Pikkukysymykset

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

voimasika kirjoitti:Onko minkään ikäisisessä samarassa niskatukia takapenkillä?
Samara 2:ssa näyttäisi olevan.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Montako taskulamppua pitää ostaa, jotta löytäisi edes yhden silloin kun sellaisen tarvitsee?
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Avatar
innov
Viestit: 166
Liittynyt: 2.10.2010 13:47
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja innov »

Minulla oli ensimmäisessä 5-ovisessa Samarassani takanakin niskatuet, auto oli vuosimallia 1995 ja se oli minulla 2001-2003. Verhoilu ei ollut tuota mainittua suomiverhoilua. Jotenkin kuvittelin että niskatuet taakse liittyvät 5-oviseen malliin kun samanvuotisessa kolmeovisessani ei takaniskatukia ole.
Avatar
Jarkko_I
Viestit: 585
Liittynyt: 26.11.2013 8:41
Paikkakunta: Kausala

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Jarkko_I »

Lada 111, 2001 ja vanhanmallinen diagnostiikka pistoke. Kuinka tuosta onnistuu vikakoodien luku? Haulla ei oikeon mitään selkeää ohjetta löytynyt, sen ymmärsin että onnistuu obd2 mittarilla ja hyppyjohdoilla
Avatar
pressa
Viestit: 10478
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja pressa »

Kytkemällä 3 johtoa eli plussa, maa ja K-linja. Eli tuo K-linja on liittimen m-nasta.
Kuva
Avatar
Jarkko_I
Viestit: 585
Liittynyt: 26.11.2013 8:41
Paikkakunta: Kausala

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Jarkko_I »

Sama Lada 111, 2001 kuin yllä, mutta nyt vähän aiheuttaa päänvaivaa lämmityslaitteen toiminta. Puhallin toimii kaikissa asennoissa hyvin ja puhaltaa ilmaa lasille. Ongelma on se että lämmintä ilmaa se ei puhalla laisinkaan sisälle, joten mistähän sitä vikaa pitäisi alkaa selvittämään?
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Eipä tuossa oikein voi olla vika kun kahdessa paikkaa, lämmönsäätöläpän moottori ei toimi (http://www.mansemotors.fi/lammityslaitt ... ri-2110-11) tai itse säätöyksikkö jossa myös puhaltimen säätö, on viallinen, molempia on tullut vastaan, useammin kylläkin tuo säätöläpän moottori on ollut entinen.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
pressa
Viestit: 10478
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja pressa »

On tullut myös vivun katkeamisia vastaan, eli virrat päälle, puhallin sammuksiin, pää jalkatilaan sinne polkimien päälle, käännä lämmönsäätö punaiselle ja sitten siniselle, jos ääni kuuluu niin moottori ehjä mutta vipu poikki, ellei kuulu mitään niin mootori tai säätöyksikkö rikki.
Avatar
KSE 1995
Viestit: 984
Liittynyt: 26.8.2004 18:19
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

Lisäksi voi olla lämmityskenno tukossa.
Joen musikka
Viestit: 2023
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Kojetaulun ritilä on helppo irrottaa.Katso aukeaako läppä kun säätelet.
2112,-04,hopea
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Vuoristo Erkkylä

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Vuoristo Erkkylä »

Niin eli notta jos nyt axtec tietäjiä paikalla, niin: auton sammuttua sytytysvirta päälle (esim vaihteella sammuttaminen) kuuluuko molempien solenoidien tikittää vai vain ylemmän puoleinen? Kun omani tapaa tehdä vähän molempia sattumanvaraisesti, ja kaasuttimen toimiessa ajossa vallan mainiosta kuitenkin tyhjäkäynti seilaa missä vain 500-2000 kierroksen välillä. Yksissä liikennevaloissa kierrokset voivat jäävät sopivasti siihen 900 kierrokseen, ja kun seuraavaan ehditään voi kiekat jäädä taas johonkin 1500 tuntumaan. Autossa toimi muutama kuukausi sitten tyhjäkäynti ihan ok, mutta kun remppasin kaasuttimen nykivän ja huonon kiihdytyksen takia, vika ilmestyi. Irroitin kaasuttimen vielä kerran sen jälkeen mutta en löytänyt mitään ilmeistä vikaa. Axtec on korjauskohteena uusi, vanhassa latuskassa kun oli ozoni. Olisiko jollain omakohtaisia kokemuksia tästä viasta?
Avatar
Rh-
Viestit: 234
Liittynyt: 24.1.2015 20:45
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Rh- »

Kaasuttimeen täydellinen puhistus, huoltosarja ja tarkistus että molempien solenoidin ohjaus on ehjä
Niitä ohjaavat transistorit on helppo polttaa esimerkiksi oikosulkemalla se piuha vahingossa solenoidin runkoon virran ollessa päällä.

Ohjauksen havaitsen molempien solenoidin tikittämisenä.

Onhan lambda kunnossa? Päästöt siis ok?

Ehjä Axtec on pelaava ja mukava ajaa.
Neuvostoliitossa ei olisi ollut tätäkään ongelmaa.
Axtec, jotta elämä olisi nautinnollisempaa.
VAZ-21051 86 Youtube
VAZ-2104 89
Aksim

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Aksim »

Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja jta »

Näyttäis ainakin samalta.
Vuoristo Erkkylä

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Vuoristo Erkkylä »

Kyseessä siis lada 2107 1,6litrainen vuoden -92 malli. Elikkä auto käyttäytyy kaasu ylhäällä melko oudosti. Kun auto ei ihan vielä ole saavuttanut käyntilämpötilaa, eli lämpömittari näyttää juuri valkoiden ja vihreän väliin, auton tyhjäkäynti on alhainen, juuri ja juuri pysyy käynnissä. Kun taas hetkeä myöhemmin mittari värähtää juuri ja juuri vihreälle puolelle, tyhjäkäynti autolla jää leijumaan 2000 pintaan. Molemmissa tilanteistä ryyppy pois päältä. Autoon on vaihdettu axtekin tilalle korvauskaasutin http://www.mansemotors.fi/kaasutin-21073 ja lambdan tilalle myös korvaava tuote http://www.mansemotors.fi/happianturi-l ... -bosch-133 . Mieleeni juolahti ainoastaan, saattaisiko lambda vaatia toimiakseen hyvin kuumaan pakosarjan ja tästä syystä nostaa kierrokset kun lämpötila alkaa olemaan kokonaan käyntilämpöinen? Jos näin niin pitääkö axtek ryypyn tosiaan päällä aina auton käyntilämpötilaan asti? Kyseisestä kaasuttimestahan löytyy siis käsiryyppy ja vain yksi solenoidi
Vastaa Viestiin