Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
pressa
Viestit: 10491
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

hio ruosteet pois mitä saat
sen jälkeen maalaus upottamalla miranooliin
upotus maalauksen saa hienosti tehtyä pätkällä muoviputkea
eli tulppa päähän ja maalia puttkeen ja upotetaan koko varsi ja nostetaan kuivamaan
tällöin maalaus tulee ympäriinsä ja riittävä kalvopaksuus eikä ala kovin pian ruostumaan
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

menipä sitten 110:stä paisuntasäiliön pohja halki??? aika mielenkiintoinen tapaus.... uusi maksaa teltassa 70ekee ja ei oo hyllyss joten laitoin seat ibizan paisarin nyt tilalle....
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Tänään hävisi käynnistyksen eston pampula.En ole löytänyt sitä vielä kotoa...liekö pölyimurin pussissa kun imuroin.Pampulan kaari on täytynyt mennä poikki kun avaimet on tallella.Onneksi tämä tapahtui kotipiirissä.Varapampulaan laitoin varmistuksen sähkökaapelin pätkästä ja mustasta jeesusteipistä.

Lada 110 HB vm. 2003,30600 ajettu ja kerran katsastettu 8)
Sepesusi
Viestit: 328
Liittynyt: 14.5.2005 22:16
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sepesusi »

Jaska HKI kirjoitti:Tänään hävisi käynnistyksen eston pampula.En ole löytänyt sitä vielä kotoa...liekö pölyimurin pussissa kun imuroin.Pampulan kaari on täytynyt mennä poikki kun avaimet on tallella.Onneksi tämä tapahtui kotipiirissä.Varapampulaan laitoin varmistuksen sähkökaapelin pätkästä ja mustasta jeesusteipistä.

Lada 110 HB vm. 2003,30600 ajettu ja kerran katsastettu 8)
Tuo kaari on pampulan heikko kohta.Iteltä on kaksi kertaa pudonnut,onneksi auton lähettyville josta on löytyneet.Pikaliimalla ja kutistesukalla olen parsinut kasaan.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Pampula löytyi :D :D .....se oli jo menossa roskiin kun vaimo huomasi sen.Pampula on tehty kahdesta puolikkaasta,jonka sisällä käynnistyksen eston kide on.Koska pampulan kaari on ohut muutenkin niin ensin katkeaa toinen puolisko ja sitten toinen ja rasituksessa pampula irtoaa avainrenkaasta.Silti pampula näyttää ehjältä.Näin ainakin minun tapauksessa.Tein tähänkin pampulaan edellämainitun vahvistuksen.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

miten te noita avaimia käsittelette? tiedän useita ajonestollisen Ladan omistajia joilla on pysynyt ne mötikät ihan kunnossa, tää vähän sama ku se, että miten jotkut saa virta-avaimen katkamaan virtalukkoon?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Avaimia on pidetty taskussa yksin tai muitten avaimien kanssa.Yhtään avainta en ole virtalukkoon katkaissut.Katson olevani kiinteistöhuollossa avaimenkäsittelyn ammattilainen kun noitten "esec" ja "classic" avaimien kanssa joutuu muljaamaan päivittäin vuorokauden aikaan katsomatta.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Jaska HKI kirjoitti: jeesusteipistä.
jeesusteippi :wink:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Lada satakympin lämmitysilasuuttimet takajalkatilaan on kohdistettu lattiamattojen suuntaisesti.Jos takamatkustajien kengissä on kulkeutunut lunta matoille niin ne sulavat oitis ja muuttuvat vesihöyryksi.Tein kyseiselle suuttimien kohdistukselle parannuksen.Puolentoista litran limsapullon leikkasin pustysuunnassa kolmeen osaan.Kahta osaa näistä käytin ilmanohjaimena.Asennus tapahtuu siten että ilmasuuttimia kiinni pitävä mutteri irroitetaan ja pullosta tehtyyn ohjaussiivekkeeseen tehdään pultille reikä.Siiveke asennetaan alimmaiseksi,sitten ilmasuutin,joka kiristetään mutterilla.Asennustarvikkeen hinnaksi tulee 40snt.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Tätä "kokemuksia lada 110:sta" on tullut kirjoiteltua kolme vuotta.Ladakerhon sivustojen kaatumisen johdosta syksyllä 2003 topikin nimeksi tuli "lisäkokemuksia Lada 110:sta".Jo silloin Ladakerhon sivusto oli niin suosittu että se aiheutti eräissä käyttäjissä vakavia vieroitusoireita.Keskustelua käytiin osaksi vieraskirjan avustuksella.

Ostaessani auton siinä oli vuoden takuu.Enempää ei Ladaan takuuta saanut.Takuuseen vuoden sisällä menivät ainakin:
-takaluukun kaasupumput
-jäähdytysvesiletku
-kaksi rääkyvää keskuslukkoa
-nopeusmittarin anturi
-kosteutta keräävä sivuvilkku
-koliseva vilkun lasi
-rikkinäinen lämmityslaitteen säätöyksikkö
-toimimaton käsijarrun lukitusnuppi
-palanut takavalo

Itse korjattuja vikoja ovat olleet:
-irronnut huohotusletkun klemmari
-lukon mekaaninen yhteus keskuslukitusyksikölle
-pissapojan moottori
-kilisevä katalysaattorin suojapelti
-takavalon kontaktihäiriöt lampun kannassa
-palanut ajovalopoltin
-kontaktihäiriö sytytysvirtakaapeleissa
-kattotermostaatin puhaltimen korjaus
-kuljettajan puoleisen ovikytkimen herkistely (ajonesto)

Synteettiset öljyt Mobil 1..5W 40 tai Teboil Silver 5W 40 vaihdettu 2x vuodesssa samoin suodatin.Jäähdytysnesteet,jarrunesteet ja ilmansuodatin vaihdettu.4-kärkitulpat vaihdettu ja niistä on ainoastaan hyviä kokemuksia.Auto vahattu käsin kolme kertaa vuodessa.Alustan massauksia paranneltu tänä kesänä.Roiskeläpät edessä ja takana.Samoin asennettu kynnyskoteloiden suojat,jotka suojaavat kynnyskoteloiden naarmuuntumista ovien alatiivisteiden kohdalta.Autolla jettu 31000km.

Alkuvaikeuksien jälkeen Ladalla ajo on ollut yhtä juhlaa ja mielestäni olen tehnyt hinta laatusuhteeltaan oikean valinnan.

Lada 110 16v HB vm.2003
Avatar
lada-juntti
Viestit: 482
Liittynyt: 23.5.2006 8:42
Paikkakunta: Ilmajoki

Satakympit rulettaa

Viesti Kirjoittaja lada-juntti »

Itse olen aika vihreä Ladan omistaja, mutta ihan hyvin menee. 5500 km ajettu, ja ainut ongelma, renkaiden ravistus on hävinnyt itsestään. Uskon että niinkuin aluksi funtsin, renkaat eivät olleet ihan pyöreät ( Rosava, made in Ukraina ) , mutta nyt ne ovat kuluneet pyöreiksi. En keksi muuta selitystä ravistuksen katoamiselle. Nykyään Ladalla ajaminen on yhtä juhlaa!!!
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
corona
Viestit: 288
Liittynyt: 19.5.2004 14:36

Viesti Kirjoittaja corona »

113 000 suurin piirtein ajettu, aiemmin melkoisen viaton farmari (olen kyllä tuolla aiemmin luetellut niitä takuuvuoden aikaisia) on nyt ruvennut nyppimään pahasti. Eli sanottakoon nyt vielä; ei ole ollut paljon vikoja. Mielestäni suorastaan viisaan miehen valinta, no semmoisia me kaikki, paitsi nuo naiset, jotka siis eivät ole miehiä - viisaita toki.
Mikä mättää; ennen lomamatkaa kyselin jo, mitä tehdä kun lämmityslaite "huutaa" täysillä. Koko kesän se sitten oli ihan kunnolla, ajattelen ettei mitään vikaa ollutkaan ja kiersimme suomenniemen ympäri ilman ongelmia. Ja nyt työmatkoilla taas lämpiää "sauna"!
Voi niitä aikoja, kun Ladassa oli vipu, josta säätää lämpö sopivaksi! Laitetaan näitä hemmetin automaatteja, joista en tiedä kuinka päästä eroon.
No en ole saanut kunnon vastauksia mistään, joten kai siitä eroon pääsee vaihtamalla koko auto. Näinhän Delta aina sanoo; "ei me ruveta mitään vikaa etsimään, tulee halvemmaksi vaihtaa koko osa". Jos et tiedä mistä osasta on kyse, niin ....
Sepesusi
Viestit: 328
Liittynyt: 14.5.2005 22:16
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sepesusi »

Jos tarkoitat että jää lämmitys asentoon,niin mulla on auttanut kun kääntää säätimen laidasta laitaan kerran pari .Ja toiseksi talvi tulloo :D eikä tuo niin enää haittaa.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
corona
Viestit: 288
Liittynyt: 19.5.2004 14:36

Viesti Kirjoittaja corona »

Juu sitä just tarkoitan, lämpöä piisaa. Tuo räpsyttely auttoi vielä vuosi sitten, vaan ei auta enää. Tiedätpähän mitä odottaa ja uskoisin, ettet edes talvella halua sen täysillä paahtavan.
Avatar
kalle
Viestit: 106
Liittynyt: 12.4.2004 3:05
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kalle »

Vikahan on joko siinä yksikössä, missä ne säätöhanikat on tai sitten katon anturissa, joka haistelee ilman lämpötilaa (lampun vieressä). Molemmat osat äärimmäisen helposti vaihdettavia, eivätkä maksa Venäjällä mielettömiä. Tiedän. Olemme Suomessa.

Vaihdoin hiljattain sen anturin, mutta kun en meidän satakympillä juurikaan ajele, vaan vaimo hoitaa sen ja nykyisin hänkin harvakseltaan, en pysty sanomaan tuliko vika korjatuksi. (Ne on ne eri käsitteet, jotka diagnoosia vaikeuttaa. Siis auton diagnoosia.)
Vastaa Viestiin