valot kadoksissa!!!

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
arnagath

valot kadoksissa!!!

Viesti Kirjoittaja arnagath »

multa on valot kadonnu.eikä vikaa vieläkään (2kk etsinnällä) ole löytyny.
pitkät palaa nyt jatkuvasti oman johtovirityksen johdosta(sulakerasiassa lähivaloilta johdolla virtaa parkeista).on hankittu uutta valokytkintä,katottu johdot läpi,polttimot on uudet,liittimet on kiinni.mutta vikaa vaan ei tunnu löytyvän.tiedättekö te??mulla olis epäilys että vika vois johtua valojen maadotuksesta??? ja auto oli siis lada 2105 1500 vm.92...pikaista vastausta---->katsastus lähestyy
arnagath@hotmail.com
Avatar
nanno
Viestit: 367
Liittynyt: 30.8.2003 0:48
Paikkakunta: Östermyra

Viesti Kirjoittaja nanno »

oman ladan sulakerasiassa on silloin tällöin kontakti vikoja..
kokeileppas puhdistaa sulakkeiden pitimet vaikka jollain patapadalla ja varmistaa että sulakkeet ovat tukevasti pidikkeissään.
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Itse annan ääneni myöskin sulakerasialle. Itse juurikin eilen etsin Nivasta vikaa, kun ei ajovaloista toiminut muuta kuin oikeanpuoleinen lyhkönen.

Vasen lyhkönen alkoi palaa polttimon vaihdolla, mutta sitten jouduin pitkien suhteen etsimään vikaa aika kauan. Sulakkeiden pyörittely ei tuntunut auttavan.
Viimeisenä keinona kuitenkin vielä pyörittelin sulakkeita uudestaan, ja voimakkaammin, niin yksitellen alkoi valotkin löytymään! Uskomattomia hapettumia siinä sulakeboksissa.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
jorkke

valoo

Viesti Kirjoittaja jorkke »

Joo kylläse sinne sulakeaskin suuntaan menee jos on semmonen yogoslaavien tekemä niin virta ei meinaamennä läpi, askin alla on kasa liittimiä siellä ne valot lymyää...
-jorkke-
niin tai sitte...
arnagath

Viesti Kirjoittaja arnagath »

pitää kokeilla...yugoslaavialainenhan se sulakeboksi on.
baltimore

sulakerasia...

Viesti Kirjoittaja baltimore »

joo, siellä se on varmasti, rasiassa. mulla ei vaan ikinä oo tapahtunu mitään kun oon niitä itse sulakkeita hiplannu, jolleivät oo palaneet. (biltema-sulakkeet ainakin voivat palaa esim päästään, siis ei siitä keskeltä mistä pitäis vaan kerran oli palanu reikä sulakkeen metalliseen päähän, josta se ottaa kontaktin siihen rasiaan.)

mulla on useimmat sähköviat korjaantunut sillä että hellästi painelee sieltä rasian alta niitä sinne meneviä johtoja, jos vaikka olisivat vaan löystyneet kiinnikkeistään. jos ei auta niin hetken kun mätkii avokämmenellä sinne laatikon alle(voimalla), niin yleensä rupee lyyti kirjoittamaan.
arnagath

Viesti Kirjoittaja arnagath »

eli määrittelemätöntä väkivaltaa :lol:
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Re: sulakerasia...

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

baltimore kirjoitti:joo, siellä se on varmasti, rasiassa. mulla ei vaan ikinä oo tapahtunu mitään kun oon niitä itse sulakkeita hiplannu, jolleivät oo palaneet. (biltema-sulakkeet ainakin voivat palaa esim päästään, siis ei siitä keskeltä mistä pitäis vaan kerran oli palanu reikä sulakkeen metalliseen päähän, josta se ottaa kontaktin siihen rasiaan.)
Miten voikin olla, että nuo Biltematuotteet hajoilevat ihan ennennäkemättömällä tavalla...
Kuulin, että joltakulta oli mennyt Bilteman metallivartisesta räikästä se varsi poikki! Kaiken järjen mukaan, jos räikästä joku hajoaa, niin olisi se räikkämekanismi :shock:
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Mitkäs valot toimii? Veditkö molemmat (+/-) johdot polttimolle vai johonkin muualle?

Mahdollinen vikakohde on myös ajovalon muovikuoreen tuleva liitin joka oli itellä hapettunut eli vaikka vaihdoin polttimon ei mitään vaikutusta mutta vahingossa painoin sitä liitintä ja valot välähtivät ja siitä huomasin että vika siellä suunnalla. Tuskin olisin edes huomannut että siinä liitintä onkaan kun oli jo hämärää :lol:

Noihin sulakerasian yhdistyspintoihin nopea apu on irrotusöljy (esim CRC eli cerssi :wink: ) jota ruiskii niin paljon että joka liitos saa tipan, vaikuttaa nopeasti mutta lisäksi kannattaa laittaa jotain paksumpaa öljy/vahatuotetta ettei hapetu heti uudestaan. Sulakkeet kannattaa vaihtaa kaikki kerralla, eivät meinaan maksa niin hirveästi :lol:

Valokytkinkin voi aiheuttaa ongelmia joskin oma kokemus tuli sakkojen muodossa kun parkit eivät yhdistäneet katkaisijasta ja pimeällä aikaa poliisit eivät oikein tykänneet. Apu tuli kytkimen purkamisen ja putsauksen kautta eli irrotusöljy ja kevyt hionta vesihiomapaperilla ja uudestaan irrotusöljyä ja kiinni. Ei ole vaikea purkaa kunhan ei hukkaa niitä pieniä osia :wink:

Jos epäilet maadoitusta niin hyppyjohdolla lampunliittimeen tai virtakynällä katot tuleeko virtaa/maata (virtalähde lähellä).

Näissä omissa vikajutuissa siis puhe 2105 1500 -95
124/2101 practical beauty
arnagath

Viesti Kirjoittaja arnagath »

kun otan sen hienon johtovirityksen pois niin palaa vaan parkit.kaukovaloviiksestä ei tapahdu yhtään mitään.niin ja sulakerasiaan tulee virta mutta se ei lähe rasiasta.liittimet kyl on kiinni!?
ja tällä hetkellä sulakerasiassa on bilteeman sulakkeet :oops:
jorkke

valoo

Viesti Kirjoittaja jorkke »

mulla vois olla sulke aski made by sovjetuunion eli cccp model 1200s kahtelen huomenna...
-jorkke-
arnagath

Viesti Kirjoittaja arnagath »

valot on nyt saatu kuntoon!
vika oli sulakerasia joka olii viallinen
ei ne jugoslaavit mitää osaa tehä,boksi on nyt aito cccp!
näin se homma etenee
Vastaa Viestiin