Sivu 8/10

Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967

Lähetetty: 23.8.2015 18:00
Kirjoittaja lada.h.s
Tuollaisen Consulin kyydissähän olivat artistit Eddie Cochran ja Gene Vincent. Consul karkasi kuskin käsistä ja Eddie kuoli. Todella ikävä juttu koska Eddie oli hyvin lahjakas rock and roll muusikko. Mutta totta, samaa näköä on Consulin ja Volgan mittaristoissa.

Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967

Lähetetty: 23.8.2015 18:14
Kirjoittaja t tulppu
Onko tullut voideltua takaa lehtijouset. Tuota filmiä tulì katsottaessa mieleen.. Volgan mittari äkkiseltään paremmassa kulmassa kuin Consulissa..

Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967

Lähetetty: 31.8.2015 8:32
Kirjoittaja lada.h.s
t tulppu kirjoitti:Onko tullut voideltua takaa lehtijouset. Tuota filmiä tulì katsottaessa mieleen.. Volgan mittari äkkiseltään paremmassa kulmassa kuin Consulissa..
Ei ole tullut jousia rasvattua. Täytyy jossakin vaiheessa ottaa tehtäväksi. Videolla kuuluva natina tulee pakoputkesta joka vähän hankaa.

Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967

Lähetetty: 19.11.2016 16:02
Kirjoittaja lada.h.s
Volgaankin on saatu tehtyä nyt vuoden aikana täysin koneremontti!

Moottorin huonon käynnin syyksi paljastui lopulta sylinterissä nro 1 katkennut ylempi puristusrengas. Remontti oli kyllä aiheellinen sillä koko moottori oli huomattavan kulunut.

Koneeseen uusittiin:

Männät+renkaat
Sylinteriputket
Laakerit
Työntötangot
Sylinterinkansi kokonaisuudessaan
Kaikki tiivisteet

Voisi kuvitella tämän tulleen kalliiksi... :lol: No ei kovin kalliiksi tullut, käytettiin Venäjältä hankittuja NOS osia.

Sylinterinkansi hankittiin kokonaan uusi, halvan hinnan takia. Kansi käytettiin ennen asennusta koneistamossa jossa sitä laskettiin 3.5mm :D
Tämä siksi että laskematta olisi oktaanivaatimus ollut 76. Nyt se on 92. Hyötysuhteen parannus oli tähtäimessä. Ja vähän ajokokemuksen perusteella täytyy sanoa että ei se hukkaan mennyt!

JOuduin kuitenkin avaamaan koneen uudelleen tänä syksynä... Syynä oli 3 sylinterin öljyrenkaan vika joka sai aikaan melko paljon savua. Nyt asia on kyllä kunnossa.

Hankin tähän jo kesällä täyden sarjan uusia lokasuojia ja käytettyjä ovia. Entisiä ei kannata alkaa paikkailemaan ja oikomaan. Uutta vaan ja sitten maalia.

Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967

Lähetetty: 27.11.2016 20:19
Kirjoittaja t tulppu
Hienoa että edistyy..

Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967

Lähetetty: 23.1.2017 21:05
Kirjoittaja lada.h.s
www.youtube.com/watch?v=Vs_LxOmadEY

Volgasta uutta videota!

Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967

Lähetetty: 23.1.2017 21:28
Kirjoittaja t tulppu
Hyvälle näytti meno..Miten koppiin tulee lämmintä. onko kunnon uuni.

Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967

Lähetetty: 23.1.2017 23:28
Kirjoittaja raul
Hyvä video 8) Kesärenkaat? :D

Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967

Lähetetty: 24.1.2017 7:02
Kirjoittaja samarai
Volga, velga ja nälgä. Havaittavissa nostalgista vosikkahenkeä niin autossa kuin kuskissakin. Ei muuta kuin museokilpiin ja sen pystylamppusen tapaan tolpalle Jyväskylässä. Keikkaa saa varmaan heittää :)

Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967

Lähetetty: 24.1.2017 7:25
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Volgalla joskus ajaneet muistelevat tuota hienoa mittaristoa.

Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967

Lähetetty: 24.1.2017 12:41
Kirjoittaja Jaska HKI
Nostalgiaa on niin pitää ollakkin.Kivalta kuuluu myös voimansiirrron äänet.3-vaihteinen rattivaihde jne....
Merkki ja malli littyy perheeseeni siten että tuommoisellla Taksiautolla isäni vietiin Ouluun sairaalaan,johon hän menehtyi 52 vuotta sitten.

Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967

Lähetetty: 24.1.2017 15:37
Kirjoittaja lada.h.s
t tulppu kirjoitti:Hyvälle näytti meno..Miten koppiin tulee lämmintä. onko kunnon uuni.
Ei ole. Tämä on yleinen harhakäsitys Volgasta. Sisällä kyllä pärjää, mutta siinä kaikki. Varmasti on jotain kuplavolkkaria lämpöisempi, mutta ei tosiaankaan Ladaan verrattavissa.
Olen vielä kunnostanut tuota lämmitintä, ennen sitä se lämmitti vain moraalisesti.
raul kirjoitti:Hyvä video 8) Kesärenkaat? :D
Kiitokset, Barum 6.70/15 ovat vähän liukkaat. Ei viitsi kovin kauas lähteä talvella.
Jaska HKI kirjoitti:Nostalgiaa on niin pitää ollakkin.Kivalta kuuluu myös voimansiirrron äänet.3-vaihteinen rattivaihde jne....
Merkki ja malli littyy perheeseeni siten että tuommoisellla Taksiautolla isäni vietiin Ouluun sairaalaan,johon hän menehtyi 52 vuotta sitten.
Muistosi ei kuulosta kovin miellyttävältä.

Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967

Lähetetty: 24.1.2017 16:08
Kirjoittaja t tulppu
Luulis että kohtuullinen olis. Kun kuitenkin Popedassa kuulemma tarkeni oikein hyvin sen aikaisiksi autoiksi.. paljon myös tiivisteiden kunto ratkaisee lämpötiloja.. Mutta kiva katsoa menoa...

Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967

Lähetetty: 24.1.2017 16:18
Kirjoittaja raul
lada.h.s kirjoitti: Ei ole. Tämä on yleinen harhakäsitys Volgasta. Sisällä kyllä pärjää, mutta siinä kaikki. Varmasti on jotain kuplavolkkaria lämpöisempi, mutta ei tosiaankaan Ladaan verrattavissa.
Olen vielä kunnostanut tuota lämmitintä, ennen sitä se lämmitti vain moraalisesti.
Sama juttu uudemmassa 24:ssa, vaikka lämmitin sinänsä on erittäin pätevän oloinen ja ulkoisesti länsituotteisiin verrattavissa.

Minä ajelin maalarille kesärenkailla, ИД-195, ilman mitään ongelmia 8)

Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967

Lähetetty: 25.1.2017 6:22
Kirjoittaja samarai
Siinä M21:ssä on se lämppäri mielestäni alimittainen ja puhaltimen hönkiminen vähän kun jätkä puhaltelisi. Kyllä siellä kuitenkin juuri tarkenee jos kennossa ei ole pahasti kattilakiveä. Popedassa oli täysin eri rakenteella oleva lämppäri ja kennokin taisi olla joku kaksi/kolme kertaa isompi. Se oli myös eri lailla sijoitettu enemmän sisätilan puolella ja kenno muistaakseni ns. "lätsällään", tuskin se ainakaan huononti lämmitystä. Volga 24 taksit Leningradissa ja Tallinnassa olivat kuitenkin jo hieman hatarien muistikuvien mukaan yleensä lämpöisiä istuskella talvella kovemmallakin pakkasella kyydissä. Tietysti niissä oli se, että olivat koko ajan liikkeessä ja niitä ei sammutettu varmaan koko päivän aikana parkissakaan jo senkin takia, että "tosooli" oli ns. defitsiittituote ja ehkä oli vielä jotain lisälämppäriä tms. virityksiä.