
1700i -96
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Josko huomenna kuvailis, nyt tuolla on turhan pimeää.Jokari kirjoitti:Jep kyllä renkaat auton tekee...kansa vaatii kuvia!
Kyllähän tuo ulkonäköön vaikutti kummasti, vanhat peltivanteet kun oli niin tyylikkäät, olleet ruosteessa niin joku edellinen omistaja maalannut pensselillä punaiseksi ja puolet maaleista ajan mittaan jäänyt tielle

Njet problem, normal katastroof 

Niin ja ne renkaatkin oli pitäny maalata...mikko853 kirjoitti:Josko huomenna kuvailis, nyt tuolla on turhan pimeää.Jokari kirjoitti:Jep kyllä renkaat auton tekee...kansa vaatii kuvia!
Kyllähän tuo ulkonäköön vaikutti kummasti, vanhat peltivanteet kun oli niin tyylikkäät, olleet ruosteessa niin joku edellinen omistaja maalannut pensselillä punaiseksi ja puolet maaleista ajan mittaan jäänyt tielle

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
No tietysti, pitäähän koko auton olla samaa sävyäJokari kirjoitti:Niin ja ne renkaatkin oli pitäny maalata...mikko853 kirjoitti:Josko huomenna kuvailis, nyt tuolla on turhan pimeää.Jokari kirjoitti:Jep kyllä renkaat auton tekee...kansa vaatii kuvia!
Kyllähän tuo ulkonäköön vaikutti kummasti, vanhat peltivanteet kun oli niin tyylikkäät, olleet ruosteessa niin joku edellinen omistaja maalannut pensselillä punaiseksi ja puolet maaleista ajan mittaan jäänyt tielle

Njet problem, normal katastroof 

- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Olipas mukava matka töihin, 50km noilla vanteilla ehti ajella ilman ongelmia, kunnes tänään sitten tapahtui..
Aittakorvesta Kyminlinnan junapysäkin valoihin pääsi ongelmitta, valoista vähän eteen päin ja *naks* kolikolikoli *naks* kolikoli, mitäs helvettiä ja karhulaan päin menevän mäen bussipysäkille pysäytin. Lopputulos, kuskinpuolelta takarenkaasta mennyt kolme pulttia poikki! Pihdeillä väänsin pultinjämät irti ja otin toisesta eturenkaasta yhden pultin ja kiristin nuo kaksi jäljellä olevaa pulttia niin tiukkaan kun ikinä sain. Töihin tuosta enää matkaa n. 2km. Ajattelin ajella todella hissukseen työpaikan pihaan, noh, 20m eteenpäin ja KLONK. Pyörä on irti ja auton keula penkassa. Oli tärisyttänyt niin kovasti että nuo kaksi juuri kiristämääni pulttia olivat lähteneet irti! Siinä sitten tupakki suussa kävelet tuota kyminlinnan mäkeä edestakaisin pultteja etsimässä, ja molemmat löytyi. Tunkilla auton perä ylös ja vanne pois alta, kun vanne oli päässyt kääntymään n. 20 asteen kulmaan pulttien pettäessä olivat ne molemmat tapit jotka vanteen reikiin tulevat, katkenneet. Onneksi olen laiska enkä jaksanut järjestää vanhoille pyörille vielä tilaa varastosta vaan ne olivat vielä paksissa, joten laitoin tuohon tuollaisen aiemmin mainitun komean punaruskean peltivanteen kahdella pultilla kiinni ja köröttelin kolmea kymppiä töihin. Pitänee laittaa tässä töissä ollessani nuo peltivanteet takaisin alle.
Oli nimittäin ensimmäinen ja viimeinen kerta kun laitan vääräjakoiset vanteet alle! Nyt pitää körötellä tuon kanssa illalla takaisin kotiin, etsiä varaosat ja aikaa niiden vaihtoon, eli suomeksi bussilla saa kulkea ainakin ensiviikon torstaihin saakka.
***tana
Aittakorvesta Kyminlinnan junapysäkin valoihin pääsi ongelmitta, valoista vähän eteen päin ja *naks* kolikolikoli *naks* kolikoli, mitäs helvettiä ja karhulaan päin menevän mäen bussipysäkille pysäytin. Lopputulos, kuskinpuolelta takarenkaasta mennyt kolme pulttia poikki! Pihdeillä väänsin pultinjämät irti ja otin toisesta eturenkaasta yhden pultin ja kiristin nuo kaksi jäljellä olevaa pulttia niin tiukkaan kun ikinä sain. Töihin tuosta enää matkaa n. 2km. Ajattelin ajella todella hissukseen työpaikan pihaan, noh, 20m eteenpäin ja KLONK. Pyörä on irti ja auton keula penkassa. Oli tärisyttänyt niin kovasti että nuo kaksi juuri kiristämääni pulttia olivat lähteneet irti! Siinä sitten tupakki suussa kävelet tuota kyminlinnan mäkeä edestakaisin pultteja etsimässä, ja molemmat löytyi. Tunkilla auton perä ylös ja vanne pois alta, kun vanne oli päässyt kääntymään n. 20 asteen kulmaan pulttien pettäessä olivat ne molemmat tapit jotka vanteen reikiin tulevat, katkenneet. Onneksi olen laiska enkä jaksanut järjestää vanhoille pyörille vielä tilaa varastosta vaan ne olivat vielä paksissa, joten laitoin tuohon tuollaisen aiemmin mainitun komean punaruskean peltivanteen kahdella pultilla kiinni ja köröttelin kolmea kymppiä töihin. Pitänee laittaa tässä töissä ollessani nuo peltivanteet takaisin alle.
Oli nimittäin ensimmäinen ja viimeinen kerta kun laitan vääräjakoiset vanteet alle! Nyt pitää körötellä tuon kanssa illalla takaisin kotiin, etsiä varaosat ja aikaa niiden vaihtoon, eli suomeksi bussilla saa kulkea ainakin ensiviikon torstaihin saakka.
***tana

Viimeksi muokannut mikko853, 18.2.2007 14:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Njet problem, normal katastroof 

No voi helvetti. Vahingosta viisastuu. Onneksi kävi noin pienessä vauhdissa, eikä esim motarilla
Itselläkin oli yhdet satajakoiset vanteet, mutta ne lähti aika haipakkaan kiertoon. Pelkästään asennus on ihan hanurista saati että pultteihin kohdistuu jatkuva sivuttainen vääntö, ei siitä pääse mihinkään. Sullahan oli ne aluvannepultit?
Niitä keskitystappejahan ei siellä tarvitse mihinkään. Ei niillä ole muuta virkaa kuin helpottaa renkaan asennusta. Pyöränpultit vanteen kanssa pitävät rummun kiinni. Eli eihän sieltä ole mitään hajonnut jos ymmärsin oikein?

Itselläkin oli yhdet satajakoiset vanteet, mutta ne lähti aika haipakkaan kiertoon. Pelkästään asennus on ihan hanurista saati että pultteihin kohdistuu jatkuva sivuttainen vääntö, ei siitä pääse mihinkään. Sullahan oli ne aluvannepultit?
Niitä keskitystappejahan ei siellä tarvitse mihinkään. Ei niillä ole muuta virkaa kuin helpottaa renkaan asennusta. Pyöränpultit vanteen kanssa pitävät rummun kiinni. Eli eihän sieltä ole mitään hajonnut jos ymmärsin oikein?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™