Kokemuksia aivan v*tun p*$kasta Ladasta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

Nonnis kirjoitti:Jaa niin siis siinä ylhäällä ihan niinkun näkyvissä?

Kun ei mikään näkyvä letku vuoda :cry:
Ettei se oo jompi kumpi niistä kumiletkuista jotka vuotaa jotka siis johtaa veden kennolle ja kennolta? Vesihän voi valua putkea pitkin niin että näyttää siltä että tulee ihan eri kohdasta vesi ulos.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Kyllä mä alan uskoa että se tulee imusarjasta :cry:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Vuoto selvisi ja korjattiin. Se metalliputki voi todellakin hajota, siinä on sellanen kannake hitsattu kii ja se hitsisauma oli revennyt :shock: Oli muuten hitsi ottaa irti ja laittaa takas.

Päästöt ei ollut kunnossa vielä uudellakaan katilla :(. Tyhjäkäynnillä arvot oli tosi hyvät, mutta kierroksilla CO oli 0,5 pintaan. Täytynee kokeilla toista kaasaria.
RTJN65

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Tällä menolla ehtyy myös minun varaosavarstoni, vaikka olen sitä omaani asteekkia varten kerännyt :shock: .
Lada rules
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kai tuohon on suodattimet ja tulpat jne vauhdettu?
Vauhdin tae - alamäki
J.J. Laakso

Viesti Kirjoittaja J.J. Laakso »

Tulpat ja suodattimet on upouutta. Myös kaikki säädöt venavälyksiä myöten on kondiksessa. Huohottimen letkukin on viimeisen päälle hienosti (huomaamattomasti) vedetty auton alle niin, että putsarille tulee oikein hämyletku. Kaasarin pääneulaventtiilikin on vaihdettu.

Minun aikaisesta laitosta ei pitäisi sanomista löytyä...

Sen raidentangon pään vaihdon jälkeen ei säätöjä ole tehty, sen myönnän. Ei oikein voinut kun ei auto enää kulkenut...

Toivottavasti Ladassa pian kaikki kuten pitää :!: :!:

HIK! Enemmän olis pitänyt tuota olutta ostaa... :wink: :lol:
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Mä vaihdoin koko kaasarin toiseen, kun siitä vanhasta mm. puuttui kakkoskurkun lukitusvipu eikä auto muutenkaan oikein käynyt ja kukkunut sen kanssa. Nykysellä kaasarillakaan ei kuitenkaan päästöt kelpaa, joten kokeilen pian kolmatta tai ainakin siitä pääsuutinta.

Voiskos J.J. Laakso pistää mulle jotain tarkempaa litaniaa auton huoltohistoriasta, ettei tuu tehtyä mitään turhaa ;).
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Hankalaa on. Tuumattiin että Riston ent. kaasari on liian ruosteinen ja tukkoinen lyötäväksi kiinni, ja auton orkkiskaasariin eli aiemmin hyllytettyyn vaihdettiin puuttuvat osat siitä joka viimeksi oli kii, ja näin päästiinkin aika lähelle oikeita lukemia, enää kusi lambda :shock: . Tänään on kummiskin tarkoitus kokeilla leimalle, kun ei se lambdakaan juuri ole rajojen ulkopuolella.

Uusimmissa säädöissään auto kulkee nuhaisesti ja tyhjäkäynti häviää ajoittain mystisesti.
Kamaz

Viesti Kirjoittaja Kamaz »

Jos kaikki antaisivat minulle toimeksiannon ostaa itselleen auton niin kaikilla kerholaisilla olisi käytössään moitteettomasti toimiva auto. Jussi teki niin ja on nyt farmin parhaiten toimivan ja hyvän hinta/laatusuhteen omaavan (maasto)auton onnellinen omistaja.
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Tuo oli mielestäni täysin tarpeeton kommentti. Sitä paitsi tästä autosta köyhdyin pinkin combin ja otin tietoisen riskin.

Tarvitsen autoa jokapäiväiseen ajoon TIELIIKENTEESSÄ. Siinä ei paljoo uazit auta. Mutta ei siinä mitään jos pystyt hommaamaan mulle viikossa katsastetun Ladan jolla pystyy vetämään asuntovaunua ja olkoon hintarajana 100 euroa, sen kummempaa arvoa kun ei pinkillekään voinut laskea.
Kamaz

Viesti Kirjoittaja Kamaz »

Itselläni on tällä hetkellä 10 kpl autoja, joista valtaosa on saatu alle sadalla eurolla. Noista alle satasen autoista jokainen on ostettu varaosakäyttöä silmällä pitäen. Liikenteeseen en ole aikonut saattaa niistä ainuttakaan. Nyrkkisääntönä voidaan pitää sitä, että jokapäiväiseen käyttöön soveltuvan auton saa nykyään 300-500 eurolla. Se on kylmä totuus, ei mielipide.

Tuttu mies otti hänkin tietoisen riskin. Osti W124-korisen mersun sadalla eurolla. Auto on pohjasta laho, ei leimaa ja dieselverot maksamatta monelta vuodelta. Tietoisesti hän ajaa riskillä kunnes käry käy ja kilvet lähtee. Mistään aiheutuvista lisämaksuista hänen ei sinänsä tarvitse piitata kun on työtön ja ulosotossa on jo valmiiksi toista miljoonaa.

Oma urheiluautoni maksoi huomattavasti alle tuon 500 euron hintarajan. Tietoista riskiä pienentää se, että saan tarvittaessa puhelinsoitolla vara-auton käyttööni.
Nonnis
Lada kerhon jäsen

No onko tarkoitus mollata toisten auto-ostoksia vai mikä? Anteeksi kun olen näin huono ihminen ja hommasin ite autoni enkä kääntynyt sun puoleen kun sulla kerran tällainen palvelu on, vieläpä veloituksetta?

...

No käytin SL:n konttorilla, eihän se läpi mennyt kun kiekoilla CO ja lambda seilasi rajan kummankin puolen. Muuta vikaa ei ollut.

Eli nyt vaan jossain lappu printaten siinä kohtaa kun päästöt on rajan alla... :roll:
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Kamaz kirjoitti:Jos kaikki antaisivat minulle toimeksiannon ostaa itselleen auton niin kaikilla kerholaisilla olisi käytössään moitteettomasti toimiva auto. Jussi teki niin ja on nyt farmin parhaiten toimivan ja hyvän hinta/laatusuhteen omaavan (maasto)auton onnellinen omistaja.
jep, kiitokset vielä siitä, hyvin on toiminut vieläkin sen mitä olen siirrellyt. Isä kävi taivastelemassa että ei ole mulla näin siistiä autoa ennen ollut, mutta eipä ennen ole 11 tkm ajettua auto ollutkaan, yleensä 100 tkm enemmän.

mutta jottei mene ihan offtopic niin todettakoon että axtekkien kanssa saa varautua puuhaamaan oikein tosissaan, siis vaikka auto olisi muuten hieno ja hintavakin!!
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
RTJN65

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Ottaa toi asteekin mollaaminen taas kunnian päälle. Pitääkö per.. :oops: tohon rakentaa sellanen että varmasti toimii.
Lada rules
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

nyt nonnis suuttui niin pahasti axteekin solvaamisesta että kävi rikkomassa UAZin kytkimen :evil:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin