pörssikursseista
- Lada-Jussi
pörssikursseista
Jos nyt pitäis tää Lada-Farmi viedä pörssiin niin kiinnostais tietää vähän alkeita noista pörssitouhuista. esim. noista HEX indexeistä yms. jos esim HEX indeksi on nyt 8000 pistettä tai dow jones jotain esim. 30000 tms. mistä noi numerot tulee ja miten ne määräytyy ja voiko niitä vertailla mitenkään keskenään. vai voiko niitä vain katsella miten ne on yksistään muuttunut jollain aikavälillä, miten noi indexit vaikuttais Lada-Farmiin?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)En osaa sinulle noita yleisindeksejä selittää, mutta sen voin kertoa, että jos Ladafarmin haluaisit OYJ:ksi muodostaa, niin yrityksen pääomana pitäisi olla muistaakseni 80 000 €. Tähänkin säädökseen on tulossa uusi osakeyhtiölaki.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
- Lada-Jussi
ei mut ihan oikeesti, onko noissa indekseissä mitään järkee, uutisissa niitä aina vaeltaa siinä ruudun alareunassa ja niistä sitten pitäis jotain tajuta?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)On laskennallisia arvoja ko. indekseissä mukanaolevien yhtiöiden osakkeiden pörssiarvoista. Jos hexin arvo nousee, kertoo se siitä että helsingin pörsissä listattujen yhtiöiden osakkeet ovat keskimäärin nousseet. Samoin nuo jenkki indeksit. Ideksien laskutavalla ei ole pien sijoittajalle merkitystä, kunhan se päivittäin lasketaan samalla tavalla. Indeksit ei vaikuta pörssiyhtiöiden arvoon, vaan pörssiyhtiöiden arvo vaikuttaa indekseihin.
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton
- Lada-Jussi
ahaa eli Lada-farmin osakkeiden pörssiarvo vaikuttaa sen pörssin indexiin jossa se on listattuna, eli jos listaan farmin jonnekin moskovan pörssiin niin silloin vaikutus on siellä indexissä, mikä pörssi sitten lieneekään?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)- Lada-Jussi
Nuo indeksit kertovat kai lähinnä eri osa-alueiden tasosta. Olikohan dow jones teknologia-osakkeiden indeksi ja jotenkin niin. Olikohan HEX koko pörssin taso jne. Tokiossa sitten nikkeit ja muut. Tuolla tuo "nikkei" taisi olla teknologia ja silleen edespäin.
Korjailkaa ne mitä olen muistanut väärin...
Vauhdin tae - alamäki
juu, pörssin nimi on vaihtunut HEX:stä OMX:ksi. Mutta entinen HEX-indeksi on nykyään OMX helsinki, koska OMX konserniin kuuluu muidenkin maiden pörssejä. Näin minä olen ymmärtänyt.nivailija kirjoitti:Se on OMX.,_,/ukka kirjoitti:Ja onko koko HEX:ä enään? OMX helsinki on tainnut korvata tuon?
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Kyllä siihen tosiaan kuuluu monen muunkin maan pörssejä. Katsokaa http://www.omx.fi,_,/ukka kirjoitti:juu, pörssin nimi on vaihtunut HEX:stä OMX:ksi. Mutta entinen HEX-indeksi on nykyään OMX helsinki, koska OMX konserniin kuuluu muidenkin maiden pörssejä. Näin minä olen ymmärtänyt.nivailija kirjoitti:Se on OMX.,_,/ukka kirjoitti:Ja onko koko HEX:ä enään? OMX helsinki on tainnut korvata tuon?
,_,/ukka
,_,/ukka
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Dow Jones kuvaa New Yorkin pörssin teollisuusosakkeiden kehitystä, Nasdaq on taas New Yorkin teknopörssi.Stefa kirjoitti:Nuo indeksit kertovat kai lähinnä eri osa-alueiden tasosta. Olikohan dow jones teknologia-osakkeiden indeksi ja jotenkin niin. Olikohan HEX koko pörssin taso jne. Tokiossa sitten nikkeit ja muut. Tuolla tuo "nikkei" taisi olla teknologia ja silleen edespäin.
Nikkei kuvaa Tokion pörssin osakekehitystä.
Hex yleisindeksi-> nykyisin OMX Helsinki (Helsingin pörssin kurssikehitys)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
mutta tärkeintä on ennenkuin listaat Lada-farmin Moskovan pörssiin on, että sinulla on suhteet Kremliin kunnossa. Näin vältyt Jukoksen kaltaiselta yrityskaappaukselta - Putin voi junailla farmisi osake-enemmistön ja varantosi nukkehuutokaupalla vaikka VazLadan hallintaan ja itsesi voit löytää ladattomana/rahattomana jostain Koillis-Venäjän työsiirtolasta.Lada-Jussi kirjoitti:ahaa eli Lada-farmin osakkeiden pörssiarvo vaikuttaa sen pörssin indexiin jossa se on listattuna, eli jos listaan farmin jonnekin moskovan pörssiin niin silloin vaikutus on siellä indexissä, mikä pörssi sitten lieneekään?
Paras vaihtoehto rikastumiselle pörssikeinottelun sijaan on ehkä kuitenkin tehdä rehellisesti ja ahkerasti työtä kotimaassa Liliuksen malliin.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.