Lämmityslaitteen hana

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
musti65
Viestit: 19
Liittynyt: 12.7.2021 12:09

Lämmityslaitteen hana

Viesti Kirjoittaja musti65 »

Mikäs se nyt ois toimintavarmin malli tällä hetkellä?
1200 L Red
AdWhale
Viestit: 3
Liittynyt: 1.3.2023 10:54

Re: Lämmityslaitteen hana

Viesti Kirjoittaja AdWhale »

Keraaminen malli on ehdoton. Alkuperäiset menee varmasti paskaksi kun ne jähmettyy kiinni.
Itse laitoin tämän:

https://www.mansemotors.fi/lammityslait ... tiivisteet

Tuossa on vaan se huono puoli, ettei se ole täysin samankaltainen kuin alkuperäinen, vaikka niin väittävät. Säätövaijeria ei saa kunnolla kiinni.
21013 -88
Partner_r420
Viestit: 57
Liittynyt: 22.9.2021 9:36

Re: Lämmityslaitteen hana

Viesti Kirjoittaja Partner_r420 »

aikoinaan ostin ladaani useita hanoja ja jotkut vuotivat jo uutenakin puhumattakaan parinvuodenjälkeen... nämä eivät olleet keraamisia kun ei silloin ollut minulla tietoakaan sellaisesta(2003).

sitten putkimies kaverini juotti minut, eikun juotti minulle kupariputkista ja kuulahanasta ladan haskalokeron alle systeemin joka pitää vielä tänäkin päivänä😄.
hana on mallia"kurotettava" mutta näisväen istuessa vänkärinpenkillä se sallitaan.
Liitteet
Hana
Hana
virtain
Viestit: 1115
Liittynyt: 7.11.2010 20:29

Re: Lämmityslaitteen hana

Viesti Kirjoittaja virtain »

Tuohan on oikeasti kestävä hana 8) .....Minulla, kun Lada ei ole muuta kuin talviajossa, ja hanan olen viimeksi vaihtanut noin 12 vuotta sitten, ja sen jälkeen en ole lämmönsäädintä kääntänyt :? ....ei siis vuoda, mutta luulen, että jos sitä nyt menis kääntämään viileämmälle, niin varmaan alkaisi vuotamaan....mutta talviautossa se saa olla sillä kuumimmalla asennolla kokoajan :lol:
Partner_r420
Viestit: 57
Liittynyt: 22.9.2021 9:36

Re: Lämmityslaitteen hana

Viesti Kirjoittaja Partner_r420 »

joo älä mee nyt kääntämään sitä hanaa jos tovin ollut asennossa, kerran purkasinkin ja jäi sellanen kuva että miksi venäjän poika hanasta noin heikon ja vähän oudonkin tehnyt?
tuohon omaan hanaviritykseen kun oisin patteritermostaatin laittanut niin ois kätevästi ollut "automaattinen" lämmönsäätö :lol:
virtain
Viestit: 1115
Liittynyt: 7.11.2010 20:29

Re: Lämmityslaitteen hana

Viesti Kirjoittaja virtain »

Juu en mene kääntelemään sitä hanaa, koska se on nyt sen 12v ollut samassa asennossa, niin on varmaan jo "kipsaantunut" asemiinsa=kuumimpaan asentoon :lol:
Avatar
KSE 1995
Viestit: 935
Liittynyt: 26.8.2004 18:19
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Lämmityslaitteen hana

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

Partner_r420 kirjoitti: 22.10.2023 21:19 joo älä mee nyt kääntämään sitä hanaa jos tovin ollut asennossa, kerran purkasinkin ja jäi sellanen kuva että miksi venäjän poika hanasta noin heikon ja vähän oudonkin tehnyt?
tuohon omaan hanaviritykseen kun oisin patteritermostaatin laittanut niin ois kätevästi ollut "automaattinen" lämmönsäätö :lol:
Juu, ei taida toimia. Normaali termostaattinen patteriventtiili ei taida toimia, sillä venttiilin sisällä on pieni reikä eikä auton virtaamat ole sille sopivat. Eri asia on sitten jos löytää jostakin nk. täysaukkoventtiilin.
Partner_r420
Viestit: 57
Liittynyt: 22.9.2021 9:36

Re: Lämmityslaitteen hana

Viesti Kirjoittaja Partner_r420 »

ok hyvä tietää tuo juttu kse1995!
Avatar
KSE 1995
Viestit: 935
Liittynyt: 26.8.2004 18:19
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Lämmityslaitteen hana

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

Itse käytin takavetoisessa nk. palloventtiilihanaa. Se ainakin meni "heittämällä" alkuperäisen tilalle. Sitä en muista oliko siinäkin keraamisia pintoja, mutta ei se ainakaan vuotanut sinä aikana kun se minulla autossa oli.
Vastaa Viestiin