ladaracing pori kirjoitti:Voi vee noita sun kommenttejasi,eurosami.
jos nyt oikein hehkutat sitä "aitoa" vfts:ää joka ei mennyt ees aikoinaan leimasta läpi kun siitä oli runkopalkitkin reijitetty!!
Pistäppä autosi kuntoon ja tule viivalle niin ei tarvi täällä arvostella muiden autojen tehoja. Muistan kyllä kun itse ajoit,et tainnut tuolloin lada-aikanasi pahemmin pärjätä.
Mites sen 1600 koneen kanssa kävi,miksi siirryit takaisin 1300:seen,liikaa tehoa???
On eriasia ajaa kilpaa kuin ajella ryssäkilvillä pitkin Noormarkun teollisuus aluetta.
Ja eikös sun konees tehnyt Special motors????
Niinkuin mickey-69 hyvin sanoi Kehitys kehittyy Eskoseni.
Niin olen itsekin omistanut Suomen ensimmäisen aidon vfts:än.
Miten tuo 2105 muuttuu jos sen täällä rakentaa vfts:ksi jos kerran ainoat oikeat vfts tulee kerran Venäjältä. Luulempa että täällä tehdään vähintään samaveroisia jos ei jopa parempiakin kilpureita. esim. Sorjasaari.
Osataan täälläkin porata reikiä pelteihin!!! Myös hiilikuitua saa täältä.
Jatka tuota kirjoitteluasi vaan Ralli.netissä siellä saat parempaa vänkäys seuraa toisista yhtä kateellisista.
Vedä herneet nokkaasi vaan,ei paljon kiinnosta sun kirjoittelusi,kun tiedän kerran sinut varmasti paremmin kuin sinä minut.
P.s. katsastus kortissani lukee muuten mallin kohdalla VFTS,entäs sinun???
No niin taas kerran
Aloitetaan niistä palkeista. Koska tiedät kaiken niin soita ja tule käymään ja näytä missä on reikiä mitkä on estänyt katsastuksen.
Ja koska tiedät kaiken niin tiedät myös sen että tuolla autolla tuskin tulleen koskaan ajamaan kilpaa sillä se on nähnyt jo sen verran Eurooppaa ja Suomeakin että eiköhän se vain entisöidä uutta vastaavaan kuntoon ja anneta sen viettää eläkepäiviä täällä Suomessa tai sitten jossain muualla.
Tiedät varmasti myös mihin se 1600 kone laitettiin ja minne se meni mutta sovitaan niin että koska siinä oli tehoa melkein 200 hv niin se oli liikaa mulle enkä uskaltanut sillä enää ajaa. Sen 1300 koneen teki Special Motors ja siinä oli tehoa vain ja ainoastaan 130 hv.
Kuten tiedät olen todella useaan otteeseen sanonut todella monelle eri ihmiselle että Suomessa pystytään tekemään ja on tehty todella monta siistimmin tehtyä Ladaa mutta yksikään täällä tehty 2105 ei omaa tuollaista historiaa mitä tuolla autolla on.
Sorjasaaresta sen verran että osaa se ainakin tehdä turvakaaria vanhoihin 2105 Ladoihin. Eipä tuo ajamani Sorjasaaren tekemä auto nyt muuten niin ihmeelliseltä näyttänyt. Sellainen otti vain silmään että siinä oli matkittu noiden Neuvostoliittolaisten käyttämää tapaa keventää koria, mistäköhän oli mallia ottanut??
Hiilikuitu ei ainakaan tietääkseni liity tuohon autoon millään tavalla mutta koska kuten itse huomasit mainita tiedät asioista enemmän kuin minä niin hyvä että tiedät mihin se liittyy.
Sitten tuo kateusasia.Koska tiedät kaiken niin uskallan epäillä tässä kohtaa tietämystäsi jos saat yhdistettyä näihin koneteho juttuihin kateuden jollain tavalla.
Enkä ole mielestäni arvostellut kenekään konetehoja vaan olen kertonut oman näkemykseni asiaan. Tiedustelin vain sitä että missä penkeissä tuollaisia tehoja saadaan jarrutetuksi. Toisaalta olisihan se hauskaa viedä omakin auto penkkin jossa saadaan huikeita lukemia. Voisi hyvällä tuurilla käydä jopa niin että Ladan koneesta saataisiin paremmat tehot kuin tehokkaimmassa ajamassani autossa on tähän asti ollut eli VW Golf 16 veessä jossa oli tehoa muistaakseni noin 215 hv.
Et kovin hyvin minua tunne vaikka niin sanotkin sillä ei minulla ole mitään syytä "vetää herneitä nenään" tällaisesta pikku asiasta.
Ai niin tuo katsastuskortti asia. Tuossa AKK:n myöntämässä kortissa lukee muuten vain Lada 2105. Mutta jos nyt aletaan leikkiä tätä kumpi meistä on kovempi Lada mies leikkiä niin kerroppa jos sinulla on olemassa kilpurisi alkuperäinen rekisteriote niin millä kielellä se on kirjoitettu. Lukeeko siellä Suomea vai Venäjää
Ja edelleen kuten tiedät en ole koskaan ylistänyt itseäni siitä kuinka kova vetomies olen ja siitä syystä tiedän että minun on turha lähteä haastamaan teitä lähes 200 hv:n Ladoilla ajavia sillä ei tuossa koneessa ole tehoa kuin reilu 150 heppaa ja jos sen joskus laittaa jonkun toisen kilpa Ladan keulille niin noilla tehoilla ei ole kuin jaloissa.
Mutta koska minä en suutu tälläisestä asiallisesta jutustelusta niin toivon että et myöskään sinä tee sitä.
Ei muuta kuin lippu korkealla vaan eteenpäin.