Volkswagen golf 1,2 TSI 2010

Tänne muut kulkupelit ja vehkeet, länsiautoista mopoihin.

Otsikointi vapaamuotoinen.
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Avatar
TsarBomba
Viestit: 1060
Liittynyt: 6.8.2013 14:10
Paikkakunta: Hypmec

Volkswagen golf 1,2 TSI 2010

Viesti Kirjoittaja TsarBomba »

Tuli tämmöinen haettua Kuopiosta 4.3 maanantaina. Kilometrejä 260 000km. Autoliikkeestä haettiin. Auto on mukava ajella ja olen varovaisen toiveikas että jospa ei olisi huono ostos. Nyt on sitten kaksi Volkkaria kun vaimolla käytössä Passatti. Kirjoittelen tänne autosta kuulumisia. Eipä tässä, jakopäätä mietitty kun se on ketjulla että miten usein liene syytä vaihtaa.
Avatar
pressa
Viestit: 10191
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Volkswagen golf 1,2 TSI 2010

Viesti Kirjoittaja pressa »

Ketjua ei tarvitse vaihtaa ellei se ole venynyt liikaa. Joissakin ketju venyy ennemmin kuin toisissa, etukäteen ei kannata vaihtaa. Moottori kestää jos öljyt vaihdetaan säännöllisesti, EIKÄ käytetä mitään longlife huolto-ohjelmaa. Kori on auto ja kaikki muu on ruuveilla siinä kiinni, muun voi vaihtaa paitsi korin.
Avatar
TsarBomba
Viestit: 1060
Liittynyt: 6.8.2013 14:10
Paikkakunta: Hypmec

Re: Volkswagen golf 1,2 TSI 2010

Viesti Kirjoittaja TsarBomba »

Kiitos tiedosta! Minä ajattelin että öljyn vaihto kerran vuodessa. Minulla ei tule paljon kilometrejä mutta tuosta vuodesta pidin Ladankin kanssa kiinni. Tai onko 15 000km liikaa samoilla öljyillä? Mulla taisi Ladassa suunnilleen 10 000km tulla vuodessa.
Avatar
pressa
Viestit: 10191
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Volkswagen golf 1,2 TSI 2010

Viesti Kirjoittaja pressa »

15000km vuodessa on hyvä vaihtoväli, sen yli ei paljon kannattaisi mennä. VW longlaif välihän on sen 30tkm, toki uusissa mersuissa on 50tkm...
KFH-893
Viestit: 82
Liittynyt: 24.3.2014 15:10
Paikkakunta: Imatra

Re: Volkswagen golf 1,2 TSI 2010

Viesti Kirjoittaja KFH-893 »

Terve,melkein samanlainen lada myynnissä tori.fissä ku mimmonen sinulla oli! vw ihanhyvä valinta käyttöautoksi.kun noin uusikin vielä :D ite oon touhunnut noitten vw autojen kanssa vähän,toki ne on vanhempia ja tuppaa sikiämään! Polo coupe 1-3 90käyttis,leimattu just Polo coupe 89 1-3 coupe 80 kw papereilla,vaiheessa Polo coupe 1.3 facelift coupe työn alla, polo 07 diesel 1.4 ajossa. Golf Country 4wd just leimattu ajossa. vw type 3 Carawelle korotettu 4wd diesel vähän kesken valeasuinen vw seat toledo 1.9 td.suht tehokas.toki meillä on useampi kuski.ite en kerkiä kaikilla ajamaan,ja ehkä väärä palsta kertoilla vw autoista! t.Kimmo Imatralta
Avatar
TsarBomba
Viestit: 1060
Liittynyt: 6.8.2013 14:10
Paikkakunta: Hypmec

Re: Volkswagen golf 1,2 TSI 2010

Viesti Kirjoittaja TsarBomba »

Kiitos kannustavasta viestistä! :) Tänään käytiin nosturilla ja siinä katsottiin pohjan kunto. Ihan ok vähän alkavaa ruostetta mutta ei peli menetetty sen puolesta. Etu iskarit vuotaa vähän joten pitää henkisesti valmistautua niiden vaihtoon. Pohja varmaan pitäisi massasta. Öljyä ei näytä vuotavan ja jäähdytin nesteet myös pysyy sisällä. Toki en ole vielä montaa sataa kilometriä ajanut. Huoltokirjan lopussa oli jotain Volkswagenin kampanja huoltoja joissa koodit, googlettamalla selvisi että jakopäälle on tehty jotain ja huoltomiehen mielestä koppa on avattu kun ei ole jäljet niin siistit kuin tehtaan jäljiltä. Että jakoketju saattaa olla vaihdettu mutta varmaksi en osaa sanoa.
Avatar
TsarBomba
Viestit: 1060
Liittynyt: 6.8.2013 14:10
Paikkakunta: Hypmec

Re: Volkswagen golf 1,2 TSI 2010

Viesti Kirjoittaja TsarBomba »

Autolla ajeltu jo useampi sata kilometriä. Uutena kokemuksena minulle tuli autossa olevat kitkarenkaat. Olen positiivisesti yllättynyt miten hyvin pitävät. Ehkä jäällä ei ihan niin hyvä kuin nasta mutta muuten tosi hyvät renkaat. Minulla ollut tosiaan koko autoilu aikani vain nastarenkaat käytössä ennen tätä.
Avatar
TsarBomba
Viestit: 1060
Liittynyt: 6.8.2013 14:10
Paikkakunta: Hypmec

Re: Volkswagen golf 1,2 TSI 2010

Viesti Kirjoittaja TsarBomba »

Start stop järjestelmä opetteluttaa. Olen sen nyt kytkenyt pois päältä. Vakionopeudensäädintä olen opetellut käyttämään. Kätevä ainakin matka ajossa. Kuutos vaihde mietityttää, olen käyttänyt sitä vain satasen rajoitus alueella. En ole ennen omistanut autoa jossa 6 vaihdetta. Auto ehdottaa kyllä jo 80 vauhdissa 6 vaihdetta mutta olen ajanut 5 vaihteella silti.
Avatar
TsarBomba
Viestit: 1060
Liittynyt: 6.8.2013 14:10
Paikkakunta: Hypmec

Re: Volkswagen golf 1,2 TSI 2010

Viesti Kirjoittaja TsarBomba »

Tänään tuli ajettu 262km. Auto toimi moitteetta, ainoa tympeä asia oli että loskaa jäätyi auton helmoihin ja rengas koteloon. Piti pari kertaa pysähtyä hakkaamaan jäätä pois kun töyssyissä jää otti maahan kiinni. Olen ollut tyytyväinen tähän autoon, mukava ajaa.
Avatar
TsarBomba
Viestit: 1060
Liittynyt: 6.8.2013 14:10
Paikkakunta: Hypmec

Re: Volkswagen golf 1,2 TSI 2010

Viesti Kirjoittaja TsarBomba »

Vein lapsia sukulaisille ja kilometrejä tuli 296km. Hyvin golf hoiti homman. On tällä kyllä mukava ajella.
Avatar
TsarBomba
Viestit: 1060
Liittynyt: 6.8.2013 14:10
Paikkakunta: Hypmec

Re: Volkswagen golf 1,2 TSI 2010

Viesti Kirjoittaja TsarBomba »

Tällä tullut kilometrejä tasaisesti ja ihan ok toiminut. Ainoa outo juttu oli eilen kun sammui pari kertaa kylällä käydessä. Siis silloin kun pudotin tyhjäkäynnille niin silloin sammui. Tänään toimi taas ihan normaalisti eikä sammunut minnekään. Tarkkaillaan tilannetta. Niin ja tuli maksettua Lada kerhon jäsenmaksu.
Avatar
Marko
Viestit: 975
Liittynyt: 7.2.2006 19:48
Paikkakunta: Инкероинен,Коувола

Re: Volkswagen golf 1,2 TSI 2010

Viesti Kirjoittaja Marko »

Tyhjäkäyntimoottori saattaa olla menos,ei oo paha vaihtaa.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Avatar
TsarBomba
Viestit: 1060
Liittynyt: 6.8.2013 14:10
Paikkakunta: Hypmec

Re: Volkswagen golf 1,2 TSI 2010

Viesti Kirjoittaja TsarBomba »

Kiitos Markolle vastauksesta. Nyt tuli mieleen että tosiaan samoja oireita oli aikoinaan minun 112 Ladassa ja se korjaantui vaihtamalla tyhjäkäynti moottori.
Vastaa Viestiin