Madallus

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
kommari2105
Viestit: 246
Liittynyt: 10.2.2008 1:43
Paikkakunta: pohjois-karjala
Viesti:

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja kommari2105 »

Tere ja moro.

Minulla on saabin iskarit (öljyt) ja omat jouset 2 kieroksella lyhentynä, eessä.
Riittävän jäykkä, ei ollu leimaamisessa mitään sanomista. Takana farkku latan jouset ja niistä poistettu 2 kierosta, ja 240 volvon kaasut takana,
sopivan jäykkä. Kuvassa 14" alut, renkaat 185/60 että ei saa niin matalia kadulle etteis nylkyttäs mutkassa asfaltilla, ns vyöryy kumi alle.

Mutta ku osaa ja ei anna häritä ni hyvin pärjää. :lol:

:lol: :lol:
Nappis projekti -85. Honda Accord Tourer Käyttis. Kesälada 2107 1700i -94 / Ex-Ladat 2105 2kpl/ 2010 / 2000 luku, 2101-81 1kpl Fiat 127 -81 / -84 Fiat 128 1100cc -78 Fiat 128 -77 special laho

Minun ei tarvitse imagoa kohentaa siksi ajan ladalla.
kommari2105
Viestit: 246
Liittynyt: 10.2.2008 1:43
Paikkakunta: pohjois-karjala
Viesti:

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja kommari2105 »

Lisätietoo.
Saab 900 vm-78-93 etu iskarit. ja Takana volvo 240 sarjan takaiskarit.
Nappis projekti -85. Honda Accord Tourer Käyttis. Kesälada 2107 1700i -94 / Ex-Ladat 2105 2kpl/ 2010 / 2000 luku, 2101-81 1kpl Fiat 127 -81 / -84 Fiat 128 1100cc -78 Fiat 128 -77 special laho

Minun ei tarvitse imagoa kohentaa siksi ajan ladalla.
Avatar
sasu
Viestit: 120
Liittynyt: 26.10.2008 17:44
Paikkakunta: Kerava

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja sasu »

Nyt on omassa ladassa edessä 124 -mersun sporttijouset vakioiskarein, takana vakiot leikeltynä ja bilsteinin säädettävillä kaasuiskareilla.

Eteen pitäis saada jostain melko tiukat iskarit, veikkaisin että noi saabin iskarit joita useammat käyttää jäävät liian pitkiksi joustoiltaan + pehmeiksi.

Joten menisköhän tonne eteen jonkun toisenkin auton iskarit?
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Tähän homaan löytyy ihan oikeitakin Ladan jousia! madaltaa 30-90mm H:140€ Sarja ja jäykemmät iskarit(Sport) 80€ pari
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

rallikuski

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja rallikuski »

toktornivako kirjoitti:Tähän homaan löytyy ihan oikeitakin Ladan jousia! madaltaa 30-90mm H:140€ Sarja ja jäykemmät iskarit(Sport) 80€ pari
Saapiko ihan suomesta vai joutuuko venäjän maalta hakemaan..?
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Juu Kangasalta! ovat tosin Venäläisiä! YV:tä jos kiinnostaa?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
sasu
Viestit: 120
Liittynyt: 26.10.2008 17:44
Paikkakunta: Kerava

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja sasu »

Jollain sivulla oli juttua noista Ladan Camberien säädöistä. Autoa on nyt madallettu "jonkunverran", ja pitäs saada vähän lisää ilmeisesti negatiivista camberia...

Vielä kuva kyseisestä laitteesta: http://www.sasu.kuvat.fi/kuvat/Lada+210 ... medium.jpg
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja START »

eikös sinne alatukivarren väliin laiteta sitten lisää prikkaa että pyörät muuttuu oikeeseen asentoon :idea:
ei se mikään mahoton homma ole
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
sasu
Viestit: 120
Liittynyt: 26.10.2008 17:44
Paikkakunta: Kerava

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja sasu »

START kirjoitti:ei se mikään mahoton homma ole
Ei toki, mietin vain että miten se menee käytännössä. Ja saako takaata säädettyä mitenkään?
Avatar
pressa
Viestit: 10430
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja pressa »

eihän takapäässä muutu mitenkään kun on jäykkä taka-akseli. Toki takapäätä voi muokata isovirtaisella puikkohitsillä kun tekee saumaa ja antaa jäähtyä. Ralli miehet tietää tästä enemmän...
kommari2105
Viestit: 246
Liittynyt: 10.2.2008 1:43
Paikkakunta: pohjois-karjala
Viesti:

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja kommari2105 »

sasu kirjoitti:Nyt on omassa ladassa edessä 124 -mersun sporttijouset vakioiskarein, takana vakiot leikeltynä ja bilsteinin säädettävillä kaasuiskareilla.

Eteen pitäis saada jostain melko tiukat iskarit, veikkaisin että noi saabin iskarit joita useammat käyttää jäävät liian pitkiksi joustoiltaan + pehmeiksi.


Joten menisköhän tonne eteen jonkun toisenkin auton iskarit?
Toyota hiace siitä. kaikkihan ne käy mitkä on samalla kiinityksellä.

10 kertaa jäykemmät on nuo saabin ku larpan omat.

Täälä joku joskus sano että jos teet lian jäykän ni kori antaa sit periks jostain kohin.

Sori en tajunnu kahtoa nuita sinun kuvija, onhan tuo aika lintassa, täälä ei pääsis ees pihaan nuin lintassa,
tuohon varmaan kannata ehtii säädettävät bilsteinit.
Tai sit ihan teetättää iskarit.
Nappis projekti -85. Honda Accord Tourer Käyttis. Kesälada 2107 1700i -94 / Ex-Ladat 2105 2kpl/ 2010 / 2000 luku, 2101-81 1kpl Fiat 127 -81 / -84 Fiat 128 1100cc -78 Fiat 128 -77 special laho

Minun ei tarvitse imagoa kohentaa siksi ajan ladalla.
Avatar
sasu
Viestit: 120
Liittynyt: 26.10.2008 17:44
Paikkakunta: Kerava

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja sasu »

Pitäis vaan tietää kuinka pitkät ne vakiot on, paljon niissä on iskun pituus ja millaset kiinnitykset niissä on?

Pitää käydä jossain motonetin tiskillä sit ihmettelemässä tai jotain.
kommari2105
Viestit: 246
Liittynyt: 10.2.2008 1:43
Paikkakunta: pohjois-karjala
Viesti:

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja kommari2105 »

sasu kirjoitti:Pitäis vaan tietää kuinka pitkät ne vakiot on, paljon niissä on iskun pituus ja millaset kiinnitykset niissä on?

Pitää käydä jossain motonetin tiskillä sit ihmettelemässä tai jotain.
samanlainen kiinitys ku ladassa, ylhäälä tappi 12mm ja alhaala lenkki etuiskarissa

saab oli tosin iso alapäästä, mutta muokkaamalla käy helposti

ladas 10mm reikä ja saabissa 16mm reikä että kumeja vaihtamalla, muokkaamalla sopii
peri senttiä on pidemmät noi saabin mulla jousto on alempana ku ladan omissa iskareissa.
50mm putos mulla tuo.

230mm saab muistaakseni ala asennossa ja ladan vakio 255mm ja yläpää tais olla 280mm saab
joku voi korjata jos tietää paremmin ton ladan vakio iskarin korkeuden.


On tässä yks huono puoli että mutkassa tahtoo pomppia ku renkaan korkeus ei vastaa tuota jäykkyyttä,
liian korkeet renkaat.
nyt 185/60 14" renkaan reuna pettää asfaltilla

soralla ei tuon jäykyyden takii voi ees ajaa.
onneks ei tarvii ajaa.
http://www.nordenrengas.fi/Kesarenkaat_ ... 4/cat/5231
nuilla ois korjattu, mutta jää viimenenkin jousto pois sit.
:lol:
Nappis projekti -85. Honda Accord Tourer Käyttis. Kesälada 2107 1700i -94 / Ex-Ladat 2105 2kpl/ 2010 / 2000 luku, 2101-81 1kpl Fiat 127 -81 / -84 Fiat 128 1100cc -78 Fiat 128 -77 special laho

Minun ei tarvitse imagoa kohentaa siksi ajan ladalla.
Avatar
ElManu
Viestit: 270
Liittynyt: 17.5.2006 14:37
Paikkakunta: Joensuu

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja ElManu »

Meni ne iskarit alapiästä paikalleen, ko otti Latan iskareista siihe keskelle sen metalli holokin.. Ja Saban kumit ol..
Ihe ku tekköö, ni suap just semmosen ku sattuu tulemmaan!
kommari2105
Viestit: 246
Liittynyt: 10.2.2008 1:43
Paikkakunta: pohjois-karjala
Viesti:

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja kommari2105 »

ElManu kirjoitti:Meni ne iskarit alapiästä paikalleen, ko otti Latan iskareista siihe keskelle sen metalli holokin.. Ja Saban kumit ol..
Juu eikös se niin pitäny laittaakkin muistaakseni sanoin.
Nappis projekti -85. Honda Accord Tourer Käyttis. Kesälada 2107 1700i -94 / Ex-Ladat 2105 2kpl/ 2010 / 2000 luku, 2101-81 1kpl Fiat 127 -81 / -84 Fiat 128 1100cc -78 Fiat 128 -77 special laho

Minun ei tarvitse imagoa kohentaa siksi ajan ladalla.
Vastaa Viestiin