Sivu 8/14

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Lähetetty: 12.8.2015 22:43
Kirjoittaja t tulppu
Siinähän se Naklattaa. ei puutu kuin loput.. mutta joko kokeilit hyvinkö kytkin pelittää ja poljin tuntuma hyvä..

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Lähetetty: 13.8.2015 12:24
Kirjoittaja jaketech racinteam
sulla on eko turbodiesel moottori :wink:
eikö nuo aina tärryyttä. vanhassa kakkoskoppasessa kolfissakin ku pysähty liikenne valoihin ni alko kojetaulu resonoimaan moottorin tahdissa että mittarit näky kahtena :lol:

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Lähetetty: 13.8.2015 18:14
Kirjoittaja Jamo
t tulppu kirjoitti:Siinähän se Naklattaa. ei puutu kuin loput.. mutta joko kokeilit hyvinkö kytkin pelittää ja poljin tuntuma hyvä..
Tuos pakallaan kokeilin ykkösvaihteella "ryömittää" ja poljintuntuma on hyvä jämäkkä ja vastusta on sen verran että tietää painavansa kytkintä :)

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Lähetetty: 13.8.2015 18:35
Kirjoittaja Jamo
Ei taida olla varsinainen ekoTD koska tuos on Tranporter-mallinen syöttöpumppu ja siinä on joku vipusysteemi tuos pumpun kannes.

Nyt on laturista kuva niin loppuu ehkä se spekulointi
Kuva
Vaikea saada hyvää kuvaa tuolta, mutta normaalinäköisen pitäis nähdä merkinnät.

Löytyhän se lämpömittarin vika ku rupesin kokeilemaan mittarin takana niitä pieniä muttereita, niin löysällähän ne oli ja kiristyksen jälkeen pelittää. Aika yllättävää että mittari taitaa näyttää VW:n anturilla aikalailla oikeaa, ku kuumapuhaltimella anturia lämmitin. Mulla on antureita kaks, toises on 120c astetta ja toises 125c astetta merkintä, mitä lie tarkoittaa?

Kokeilin käyttää konetta niin että oli puolalle kuuluva ruskea johto laturin W-liittimessä mutta kierroslukumittari vähän heilahti vain startatessa.

Ja nyt ku mulla on tuola laturis se herätejohto niin ku kuvasta näkyy, niin ampeerimittarin mukaan lataa kyllä, mutta kumma juttu ku ei sammu virtalukosta kone, eli se ei jotenki katkaise virran kulkua sammuttajalle. Kokeilin laittaa sammuttajalle virran siitä johdosta josta se on Ladankin sammutinsolenoidille, mutta ei, ei ei sammu ennenkö nyppää johdon pois sammuttajasta. Kumminki ilman pikkujohtoa laturissa se sammuu normaalisti virtalukosta. MIKÄ MAHTAA OLLA TÄSSÄ SYYNÄ JA RATKAISUNA?

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Lähetetty: 13.8.2015 21:10
Kirjoittaja jaketech racinteam
kiertääköhän merkkivalon kautta sähkö ku väänät virran pois. laita diodi väliin estämään sähkön kulun väärään suuntaan.

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Lähetetty: 13.8.2015 21:43
Kirjoittaja t tulppu
En ole expertti, mutta voisiko tuo laturi tai sammuttimen johto olla tuolla virta lukolla jatkuvan virran pistokkeessa jos ei sammu.. Mulla veneessä oli väärässä liittimessä. Mutta laitoin erillisen katkaisimen... Käytätkö ladan vai volkkarin virtalukkoa.

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Lähetetty: 13.8.2015 22:03
Kirjoittaja Jamo
jaketech racinteam kirjoitti:kiertääköhän merkkivalon kautta sähkö ku väänät virran pois. laita diodi väliin estämään sähkön kulun väärään suuntaan.
Jos tarkoitat laturin merkkivaloa, niin en tiedä. Tuos 2107 on erikoinen se laturin merkkivalo ku se ei koskaan pala. Onko väliä minkälainen diodi?

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Lähetetty: 13.8.2015 22:08
Kirjoittaja Jamo
t tulppu kirjoitti:En ole expertti, mutta voisiko tuo laturi tai sammuttimen johto olla tuolla virta lukolla jatkuvan virran pistokkeessa jos ei sammu.. Mulla veneessä oli väärässä liittimessä. Mutta laitoin erillisen katkaisimen... Käytätkö ladan vai volkkarin virtalukkoa.
Ladan virtalukko jossa johdot on ollu sattumatta koko rojektin ajan ja bensakone sammunut aina normaalisti. Ja nyt jos kone sammuksis kääntää virrat pois niin lakkaa virta tulemasta niihin ns:sytytysvirtajohtoihin.

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Lähetetty: 13.8.2015 23:20
Kirjoittaja t tulppu
Mulla Veneessä joku tarvike lukko. että jos joku/itse jättää napin ylös niin akku tyhjenee...pitäisi laittaa tai edes tutkia sen virtalukko että löytyykö siitä se oikea asento.. vaikka onhan tuo toiminiut tuolleenkin jo noin 13 vuotta... minulla Japanista uitettu Toyota 1c 1.8l Kolariautokone..vois ladaan laittaa siitä koneen.. mutten ole vielä valmis luopumaan veneestä saati koneesta..

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Lähetetty: 14.8.2015 2:50
Kirjoittaja jaketech racinteam
1n4007 vaikka tommonen. päästösuunta laturiin päin.

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Lähetetty: 16.8.2015 19:03
Kirjoittaja Jamo
Kaasuvipu
KuvaKuva
Muuten tuo on Ladan osista tehty paitsi vanttiruuvi on diesel-Volvosta ja tuon pallopää tapin otin varaosa koneesta.
Aluksi ku hitsasin tuon ylöspäin lähtevän vivun tuonne aksilaan täyskaasuasennossa ja lappu lattiassa, niin sitte ku päästi polkimen nousemaan tyhjäkäynti asentoon niin poljin oliki noin 30cm korkealla lattiasta. No ongelma ratkes ja polkimen toiminta alue mataleni ku porasin pumpun vipuun reiän lähemmäs juurta. Ensimmäinen reikä tuli jo liian juureen mutta toinen tuli hyvin lähelle oikeaa. Tuon akselin katkaisin jo ennenkö moottori oli paikallaan, että nyt pystyi polkimen irrottamaan ja kiinnittämään helposti. Tiedä sitte kuinka tuo systeemi vaikeuttaa tasakaasulla ajamista moottorin tärinän seurauksena.

Ryypyn vaijeri menee syöttöpympun taa johonki kylmäkäyntijutulle.

Myös hehkun releytyksen/kytkennän tein eilen. Se on perus sulkeva rele, jolle heräte tulee lasinpesimien painonapin kautta, eli siitä hehkutetaan. Virta tulee kytkentärasialta jne, yksinkertainen ratkaisu.

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Lähetetty: 16.8.2015 21:27
Kirjoittaja mush
Hyvältähän tuo alkaa näyttää!
Jamo kirjoitti:Ryypyn vaijeri menee syöttöpympun taa johonki kylmäkäyntijutulle.
Se on kylmäkäynnistin, aikaistaa ruiskutusta, joten käy nätimmin kylmänä. Muistaakseni ainakin viisipyttyisen ohjekirja neuvoi olemaan puolestaan käyttämättä kovilla pakkasilla.

Oikea hehkurele on myös helppo kytkeä, jos sellainen sattuu olemaan. Vaatii toki muutaman johdon lisää.

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Lähetetty: 16.8.2015 23:15
Kirjoittaja jaketech racinteam
mush kirjoitti:Hyvältähän tuo alkaa näyttää!
Jamo kirjoitti:Ryypyn vaijeri menee syöttöpympun taa johonki kylmäkäyntijutulle.
Se on kylmäkäynnistin, aikaistaa ruiskutusta, joten käy nätimmin kylmänä. Muistaakseni ainakin viisipyttyisen ohjekirja neuvoi olemaan puolestaan käyttämättä kovilla pakkasilla.

Oikea hehkurele on myös helppo kytkeä, jos sellainen sattuu olemaan. Vaatii toki muutaman johdon lisää.
mulla ainakin 5 pyttynen alkaa käymään huonomin ku vivusta vetää kylmäkäynnistimen päälle.

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Lähetetty: 17.8.2015 13:41
Kirjoittaja mush
jaketech racinteam kirjoitti:mulla ainakin 5 pyttynen alkaa käymään huonomin ku vivusta vetää kylmäkäynnistimen päälle.
Ajoitus liian aikaisella? Kolmen kokemuksella tuo ei vaikuta käynnistymisen jälkeen muuta kuin hienoisesti käyntiääneen. Käyntiinlähtöön vaikutuskin on mielestäni melko marginaalinen, jos hehkut ja kaikki kunnossa niin lähtee jos on lähteäkseen, jos ei niin sitten on tuskaista joka tapauksessa.

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Lähetetty: 17.8.2015 19:06
Kirjoittaja jaketech racinteam
mush kirjoitti:
jaketech racinteam kirjoitti:mulla ainakin 5 pyttynen alkaa käymään huonomin ku vivusta vetää kylmäkäynnistimen päälle.
Ajoitus liian aikaisella? Kolmen kokemuksella tuo ei vaikuta käynnistymisen jälkeen muuta kuin hienoisesti käyntiääneen. Käyntiinlähtöön vaikutuskin on mielestäni melko marginaalinen, jos hehkut ja kaikki kunnossa niin lähtee jos on lähteäkseen, jos ei niin sitten on tuskaista joka tapauksessa.
voi olla ku isompien suuttimien takia piti aikaistaa että sai käymään, avautumispaineita nostettu ni ajoitusha menee sillon myöhäsemmälle ni piti kompensoida aikastamalla pumppua. TDI ei tarvi hehkuja että lähtee käyntii :lol: