2104 Lämppärin kennon irroitus
2104 Lämppärin kennon irroitus
Laitan nyt kysymystä tuosta kennon mahdollisesta irroituksesta, kun tilanne on seuraava....Auton jalkatila repsikan puolelta märkä (luulin, että on kesän aikana tullut sadevesiä lattialle), mutta tarkemmissa tutkimuksissa ilmeni, että se "sadevesi" onkin jäähdytys nestettä , okei, eli hana tai kennolle menevä toinen putken liitos.....purkasin jo sen alakotelon, ja lämppärin moottorikin on roikuksissaan nyt siellä, mutta miten se kenno otetaan sieltä pois, sillai ettei pahemmin hajotettais paikkoja ...?...Tämä kennon irroitus sen takia, koska taitaa olla kennon päällä kohtalainen kerros puun lehtiä ym. muuta roinaa, niin sais puhdisteltua paikat kunnolla....Auto on 2104 -97 1700i.
Re: 2104 Lämppärin kennon irroitus
Olet siis irrottanut puhaltimen kotelon. Oletko saanut irti itse puhaltimen kehikkoa? Se pitää saada irti, jotta kenno putoaa pois. Tuo kehikko on kiinni kahdella pienellä ruuvilla, joihin on vaikea päästä käsiksi. Lienee siis helpointa irrottaa koko lämmityslaite. Se on kiinni neljällä M8-mutterilla nurkistaan. Niihin pääsee käsiksi suoraan alhaalta pitkien jatkokappaleiden avulla. Kun nuo on avattu ja yläpuolelta irrotettu vaijerit sun muut, putoaa koko lämmitin alas ja nyt noihin kahteen kehikon ruuviin pääsee käsiksi. Lämmitin on helppo ottaa vaikka pöydälle.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: 2104 Lämppärin kennon irroitus
Puhaltimen kehikkoa en ole irroittanut, eli siis ylhäältä 8m mutterit auki.....Montako vaijeria on siellä ylhäällä, jos ei lämppärin hanan vaijeria lasketa mukaan?
Re: 2104 Lämppärin kennon irroitus
Ota kaikki kolme vaijeria irti säätövivuilta. Näin kokoaminen sujuu mahdollisimman vaivattomasti. Ja tosiaan, siellä on kaksi vaijeria hanan vaijerin lisäksi. Toinen avaa raitisilmaläppää lämmittimen päällä ja toinen säätää puhallusta tuulilasin ja sivulasien kesken.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: 2104 Lämppärin kennon irroitus
Sain purettua lämppärinkennon irti, se puhaltimen kehikko ei ollut kiinni niillä kahdella ruuvilla (ollut joskus ilmeisesti auki, kun ruuvit puuttuivat)....joten kehikko pois, ja sitten moottoritilasta ne kaksi vesiletkua irti, niin kenno oikeastaan tipahti pois....kennon päällä oli noin 6-7cm kerros puun lehtiä ym muuta silppua ....Jätin siis sen puhallinkotelon yläosan paikoilleen, ja putsasin sen ilmaläpän alueen sieltä ylhäältä, ja voitelin kaikki vaijerit nyt samalla.....Eli tälleen se nyt purkautui....Kiitos degen neuvoista
Re: 2104 Lämppärin kennon irroitus
Joo. Minullakin puuttui aiemmasta combista nuo kaksi ruuvia, joten siinäkin kenno putosi pois, kun alemmat osat irrotti. Joku on selvästi purkanut aiemmin tuon lämppärin.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: 2104 Lämppärin kennon irroitus
On ollut auki, koska kenno ei ole originaali....ja kun nyt muistelen, niin olenhan minä itsekkin tuohon joskus vuosia sitten vaihtanut puhaltimen moottorin, tosin ei siellä kyllä silloinkaan ollut niitä kahta ruuvia.....eli jäänyt jo hyvissäajoin ne ruuvit pois...
Re: 2104 Lämppärin kennon irroitus
Täältä löytyy kuvia (2107) https://www-autoprospect-ru.translate.g ... r_sch=http.
Pääsivu http://www.autoprospect.ru/, sieltä lisätietoja ja kielessä auttaa Google kääntäjä.
Pääsivu http://www.autoprospect.ru/, sieltä lisätietoja ja kielessä auttaa Google kääntäjä.