Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
No se on kyllä liikaa yksin kustannettavaksi, pitäisi saada siihen isompi poppoo samanlaisia autoja kustannuksia jakamaan, mutta niinhän se ei tietysti käy kuten autotehtaan ilmoitus, mikä tietysti koskee suurta valmistusmäärää vaikka varmaan yhtä tai paria autoa vaan testataan. Sen 500e tai niissä havinoissa siitä voisi itse kertaluontoisesti maksaa, että saisi virallisesti tuon CO2/km selville ja todisteen siitä.
Ja eikö se riitä jos minä kerron sen Transitin todellisen kulutuksen 26v. kokemuksella? Varmaan pitää todellisen kulutuksen kanssa paremmin paikkansa kuin jonkun autotehtaan huijarilaboratorion mittaukset ja niistä johdetut "lukemat".
e. tämmöinenkin uutinen löytyi reilun vuoden takaa:
http://www.iltalehti.fi/autot/2014082018588311_au.shtml
Mitään ei näytä kuitenkaan tapahtuvan, sama huijaushomma vaan jatkuu, tai oikeammin sanottuna sehän vain pahenee. Joku puolueeton testilaitoshan näitä CO2 päästöjä pitäisi ruveta testaamaan, tässähän on laitettu ilmiselvästi ns. "pukki kaalimaan vartijaksi". Tämmöinen kuplahan pitää puhkaista, koska menee uskottavuus koko autoihin kohdistuvalta verotukselta.
Lyökööt sitten vaikka lautoihin tehtaansa jos eivät kerran pysty huijaamatta autojaan tekemään.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
e. Edellenkään ei vielä avautunut itselle, miksi tuota k-arvoa mitataan katsastuksessa? Mitä se kertoo ja näyttääkö se jotain päästöjä dieselmoottorista vai mitä? Mitä ihmeen virkaa päästöissä on jollain savun valonläpäisevyydellä? Jotainhan siinäkin kai sitten täytyy olla, koska on "päästömittaus" ja se ei muistaaksenin tuossa Transitissa saanut ylittää 2,5 lukemaa, no eihän tuo 0,11 ole lähelläkään sitä ja aina siinä on ollut 0, jotain niin kauan kun on mitattu katsastuksessa. Ja katsastusmies vielä kehunut, että on kuulemma hyvä k-arvo. Mutta mitä sillä on virkaa, kun ei siis näytä mitään kuitenkaan oikeiden päästöjen osalta? Ja kuitenkin se k-arvo pitää joka vuosi mitata vaikka se CO2/km arvo ainoastaan on merkitsevä päästöarvoissa? Jota ei voi taas mitata kuin (kerran?) valmistajan toimesta tai VTT:llä 1500 eurolla. Mistä tiedetään, kuinka kauan tuo CO2/km arvo pitää tulevaisuudessa auton päästöarvoissa paikkansa, jos sitä ei mitata myöhemmin ollenkaan?
Ja eikö se riitä jos minä kerron sen Transitin todellisen kulutuksen 26v. kokemuksella? Varmaan pitää todellisen kulutuksen kanssa paremmin paikkansa kuin jonkun autotehtaan huijarilaboratorion mittaukset ja niistä johdetut "lukemat".
e. tämmöinenkin uutinen löytyi reilun vuoden takaa:
http://www.iltalehti.fi/autot/2014082018588311_au.shtml
Mitään ei näytä kuitenkaan tapahtuvan, sama huijaushomma vaan jatkuu, tai oikeammin sanottuna sehän vain pahenee. Joku puolueeton testilaitoshan näitä CO2 päästöjä pitäisi ruveta testaamaan, tässähän on laitettu ilmiselvästi ns. "pukki kaalimaan vartijaksi". Tämmöinen kuplahan pitää puhkaista, koska menee uskottavuus koko autoihin kohdistuvalta verotukselta.
Lyökööt sitten vaikka lautoihin tehtaansa jos eivät kerran pysty huijaamatta autojaan tekemään.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
e. Edellenkään ei vielä avautunut itselle, miksi tuota k-arvoa mitataan katsastuksessa? Mitä se kertoo ja näyttääkö se jotain päästöjä dieselmoottorista vai mitä? Mitä ihmeen virkaa päästöissä on jollain savun valonläpäisevyydellä? Jotainhan siinäkin kai sitten täytyy olla, koska on "päästömittaus" ja se ei muistaaksenin tuossa Transitissa saanut ylittää 2,5 lukemaa, no eihän tuo 0,11 ole lähelläkään sitä ja aina siinä on ollut 0, jotain niin kauan kun on mitattu katsastuksessa. Ja katsastusmies vielä kehunut, että on kuulemma hyvä k-arvo. Mutta mitä sillä on virkaa, kun ei siis näytä mitään kuitenkaan oikeiden päästöjen osalta? Ja kuitenkin se k-arvo pitää joka vuosi mitata vaikka se CO2/km arvo ainoastaan on merkitsevä päästöarvoissa? Jota ei voi taas mitata kuin (kerran?) valmistajan toimesta tai VTT:llä 1500 eurolla. Mistä tiedetään, kuinka kauan tuo CO2/km arvo pitää tulevaisuudessa auton päästöarvoissa paikkansa, jos sitä ei mitata myöhemmin ollenkaan?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
??? Miten niin ei avaudu??? juurihan sanoit "Kyllä minäkin sen tiedän ettei se vastaa"? No nyt on varmaan mennyt puurot ja vellit sekaisin, edelleenkään vuosikatsastuksessa tehtävät PÄÄSTÖ/SAVUTUS MITTAUKSET ei liity MITENKÄÄN näihin "valmistajan ilmoittamiin" CO2/km arvoihin joilla esim, ne verot määräytyy, vaan perustuvat siihen samaan kontrolliin kuin muutkin vuosikatsastuksessa tehtävät tarkastukset, eli sen ajoneuvon käytön aikaisen KUNNON MÄÄRITTÄMISEEN! Ja kun se on noin vaikea tajuta niin marssi sinne konttorille ja pyydä sieltä selvitys (rautalangalla) miksi minun rakaasta Trsnsiitista ei mitata CO2 päästöjäsamarai kirjoitti:
e. Edellenkään ei vielä avautunut itselle, miksi tuota k-arvoa mitataan katsastuksessa? Mitä se kertoo ja näyttääkö se jotain päästöjä dieselmoottorista vai mitä? Mitä ihmeen virkaa päästöissä on jollain savun valonläpäisevyydellä? Jotainhan siinäkin kai sitten täytyy olla, koska on "päästömittaus" ja se ei muistaaksenin tuossa Transitissa saanut ylittää 2,5 lukemaa, no eihän tuo 0,11 ole lähelläkään sitä ja aina siinä on ollut 0, jotain niin kauan kun on mitattu katsastuksessa. Ja katsastusmies vielä kehunut, että on kuulemma hyvä k-arvo. Mutta mitä sillä on virkaa, kun ei siis näytä mitään kuitenkaan oikeiden päästöjen osalta? Ja kuitenkin se k-arvo pitää joka vuosi mitata vaikka se CO2/km arvo ainoastaan on merkitsevä päästöarvoissa? Jota ei voi taas mitata kuin (kerran?) valmistajan toimesta tai VTT:llä 1500 eurolla. Mistä tiedetään, kuinka kauan tuo CO2/km arvo pitää tulevaisuudessa auton päästöarvoissa paikkansa, jos sitä ei mitata myöhemmin ollenkaan?


Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Et ymmärtänyt pointtiani. Tarkoitin lähinnä sitä, että onko tuolla k-arvon mittauksella yleensä mitään tekemistä ns. "oikeitten päästöjen" kanssa? Joku "savun läpinäkyvyys" - onko sillä tekemistä jonkun varsinaisen päästön kanssa?
Eikö olisi parempi mittailla näitä CO2- pitoisuuksia ja kulutusta, koska niillä on merkitystä. Ei luulisi nykytekniikalla olevan vaikea järjestää? Minkä takia siihen vuorokausi pitää mennä?
Eihän tässä nyt vain jostain juuri minun Transitista pelkästään ole kysymys, vaan vanhemmasta kalustosta ylipäätänsä. Minähän esitän tässä vain omia kantojani tähän nykyiseen CO2-juttuun, mikä on mielestäni epäoikeudenmukainen. Mikäs tässä niin kovasti ahdistaa, jos kritisoi tätä nykyistä systeemiä? Onko sinun mielestäsi sitten kaikki ok?
Ja kun nuo valmistajien Co2/km ilmoitukset ei tunnu pitävän paikkaansa, niin eikö asialle pitäisi tehdäkin jotain?
Eikö olisi parempi mittailla näitä CO2- pitoisuuksia ja kulutusta, koska niillä on merkitystä. Ei luulisi nykytekniikalla olevan vaikea järjestää? Minkä takia siihen vuorokausi pitää mennä?
Eihän tässä nyt vain jostain juuri minun Transitista pelkästään ole kysymys, vaan vanhemmasta kalustosta ylipäätänsä. Minähän esitän tässä vain omia kantojani tähän nykyiseen CO2-juttuun, mikä on mielestäni epäoikeudenmukainen. Mikäs tässä niin kovasti ahdistaa, jos kritisoi tätä nykyistä systeemiä? Onko sinun mielestäsi sitten kaikki ok?
Ja kun nuo valmistajien Co2/km ilmoitukset ei tunnu pitävän paikkaansa, niin eikö asialle pitäisi tehdäkin jotain?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Ei hyvää päivääsamarai kirjoitti:Et ymmärtänyt pointtiani. Tarkoitin lähinnä sitä, että onko tuolla k-arvon mittauksella yleensä mitään tekemistä ns. "oikeitten päästöjen" kanssa? Joku "savun läpinäkyvyys" - onko sillä tekemistä jonkun varsinaisen päästön kanssa?


Lukaiseppa nyt jostai Tietosanakirjasta kuinka sellainen "CO2/km testi tehddäänsamarai kirjoitti:Eikö olisi parempi mittailla näitä CO2- pitoisuuksia ja kulutusta, koska niillä on merkitystä. Ei luulisi nykytekniikalla olevan vaikea järjestää? Minkä takia siihen vuorokausi pitää mennä?
Niimpä?samarai kirjoitti:Eihän tässä nyt vain jostain juuri minun Transitista pelkästään ole kysymys, vaan vanhemmasta kalustosta ylipäätänsä. Minähän esitän tässä vain omia kantojani tähän nykyiseen CO2-juttuun, mikä on mielestäni epäoikeudenmukainen. Mikäs tässä niin kovasti ahdistaa,
On! En omista yhtään ajoneuvoa josta ei olisi valmistajan antamia CO2 tietoja, eli niin kuin mainitsin se on oma tietoinen valinta.samarai kirjoitti: Onko sinun mielestäsi sitten kaikki ok?
Juu aloita sillä että menet eduskuntatalon portaille alasti istuskeleen ja kerrot että olet syömälakossa ja istut siinä niin kauvan kunnes Transiitista on mitattu CO2/km päästötsamarai kirjoitti:Ja kun nuo valmistajien Co2/km ilmoitukset ei tunnu pitävän paikkaansa, niin eikö asialle pitäisi tehdäkin jotain?

Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Tuntuu olevan herralle vaikea hyväksyä, että joku kritisoi näitä asioita - teeman otsikko on kuitenkin "Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä". Enkö siis voi tässä kirjoittaa asiasta omaa mielipidettäni? Sitä en ole väittänytkään, että se olisi oikea. Hyvä, että itse olet tyytyväinen vallitsevaan käytäntöön, mutta ainakin minulle sitä on turha yrittää väkisin tuputtaa.
Oman Transitin ajoneuvoverotus on tässä vain ollut tietenkin esimerkkinä, ei siihen kannata liikaa keskittyä. Kyse on kokonaisuudesta tässä ajoneuvo- ym. verotuksessa.
Oman Transitin ajoneuvoverotus on tässä vain ollut tietenkin esimerkkinä, ei siihen kannata liikaa keskittyä. Kyse on kokonaisuudesta tässä ajoneuvo- ym. verotuksessa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Ei vaan pää poittihan on sulla ollut se että miksi sinun Transiitista mitataan katsastuksessa savutus(K-arvo) eikä CO2 päästöä!?samarai kirjoitti:Tuntuu olevan herralle vaikea hyväksyä, että joku kritisoi näitä asioita - teeman otsikko on kuitenkin "Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä"
Siihen sinunkin on loppupeleissä tyydyttävä tai siirryttävä jo rollattorin sarviinsamarai kirjoitti:. Enkö siis voi tässä kirjoittaa asiasta omaa mielipidettäni? Sitä en ole väittänytkään, että se olisi oikea. Hyvä, että itse olet tyytyväinen vallitsevaan käytäntöön, mutta ainakin minulle sitä on turha yrittää väkisin tuputtaa.
samarai kirjoitti:
Oman Transitin ajoneuvoverotus on tässä vain ollut tietenkin esimerkkinä, ei siihen kannata liikaa keskittyä. Kyse on kokonaisuudesta tässä ajoneuvo- ym. verotuksessa.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Kyllähän se k-arvokin voidaan mitata, mutta haluaisin jos se vaan olisi realistisesti mahdollista selvittää, onko tuon Transitin CO2/km päästöt niin paljon suuremmat kuin vaikka siinä uudessa "possunokassa", että ajoneuvoveron määrä on suhteessa niihin päästöihin. Possunokan päästöt pitäisi myös mitata puolueettomassa testilaitoksessa.
Niin laskin, että jos vielä 26v. eläisin ja ajelesin tuolla Transitilla, niin olisin jo melkein kahdeksankymppinen. Sitä ei kuitenkaan koskaan etukäteen niissä varsinaisissa "loppupeleissä" tiedä kuka on silloin rollaattorissa tai elävien kirjoissa. Kyllä sinäkin tulet vielä vanhenemaan vaikka ehkä nyt vielä itsesi nuoreksi tunnetkin.
Ja varmaan on tyydyttäväkin maksamaan veronsa tai itkettävä ja maksettava, mutta en kuitenkaan silti aio olla kirjoittamasta mistään asiasta josta tunnen olevan epäoikeudenmukaisuutta vaikka se kuinka jotain harmittaisikin.
Niin laskin, että jos vielä 26v. eläisin ja ajelesin tuolla Transitilla, niin olisin jo melkein kahdeksankymppinen. Sitä ei kuitenkaan koskaan etukäteen niissä varsinaisissa "loppupeleissä" tiedä kuka on silloin rollaattorissa tai elävien kirjoissa. Kyllä sinäkin tulet vielä vanhenemaan vaikka ehkä nyt vielä itsesi nuoreksi tunnetkin.
Ja varmaan on tyydyttäväkin maksamaan veronsa tai itkettävä ja maksettava, mutta en kuitenkaan silti aio olla kirjoittamasta mistään asiasta josta tunnen olevan epäoikeudenmukaisuutta vaikka se kuinka jotain harmittaisikin.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Onko muissa EU maissa sama verotuskäytäntö kuin Suomessa?
Eihän se olisi temppu eikä mikään laittaa auto(j)a testipenkkiin ja ajaa se huuhaa EU testisykli.
Nyt vaan taitaa olla niin, ettei löydy ylempää tahoa, jota asia kiinnostaisi.
Eihän se olisi temppu eikä mikään laittaa auto(j)a testipenkkiin ja ajaa se huuhaa EU testisykli.
Nyt vaan taitaa olla niin, ettei löydy ylempää tahoa, jota asia kiinnostaisi.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Onhan se, ei muuta kuin VTT:hen aikaa varaamaan.samarai kirjoitti:Kyllähän se k-arvokin voidaan mitata, mutta haluaisin jos se vaan olisi realistisesti mahdollista selvittää, onko tuon Transitin CO2/km päästöt niin paljon suuremmat kuin vaikka siinä uudessa "possunokassa", että ajoneuvoveron määrä on suhteessa niihin päästöihin. Possunokan päästöt pitäisi myös mitata puolueettomassa testilaitoksessa.
? Häh kehut aina kuinka iäkäs olet? Ja olet vai jokusen vuoden minua vanhempi, itse olen aina ajattellut olevani vielä nuorisamarai kirjoitti:
Niin laskin, että jos vielä 26v. eläisin ja ajelesin tuolla Transitilla, niin olisin jo melkein kahdeksankymppinen. Sitä ei kuitenkaan koskaan etukäteen niissä varsinaisissa "loppupeleissä" tiedä kuka on silloin rollaattorissa tai elävien kirjoissa. Kyllä sinäkin tulet vielä vanhenemaan vaikka ehkä nyt vielä itsesi nuoreksi tunnetkin.
tulee ainakin halvemmaksi.samarai kirjoitti:
Ja varmaan on tyydyttäväkin maksamaan veronsa tai itkettävä ja maksettava, .
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Minä en, se on kuule niin, että kun tulee viiskymppiä täyteen, niin ei enää tiedä milloin täältä putoaa. Vanha se olet sitten sinäkin..toktornivako kirjoitti: , itse olen aina ajattellut olevani vielä nuori
.
Irwinin tai paremminkin Vexin sanoin: "Moni ylpeilee nuoruuden voimissaan -vaikka noutaja hiipi jo kannoillaan"
"Herrahississä niin moni kiipeilee, esimiehiä nuolee ja siipeilee -tuloskumpu vain nurkassa hautuumaan."
Kappaleessa " Esileikkiä elämä on vaan" https://www.youtube.com/watch?v=thdzuBnaHSE
Kannattaa kuunnella!
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
En! Olen viiskymppinen nuorisamarai kirjoitti:
Minä en, se on kuule niin, että kun tulee viiskymppiä täyteen, niin ei enää tiedä milloin täältä putoaa. Vanha se olet sitten sinäkin..


Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Se on totta, että ei ikä välttämättä mitään merkitse, mutta riski ja todennäköisyys sille putoamiselle viiskymppiä täytettyään on varmaan jokaisella suurempi. Samalla kaikki nyt viidenkympin korvilla tulleet sairaudet ovat itselle jääneet kroonisiksi. Mutta ei sitä kuolemaa kannata liikaa tietysti ajatella tai sitten ei enää tästä loppuelämästäkään selviä hengissä. Ehtoopuolella ollaan kuitenkin jo kovasti menossa. Hyvällä tuurilla voi elää vielä parikymmentä vuotta näillä spekseillä. Joku 75 taitaa olla yleinen elinajan odote muutenkin miehillä Suomessa? Venäjällähän 25% miehistä kuolee jo alle 55 -vuotiaina. Keravan hautausmaalla kun kävelee niin tulee jo yllättävän paljon kuitenkin tuttuja suunnilleen samanikäisiä vastaan.
Mutta se on tässä hyvä juttu, että kukaan ei jää kaipaamaan kun täältä lähdetään, pitää kai tuo Transitti kuitenkin jollekin testamentata, ettei mene sitten valtiolle huutokaupattavaksi..
Eihän tässä vielä mitään periksi ole annettu, mutta tosiasiat on tunnustettu, eikä enää kannata suunnitella elämäänsä liian pitkällä tähtäimellä. Toisaalta sen tiedon kanssa on helppo elää kun ei tarvitse haaveilla turhia vouhotuksia, eikä juuri uusien autojen ostojakaan. Ajokorttikin menee vanhaksi oliko se nyt jo 15v. päästä, eiköhän tuo Transitti vielä sinne asti kestä jos vaan itse elää niin kauan. Minua on aina kiukuttanut suunnattomasti aina kaikenlainen epärehellisyys, vääryys ja epäoikeudenmukaisuuus, ei se ole pelkästään iästä johtuvaa. Kaikkihan elämässään ihminen voi muuksi muuttaa, mutta ei omaa luonnettaan koskaan.
Lopetin tupakanpoltonkin parisen vuotta sitten, ettei sitten tarvitse katua, jos vaikka saa joskus keuhkosyövän, ettei aikoinaan tullut sitä tehdyksi ja sauvakävelyä joka päivä n.3km, joten ei tässä nyt vielä sentään kokonaan ole lusikkaa nurkkaan heitetty, eikä muutenkaan vielä ole mikään "maailmanlopun meininki" päällä.. Jos terveys pysyy vähänkin tässä kuosissa, niin oikeastaan henkinen tilanne on nyt parempi kuin koskaan. Rappiolla on hyvä olla, ei huolet paina, eikä rasitu polla.
Ja omalta kohdalta lienee jo kaikki sanottu tämän CO2 päästöhuijauksen kohdalla. Eli en hyväksy nykyistä systeemiä jossa lähinnä köyhemmät ovat keppihevosina ja maksavat suurempaa veroa siitä syystä, että ajokki on "vanhus". Tässäkin siis kyseessä eräänlainen ikärasismi. Ne vanhemmat autot ajaa monet varmaan saman asian kuin uudemmatkin, on vain pelkkää ihmisten kusetusta ja autotehtaiden lobbausta koko CO2 .
Toisaalta sisimmässäni tiedän, että tuskin nähdään kumpikaan enää niitä aikoja (jaa niin, mutta sinähän olitkin "50:nen ikinuori" ja varmaan elätkin ainakin 100-vuotiaaksi), että nämä "Autonvalmistajien kotkaukset päästötesteissä" on saatu loppumaan, ainakaan jos tätä päivä päivältä hullumpaa Jewropeiski Sojuzia ei saada minua ennen lautoihin.
En olisi ikinä uskonut, mutta alkaa olla jo Neuvostoliittoakin ikävä tämän rinnalla. Omatuntoni on kuitenkin puhdas tämän jätöksen osalta - minä äänestin "EI" neuvoa-antavassa kansanäänestyksessä v. 1994. Siitä äänestyksestähn se huijaus lähti myös tähän rahaliittoon. Toivottavasti tavataan Paavo Lipponenkin siellä "nahkurin orsilla".
Mutta se on tässä hyvä juttu, että kukaan ei jää kaipaamaan kun täältä lähdetään, pitää kai tuo Transitti kuitenkin jollekin testamentata, ettei mene sitten valtiolle huutokaupattavaksi..
Eihän tässä vielä mitään periksi ole annettu, mutta tosiasiat on tunnustettu, eikä enää kannata suunnitella elämäänsä liian pitkällä tähtäimellä. Toisaalta sen tiedon kanssa on helppo elää kun ei tarvitse haaveilla turhia vouhotuksia, eikä juuri uusien autojen ostojakaan. Ajokorttikin menee vanhaksi oliko se nyt jo 15v. päästä, eiköhän tuo Transitti vielä sinne asti kestä jos vaan itse elää niin kauan. Minua on aina kiukuttanut suunnattomasti aina kaikenlainen epärehellisyys, vääryys ja epäoikeudenmukaisuuus, ei se ole pelkästään iästä johtuvaa. Kaikkihan elämässään ihminen voi muuksi muuttaa, mutta ei omaa luonnettaan koskaan.
Lopetin tupakanpoltonkin parisen vuotta sitten, ettei sitten tarvitse katua, jos vaikka saa joskus keuhkosyövän, ettei aikoinaan tullut sitä tehdyksi ja sauvakävelyä joka päivä n.3km, joten ei tässä nyt vielä sentään kokonaan ole lusikkaa nurkkaan heitetty, eikä muutenkaan vielä ole mikään "maailmanlopun meininki" päällä.. Jos terveys pysyy vähänkin tässä kuosissa, niin oikeastaan henkinen tilanne on nyt parempi kuin koskaan. Rappiolla on hyvä olla, ei huolet paina, eikä rasitu polla.
Ja omalta kohdalta lienee jo kaikki sanottu tämän CO2 päästöhuijauksen kohdalla. Eli en hyväksy nykyistä systeemiä jossa lähinnä köyhemmät ovat keppihevosina ja maksavat suurempaa veroa siitä syystä, että ajokki on "vanhus". Tässäkin siis kyseessä eräänlainen ikärasismi. Ne vanhemmat autot ajaa monet varmaan saman asian kuin uudemmatkin, on vain pelkkää ihmisten kusetusta ja autotehtaiden lobbausta koko CO2 .
Toisaalta sisimmässäni tiedän, että tuskin nähdään kumpikaan enää niitä aikoja (jaa niin, mutta sinähän olitkin "50:nen ikinuori" ja varmaan elätkin ainakin 100-vuotiaaksi), että nämä "Autonvalmistajien kotkaukset päästötesteissä" on saatu loppumaan, ainakaan jos tätä päivä päivältä hullumpaa Jewropeiski Sojuzia ei saada minua ennen lautoihin.
En olisi ikinä uskonut, mutta alkaa olla jo Neuvostoliittoakin ikävä tämän rinnalla. Omatuntoni on kuitenkin puhdas tämän jätöksen osalta - minä äänestin "EI" neuvoa-antavassa kansanäänestyksessä v. 1994. Siitä äänestyksestähn se huijaus lähti myös tähän rahaliittoon. Toivottavasti tavataan Paavo Lipponenkin siellä "nahkurin orsilla".
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Ei äänen minäkin annoin ja eikös tulos ollut ei, mutta kyseessähän oli neuvoa antava kansanäänestys ja neuvoa ei kuuneltu joten silloinen eduskunta päätti kyllä.samarai kirjoitti:minä äänestin "EI" neuvoa-antavassa kansanäänestyksessä v. 1994...
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Ei vaan "Kyllä"-äänet voittivat (56,9 %).
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_EU ... 3%A4nestys
ja tuossa huijattiin niin, että se koski myös jäsenyyttä rahaliitossa. Paavo Väyrystähän piidettiin mielisairaana kun toi tuon silloin ilmi niissä EU:n jarrutuskeskusteluissa v.1994.
Muistan kun silloin juuri ennen äänestystä jonkun muijan kanssa väiteltiin tuosta kapakassa. Jäi mieleen hänen sanansa: : " Minähän en ala kenenkään algerialaisen kanssa jonottamaan lentokentillä samassa jonossa".
Sanoi vielä perään: "Tehän häviätte tämän äänestyksen" - no näinhän siinä kävi.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_EU ... 3%A4nestys
ja tuossa huijattiin niin, että se koski myös jäsenyyttä rahaliitossa. Paavo Väyrystähän piidettiin mielisairaana kun toi tuon silloin ilmi niissä EU:n jarrutuskeskusteluissa v.1994.
Muistan kun silloin juuri ennen äänestystä jonkun muijan kanssa väiteltiin tuosta kapakassa. Jäi mieleen hänen sanansa: : " Minähän en ala kenenkään algerialaisen kanssa jonottamaan lentokentillä samassa jonossa".

Sanoi vielä perään: "Tehän häviätte tämän äänestyksen" - no näinhän siinä kävi.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»