Sivu 84/218
Lähetetty: 30.12.2006 12:36
Kirjoittaja Lada-Jussi
eihä noi uudet palatkaan ollu ku jotain 6 euroa moottorikoneistamossa, eivät suostuneet vanhoja ottaa vaihdossa. jos 60tkm välein tarvii pari palaa vaihtaa niin ei se vielä kovin kallista ole, vaikka ladistille kaikki on kallista.
ei samarai ole enempää niitä vaihtotyökaluja sieltä virosta löytänyt, itellä oli niistä haku päällä tossa aikanaan? mutta sujuu se vaihto ilmankin, vähän enempi saa hikoilla ja näperrellä.
takavedon venttiilien säätö on paljon vaikeempi: nokkien asentoa ei näe, kireet ruuvit, paljon enemmän purettavaa että saa venakopan auki, säätöruuvit kun kiristää niin välys muuttuu taas
Lähetetty: 30.12.2006 13:06
Kirjoittaja mam
Noin kuukausi sitten syttyi 'check engine' -valo ja vikakoodi oli nopeusanturin 'väärä signaali'. Tämä tarkoitti sitä että nopeusnäyttö (ajotietokone) pomppi miten sattui. Nopeusmittari näytti kuitenkin oikein, joten en puuttunut asiaan.
Eilen palatessani Hyvinkäältä Ouluun nopeusmittarinkin näyttö putosi nollaan. Olin ostanut Kostamuksesta uuden anturin, joka kävi tilalle vaikka epäilin, koska niitä on kolmea eri tyyppiä!
Purin vanhan anturin - puukolla reunat pois sekä vääntö ruuvimeisselillä ja anturista lähti elektroniikkaosa irti (se, jossa on 3-napainen liitin). Anturin sisäkalut oli piirilevy (asiallinen lasikuitua), Hall-anturi (3-jalkainen russakka) ja vastus. Viaksi paljastui kosteuden aiheuttama korroosio, joka oli syövyttänyt piirilevyn foliot. Ihmeellistä, että kosteus oli päässyt sisään. Ilmeisesti liimauksessa oli joku aukko ja kun anturi on pystyssä vesi jää päälle ja siitä se ajan kanssa tunkeutuu sisään.
No kestihän se vanha 6 vuotta ja uusi ei maksanut kuin noin 4 Euroa. Vanhan anturin olisi pystynyt korjaamaan johdottamalla se uudestaa.
Lähetetty: 30.12.2006 16:28
Kirjoittaja Lada110
mam kirjoitti:Noin kuukausi sitten syttyi 'check engine' -valo ja vikakoodi oli nopeusanturin 'väärä signaali'. Tämä tarkoitti sitä että nopeusnäyttö (ajotietokone) pomppi miten sattui. Nopeusmittari näytti kuitenkin oikein, joten en puuttunut asiaan.
Eilen palatessani Hyvinkäältä Ouluun nopeusmittarinkin näyttö putosi nollaan. Olin ostanut Kostamuksesta uuden anturin, joka kävi tilalle vaikka epäilin, koska niitä on kolmea eri tyyppiä!
Purin vanhan anturin - puukolla reunat pois sekä vääntö ruuvimeisselillä ja anturista lähti elektroniikkaosa irti (se, jossa on 3-napainen liitin). Anturin sisäkalut oli piirilevy (asiallinen lasikuitua), Hall-anturi (3-jalkainen russakka) ja vastus. Viaksi paljastui kosteuden aiheuttama korroosio, joka oli syövyttänyt piirilevyn foliot. Ihmeellistä, että kosteus oli päässyt sisään. Ilmeisesti liimauksessa oli joku aukko ja kun anturi on pystyssä vesi jää päälle ja siitä se ajan kanssa tunkeutuu sisään.
No kestihän se vanha 6 vuotta ja uusi ei maksanut kuin noin 4 Euroa. Vanhan anturin olisi pystynyt korjaamaan johdottamalla se uudestaa.
Mulla anturi turpos talvella ittensä halki kun kosteutta sisällä liikaa...
Lähetetty: 31.12.2006 11:39
Kirjoittaja Jaska HKI
Lyhyitten oikeanpuolimmainen H1 ajovalopoltin oli sammunut.Käyttötunteja ehkä vajaa tuhat.Toinen meni viimme vuonna.Lampun vaihto piti olla paljain käsin tehtävissä,mutta liitin ei suostunutkaan irtoamaan kuin kaksilla pihdeillä vastakkaisiin suuntiin vetämällä.Abikon muovisuoja oli myös kärähtänyt.Löysä litos oli hitsannut liittimet yhteen.Sen havaitsi myös siitä että abiko oli uuteen H1:een väljä.Kiristin abikoa pihdeillä.Liitin on nyt ilman suojaa,mutta toimii.Lampun hinta 4,1€.
Lähetetty: 8.1.2007 20:35
Kirjoittaja Jaska HKI
Olen ajanut työmatka-ajoa päivässä 85km.Sopii se Lada 110 moottoritiellekkin....tai oikeastaan sinne se sopiikin.Päinvastoin joskus ihmettelee noita korkeita citymaastureita kun eivät uskalla aina nopeurajoituksiakaan noudattaa.Sellainenkin on nyt koettu että yöllä valot sammuvat moottoritiellä tullakseen 5 minuutin jälkeen takaisin.Nykyinen "talvi" ja nastarenkaat ei näytä juuri kulutusta nostavan,mikä jää alle 6,5 litran.
Lähetetty: 9.1.2007 18:48
Kirjoittaja pinpate
Sammuivatko valot satakympistäsi vai tievalaistusko oikutteli?
Lähetetty: 9.1.2007 20:57
Kirjoittaja Jaska HKI
Hyvä kysymys...ja aiheellinen.Tievalaistus se sammui....mikä lie "black out"

Lähetetty: 9.1.2007 22:26
Kirjoittaja ralli lada
tänään kävin paikallisessa liikkeessä koeajamassa -03 vuoden 16v satakympin.
minun mielipiteitäni.
+ koneen kokoon nähden kulkee hyvin
- ratti liian ohut
- meteli takapäästä
- liian vetelä alusta
- vaihdekeppi ihan ihmeellisen mallinen
Lähetetty: 10.1.2007 16:00
Kirjoittaja Jaska HKI
Lämmityslaitteen säätöihin on tullut eräänlainen ominaisuus että vaikka säätö on +16 niin turhan kauan pitää lämpöjä päällä.Eilenkin vaimo valitti että "kengät sulaa" kun lämpö oli ala-asennossa.Kun käytti hetken säätöä pois päältä niin johan alkoi ilmaläppä säätyä.Toinen konsti on käyttää lämpöjä maksimissa hetken aikaa ja sitten takaisin.Ensiksi pitäisi kait tarkistaa kattotermostaatin puhallin ettei ilma jää taskuun kiertämättä.
Lähetetty: 17.1.2007 12:52
Kirjoittaja Jaska HKI
Myrskyn nostattamama merivesi oli noussut tielle,siitä oli varoittava liikennemerkkikin.Edellä ajavalta Honda Civiciltä loppui usko kesken ja se käänty takaisin.Ajoin hiljaa lätäkön läpi,liekö ollut 15cm vettä.vastakkaisella rannalla oli pitkä rivi empijöitä,matalia tasaisen asfaltin kiitäjiä mitä lie.En jäänyt malle tiiraan kun oli kiire kotiin.
Lähetetty: 19.1.2007 12:42
Kirjoittaja Jaska HKI
Ladan kulutus talvella,puolet kylmäkäynnistyksiä,10% taajamassa 90% moottoritiellä 110km/h nastarenkailla. 480km...32,5l......6,77l/100km.
Lähetetty: 21.1.2007 10:12
Kirjoittaja ff8728
Satakympin nokka-akseli remontti takanapäin. Uutta: nokka-akseli kiinnikkeineen, vesipumppu, jakohihna yms. osat ja työ yhteensä 285 euroa. Opin ainakin sen että palveluja kannattaa kysellä muualtakin kuin deltasta
Käytän usein samana päivänä satakymppiä ja 1700i farmaria. Ehkä koneen ottaisin farmarista. Melu farmarissa kamala, samoin ohjaus, jos vertaan satakymppiin.
Lähetetty: 23.1.2007 15:32
Kirjoittaja mikko853
Kauheesti alkanu himottaa 110

Sanokaahan nyt joku miksei olis mitään järkeä vaihtaa tuota takapotkua satakymppiin

Lähetetty: 23.1.2007 17:25
Kirjoittaja Sepesusi
mikko853 kirjoitti:Kauheesti alkanu himottaa 110

Sanokaahan nyt joku miksei olis mitään järkeä vaihtaa tuota takapotkua satakymppiin

Uutta 110 ei kannata ostaa.Mutta joku 02-04 jonka hinnasta on hävinnyt 6-8 tonnia on jo kannattava ostos.Tuossa vaiheessa on yleensä viatkin jo korjattu takuuseen.
Lähetetty: 23.1.2007 17:37
Kirjoittaja mikko853
Sepesusi kirjoitti:mikko853 kirjoitti:Kauheesti alkanu himottaa 110

Sanokaahan nyt joku miksei olis mitään järkeä vaihtaa tuota takapotkua satakymppiin

Uutta 110 ei kannata ostaa.Mutta joku 02-04 jonka hinnasta on hävinnyt 6-8 tonnia on jo kannattava ostos.Tuossa vaiheessa on yleensä viatkin jo korjattu takuuseen.
Semmosta 99-01 oon miettiny, eli niitä kaikkein halvimpia mitä saa helposti alle kolmen tonnin
