Kaasu pohjassa hyytyy -> nostaa hieman kaasua kiihtyy
Kaasu pohjassa hyytyy -> nostaa hieman kaasua kiihtyy
Melkein sain otsikkoon mahtumaan koko vikakuvauksen. Yritin haulla, mutta enpä löytänyt täysin vastaavaa vikaa aiemmista viesteistä. Eli muuten tuntuu uusi menopelini lada 1200l vm -85 pelaavan, mutta kun esim. kiihdyttää nelosella 60 km/h vauhdista täydellä kaasulla vauhti kiihtyy erittäin verkkaisesti jos ollenkaan ja kun nostaa hieman kaasupedaalia niin alkaa kiihtymään ärhäkämmin. Tyhjäkäynnillä, kun nopeasti laittaa kaasun pohjaan sammuu moottori.
Ladaan on vaihdettu kärjet ja säädetty sytytys, tarkistettu tulpat, tarkistettu, että kaasuttimesta aukeaa kummatkin kurkut, ilmanputsari on jämysti paikoillaan sekä kaasuri tuntuu olevan kunnolla kiinni, kaasariin/ilmanputsariin menevät johdot on tarkistettu silmämääräisesti, ettei ole halkeamia tms. Ilmanputsarissa oli muutama tippa öljyä tms siihen tulevan putken ympärillä?
Mistähän lähtisi seuraavaksi vikakohtaa metsästämään? Onkohan sama, että ajelen talviajot puolella kaasulla ja alan etsimään vikakohtaa vasta kesälämpimillä?
Ladaan on vaihdettu kärjet ja säädetty sytytys, tarkistettu tulpat, tarkistettu, että kaasuttimesta aukeaa kummatkin kurkut, ilmanputsari on jämysti paikoillaan sekä kaasuri tuntuu olevan kunnolla kiinni, kaasariin/ilmanputsariin menevät johdot on tarkistettu silmämääräisesti, ettei ole halkeamia tms. Ilmanputsarissa oli muutama tippa öljyä tms siihen tulevan putken ympärillä?
Mistähän lähtisi seuraavaksi vikakohtaa metsästämään? Onkohan sama, että ajelen talviajot puolella kaasulla ja alan etsimään vikakohtaa vasta kesälämpimillä?
Kiihdytyspumpun kalvo?
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Nyt on 2500 km takana ostohetkestä eikä ole tarvinnut tehdä muuta kuin lisätä bensaa tankkiin
Kuitenkin edelleenkin meinaa töpehtiä, kun pistää kaasun pohjaan. Nyt kesän tullessa otin huiputkin ja meni aika mukavasti tuonne 140 km/h kieppeille. Merkitsisiköhän tämä ettei ainakaan sopasta olisi puutetta ja vika piilisikin sitten sytytyksessä? Tuntuu, että töpehtiminen vähenee, kun kierrosluku kasvaa ja isoilla kierroksilla kiihtyy ja kulkee ihan ok. Kulutus kesäkelillä maantieajossa n. 80 km/h on ollut n. 8l/100km luokkaa eli sen puolesta ei näytä huolestuttavalta.
Katselin tuossa tulpat lävitse ja kolme takimmaista tulppaa oli oikein siistissä kunnossa, mutta etummainen oli musta. Auttaisikohan tuohon venttiilivälysten säätö?

Katselin tuossa tulpat lävitse ja kolme takimmaista tulppaa oli oikein siistissä kunnossa, mutta etummainen oli musta. Auttaisikohan tuohon venttiilivälysten säätö?
Kun ostin Lada 1200S:n niin se pelasi, mutta kävi kuulemma liian laihalla. Sitten vein pajalle ja mittauksen jälkeen sanoivat että se käy rikkaalla. Siis paja1/katsastusasema: laihalla ja paja2: rikkaalla. Säätivät kohdalleen - eikä ole sen jälkeen tervettä päivää nähty. Sama homma eli meinaa tukehtua koko vehe kun painaa kaasua oli kylmä tai kuuma. Homma parani kun pyörittelin virranjakajaa korvakuulolta, mutta pitänee säätää seoskin näppituntumalta niin jos se sitten alkaisi pelata. Ei ole vaan nyt ehtinyt niiden kanssa painia kun sillä pääsee ajamaan ja lataus temppuilee sekin. Rapiat 20 vuotta olen pyöritellyt kaikki autoni korvakuulolta ja ajamaan on päässyt. Huippumittareilla ym vermeillä säädetyillä autoilla ei pysty ajamaan.
Joo,kyllä toi sytkyvikaan viittaisi.Itellä tekee 1,3 farkku samaa kun on sytky ohjeitten mukaan säädetty(eli 0-2 astetta),korvakuulolla säädin että käy kunnolla ja nyt on noin 11-13 astetta eli reilusti pielessä,mutta ainakin toimii,
itsellä on just vaihdettu uusi kaasutin joten siinä en usko vikaa olevan. 


FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Eriävä mielipide: kulmamiitarilla ensiksi kärkiväli kohdilleen katkojan kärjistä ja stroboskoopilla sytytyksen ajoitus; ja hyvin pelaa. Jo monta vuotta tällä tavalla olen säädellyt.tahko kirjoitti: Huippumittareilla ym vermeillä säädetyillä autoilla ei pysty ajamaan.
... tietenkin on osien oltava mekaanisesti ja sähköisiltä ominaisuuksiltaan kunnossa.
Meikäläisen stroboskoopissa on joku kulmanäyttö toiminto, silläkö tuon katkojien kulman saisi kohdalleen? Jos viitsit selittää tuon homman toteutuksen vielä. Se asteikko näyttää tyhjäkäynnillä 32 astetta ja kierroksilla pienenee pari astetta.ladamaster kirjoitti:Eriävä mielipide: kulmamiitarilla ensiksi kärkiväli kohdilleen katkojan kärjistä ja stroboskoopilla sytytyksen ajoitus; ja hyvin pelaa. Jo monta vuotta tällä tavalla olen säädellyt.tahko kirjoitti: Huippumittareilla ym vermeillä säädetyillä autoilla ei pysty ajamaan.
... tietenkin on osien oltava mekaanisesti ja sähköisiltä ominaisuuksiltaan kunnossa.
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Oikea kulma on +- 3 astetta/ 55 astetta. Eli siis 55 on oikea astemäärä, silloin on kärkiväli 0,4 mm.destor kirjoitti:Meikäläisen stroboskoopissa on joku kulmanäyttö toiminto, silläkö tuon katkojien kulman saisi kohdalleen? Jos viitsit selittää tuon homman toteutuksen vielä. Se asteikko näyttää tyhjäkäynnillä 32 astetta ja kierroksilla pienenee pari astetta.ladamaster kirjoitti:Eriävä mielipide: kulmamiitarilla ensiksi kärkiväli kohdilleen katkojan kärjistä ja stroboskoopilla sytytyksen ajoitus; ja hyvin pelaa. Jo monta vuotta tällä tavalla olen säädellyt.tahko kirjoitti: Huippumittareilla ym vermeillä säädetyillä autoilla ei pysty ajamaan.
... tietenkin on osien oltava mekaanisesti ja sähköisiltä ominaisuuksiltaan kunnossa.
Jos pari astetta heiluu kierrosten mukana taitaa olla vielä toleransseissa, mutta jos selvästi kulma vaihtelee kierrosten mukana, on "pohjalevyn" laakeri väljä ja aiheuttaa aivan varmasti käyntihäiriöitä.
Ennen storoboskooppi tarkastusta on ennakko oikea vain tietyllä kierrosluvulla; eli oikea kierrosluku on muistaakseni 850; ja alipainesäätimen letku irroitettuna ja reikä tukittuna.
Kulmamittarin musta(-) jonnekin runkoon kiinni ja punainen(+) puolaan siihen mutteriin johon tulee johto virranjakalta. Silloin pitäisi kulmamittari toimia.
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Meediolle vielä:
Taitaapi olla kuvailemasi vika enemmänkin ominaisuus kuin vika. Vain nykyisessä 2103 mallissa ilmiötä ei ole.
Taitaa jotenkin liittyä mekaaniseen kaasun välitykseen polkimelta kaasuttimeen. Järjestelmä toimii tangoilla. Kun painaa kaasua voimakkaasti, moottori vääntyy kumikiinnikkeillä ja vaikuttaa kaasuttimen tankoihin, kun taas nostaa kaasua moottoriliikkuu taasen myöskin.
Onko alipainesäätimellä myöskin osuutta asiaan, en tiedä.
2103 Ladassani ei ole alipainesäädintä ja ko. ominaisuutta ei ole, mutta kaikissa omistamissani 1200L malleissa auto on käyttäytynyt kuvailemallasi tavalla.
Taitaapi olla kuvailemasi vika enemmänkin ominaisuus kuin vika. Vain nykyisessä 2103 mallissa ilmiötä ei ole.
Taitaa jotenkin liittyä mekaaniseen kaasun välitykseen polkimelta kaasuttimeen. Järjestelmä toimii tangoilla. Kun painaa kaasua voimakkaasti, moottori vääntyy kumikiinnikkeillä ja vaikuttaa kaasuttimen tankoihin, kun taas nostaa kaasua moottoriliikkuu taasen myöskin.
Onko alipainesäätimellä myöskin osuutta asiaan, en tiedä.
2103 Ladassani ei ole alipainesäädintä ja ko. ominaisuutta ei ole, mutta kaikissa omistamissani 1200L malleissa auto on käyttäytynyt kuvailemallasi tavalla.