Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Missäs kohtaa / kokonen se mätäpönttö on siellä takalokarin sisällä ?
En mä siellä kyllä mitään pönttöä nähnyt, kun just renkaat vaihdoin.
Mullakin uutena tuli vettä takakontin niihin sisä muovikaukaloihin,
mutta ei ole tullut enää vuosiin, se takuuaikana saatiin korjattua ja
ilmeisesti se vesi tuli noista pikku sivuikkunoista, koska ne tiivistettiin jollain mustalla mönjällä sisältäpäin, eikä sen jälkeen ole vettä kontissa näkynyt.
Apparin puoleinen pippeli oli lakannut ruiskimasta nestettä,
oli koko systeemi irronnut tai oikeastaan se suutin on ruuvilla kiinni
siinä mustassa muovi säleikössä ja sieltä oli murtunut ruuvin paikka, no pärjäähän sitä yhdelläkin pippelillä, on sen verran hyvä suihku vielä.
En mä siellä kyllä mitään pönttöä nähnyt, kun just renkaat vaihdoin.
Mullakin uutena tuli vettä takakontin niihin sisä muovikaukaloihin,
mutta ei ole tullut enää vuosiin, se takuuaikana saatiin korjattua ja
ilmeisesti se vesi tuli noista pikku sivuikkunoista, koska ne tiivistettiin jollain mustalla mönjällä sisältäpäin, eikä sen jälkeen ole vettä kontissa näkynyt.
Apparin puoleinen pippeli oli lakannut ruiskimasta nestettä,
oli koko systeemi irronnut tai oikeastaan se suutin on ruuvilla kiinni
siinä mustassa muovi säleikössä ja sieltä oli murtunut ruuvin paikka, no pärjäähän sitä yhdelläkin pippelillä, on sen verran hyvä suihku vielä.
Joo siis se on kuskinpuolella ihan siinä että näkyy vaikka olis renkaaat paikallaan.110HB kirjoitti:Missäs kohtaa / kokonen se mätäpönttö on siellä takalokarin sisällä ?
En mä siellä kyllä mitään pönttöä nähnyt, kun just renkaat vaihdoin.
Mullakin uutena tuli vettä takakontin niihin sisä muovikaukaloihin,
mutta ei ole tullut enää vuosiin, se takuuaikana saatiin korjattua ja
ilmeisesti se vesi tuli noista pikku sivuikkunoista, koska ne tiivistettiin jollain mustalla mönjällä sisältäpäin, eikä sen jälkeen ole vettä kontissa näkynyt.
Apparin puoleinen pippeli oli lakannut ruiskimasta nestettä,
oli koko systeemi irronnut tai oikeastaan se suutin on ruuvilla kiinni
siinä mustassa muovi säleikössä ja sieltä oli murtunut ruuvin paikka, no pärjäähän sitä yhdelläkin pippelillä, on sen verran hyvä suihku vielä.
Just kattelin sukulainsen 110 :stä tota samaa juttua..
Ainakin muovinen on noin 20cmX20cm ehkä vähän reilu...
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Onko sulla takana lokarit? Silloin pönttö on lokarin takana. Pönttö on päänkokoinen murikka ja on yläreunassa pyöräkoteloa.110HB kirjoitti:Missäs kohtaa / kokonen se mätäpönttö on siellä takalokarin sisällä ?
En mä siellä kyllä mitään pönttöä nähnyt, kun just renkaat vaihdoin.
Mullakin uutena tuli vettä takakontin niihin sisä muovikaukaloihin,
mutta ei ole tullut enää vuosiin, se takuuaikana saatiin korjattua ja
ilmeisesti se vesi tuli noista pikku sivuikkunoista, koska ne tiivistettiin jollain mustalla mönjällä sisältäpäin, eikä sen jälkeen ole vettä kontissa näkynyt.
Apparin puoleinen pippeli oli lakannut ruiskimasta nestettä,
oli koko systeemi irronnut tai oikeastaan se suutin on ruuvilla kiinni
siinä mustassa muovi säleikössä ja sieltä oli murtunut ruuvin paikka, no pärjäähän sitä yhdelläkin pippelillä, on sen verran hyvä suihku vielä.
Tuo tuulilasin pesusuutin hässäkkä on surkee viritelmä.Mulla jätti vas. alakulman paskaiseksi. Laitoin lisäsuuttimen ritilän päälle,nyt ei hankaa hiekalla lasia pilalle.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Tavallinen 2 haarainen suutin autotarvikeliikkeestä.Porasin reiän muoviritilään ja t-liittimellä otin liitoksen vanhasta letkusta.
Musta suutin ei paljon näy vaikka siinä päällä vähän törröttää.
Kannattaa vaikka ensin liittää letkut,että voi hakea paikkaa ennen reijän porausta.
Musta suutin ei paljon näy vaikka siinä päällä vähän törröttää.
Kannattaa vaikka ensin liittää letkut,että voi hakea paikkaa ennen reijän porausta.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Peräkontin kaukalossa oli edelleen vettä (jäätä).Nyt irroitin HB:ssä olevat kolmiolasin suojalistat.Kattoa myötäilevä kaareva lista on alkupäästään ruuvilla kiinni ja peittää myös pystylistan yläpään.Loput kiinnikkeet ovat muoviholkkeja.Holkit on mahdollista saada ehjänä pois lämmittämällä,liukasteella ja ruuvitaltalla kangottamalla ja lopuksi kärkipihdeillä.
Listojen alta paljastui lasi,joka oli liimattu koriin kiinni mustalla silikonilla.Työn jälki oli kuin "rukkaset kädessä" tehty.Mitä siitä kun se peitetään listalla.Vähän niikuin rakennuksilla nykyään
.
Lasin tiiveys on erityisen tärkeää koska ovien yläsaumat johtaa veden autolla ajettaessa kolmiolasin yläreunaan ja sieltä haarautuen pitkin silikonipintaa taakse- ja alaspäin.Auton sisälle päässyt vesi tippuu takapyräkaarien päälle joutuen peräkontin sivuposken kaukaloon tai sen alle.Samalla vesi kastuttaa peräkontin topaukset.Sieltä pikkuhiljaa haihtuessaan se nousee autossa olevan lämpimän ilman vaikutuksesta ylös ja tiivistyy kylmän takalasin pinnalle huurteeksi ja myöhemmin auton jäähdyttyä jääksi.
Tiivistin lasien pinnat leveällä sähköteipillä.Näin tehden silikonisauma jää kokonaan teipin alle.Teipin rajapinnat vettä vastaan ovat lasipinta ja ikkunan yläkaari ja pystytolppa.Ylimääräisen teipin poistin mattoveitsellä lasia vasten leikkaamalla niin silloin kaikki suojaukset jää piiloon listojen alle.Lopuksi listat paikoilleen.Lopuksi teippasin jopa suojatulpat piiloon.
Kuivasin peräkontin kaukalon.Laskin veden pois poistamalla suojatulpan ja pyyhin kosteat peltipinnat kuiviksi.
Oikean puolimaisessa kaukalossa oli myös kosteutta mutta ei niin paljon. En edes muista milloinkaan sitä kuivanneeni.Sama tiivistys vielä sinne.
Ensi keväänä kun on lämmintä teen lopulliset kittaukset.Täytyy muistaa että kitin pitää olla neutraalia eikä mitään hapotettua saniteettikamaa joka ruostuttaa pellit.
Insinöörejä on turha moittia jos se silikoniruutan kanssa toheloiva työläinen tekee sutta ja sekundaa.Syytä voi hakea muualta.
Listojen alta paljastui lasi,joka oli liimattu koriin kiinni mustalla silikonilla.Työn jälki oli kuin "rukkaset kädessä" tehty.Mitä siitä kun se peitetään listalla.Vähän niikuin rakennuksilla nykyään

Lasin tiiveys on erityisen tärkeää koska ovien yläsaumat johtaa veden autolla ajettaessa kolmiolasin yläreunaan ja sieltä haarautuen pitkin silikonipintaa taakse- ja alaspäin.Auton sisälle päässyt vesi tippuu takapyräkaarien päälle joutuen peräkontin sivuposken kaukaloon tai sen alle.Samalla vesi kastuttaa peräkontin topaukset.Sieltä pikkuhiljaa haihtuessaan se nousee autossa olevan lämpimän ilman vaikutuksesta ylös ja tiivistyy kylmän takalasin pinnalle huurteeksi ja myöhemmin auton jäähdyttyä jääksi.
Tiivistin lasien pinnat leveällä sähköteipillä.Näin tehden silikonisauma jää kokonaan teipin alle.Teipin rajapinnat vettä vastaan ovat lasipinta ja ikkunan yläkaari ja pystytolppa.Ylimääräisen teipin poistin mattoveitsellä lasia vasten leikkaamalla niin silloin kaikki suojaukset jää piiloon listojen alle.Lopuksi listat paikoilleen.Lopuksi teippasin jopa suojatulpat piiloon.
Kuivasin peräkontin kaukalon.Laskin veden pois poistamalla suojatulpan ja pyyhin kosteat peltipinnat kuiviksi.
Oikean puolimaisessa kaukalossa oli myös kosteutta mutta ei niin paljon. En edes muista milloinkaan sitä kuivanneeni.Sama tiivistys vielä sinne.
Ensi keväänä kun on lämmintä teen lopulliset kittaukset.Täytyy muistaa että kitin pitää olla neutraalia eikä mitään hapotettua saniteettikamaa joka ruostuttaa pellit.
Insinöörejä on turha moittia jos se silikoniruutan kanssa toheloiva työläinen tekee sutta ja sekundaa.Syytä voi hakea muualta.
Niin kyllähän toi "teoriassa" noin on - miten on sitten "käytännössä"Jusu kirjoitti:Eipä kyllä paljoa maksaisi vaivaa pelata minkään teippien kanssa, vaan kannattaisi kiikuttaa se Lada suoraan Deltaan ja vaatia että liimaavat ne ikkunat kunnolla kiinni. Tuohan on ilmiselvä valmistusvika ja se kuuluu virhevastuuseen vaikka varsinainen takuuaika olisikin jo päättynyt.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Kyllä tosta pöntöstä voisi mun mielestä vedota myös "piilevään virheeseen" - ensiksi kuka sen todistaa että se on uutena ollut "täysin ruosteeton", jos se parin kolmen vuoden sisällä on läpimätä "normaalissa käytössä"
- ja toisekseen toihan on aivan selvä suunnitteluvirhe -onko sillä paljon eroa valmistusvirheestä? 


Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Hyvältä näyttää huurtumisen suhteen.Takalasistakin näkee jo ulos.Periaateessa voisin reklamoida Malmin Deltaa valmistusviasta kun nykyinen työpaikka on 300m päässä sieltä ja pakkasessa kittihommia on aika turha tehdä.Ammattimies tekisi homman alle tunnissa.En tiedä onko muitten merkkien kohdalla tavallista että asiakas korjaa itse pikkuviat ja neuvoo tehtaan diileriä miten auto pitäisi tehdä 

On minunkin alettava kokeilemaan hattuhyllylle pikku puhaltimia, huurtuminen on ongelmana. Yksin ajellessa lasit pysyy kirkkaina, mutta kun kyydissä on pari, kolme henkeä niin huuru tukkii takaoven ikkunat, takalasinkin. Tehokas olisi varmaan sellainen raotettava lippa hb: peräluukussa, takaikkunan levyinen.
warre 353w sedan,
Nyt on 110:in kannentiiviste vaihdettu,olipahan homma purkaa kaikki tavarat edestä pois,ennenkuin pääsi irroittamaan kantta.Eli hommahan alkoi siitä,kun ajotietokone alkoi ilmoitella sytytyshäiriöistä ykkössylinteristä.Samaan aikaan myös paisuntasäiliö oli mystisesti tyhjentynyt.Lisää nestettä paisuntasäiliöön,jolloi ilmeni ns"perunakattila-ilmiö"eli painetta kerääntyi paisuntasäiliöön.Kun kansi oli irti totesin diagnoosin oikeaksi,sillä ykkössylinterin männäpää kiilsi kuin peili,muiden ollessa pikimustia päältä.Tiiviste oli vaurioitunut noin vajaa sentin matkalta.Ristimittaus ei osoittanut havaittavaa kieroutta kannessa.Nyt parin päivän ajon jälkeen ei ole ollut havaittavissa lämmönnousua eikä sytytyshäiriöitä ja jäähdytysnestettäkään ei ole kadonnut.
Lada 110 HB 16V -02 ml.93000 km
Lada 110 HB 16V -02 ml.93000 km