sasu kirjoitti:w123 -mersun jouset lyhennettyinä joka kulmaan? Eteen vakioiskarit, taakse ilmeisesti jotkut muut, mitkä?
Ei ne jouset mene kuin eteen, ellet tee jousilautasia yms taaksekin uusiksi.
Jotain saabin jousia saapi taakse lyhentämällä suoraan. muistaakseni 900etujouset.
Iskareiksi mielellään bilstein

ite en sano niistä muutaku että non parraat, vaikken ole ajanukkaan ladalla jossa semmoset on

niissä on säätö mahollisuuksia, joten kumma jos joku ei tykkää. Tosin hinnan puolestahan moni niitä "välttelee" mutta ennen kun alkaa osteleen jotain volvon kaasuiskareita, kannattaa punnita vähän että satsatako ~400e käytettyihin (jotka monesti uuttavastaavia) bilsteiniin, kuin että laittaa takaiskareiksi jotkut uudet kaasuiskarit ~70e kpl, joten taakse ne tekis 140e ja eteen kun vielä laittaa, niin ollaan jo lähellä käytettyjen bilsteinien hintaa, ellei joskus jopa ylikin...
Tosin yksi plussa siinä on kun iskarit ostaa uutena vaikkapa biltemasta; Iskarin pituuden saa passeliksi madallettuun ladaan. Itsellä kun on ongelmana että vakiomittaset iskarit on sen verta lyhkäset, että kun tunkkaa jonkin kulman ylös, tulee iskarit sen verta ulos että jää jousi löysäksi, ja takana saattaa jopa periaatteessa pujahtaa ulos. Tämähän ei ole hyväksyttävää,§ ja olempa tuossa tutkinu että lyhkäsemmillä jousilla ottaa takaakin taka-akseli runkoon helepolla kiinni, ja pahassa tapauksessa jopa iskarikin ottaa pohjiin pahassa patissa, joka ei tee hyvää iskareille.
halvalla ei saa hyvää ja köyhän ei kannata ostaa halpaa. todettu monet kerrat.