Sivu 9/10
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 25.1.2017 9:39
Kirjoittaja lada.h.s
Ei se 21sen kenno mikään pieni ole, päinvastoin. Kun nyt netistä tutkin asiaa, niin ovat itse asiassa ulkoisesti hyvin samankaltaisia Pobedan kennon kanssa. Liekö niissä sitten sisäistä eroa.
21sessa puhallin imee kennon läpi, eikä puhalla. Tämäkin voi vaikuttaa. Omassani puhallusteho on ihan kohtuullinen.
Venäjän harrastajat puhujat monesti että kennosta kannattaa vaihtaa paluuputken paikkaa kennon toiselle reunalle. Tulo ja paluu ovat nimittäin vierekkäin ja tämä on ilmeisesti yksi suuri syy tehottomuuteen.
raul kirjoitti:
Sama juttu uudemmassa 24:ssa, vaikka lämmitin sinänsä on erittäin pätevän oloinen ja ulkoisesti länsituotteisiin verrattavissa.
Minä ajelin maalarille kesärenkailla, ИД-195, ilman mitään ongelmia
Ihan hiljattain pääsin ajamaan 24sella Volgalla. Mainio auto!
Neuvostoliitossa ei tainnut olla kovin yleisesti talvirenkaita? Olisiko renkaan suunnittelussa kiinnitetty huomiota vähän talviominaisuuksiinkin?
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 25.1.2017 10:28
Kirjoittaja samarai
Olet varmaan oikeassa muisteloni suhteen, pelkkiin vanhoihin mielikuviin ei kannata aina luottaa.Siitä tulee jo miltei 40 vuotta kun viimeksi olen 21:n kanssa puuhaillut. Itse muistin sen Volgan kennon pienemmäksi, mutta ilmeisesti sekoitin sen jo johonkin "juustohöylä-Coronan" kennoon, siinä oli myös tehoton oma lämppäri ja siihen laitettiinkin sellainen pyöreä lisälämppäri mitä siihen aikaan käytettiin mm. traktorin kopeissa.
Tuo samalla kyljellä tulo ja paluu on varmaan yksi syy tehottomuuteen. Täytyy nyt itsekin paremmalla ajalla alkaa tutkia tätä näiden M20:n ja M21:n lämmityslaitteen rakennetta tarkemmin. Ettei kirjoita aivan läpiä päähänsä
Sen varmaan muistan oikein, että ensimmäinen tehokas lämppäri kohdallani oli 70-alun Tuhnuksessa, siinä puhalti täysillä jo niin, että tukka alkoi pyöriä päässä. Kyllä kaikissa aikaisemmissa 60-luvun vehkeissä se puhallus oli lähinnä aika olematonta tuhinaa. Ehkä jossain jenkeissä kuitenkin tuli paremmin.
lada.h.s kirjoitti:
Neuvostoliitossa ei tainnut olla kovin yleisesti talvirenkaita? Olisiko renkaan suunnittelussa kiinnitetty huomiota vähän talviominaisuuksiinkin?
Varsinaiset talvirenkaat oli tuontitavaraa joten niitä oli vain jollain kommunistikihoilla, eli lähinnä niillä hemmoilla jotka ajelivatkin jollain Mersuilla ja Bemareilla. Varmaan niissä neuvostorenkaissa oli ajateltu tuota ympärivuotista käyttöäkin. Monilla autot kuitenkin seisovat tallissa talvella, ne olivat sen verran vaikeita hankittavia, ettei niitä kaikki halunneet aina talvella edes käyttää. Yleisesti renkaatkin olivat vaikeita hankittavia ja ajettiin varmaan lähinnä niillä mitä sai kulloinkin käteensä.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
e. Tutkailin nyt vähän tarkemmin 20:n ja 21:n eroja.
Kennot on tosiaan aika täsmälleen yhtä suuret, liitäntäputket on kuitenkin eri kantilla:
Lämmityslaitteiden rakenne ja sijoitus on kuitenkin aivan erilainen:
Sijoitus M20:ssa on apparin puolella kojetaulun alla:
http://blog.golosoff.su/wp-content/uplo ... %D1%8F.jpg
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 26.1.2017 19:24
Kirjoittaja lada.h.s
No kyllä on todellakin täysin eri rakenne.
Erään tuttavani isällä oli mr katsastettu Volga ja sen aktiivisina ajovuosina lämmitysongelmat oli nimenomaan ratkaistu sijoittamalla Pobedan kenno apukuskin puolelle kojelaudan alle.
Puhallus kennon läpi tapahtui auton oman lämmittimen jalkatilan puhalluksen kautta. Jalkatilan suutin oli ohjattu puhaltamaan lisäkennon läpi.
Kaupan pihalla talvella olivat ihmiset kuulemma ihmeissään katsoneet kahta lasta jotka istuivat kovalla pakkasella käyvässä Volgassa t-paidoissa. Ilmeisesti tarkeni.
Jos näyttää etten tulevaisuudessa Volgassa tarkene, niin aioin rakentaa jonkin vastaavanlaisen systeemin itsellenikin.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 26.1.2017 22:46
Kirjoittaja t tulppu
paljonkohan vaikuttaa se että mistä lähtee moottorista vesiletku lämmittimen kennolle. liekko samanlainen Volkassa ja popedassa..
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 20.8.2017 9:19
Kirjoittaja lada.h.s
www.youtube.com/watch?v=_hdskfeIfvc
Nyt on Volgasta uutta videota! Auto on saatu tänä kesänä katsastettua, viime kerrasta olikin jo 24 vuotta. Alkuperäinen rekisteritunnuskin oli vielä saatavissa joten luonnollisesti sellaiset kilvet siihen hommattiin.
Auto on myös maalattu. Tein itse, ja osittain se näkyy. Mutta jostain on aloitettava, en nimittäin ollut aikaisemmin maaliruiskua operoinut. Kokemukseen ja työskentelyolosuhteisiin nähden tulos ei voi oikeastaan parempi olla. Alkuperäistä väriä ei ollut saatavilla joten maalauksessa käytettiin Ladan väriä 228. Maalit ostin Venäjältä.
Kaikki lokasuojat, ovet ja konepelti vaihdettiin. Entiset olivat järkevästi ajateltuna pelastamisen ulkopuolella.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 20.8.2017 19:51
Kirjoittaja t tulppu
Todella hieno Volgi Sulla . Piti Vaimolle Video kopsata... Kun näyttää vähän siltä että Meille olis tulossa Diesel 21.. Kaverilla on näitä Volgia 4kpl niin sanoi mulle Myyvänsä Yhden niistä Jokas sattuu olemaan Diesel versio.. Katsotaan asiaa Lomien jälkeen.Kun lähdemme Kuukaudeksi Anoppilaan ja Appilaan...Vaimolle Huvikseni näyttelin Kuvia Hienoista Volgista niin Vaimo oitis innostui että tämmöinen on saatava meillekin.. niin sitten mainitsin kaverillle että Muijjakin on kiinnostunut sellaisesta vehkeestä niin kaveri sanoi että Hänpä myy minulle Hiekkapuhalletun ja pohjamaalatun diiselin... Et Saa Nähdä miten käy.--
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 22.8.2017 16:32
Kirjoittaja lada.h.s
t tulppu kirjoitti:Meille olis tulossa Diesel 21
Rover vai Perkins diesel? Oli se sitten kumpi tahansa, ei sillä pysty yhtä reteesti ajamaan kuin bensakoneisella
Olisihan se diesel Volgakin kieltämättä mielenkiintoinen.
t tulppu kirjoitti:Todella hieno Volgi Sulla
Kiitoksia!!
Sisusta on vielä tekemättä, mutta uudet verhoilut on jo hankittuna.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 22.8.2017 18:03
Kirjoittaja toktornivako
Muuten kiva pätkä mutta mistä moinen kaahaaminen? Itseä kyllä kiinnostais enempi 24:ne tai jos löytäis vielä jostain 22:sen
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 22.8.2017 20:54
Kirjoittaja t tulppu
lada.h.s kirjoitti:t tulppu kirjoitti:Meille olis tulossa Diesel 21
Rover vai Perkins diesel? Oli se sitten kumpi tahansa, ei sillä pysty yhtä reteesti ajamaan kuin bensakoneisella
Olisihan se diesel Volgakin kieltämättä mielenkiintoinen.
t tulppu kirjoitti:Todella hieno Volgi Sulla
Kiitoksia!!
Sisusta on vielä tekemättä, mutta uudet verhoilut on jo hankittuna.
Perkins on tuossa Värkissä... Kuopiossa olen Pikkupoikana nähnyt vain Yhden 22 Volgan. Tutuilla oli Radio ja Tv korjaamon käytössä.. 24 olisi myös poikaa.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 22.8.2017 21:15
Kirjoittaja lada.h.s
t tulppu kirjoitti:Perkins on tuossa Värkissä..
Ahaa, brittiläistä kitkerää savua siis luvassa
24 on kromikeulaisena ja painonappiovenkahvoilla komea auto, muovinen facelift-versio ei niinkään.
toktornivako kirjoitti:
Muuten kiva pätkä mutta mistä moinen kaahaaminen?
Täytyyhän 3.5mm lasketusta kannesta ottaa hyöty irti.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 22.8.2017 22:48
Kirjoittaja toktornivako
Kyllä se tuollaisella kulkineella olis rauhallinen kyyti arvokkaampaa.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 23.8.2017 9:03
Kirjoittaja lada.h.s
toktornivako kirjoitti:Kyllä se tuollaisella kulkineella olis rauhallinen kyyti arvokkaampaa.
Jokainen ajaa kamppeillaan kuten parhaaksi näkee.
Minä en ala nysväämään muiden tiellä liikkuvien harmiksi mukamas arvokkaasti ajamalla.
Arvokasta on ajaa niin ettei se tuota hermojen kiristymistä takanatulijoille, ja kiihdytykset niin että samoilla vihreillä valoilla kerkeää useampikin kuin se jonon ensimmäinen.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 23.8.2017 17:49
Kirjoittaja toktornivako
lada.h.s kirjoitti:
Jokainen ajaa kamppeillaan kuten parhaaksi näkee.
Minä en ala nysväämään muiden tiellä liikkuvien harmiksi mukamas arvokkaasti ajamalla.
Arvokasta on ajaa niin ettei se tuota hermojen kiristymistä takanatulijoille, ja kiihdytykset niin että samoilla vihreillä valoilla kerkeää useampikin kuin se jonon ensimmäinen.

Taitaa olla suurikin "herne"

Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 24.8.2017 6:21
Kirjoittaja lada.h.s
toktornivako kirjoitti: Taitaa olla suurikin "herne"
Ei ole. Ammattikuljettana olen vain kyllästynyt näihin sankareihin jotka vaikeuttavat kaikkien muiden kulkua. Kun on itse ajossa tiukan aikataulun kanssa, ei sydäntä lämmitä yhtään tahallaan köröttelijät.
Pidän sitä eräänlaisena itsekkyytenä, muilla ja heidän kulkemisellaan ei ole mitään väliä, kunhan itse pääsen! Siksi ajan aina itse niin ettei takana olijoiden tarvitse kirota köröttelyä.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 25.8.2017 8:39
Kirjoittaja Lada-Jussi
Jos haluaa ajaa vauhdikkaasti niin siihen löytyy varmaan parempiakin laitteita kuin 21 Volga
