Sivu 9/29
Re: Madallus
Lähetetty: 9.12.2008 11:49
Kirjoittaja kommari2105
Tere ja moro.
Minulla on saabin iskarit (öljyt) ja omat jouset 2 kieroksella lyhentynä, eessä.
Riittävän jäykkä, ei ollu leimaamisessa mitään sanomista. Takana farkku latan jouset ja niistä poistettu 2 kierosta, ja 240 volvon kaasut takana,
sopivan jäykkä. Kuvassa 14" alut, renkaat 185/60 että ei saa niin matalia kadulle etteis nylkyttäs mutkassa asfaltilla, ns vyöryy kumi alle.
Mutta ku osaa ja ei anna häritä ni hyvin pärjää.

Re: Madallus
Lähetetty: 28.3.2009 9:18
Kirjoittaja kommari2105
Lisätietoo.
Saab 900 vm-78-93 etu iskarit. ja Takana volvo 240 sarjan takaiskarit.
Re: Madallus
Lähetetty: 3.5.2009 23:39
Kirjoittaja sasu
Nyt on omassa ladassa edessä 124 -mersun sporttijouset vakioiskarein, takana vakiot leikeltynä ja bilsteinin säädettävillä kaasuiskareilla.
Eteen pitäis saada jostain melko tiukat iskarit, veikkaisin että noi saabin iskarit joita useammat käyttää jäävät liian pitkiksi joustoiltaan + pehmeiksi.
Joten menisköhän tonne eteen jonkun toisenkin auton iskarit?
Re: Madallus
Lähetetty: 4.5.2009 12:16
Kirjoittaja toktornivako
Tähän homaan löytyy ihan oikeitakin Ladan jousia! madaltaa 30-90mm H:140€ Sarja ja jäykemmät iskarit(Sport) 80€ pari
Re: Madallus
Lähetetty: 4.5.2009 17:26
Kirjoittaja rallikuski
toktornivako kirjoitti:Tähän homaan löytyy ihan oikeitakin Ladan jousia! madaltaa 30-90mm H:140€ Sarja ja jäykemmät iskarit(Sport) 80€ pari
Saapiko ihan suomesta vai joutuuko venäjän maalta hakemaan..?
Re: Madallus
Lähetetty: 4.5.2009 18:08
Kirjoittaja toktornivako
Juu Kangasalta! ovat tosin Venäläisiä! YV:tä jos kiinnostaa?
Re: Madallus
Lähetetty: 4.5.2009 22:47
Kirjoittaja sasu
Jollain sivulla oli juttua noista Ladan Camberien säädöistä. Autoa on nyt madallettu "jonkunverran", ja pitäs saada vähän lisää ilmeisesti negatiivista camberia...
Vielä kuva kyseisestä laitteesta:
http://www.sasu.kuvat.fi/kuvat/Lada+210 ... medium.jpg
Re: Madallus
Lähetetty: 5.5.2009 13:00
Kirjoittaja START
eikös sinne alatukivarren väliin laiteta sitten lisää prikkaa että pyörät muuttuu oikeeseen asentoon
ei se mikään mahoton homma ole
Re: Madallus
Lähetetty: 5.5.2009 17:43
Kirjoittaja sasu
START kirjoitti:ei se mikään mahoton homma ole
Ei toki, mietin vain että miten se menee käytännössä. Ja saako takaata säädettyä mitenkään?
Re: Madallus
Lähetetty: 5.5.2009 17:56
Kirjoittaja pressa
eihän takapäässä muutu mitenkään kun on jäykkä taka-akseli. Toki takapäätä voi muokata isovirtaisella puikkohitsillä kun tekee saumaa ja antaa jäähtyä. Ralli miehet tietää tästä enemmän...
Re: Madallus
Lähetetty: 16.5.2009 9:51
Kirjoittaja kommari2105
sasu kirjoitti:Nyt on omassa ladassa edessä 124 -mersun sporttijouset vakioiskarein, takana vakiot leikeltynä ja bilsteinin säädettävillä kaasuiskareilla.
Eteen pitäis saada jostain melko tiukat iskarit, veikkaisin että noi saabin iskarit joita useammat käyttää jäävät liian pitkiksi joustoiltaan + pehmeiksi.
Joten menisköhän tonne eteen jonkun toisenkin auton iskarit?
Toyota hiace siitä. kaikkihan ne käy mitkä on samalla kiinityksellä.
10 kertaa jäykemmät on nuo saabin ku larpan omat.
Täälä joku joskus sano että jos teet lian jäykän ni kori antaa sit periks jostain kohin.
Sori en tajunnu kahtoa nuita sinun kuvija, onhan tuo aika lintassa, täälä ei pääsis ees pihaan nuin lintassa,
tuohon varmaan kannata ehtii säädettävät bilsteinit.
Tai sit ihan teetättää iskarit.
Re: Madallus
Lähetetty: 17.5.2009 23:04
Kirjoittaja sasu
Pitäis vaan tietää kuinka pitkät ne vakiot on, paljon niissä on iskun pituus ja millaset kiinnitykset niissä on?
Pitää käydä jossain motonetin tiskillä sit ihmettelemässä tai jotain.
Re: Madallus
Lähetetty: 5.6.2009 14:02
Kirjoittaja kommari2105
sasu kirjoitti:Pitäis vaan tietää kuinka pitkät ne vakiot on, paljon niissä on iskun pituus ja millaset kiinnitykset niissä on?
Pitää käydä jossain motonetin tiskillä sit ihmettelemässä tai jotain.
samanlainen kiinitys ku ladassa, ylhäälä tappi 12mm ja alhaala lenkki etuiskarissa
saab oli tosin iso alapäästä, mutta muokkaamalla käy helposti
ladas 10mm reikä ja saabissa 16mm reikä että kumeja vaihtamalla, muokkaamalla sopii
peri senttiä on pidemmät noi saabin mulla jousto on alempana ku ladan omissa iskareissa.
50mm putos mulla tuo.
230mm saab muistaakseni ala asennossa ja ladan vakio 255mm ja yläpää tais olla 280mm saab
joku voi korjata jos tietää paremmin ton ladan vakio iskarin korkeuden.
On tässä yks huono puoli että mutkassa tahtoo pomppia ku renkaan korkeus ei vastaa tuota jäykkyyttä,
liian korkeet renkaat.
nyt 185/60 14" renkaan reuna pettää asfaltilla
soralla ei tuon jäykyyden takii voi ees ajaa.
onneks ei tarvii ajaa.
http://www.nordenrengas.fi/Kesarenkaat_ ... 4/cat/5231
nuilla ois korjattu, mutta jää viimenenkin jousto pois sit.

Re: Madallus
Lähetetty: 7.6.2009 19:42
Kirjoittaja ElManu
Meni ne iskarit alapiästä paikalleen, ko otti Latan iskareista siihe keskelle sen metalli holokin.. Ja Saban kumit ol..
Re: Madallus
Lähetetty: 20.6.2009 18:30
Kirjoittaja kommari2105
ElManu kirjoitti:Meni ne iskarit alapiästä paikalleen, ko otti Latan iskareista siihe keskelle sen metalli holokin.. Ja Saban kumit ol..
Juu eikös se niin pitäny laittaakkin muistaakseni sanoin.