Mitä hyötyä aluvanteista?
Mitä hyötyä aluvanteista?
Keksiikö kukaan mitään oikeeta hyötyä aluvanteista?
Ulkonäköä ei lasketa.
Ulkonäköä ei lasketa.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Niin no, oikeat alumiinivanteethan ovat myös kevyemmät jolloin jousittamaton massakin kevenee ja siitä nyt voi jokainen päätellä mitä se tekee ajettavuudelle, mutta ei sitä kyllä normaaliajossa huomaa hullukaan...
Joo essolla sitten "kävin tyyliin alepassa kaupassa ja kyllä nää ottaa nyt töyssyt ja mutkat huomattavasti optimaalisemmin"!
Tosin nää nykyiset halpis mikälie metalliseos vanteet on usein jopa painavampia kun peltivanteet. Mutta ainakin Saabin omia ns. US-turbo vanteita oli kiva kannella kun olivat todellakin huomattavasti kevyempiä kun saman auton pelitivanteet.
Joo essolla sitten "kävin tyyliin alepassa kaupassa ja kyllä nää ottaa nyt töyssyt ja mutkat huomattavasti optimaalisemmin"!
Tosin nää nykyiset halpis mikälie metalliseos vanteet on usein jopa painavampia kun peltivanteet. Mutta ainakin Saabin omia ns. US-turbo vanteita oli kiva kannella kun olivat todellakin huomattavasti kevyempiä kun saman auton pelitivanteet.
Ulkonäkö lienee tärkein syy.Ja tietenkin jarrujen jäähdytys.Harvapuolaisissa vanteissa jää jarrusatulat näkyviin niin ne voidaan maalata punaisiksi.Luulenpa vain,että alumiinivanteissa on paremmat katteet ja niihin myydään taas leveämpiä,kalliimpia renkaita.Leveät renkaat taas rasittavat enemmän ohjaus- ym. muita nieveliä,joiden ennenaikainen vaihto lisää autokorjaamoiden katteita.Pulttejakin saa myytyä kun jotkut vanteet vaativat eripituiset tai kiristyskartioltaan erilaiset pultit.Oksidoitumisen takia vanne alkaa päästämään ilmat ulos vanteen juuresta.Sisärengasta ei siihen kannata laittaa,koska se vaatisi uuden rengastyön,tasapainotuksen ja sisärenkaan....ja ajatuskin siitä,että jousittamaton massa on jo suurempi kuin 13x155x 80 renkaassa tekee asian mahdottomaksi
.Hattuun ottaa vielä se,että nämä leveät renkaat puoliksi kuluneina vesisateessa ovat vaarallisemmat kuin lähes loppuun ajetut 13x 155 :set.Vihoviimeisin skenaario tähän olisi kaatosateessa joku Vaz 2105 liimautuu peräpeiliin valoja ja valoja räpsytellen pyytää ohitusta 


- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
joo eiköhän noi edellä mainitut jutut ole se syy, sinänsä noi vauhtiominaisuudet ihan samaa sarjaa spoilereiden kanssa, mitä niillä tekee Suomen nopeusrajoituksilla? ei mitään.
yksi hyöty voi olla kansantaloudellinen. kallista tavaraa myymällä saadaan hyvät verotuotot ja voidaan taas parantaa kansalaisten hyvinvointia.
yksi hyöty voi olla kansantaloudellinen. kallista tavaraa myymällä saadaan hyvät verotuotot ja voidaan taas parantaa kansalaisten hyvinvointia.

Lisäksi aluvanne on paljon jäykempi kuin peltivanne, eli ajettavuus paranee senkin takia. Pellivanne joustaa yllättävän paljon mutkissa aluvanne ei juurikaan, toisaalta sitten kun aluvanne joustaa se ei palaudu takaisin.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
noissa 4*99 aluvanteissa on itsellä ainakin ollut se haitta, että etupyörien reikä on "millin" ahdas ja pyörä ei lähde kuin väkivaltaa käyttämällä irti. (tämä siis samarassa ja 110:ssä /ollut sama kahdessa alusatsissa) Nyt kyllä vähän "smirklasin napaa niin irtoaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Mutta mahtanee kuitenkin näin käytännössä olla vain psykologinen vaikutus?foma kirjoitti:Tuo kyveys kyllä vaikuttaa myös toiseen asiaan. Pyörivät massat pienenee ja näin olleen kiihtyvyys/jarrutus paranee. Näin järjellä ajattlen...
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
on mitattavissa olevaa hyötyä siinä tapauksessa että aluvanne ja rengas yhdessä painavat vähemmän kuin peltivanne ja rengas
iskaritesti joka näyttää pyörän kosketuksen prosentteina tiehen pystyy eron mittaamaan
tosin ero oli noin 7% ja kun pylly tuntumalla ei edes huomaa 30% eroa niin vaikutus psykolooginen mutta mitattua sai eroa
iskaritesti joka näyttää pyörän kosketuksen prosentteina tiehen pystyy eron mittaamaan
tosin ero oli noin 7% ja kun pylly tuntumalla ei edes huomaa 30% eroa niin vaikutus psykolooginen mutta mitattua sai eroa