Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
noose01 kirjoitti:Eihän sitä tiedä vaikka Vanja olisi jo jobannut sen eteenpäin, mutta kirjottelee tänne vielä ettei vaan jäisi kiinni
Kyllä kuulkaa toverit Salamaseepra on yhä minulla ja 67200 on jo mittarissa eli käytöauton virkaa on toimittanut, mutta nyt on Mersu jonkinlaisessa kunnossa taas ja ehtii enmmän laittamaan seepraa. Alipaineletkujen vaihto ei vaikuttanut käynnistyvyyten eikä nykimiseen... jatkamme tutkimuksia.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL * "Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Mutta ei ole enää. Tänään Sepra lähti toisen nappiksen kaveriksi Hesaan päin...
Harmitti myydä IHAN AIKUSTEN OIKEASTI...
Vetäydyn hieman takavasemmalle... ei jaksa oikein nyt olla iloinen... Mutta Urpolle ja Viljalle lykkyä Seepran kanssa. Täydentelen tuota 1-sivulla olevaa tarve topiccia jos tulee jotn mieleen...
Mun Lada-harrastus on vähäksi aikaa ohi, sillä eräs läheinen ihminen tarvitsee nyt kaiken tukeni... toivon kaikille Ladailjoille hyvää kevättä. Käyn täällä ehkä välillä katsomassa miten kaikilla sujuu. Pitäkää lippunne uljaasti liehumassa...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL * "Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Allekirjoittanut ja naisystäväni (Ladatar) olemme siis Salamaseepran uudet, onnelliset, omistajat. Ladattarella on jo useamman vuoden kokemus VAZ -konsernin tuotteista, mutta minulle Seepra on ensimmäinen oikea auto...
Haimme Seepran uuteen kotiin Keravalta 13.4.2006. Ymmärrettävästi Vanjalle oli kova paikka luopua Seeprasta, mutta takaamme että se saa rakkautta ja huolenpitoa. Matka Helsinkiin sujui hyvin ja ilta menikin mukavasti kavereille leuhkiessa.
Pitkänäperjantaina teimmekin sitten lähtöä Suomussalmelle, appiukkoa tapaamaan. Alunperin oli tarkoituksena lähteä Ladattaren nappiksella, mutta hetken pohdittuamme, rupesimme pakkaamaan Seepraa. Tässä vaiheessa joku voi tuumata, että on hölmöä lähteä juuri ostetulla, vanhalla autolla pitkälle matkalle.., ja on tietenkin oikeassa.
Pienen jännityksen vallitessa suunnistimme kohti pohjoista. Mitä pitemmälle matka eteni, sitä suuremmaksi kasvoi luottamus Seepraa kohtaan. Ainoita ongelmiksi luonnehdittavia asioita olivat hienoinen nykiminen kaasua löysätessä, ylhäältä ottava kytkin ja lämppärin jumahtaminen kuumalle. Näistä kaikista Vanja oli tosin huomauttanut, joten meitä ei päästy yllättämään. Saavuimme Suomussalmelle onnellisina, mutta väsyneinä.
Appiukko on harrastanut Ladoja parikymmentä vuotta, joten lauantaina pyörimme tiiviisti Seepran ympärillä. Itse olen perehtynyt lähinnä binääriteknologiaan, joten seurasin riemulla appiukon otteita Seepran kimpussa. Onhan Lada minulle hyvä tapa aloittaa tutustuminen polttomoottorin saloihin. Appiukon varastoista löytyi alkuperäiset kumimatot lattialle, uusi pyyhkimien moottori, jerrykannu ja kaikkea muuta kivaa, mitä jokainen ladisti tarvitsee. Appi teki myös jotain virityksiä kaasarin ilmanottoletkulle?
Sunnutaina kaarsimme appiukon ystävälle Ristolle, josta saimme mukaamme.. uuden kytkinpaketin! Tästä matkamme jatkuikin sitten n. 300km minun kotiseuduille Raaheen. Nykiminen oli vähentynyt huomattavasti, johtuen appiukon virityksistä.
Seepra lepäsi Raahessa yön yli ja jatkoi sitten matkaansa Helsinkiin. Seepra toimi moitteetta koko n. 1500 km:n reissun. Kulutus jäi n. 8l:aan satasella, mikä lienee mallille ihan asiallinen. Alkumatkasta vaivannut lämppäriongelmakin saatiin kuntoon. Seuraavaksi Seepra saa sisäänsä tuon uuden kytkinpaketin, jonka myöta peli vie varmasti kuin Sojuz.
Terveisiä vaan kovasti Vanjalle, sekä Suomussalmen porukoille!
Hienoa, todella mukavaa luettavaa. Ilmoittelen sitten kun olen hakenut ne kesärenkaat, niin tulkaa sitten hakemaan... tai katsotaan nyt, olenhan Hesassa töissä, joten ehkä matkalla töihin voisin nakata ne ihan kotiovellekin.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL * "Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Juu, arvostettu ja huollettu on seepraa koko kesä..
Tämänhetkinen korjauslista:
-kytkinremontti
-moottori- ja vaihdeöljyjen vaihto
-vilkun rele vaihdettu
-virranjakajasta uusittu konkka, kärjet ja pyörijä
-vaihdettu imu- ja pakosarjan tiivisteet
-ölykello uusittu
-pakoputki vaihdettu
-etu jarrulevyt ja männät vaihdettu (vinkuva ääni johtui niistä)
Vielä pitäis ennenkuin pääsee leimalle korjata
-käsijarru
-hitsata pohjaa, reikiä löytyi muutamia vielä ennestään tietämättömiä
-kansiremontti (1. venttiili vuotaa ja muut pitäis tsekata) Tämän vuoksi päästöt viturallaan
T. Ladailu on elämäntapa ja oppirahat on maksettava
Olipa kiva kuulla Seeprasta Tässä on itse jo toivuttu tuosta kevään tapahtumista ja elämä jatkuu taas, kuten ovat muutamat Lada-kerholaiset todenneet ihan omin silmin
Hyvää jatkoa teille ja Seepralle, pitäkää topiccia silloin tällöin ajan tasalla.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL * "Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Juu-u, katsotaan jaksaako kirjotella vai onko niukalla ravinnolla oleminen vienyt voimat. Rasittaa niin nääs lompakkoa moinen lista. Olikin nykiminen, vinkuna ja kytkimen ylhäältä otto muistakin kuin tiivisteistä ja säädöistä kiinni, kuten vikalistasta EHKÄ rivien välistä taitavampi huomaa.. No. Eipä pitäis autokaupoille kokemattoman lähteä.
jotu kirjoitti:Voi kristus,on taas joppari kusettanu jotoki hyvä uskosta silmään.
Voi pitää päänsä kiinni asioista, jos ei oikeasti tiedä niistä mitään
En todellakaan olisi myynyt tuota Seepraa mihinkään ellei olisi ollut pakko. Viime keväänä sattui sellaista että Lada-hárrastus loppui mulla kuin seinään itsestäni riippumattomista syistä. Lukemalla tämän topicin läpi kokonaan, saa asioista paremman kuvan. Ehkä nyt vedän herneen nenään turhan herkkään, mutta tuon auton myyminen ja siihen johtaneet syyt ovat mulle henk. koht. äärimmäisen arka asia...
Sitä paitsi 20 vuotiaan auton ostaminen on aina riskipeliä. Varsinkin Ladan, vaikka sillä olisi kuinka vähän ajettu. Kaikki minun tiedossani olleet ja minun keskiverrolla teknisellä tietämyksellä havainnoidut viat selostin ja kerroin suoraan tulevalle omistajalle. Mielestäni Seeprasta saamani hinta oli täysi oikea suhteutettuna sen yleiskuntoon.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL * "Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
On kyllä aika naivia alkaa täällä palstalla syyttelemään myyjää vioista, joita esiintyy poikkeuksetta kaikissa vanhemmissa autoissa. En minäkään tiedä mistä syystä tossa Samarassa jarrut vinkuu, tyhjäkäynti röpöttää ja reikiä löytyy hakemalla takuulla pohjasta. Toivottavasti ei tollaisia tissareita satu koskaan itselle autonostajiksi.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
samarai kirjoitti:On kyllä aika naivia alkaa täällä palstalla syyttelemään myyjää vioista, joita esiintyy poikkeuksetta kaikissa vanhemmissa autoissa. En minäkään tiedä mistä syystä tossa Samarassa jarrut vinkuu, tyhjäkäynti röpöttää ja reikiä löytyy hakemalla takuulla pohjasta. Toivottavasti ei tollaisia tissareita satu koskaan itselle autonostajiksi.
Tai jo sattuukin niin saunan takana on aina tilaa...