypi kirrata se.
Raidetangon pää maksaa parikymppiä ja pitääpi alkaa jo ruikkia irrotusöljyä sinne.
16. LOKAKUUTA 2020
Raidetangon pään vaihto tehty. Uudeksi osaksi meni Lemförder joka maksoi hurjat 20€. Työ sujui helposti kun kaikki aukesi vaivatta kuin youtube-videossa


30. LOKAKUUTA 2020
Tämä kävi alkuviikosta kaverin pajalla ohjauskulmien säädössä. Herkistin oikean puoleisen säädön asentajaa varten ja myös tällä puolella aukesi säätö helposti. Kelpaa ajella, mittarissa ihan kohta 263 tkm eli 33 tkm kohta yhteistä taivalta takana.
19.MARRASKUUTA 2020
Tein hankintoja joku aika sitten ns. vastaisuuden varalle. Kissakulmassa tuttu myyjä kaupitteli loppua osavarastoaan edullisesti. Tärkein hankinta oli oikean puolen etunapa, jossa vain 3 tkm ajettu pyöränlaakeri ja alapallonivel (hinta osa + korjaamontyöna n. 300€) Tästä kun on nyt kahden vuoden sisään vaihdettu napojen kanssa molemmat takapyöränlaakerit sekä vas. etupyörän laakeri. Huoltokirjasta luntattuna lukaisin että edellisen kerran kun tähän on vaihdettu eteupyöränlaakereita, niin molemmat uusittu samaan aikaan. Päättelin että oletusarvoisesti ei mene enää kovin kauaa kun oikealta puoleltakin laakeri kyrvähtää. Ja nyt kun on lähes uusi jo hankittu napoineen päivineen, niin vaihto onnistuu nyt tarvittaessa vaikka sorapiharemonttina. Mukaan lähti myös vähän käytetty öljyn lämpötilatermostaatti (a' 45€ ja on marmoritistitavaraa) sekä etu- ja takaluukun kaasujouset (a'10€). Eli summattuna n. 400€ paketille tuli sitten hintaa 50€.
3. JOULUKUUTA 2020
Deja vu! CDI-mersuista tuttu vieno diisselin käry on alkanut yhä pahemmin tunkemaan nenään ja tarkan tutkiskelun jälkeen tuttua mustaa pikeä näkyy hitusen verran yhden suuttimen tienoilla. Ei paljoa mutta sen verran että sen huomasi kunnon lampulla valaistessa. Eli kysymys kuuluu, että uusitaanko näistä Fordin diisseleistä pohjatiivisteitä samaan tapaan kuin cdi mersuista? Ehkä hölmö kysymys tietäjien mielestä, mutta muistaa täytyy että olen vasta opettelemassa näitä uusia diisseleitä sekä Fordin TDCin ja Mersun CDIn eroja.
10. TAMMIKUUTA 2021
Mitä tulee tämän vehkeen suuttimiin, niin ei siellä vielä taida mitään uusittavaa olla... Ford Clubin forumin puolella vinkattiin, että pikemminkin vika voisi olla polttoainelinjan paluupuolella ja nyt merkit viittaisivat siihen. Palaan asiaan kun selvyyttä on tuohon saatu.
Niin, ja nyt mittarissa kohta 269 tkm eli jokusen tuhatta on saanut päästellä ilman remppaa. Saa nähä kuin kauan