Sivu 71/80
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 10.12.2017 19:12
Kirjoittaja pressa
Vuoristo Erkkylä kirjoitti:Autoon on vaihdettu axtekin tilalle korvauskaasutin... saattaisiko lambda vaatia toimiakseen hyvin kuumaan pakosarjan ja tästä syystä nostaa kierrokset... kaasuttimestahan löytyy siis käsiryyppy ja vain yksi solenoidi
Eli olet vaihtanut autoon tavallisen kaasuttimen jota axtec järjestelmä ei pysty ohjaamaan. Tuo yksi solenoidi on tyhjäkäyntipiirille, eli jos siinä ei ole jatkuvaa sähköä niin tyhjäkäyntiä ei tahdo olla.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 19.12.2017 9:13
Kirjoittaja voimasika
Käykö 110 ladan etupenkit suoraa samaraan?
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 26.12.2017 18:01
Kirjoittaja Vuoristo Erkkylä
Jälleen näitä axtec kysymyksiä, eli onko axtekille tosiaan tavallista haihduttaa kaikki bensiini kohokammiosta muutamissa tunneissa, jos siis vaikka yön yli seisoo? Autossa kuuluisi olla ilmansuodattimena käsittääkseni aktiivihiilisuodatin, mutta kyseistä suodatinpanosta ei vissiinään ole enää saatavilla. Erittäin epämiellyttävää jokaisen kylmäkäynnistyksen yhteydessä porata startilla pitkiä aikoja kun odottaa että bensa saavuttaa kaasarin. Vanhan auton ozonissa ei tälläistä ominaisuutta ollut, mutta axtekissa näyttäisi olevan kohokammiossa 2 aukkoa ikäänkuin edistämässä tätä haihtumista. En todellakaan muutenkaan ymmärrä tätä axtekin rakennetta, mutta kun tuollainen tuossa pihassa seisoo niin pitäisi senkin kanssa nyt tulla jotenkin toimeen.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 26.12.2017 18:25
Kirjoittaja pressa
Ei haihdu muutamassa tunnissa axtec kaasutinkaan tyhjäksi. Onko bensapumpun molemmat venttiilit tiiviit?? ja onko kalvo kuinka venynyt?
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 29.12.2017 20:10
Kirjoittaja jta
Mulla teki axtec samaa. Parissa tunnissa ei ongelmaa tullut mutta esim. yön yli seisoissa oli pitkä startti edessä ennenkuin alkoi käynnistymään. Jotenkin hukkasi aina bensat linjastosta. Nyt on tavallinen kaasari paikoillaan mutta tuota oiretta ei enää ole. Ei karkaa bensa mihinkään eli en usko että pumpussa vika olisi koska ei useamman päivän seisominenkaan tyhjää bensalinjoja (näkee suodattimista). Pumppu on edelleen sama kuin axtec kaasuttimellakin ollut.
Edelleen olen sitä mieltä että tuo axtec olisi saanut jäädä keksimättä. Vikaherkkä ja erittäin vaikea korjata. Tiedän näitä olevan muutamia harvoja jotka toimii joten onnea heille.

Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 14.1.2018 20:47
Kirjoittaja Rh-
Elikkäs, ite kuolannu aina kombin nelivaloista prototyyppiä, ja nyt pihassa on 2104.
Mahtuuko maski ja valojen kehysmuovit kanttikeula aukkoon ilman isompaa pahoinpitelyä?
Tämä on toteutettava....
Hakusessahan on
tämä
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 23.1.2018 2:06
Kirjoittaja Lada1300
vasen vetari irtosi ajossa mitä kannattaa huomioida ei pitäisi vissiin olla vaikee homma laittaa takas paikalleen kun on ehjän näköinen.Takapyörän laakerisarja onko vaikee vaihtaa ?
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 23.1.2018 20:19
Kirjoittaja Jarkko_I
Lada1300 kirjoitti:vasen vetari irtosi ajossa mitä kannattaa huomioida ei pitäisi vissiin olla vaikee homma laittaa takas paikalleen kun on ehjän näköinen.Takapyörän laakerisarja onko vaikee vaihtaa ?
Rymppiholkki rälläkällä varovasti irti ja kopauttaa vanhan laakerin pois. Uusi laakeri tilalle ja punahehkuksi lämmitetty rymppiholkin puristaa tai paukuttaa vasaralla paikalleen
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 30.4.2018 20:30
Kirjoittaja Kostoni
Onkos tietoa vieläkö nuita Trim line tarroja saapi kanttilamppuseen ostettua jostakin?
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 30.4.2018 23:06
Kirjoittaja raul
Rh- kirjoitti:Elikkäs, ite kuolannu aina kombin nelivaloista prototyyppiä, ja nyt pihassa on 2104.
Mahtuuko maski ja valojen kehysmuovit kanttikeula aukkoon ilman isompaa pahoinpitelyä?
Tämä on toteutettava....
Hakusessahan on
tämä
Nollakolmosen maskia (ei muoviosia kuten nollakutosessa) et saa ilman runsasta leikkelyä kanttilampun peltien väliin. Ja tuskin kanttikombi juuri kaunistuisi kromipläjäyksestä keulalla, oma mielipide.... Olikohan ne useimmiten BMW E30/34 pyöreitä umpioita mitä vastaavia rakentaneet käyttivät? Sellainen saattoi olla jonkun puoli tuumaa tuplalampun valoja pienempi. Sellainen täystumma maski, tai ainakin maalaamalla taustalla pellit mustaksi, niin alkaa näyttämään ihan hyvältä.
Kuvan autoa olen jokusen kerran ajanutkin, se on kaverin auto ja varsin viitseliäästi tehty. Eestissä on toinen hyvin tehty proto-replika ja Venäjällä ainakin yks varsin siistin oloinen.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 17.5.2018 20:52
Kirjoittaja jta
Aluksi vähän taustatietoa ennen kyssäriä. Kyseessä bemarin 1,8 litranen kone mihin vaihdettu Lada 2105-tyypin kaasari pierupurkin tilalle ja laitettu sähköinen pumppu mikä antaa 0,4bar paineen. Kaasariin on nyt tehty täyshuolto, vivustot säädetty ja luonnollisesti myöskin puhdistettu kunnolla.
Nyt seuraa sitten se kyssäri. Aiheuttaako tuo paine sen että auton käydessä ykköskurkkuun valuu solkenaan bensaa? Erikoisuutena tässä kuitenkin sellainen että auton ollessa sammuksissa ja pumpun tehdessä saman paineen kaasari ei päästä bensaa läpi. Neulaventtiiliäkin on kokeiltu useampaa vaan tuolla ei ole apua löydetty. Samalla myöskin kokeiltua säätää bensapintaa alemmas vaan silläkään ei apua ole saatu. Kokeilin myöskin mig-lankasuutinta bensalinjassa kuristimena vaan sekään ei auttanut. Onko olemassa mitään jippoa vai pitääkö suosiolla hommata paineensäädin? Alkaa oleen itellä ideat loppu tuon suhteen.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 17.5.2018 21:49
Kirjoittaja degen
Noin äkkileltään suosittelen painesäädintä, joka säätää paineen 0 2 baariin.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 19.5.2018 18:50
Kirjoittaja jta
Säädettävä paineensäädin laitettu tilaukseen eilen. Kattotaan auttaako vai jatketaanko pään raapimista.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 30.5.2018 19:38
Kirjoittaja jta
Eipä ollut tuosta säätimestäkään apua. Paine nyt säädettynä 0,2bar vaan edelleen auton käydessä pukkaa bensaa läpi. Alan jo epäileen että voisiko tuo johtua siitä että tää iso moottori tekee pienellä kaasuttimella liian kovan alipaineen ja sen takia vetäisi läpi?
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 31.5.2018 20:07
Kirjoittaja jta
Noniin nythän se syyllinen löytyi. Nyt kun kokeilin hakea säädöt kohdilleen uudelleen niin loppui holvaaminen. Tyhjäkäyntiruuvia sai nyt kääntää monta kierrosta kiinni päin niin loppui ylimääräisen bensan tulo ja samalla sai nyt hakea seosruuvilekkin säädöt kohdilleen. Tällä kertaa ei tarvitse hakea kohtaa missä päästöt on pienimmillään vaan riittää kun auto käy hyvin. Tästä kun ei päästöjä tarvitse mitata.
Nyt sitten aloittaa suutinjumppa kakkoskurkulle kun täyskaasulla nykii rajusti kun on vielä vakio 162 suutin. Pikkukierroksilla pelaa aika hyvin.