Kokemuksia v.1982 Toyota Corollasta.

Tänne muut kulkupelit ja vehkeet, länsiautoista mopoihin.

Otsikointi vapaamuotoinen.
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia v.1982 Toyota Corollasta.

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kyllä vanhalta telakkalaiselta sukeltaminen onnistuu 174cm/73kg :shock:
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Re: Kokemuksia v.1982 Toyota Corollasta.

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

[quote="Jaska HKI"][quote="ff8728"]Nuo kilometrit on tojotalle vasta sisäänajoa, Jaska ajaa vielä tuolla Toyotalla 30 vuotta 8) .[/quote] Ai meinaat että 86 vuotiaana suljetulla radalla :lol:[/quote]
Ollan mopedi-iässä 30 vuoden päästä(minä 91 v), ei muuta kun Stella mopedilla baanalle sitten...
warre 353w sedan,
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia v.1982 Toyota Corollasta.

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Tein pahvista mallisabluunat peräkontin paikkaamista varten ja tynnyrin kansipellistä vastaavanlaiset pellit.Tynnyripeltiä on hyvä hitsata kun on paksumpaa kuin auton pellit.Sitä voi käyttää tukena kun valuttaa rautaliimaa alaspäin.Hitsaan roisisti vanhan päälle yläpuolelta terveeseen peltiin ja laikalla poistan ylimääräiset ja pohjamassaa päälle.Kampeli akselin stefa on vähän sotkenut valkoiseksi maalattua pohjapanssaria sisäpuolelta joten pesen sen imagon kohottamiseksi.Taas on alkanut maantie maistua.Kahdessa päivässä 190km.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia v.1982 Toyota Corollasta.

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Nyt on varapyöräkotelon pohja hitsattu.Vielä pitäisi laittaa massaa päälle.Hitsatessa irroitan aina akun + kaapelin varmuuden vuoksi.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia v.1982 Toyota Corollasta.

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Massasin hitsikohdan Tectylillä.Otin ilmanputsarin kotelon pois ja tutkin alipaineletkuja.Imusarjalta jarrutehostimelle menevä letku oli hiertänyt letkuun itselleen kuopan moottorin liikuessa poikittain tuennan varassa joten lyhensin letkua sentillä ja laitoin uuden ruuvattavan liittimen Toyotan alkuperäisen jousiliittimen sijaan.Rasvasin kaasuvivuston.Tutkin imuilman alipaineläpän irroittamalla sen ja imemällä totesin toimivaksi,laitoin takasin.Kattovalo ja kello ei toimi.Olen käynyt kaksi kertaa molemmat sulakepesät läpi...eikä sulaketta ei löydy.Torstaina käyn leimalla.Matka jatkunee jälleen vuoden ilman suurempia huomautuksia,esim pyöräkoteloiden kaaret ja peräluukku virheettömät 8)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia v.1982 Toyota Corollasta.

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kävin katsastuksessa.
Vikalista:
-pakosarjan pultti lohkoa vasten puuttuu (kuuluu pörinää).Nostaa happiarvoja
-oikea etu parkkilasi rikki ( Töihin mennessä Musta farmari Audi tuli kolmion takaa Kehä kolmosella ja rikkoi sen....jatkoi matkaa huomattavalla ylinopeudella.Kävin varaosaliikkeessä,äijä sanoi ettei niitä saa mistään.Antoi ymmärtää että auton taru voi olla siinä).
-ruostevaurioita vas.etulokarin pystypinnalla ja pohjassa tulisellin alta lähtevissä jäykistävissä pokkauksissa.
Iskunvaimentimien teho oli jopa parantunut,liekö kylmempi sää??
Evreka
Viestit: 467
Liittynyt: 24.8.2008 20:45

Re: Kokemuksia v.1982 Toyota Corollasta.

Viesti Kirjoittaja Evreka »

Jaska HKI kirjoitti:Kävin katsastuksessa.
Vikalista:
-pakosarjan pultti lohkoa vasten puuttuu (kuuluu pörinää).Nostaa happiarvoja
-oikea etu parkkilasi rikki ( Töihin mennessä Musta farmari Audi tuli kolmion takaa Kehä kolmosella ja rikkoi sen....jatkoi matkaa huomattavalla ylinopeudella.Kävin varaosaliikkeessä,äijä sanoi ettei niitä saa mistään.Antoi ymmärtää että auton taru voi olla siinä).
-ruostevaurioita vas.etulokarin pystypinnalla ja pohjassa tulisellin alta lähtevissä jäykistävissä pokkauksissa.
Iskunvaimentimien teho oli jopa parantunut,liekö kylmempi sää??
Pakosarjan alemmat pultit on pinnapultteja, joku vääntäny poikki ja kannessa on tynkä jäljellä :? Imusarjan kanssa yhtenäiset pultit on tavallisia pultteja

http://motonet.fi/fi/varaosatuote/50-4112?ajoneuvo=567 Käviskö tuo? Pitäisi motonetissäkin onnistua liikkeiden välillä kuljetus.
Tiiviste, jos pakosarjaa haluaa askarrella.
http://motonet.fi/fi/varaosatuote/27-1667?ajoneuvo=567
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Kokemuksia v.1982 Toyota Corollasta.

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

voi olla viistokeula farkku KE70 coroollaan.

mulla voi olla isolamppuseen KE70 kulmaparkit, pitää tarkistaa.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia v.1982 Toyota Corollasta.

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Olisi hienoa jos ne jostakin saisi.Autoa ei hävitetä mutta tuo vaarnaruuvin katkeaminen tekee sen irroittamisen hankalaksi.Imusarja,pakosarja pois,kaasari ja vivustot pois.Töissä on vastakierretappisarja,lämmöllä voisi irrota.Corollan tyyppivika on imusarjan tiivisteen vuoto (pakosarja ja imusarja päällekkäin..lämpörasitus).Parasta olisi tehdä tiivisteet kuparista.Pohjan kunnostus vaatii sen verran hommia että voi olla että teen sen vasta kesällä maakunnissa.Kannattaa tehdä alustaan kunnon remontti.Yksi ongelma on se että autoa tarvii päivittäin.Katselin netistä halpoja käyttiksiä jos laittas Corollan vähäksi aikaa "telakalle"
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia v.1982 Toyota Corollasta.

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

yli 32 vuotiaissa lähes katsastetuissa autoissa ei arvo juuri alene.5 vuoden kuluttua voin olla jo eläkkeellä...silloin on aikaa vaikka asua auton alla :lol:
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia v.1982 Toyota Corollasta.

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Ei. Autotallin katto pelasti edellisenkin seisonnan puolitoista vuotta
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Kokemuksia v.1982 Toyota Corollasta.

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

löytyy kulmaparkkeja. ostakko kaikki 4kpl :lol:
2 oikeaa ja 2 vasempaa. etuumpiot löytyy kans :wink:
meijän KE70 nuo ei passaa ni ovat ylimääräsena tilaa viemässä.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia v.1982 Toyota Corollasta.

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

OK.Lähetä YV
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia v.1982 Toyota Corollasta.

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Alkaa kallistumaan myynnin puolelle.Ei ole paikkaa missä säilyttää.Kotitalolle on matkaa 620km,mutta sen tallissa on yksi auto jemmassa.Tarvitsen autoa lähes päivittäin ja aikaakaan ja paikkaa ei ole korjata vaikka osaisinkin.Omalla työpaikalla olisi vehkeet mutta en oikein viitsisi autokorjaamoakaan sinne perustaa.Ulos jätettynä pressutettunakin menee parissa vuodessa pilalle.Uudellamaalla tallipaikatkin maksaa.Joulun jälkeen pesen painepesurilla ja otan pari edustavaa kuvaa.Rullaavista romuista pyydetään jo 500 ja tällä on sentään ajettu 10tkm puolen vuoden sisällä.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia v.1982 Toyota Corollasta.

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Laitoin Corollan myyntiin Tori.fi.Toinen soittaja ostaa sen hilppeineen.Ei vaatinut että pölyt pyyhkimällä voisi viedä museokatsastukseen :lol: .Asialla on TOYOTA harrstaja...eli sen matka jatkuu...........
Vastaa Viestiin