Sivu 81/218

Lähetetty: 9.12.2006 19:57
Kirjoittaja corona
Juu tämä on näitä maahantuojalle varastoon jääneitä Xsara 1,6 Break esittelyautoja. Malliahan ei enää valmisteta, joten "halvalla" myydään viimeiset. Netissä näyttäisi olevan jokunen 10tkm ajettu farmari vielä, itse ostin 5tkm ajetun eli uusihan se käytännössä on, vaikkakin vm 05. Mitä kaikkea tässä nyt on; ainakin Abs, airbag, automaattivaihteet, vakionopeudensäädin, automaattinen ilmastointi, cd radio 6 kaiuttimella ja ohjauspyörän säädöillä, keskuslukitus, sähköikkunat ja peilit... Aivan varma en vielä ole, onko siinä myös ESP...
Porvoossa kävimme kääntymässä, vaimo luki käyttöohjetta ja esim tuon vakionopeuden säätimen löysimme kohta Sipoon jälkeen. Mainio vehje!
(eli ostimme aika pikaisesti, tarkaan tietämättä mitä saimme :)) Auto on melkoisen hiljainen joten musiikin kuuntelu on jotain aivan muuta kuin 110:ssä. Automaattivaihteistossa oli tottumista, mutta kivahan se lopultakin on.
Sen verran olen jo citroen foorumilla vieraillut, etten varmaankaan Veholle huoltoon vie (vrt Delta) vaan näyttäisi olevan valtuutettuja huoltoja muitakin.
Ei se ero aivan valtava ollut kun Ladalla menimme ja Citikalla palasimme, mutta melkoinen kuitenkin. Toivottavasti löytää Latuska hyvän kodin eläkepäivilleen!

Lähetetty: 9.12.2006 20:10
Kirjoittaja Jaakkima
Eipä tarvi edes valtuutettuun huoltoon enään viedä. Ihan mikä tahansa nyrkkipaja melkein riittää. Tietenkin kannattaa katsoa että siellä saa piuhan päähän katsomaan mitä auton tietsikka sanoo. Tosin ainakin Fiatissa jää huoltovaroitin varoittelemaan, sitä kun ei saa nollattua kuin Deltassa, jonne äitini ei autoaan enään vie.

Lähetetty: 10.12.2006 8:12
Kirjoittaja ,_,/ukka
corona kirjoitti: Automaattivaihteistossa oli tottumista, mutta kivahan se lopultakin on.
Noin päin tottuu päivässä, takaisin käsivaihteeseen et ikinä.

,_,/ukka

Lähetetty: 10.12.2006 10:55
Kirjoittaja KALERVO 1963
Hengissä ollaan vaikka olen ajanut Ladalla Mossella Warrella Skodalla yli 40 vuotta eli satojatuhansia kilometrejä,joskus on tullut vähän kolairoituakin mutta en ole edes itseäni koskaan niissä loukannu.Että ovat tuntuneet hyvinkin turvallisita ajopeleiltä.

Lähetetty: 10.12.2006 11:35
Kirjoittaja Kimmo86
,_,/ukka kirjoitti:
corona kirjoitti: Automaattivaihteistossa oli tottumista, mutta kivahan se lopultakin on.
Noin päin tottuu päivässä, takaisin käsivaihteeseen et ikinä.

,_,/ukka


Jaa? Lienee yksilökohtaista. Ajelin kesällä serkun automaattimersulla eikä se mitään ihmeempää totuttelua vaatinut. Samoin takaisin Ladaan siirtyminen, muistui kyllä nopeasti mieleen :lol:

Lähetetty: 10.12.2006 13:26
Kirjoittaja ,_,/ukka
Kimmo86 kirjoitti:
,_,/ukka kirjoitti:
corona kirjoitti: Automaattivaihteistossa oli tottumista, mutta kivahan se lopultakin on.
Noin päin tottuu päivässä, takaisin käsivaihteeseen et ikinä.

,_,/ukka


Jaa? Lienee yksilökohtaista. Ajelin kesällä serkun automaattimersulla eikä se mitään ihmeempää totuttelua vaatinut. Samoin takaisin Ladaan siirtyminen, muistui kyllä nopeasti mieleen :lol:
Näinhän juuri kirjoitin, automaattivaihteiseen tottuu helposti. Mutta hankippa vuosien ajokokemus ainoastaan automaattivaihteisella ja yritä sitten lainata päiväksi manuaalivaihteista autoa. Siinä karstat palaa ja venttiilit sakkaa monesti, ennen kuin muistuu mieleen sen kytkimen painamisen ja kepin heiluttelun merkitys. Liikkeelle lähdöt kans osaa olla yllättävän vaikeita. Kokemusta on, ku kaks vuotta ajoin ennen ladaa vain automaattivaihteisella autolla.

,_,/ukka

Lähetetty: 10.12.2006 15:07
Kirjoittaja samarai
Itse säikähdin aikoinaan tota automaattia, kun käytiin joskus muinoin tarjoamassa kaverin Granadaa Helsingissä yhteen pieneen autoliikkeeseen vaihdossa - niin jobbari tivasi jo ennen kuin ehdittiin mitään kysymään, että - "ei kai se vaan ole automaatti?" - no olihan se :lol: Pelästy automaattia silloin niin pahasti, ettei vieläkään uskalla ostaa. 8)

Lähetetty: 11.12.2006 15:11
Kirjoittaja ,_,/ukka
Ja jos granada olisi ollut manuaali, niin "no voi voi, ei ole kyllä yhtään kysyntää näille manuaaleille, saisitta niin ja niin paljon jos olis automaatti" :-)

,_,/ukka

Lähetetty: 15.12.2006 18:24
Kirjoittaja ff8728
Vilkkurele meni pimeäksi satakympissä, oikutteli jo jonkun aikaa. Jyväskylän deltassa rele maksoi 34 euroa, n.2,5 cm kanttiinsa oleva palikka. Kyllä nyt kelpaa vilkutella. Mitähän hintaluokkaa itärajan takana, vilkkurele :?:

Lähetetty: 15.12.2006 20:42
Kirjoittaja mam
Releen hinta Venäjällä lienee 3-5 Euroa.

Lähetetty: 16.12.2006 0:14
Kirjoittaja samarai
No toi Deltan vilkkurele maksoi suunnilleen saman kuin koko 110:n sulakeboxi sulakkeineen ja releineen Tallinnassa :) -oli jotain vähän yli 600kr, kun niitä viime reissulla katselin. Samaran vanhempi sulakeboximalli oli kaikkein kallein 700kr. ja se uudempi malli jotain vähän yli 600kr.

Jostain ven. katalogista katselin, että 110:n vilkkurele malli "495.3747" - hinta 80rub.

Deltahan on pelkkä vitsi - kaikkihan sen nyt tietää. 8)

Lähetetty: 16.12.2006 15:57
Kirjoittaja Lada110
ff8728 kirjoitti:Vilkkurele meni pimeäksi satakympissä, oikutteli jo jonkun aikaa. Jyväskylän deltassa rele maksoi 34 euroa, n.2,5 cm kanttiinsa oleva palikka. Kyllä nyt kelpaa vilkutella. Mitähän hintaluokkaa itärajan takana, vilkkurele :?:
ostin tarvike releen omaani n.6ekee....

Lähetetty: 17.12.2006 12:22
Kirjoittaja Jaska HKI
Ajotietokoneissa malleihin Vaz 2110,211,2112 (lada 110 kaikki mallit)on
tavattu seuraavanlaista vikaa:

-näyttö tiltissä,mitään ei tapahdu vaikka mitä nappuloita painaisi.
-ulkolämpötilan näyttö saattaa näyttää -30 pakkasta vaikka ulkona sataisi vettä.
-kellon näytössä osa segmenteistä puuttuu,osa vilkkuu,minuuttiviisareita saattaa olla 10-15kpl,jotka jotka menevät ees taa kuin lammaslauma verenhimoisen suden ahdistamina.
-näyttö vaihtaa koko ajan eri näyttötilaan ja siihen ei voi vaikuttaa.
-huoltovaroituksen symboli,työkalut ristissä jää päälle eikä poistu,vaikka mitä tekisi.
-kello ei pysy ajassa,vaan edistää

Lähetetty: 17.12.2006 12:35
Kirjoittaja Jaska HKI
Huurtumisteorian jatko-osa,ehkä viimeinen??

Ainakin Lada 110Hb:ssä katolta ajoviiman mukana kulkeutuva vesi ohjautuu suoraan peräluukun pystysaumasta luukun alla takapaneelissa olevien takavalojen päälle.Koska lampun kotelossa on täysin vaakasuorassa oleva pinta niin korin ja lampun välinen tiiviste on oltava ehdottoman tiivis ettei vesi pääse auton sisään.Jos näin ei ole,vesi valuu takpeilin pintaa vasten takapyöräkaukaloihin ja peräkonttiin tunnetuin seurauksin.

Lähetetty: 17.12.2006 16:36
Kirjoittaja Ladaism
Jaska HKI kirjoitti:Huurtumisteorian jatko-osa,ehkä viimeinen??

Ainakin Lada 110Hb:ssä katolta ajoviiman mukana kulkeutuva vesi ohjautuu suoraan peräluukun pystysaumasta luukun alla takapaneelissa olevien takavalojen päälle.Koska lampun kotelossa on täysin vaakasuorassa oleva pinta niin korin ja lampun välinen tiiviste on oltava ehdottoman tiivis ettei vesi pääse auton sisään.Jos näin ei ole,vesi valuu takpeilin pintaa vasten takapyöräkaukaloihin ja peräkonttiin tunnetuin seurauksin.
Totta!
Vanhassa 112:ssa kävi just noin. Irroitin takavalot, puhdistin molemmat pinnat ja laitoin silikoni-sauman tiivisteiden päälle.
Jo loppu veden tulo takakoteloihin.

Tuskin koskaan tarvitsee enää niitä irroittaa, kun lamppujen vaihto on ladassa tehty helpoksi.
Ruostumisvaaraa tuskin on koska käyttämäni silikoni ei sisällä etikkaa yms. syövyttävää.