Sivu 85/218
Lähetetty: 23.1.2007 18:00
Kirjoittaja Lada110
Mistäs johtuu että puhaltimen A asento ei toimi??
Lähetetty: 23.1.2007 18:25
Kirjoittaja larssi21074
110 on järkevä auto käyttöautona takapotkuun verrattuna.
Turvallisempi. Tilavampi. Huoltovapaampi. Taloudellinen. Kestävämpi omalla karulla tavallaan.
Vaikka 110:n osat ovat kalliimpia kuin takavetoisen niin niiden kestoikä on aivan toista.
Itse laskin kun ostin 110:n, että talven aikana kun sillä ajan, säästän pensakuluissa ison rahan, n.700€.
110:n kulutus talvella on ollut sekalaisessa ajossa n. 6,7 l/100km
2107 1600SL:n kulutus on samoissa olosuhteissa yli 10 l/100km
Matka-ajossa (mahdollisimman taloudellisesti ajettaessa) ero kapenee 1600sl:n eduksi.
110 kuluttaa vähimmillään 5 l/100km
1600sl kuluttaa n. 7 l/100km
Toisaalta jos ajaa molemmilla samaa nopeutta niin ero jälleen kasvaa 110:n eduksi. Myös kylmissä olosuhteissa ja pätkäajossa 110 vetää pidemmän korren. 110 ei ole ikinä vienyt edes 10 l/100km, missään olosuhteissa mutta 1600sl on vienyt 16,7 l/100km pahimmillaan!
Eli 1600Sl saa jäädä odottelemaan parempia aikoja talliin. Sitäpaitsi naiset tykkää enemmän 110:stä!

Lähetetty: 23.1.2007 18:49
Kirjoittaja KSE 1995
Lada110 kirjoitti:Mistäs johtuu että puhaltimen A asento ei toimi??
Millä tavoin ei toimi? Mitä tekee tai mitä jättää tekemättä?
Lähetetty: 25.1.2007 0:01
Kirjoittaja Lada110
KSE 1995 kirjoitti:Lada110 kirjoitti:Mistäs johtuu että puhaltimen A asento ei toimi??
Millä tavoin ei toimi? Mitä tekee tai mitä jättää tekemättä?
Jurraa vaan ykkös nopudella...
Lähetetty: 25.1.2007 22:53
Kirjoittaja KSE 1995
Lada110 kirjoitti: Jurraa vaan ykkös nopudella...
Minulla A-asento pyörii jotain 1- ja 2-nopeuden välimaastossa (siis kovempaa kuin 1 mutta hitaammin kuin 2), 1-nopeudella tai on stopissa.
Lähetetty: 25.1.2007 23:11
Kirjoittaja larssi21074
Sen automatiikan aivot on siinä säätönamikassa. Siinä vikakin todnäk on. Siihen voi vaihtaa tilalle tavallisen ilman automatiikkaa olevan säätimen, eli uudemman. Niitä saa virostakin edullisesti mutta sitä vanhempaa automatiikalla olevaa en ole saanut vaikka olen etsinyt.
Lähetetty: 26.1.2007 19:34
Kirjoittaja pressa
uudelle kerholaiselle luovutettiin tänään uusi 110 festival stw
seinäjoen autotarvikkeelta uudet 14" alumiinivanteet ja baarumin nastarenkaat
paketilla hintaa vain 530e
(delta olisi pelkät renkaat peltivanteille vaihdettuna ollut melkein saman)
eli kannattaa autotarvikkeelta haavistolta kysellä tarjousta!!
Lähetetty: 29.1.2007 23:17
Kirjoittaja larssi21074
Satakympin sähköikkunoiden moottoreita tutkiskelin. Kannattaa käyttää uutta mallia jos niitä vaihtaa eli sitä muovikuorista. On parempi. Niissä vanhoissa kevytmetallivalu kuorisissa on enemmän ongelmia.
Vanhaan malliin käy hiileksi tojotan laturin hiili lyhentämällä. Hiilet noissa vanhoissa monesti halkeavat, ovat jotain todella murenevaa pehmeää laatua.
Moottori on helppo vaihtaa ja purkaa.
Lähetetty: 31.1.2007 11:45
Kirjoittaja Jaska HKI
Moottoritienopeuksissa kuljettajan puolimainen oven yläreuna on alkanut pitämään suhinaa.Suhina lakkaa kun kädellä vetää ikkunan huulloksesta sisäänpäin.Auttaisko jos taivuttaisi lasin karmia reunasta sisäänpäin.On se niin vähästä kiinni.Epäilen että auton sisälle muodostuva ylipaine pullistaa laseja ulospäin.Ilmiö on japseista tuttu.
Lähetetty: 31.1.2007 18:29
Kirjoittaja Lada110
larssi21074 kirjoitti:Sen automatiikan aivot on siinä säätönamikassa. Siinä vikakin todnäk on. Siihen voi vaihtaa tilalle tavallisen ilman automatiikkaa olevan säätimen, eli uudemman. Niitä saa virostakin edullisesti mutta sitä vanhempaa automatiikalla olevaa en ole saanut vaikka olen etsinyt.
itäs tuo malii maksaisi jossa ei a-asentoa....
Lähetetty: 31.1.2007 19:22
Kirjoittaja larssi21074
En muista..

Alle satasen tais olla.
suhina
Lähetetty: 1.2.2007 1:58
Kirjoittaja kv60
Jaska HKI kirjoitti:Moottoritienopeuksissa kuljettajan puolimainen oven yläreuna on alkanut pitämään suhinaa.Suhina lakkaa kun kädellä vetää ikkunan huulloksesta sisäänpäin.Auttaisko jos taivuttaisi lasin karmia reunasta sisäänpäin.On se niin vähästä kiinni.Epäilen että auton sisälle muodostuva ylipaine pullistaa laseja ulospäin.Ilmiö on japseista tuttu.
tyyppi vika
Liekkö tuohon saisi oven puolelle jotain tiivisteen tynkää. Kalliimmissa autossahan on sellaiset. Siitä oven taivuttamisesta. Sen verran kokemusta on , että ei loppunut. Suhina siirtyi vaan erikohtaan. Mutta jos taivutat oven karmia, laske kuitenkin sivuikkuna ala-asentoon ensin. Säästät lasin hinnan silloin, meinaan voipi särkyä.
Lähetetty: 1.2.2007 9:47
Kirjoittaja ,_,/ukka
Jaska HKI kirjoitti:Epäilen että auton sisälle muodostuva ylipaine pullistaa laseja ulospäin.Ilmiö on japseista tuttu.
Tuonhan voi varmistaa. Ajele takaluukku tai takaikkuna hieman raollaan ja jos suhina lakkaa, niin teoriasi on oikea.
,_,/ukka
Lähetetty: 8.2.2007 17:15
Kirjoittaja samara88
Tuli tuossa eilen ajettua pitkästä aikaa 110:llä, käytin nimittäin äidin Ladan katsastuksessa. Päivä alkoi ihan hyvin, oli nimittäin akku jäässä ja sitä myöten käyntiinlähteminen hieman heikkoa... No, uusi akku paikalleen ja starttaamaan. Sai startata jonkin tovin, siinä 10 - 15 minuuttia meni ennen kuin suostui käymään. Pakkasta oli -33 astetta, joten ei sinällään ihmekään. Oman aikani härväsin ennen katsastukseen lähtöä ja ajelin sopivalla marssivauhdilla (90 - 130 km/h), että karstat saivat kyytiä

.
Inssi otti aikanaan auton sisälle ja tuomio oli hyväksytty. Tosin moitteita eli korjauskehotukset tuli liian ylhäältä ottavasta käsijarrusta, käyttöjarrujen tehottomuudesta ja murtuneesta vänkärin puolen etujarruletkusta. Muuten ei mitään moitittavaa, vikakoodit nollasin edellisen illan aikaan ajotietokoneella. Muutama koodi oli kertynyt, yksi oli ainakin liian laihasta seoksesta ja toinen taisi olla sytytysjärjestelmään liittyvä. Ei niitä ainakaan uudelleen tullut eilisen päivän aikana.
Muutama huomio tuli tehtyä, kun nyt on ajanut vuoden ns. "länsiautolla":
- ajoasento todella outo, ratti tuntuu makaavan sylissä
- penkkien antama tuki lähes olematon, lisäksi selkänojat liian lyhyet minun makuuni
- lämmityslaite tehottoman oloinen, kuitenkin lämpötilan sai siedettävälle tasolle päivän mittaan
- 16V-moottori on TODELLA pirteä kokoisekseen
- polttoainetalous kohdallaan
- jämäkkä ajettava, vaikka maavaraa on lähes saman verran kuin tämänpäivän maastureissa
Lähetetty: 8.2.2007 18:17
Kirjoittaja Vandaladisti
Tässä kovemmilla pakkasilla huomannut, että jos sammutan virrat ja valot jää päälle niin niitä ei saa pois päältä.
Ensimmäisellä kertaa humasin huoltsikalta lähteissä, että mitä ihmettä nappi off -asennossa ja valot päällä. No ajaessa renkkasin nappia ees taas, niin sain valot toimimaan normaalisti. (En ole varma sammutinko virrat ennen valoja)
Toisella kertaa huomasin parkkipaikalla, kun olin sammuttanut virrat ja sen jälkeen valot napista, että kas taas sama juttu. Ei samunut renkkaamalla, mutta pistin virrat päälle ja käytin napin on-asennossa ja sitten pois, niin avot johan sammui (tällä kertaa myös mittariston valot jäi päälle).
Muistaakseni viime talvena teki kerran saman liikkeen.
Sen verran voin mainita, että minulla on tuo "valot jäi päälle" hälytin. Se kyllä kuvittelee valojen sammuneen näissä tilanteissa, toisin sanoen sulakkeella ei ole virtaa.